Waarde tafelvoetbaltafel

16-07-2010 11:46 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft de glazen (zogeheten onbreekbare) onderplaat van de voetbaltafel op school kapot gekregen. Verzekering wil nu graag weten wat de schade is. Maar de aankoopbon van de tafel is op school onvindbaar en niemand weet waar het ding vandaan komt. Het was geen nieuwe tafel, maar wel een stevig model. Zo'n modelletje niet kapot te krijgen (wel dus ) waar ook een muntjesmechanisme inzit. Iemand hier een idee wat zo'n ding nog waard is?
MILF in the making ;-)
Ze hebben toch experts in dienst die dat zelf kunnen gaan bekijken/taxeren?
Nee, schijnbaar kunnen we gewoon een prijsopgave doen en dan handelen ze het verder af. Ik vroeg of ze de tafel wilde zien, maar dat hoefde niet.
MILF in the making ;-)
Ja maar als jij te laag gaat zitten dupeer je de school.

Anders geef je de nieuwprijs op van die tafel? Zo'n onderplaat kan vast niet vervangen worden door de fabrikant
Nee, de onderplaat kan niet vervangen worden. Ik weet ook niet wat die tafels nieuw kosten. ik heb gegooled, maar dan kom ik tafel tegen van 1600 en van 300 (met een muntjessysteem). Dus wat het dan is.
MILF in the making ;-)
School weet niet wat de nieuwprijs was. Het is geen nieuwe tafel meer. Ik denk een jaartje of zes, zeven en veelvuldig gebruikt.
MILF in the making ;-)
ff nieuwsgierig...hoe heeft ie het geflikt?
Op marktplaats kijken?

Zelf een nieuwe zoeken en daar afhankelijk van hoe oud dat ding is een beplaade waarde aftrekken (1/3 denk ik) plus de kosten van het plaatsen van een muntenkastje.

Waarom moet je trouwens zelf achter halen wat voor schade bedrag het is? School zou dat moeten doen lijkt mij. En valt dit niet in de verzekering van de school zelf? (of is het geen ongeluk...?)
Zoon gaat uiteraard wel werken (klusjes doen) voor de schade die hij heeft veroorzaakt. De directeur deed het af met de tafel is niet nieuw meer en hij heeft het eerlijk gezegd. Ja dus? Hij heeft het ook gesloopt, wat best knap te noemen is trouwens. Die plaat is bijna een centimeter dik.
MILF in the making ;-)
quote:misschicken schreef op 16 juli 2010 @ 11:57:

ff nieuwsgierig...hoe heeft ie het geflikt? Tafelvoetballen met een megabonk (knikker) en dan iets te enthousiast de 'bal' in de tafel mikken. Kaboem!
MILF in the making ;-)
Dan zou ik die van 1600 opgeven...als ze daar dan de dagwaarde van berekenen kunnen ze die van 300 misschien nieuw kopen
Nee het valt onder onze eigen verzekering, want het was niet onder schooltijd. En het was gewoon een domme actie, geen opzet.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 16 juli 2010 @ 11:59:

[...]

Tafelvoetballen met een megabonk (knikker) en dan iets te enthousiast de 'bal' in de tafel mikken. Kaboem! Deuk in het grasveld...ach in Afrika was het slechter gesteld met het veld hahaha
quote:misschicken schreef op 16 juli 2010 @ 12:00:

[...]

Deuk in het grasveld...ach in Afrika was het slechter gesteld met het veld hahahaMet recht een deuk. Het is echt een rondje zo groot als een bierviltje met in het midden een afdruk van de megabonk en eromheen allemaal barsten. Best indrukwekkend als ik heel eerlijk ben.
MILF in the making ;-)
Staat er niet een naam van de fabriek op?

Meestal onderop, of in een hoekje of zo. Dan kun je daar vragen wat voor type het is, wanneer hij gemaakt is en wat hij toen kostte.
Het enige dat op de tafel geprint staat is Fortuna, maar google levert dan alleen maar Fortuna Sittard op als hit en geen producent van een voetbaltafel.
MILF in the making ;-)
Wat raar dat school dit door jou laat regelen. Zij zijn toch ook verzekerd voor dingen die leerlingen kapot maken?
Het gebeurde op school maar na schooltijd. Onze verzekering zei er verder niets van terwijl zij, denk ik dan, de eerste zullen zijn die ons naar de schoolverzekering verwijst als zij dan niet hoeven betalen.
MILF in the making ;-)
Ik heb het even opgezocht en eerst moet inderdaad de eigen verzekering ingelicht worden. Pas als die niet betaald geldt de verzekering die school heeft afgesloten.
quote:DarkRosePrincess schreef op 16 juli 2010 @ 13:47:

Het enige dat op de tafel geprint staat is Fortuna, maar google levert dan alleen maar Fortuna Sittard op als hit en geen producent van een voetbaltafel.Dan kan hij niet zo gek veel meer waard zijn
Probeer het eens op het Tafelvoetbalforum:

Tafelvoetbalforum.

Hier kunnen ze je zeker verder helpen denk ik!
Whahaha ze hebben ook overal een forum voor tegenwoordig...weer een optie voor als we een ban krijgen!
We zouden een forum moeten opzetten voor "geband op Viva"
nog nooit van gehoord, maar ik heb me aangemeld. Moet nu wachten op de beheerder om toegelaten te worden.
MILF in the making ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven