Gezondheid alle pijlers

bittere smaak na eten pijnboompitten

17-07-2010 12:22 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry als het onder de verkeerde pijler staat maar weet anders ook niet waaronder ik hem moet plaatsen.

Ik heb namelijk al een paar dagen na alles wat ik eet en drink een bittere smaak in me mond.

Nu heb ik het gegoogeld en ben er achter gekomen dat het door pijnboompitten komt.. en dat klopt, dinsdag heb ik heel wat pijnboompittjes gegeten. Eerder nooit last van gehad en nu ineens.

Nou ben ik benieuwd of er hier ook mensen zijn die daar ook last van hebben gehad en hoelang het duurde voordat het over ging, of dat er misschien iets is waardoor het weggaat.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Heb net gelezen dat dat komt door ongeroosterde chinese pijnboompitten. Bij mij duurde het geloof ik een week of 10 dagen, echt héél irritant. (wel goed voor de lijn trouwens, niks smaakte me meer )
Er zijn al een paar topics over op de eten-pijler. Volgens mij is er niks aan te doen, gaat vanzelf weg na een paar dagen. Kijk maar even bij de index.
quote:Teigera schreef op 17 juli 2010 @ 12:28:

Er zijn al een paar topics over op de eten-pijler. Volgens mij is er niks aan te doen, gaat vanzelf weg na een paar dagen. Kijk maar even bij de index.Owja ik zie het dankje
Bij mij duurde het een week...
Nu je 't zegt...! Ik heb ook af en toe een paar dagen dat alles net even anders smaakt dan normaal. Ik wist niet dat het door pijnboompitjes kon komen, die ik inderdaad regelmatig eet. Ga er nu eens op letten.
Ja! Klopt! Heb net een handje genomen om te testen, en ik heb het ook. Echt goor.
je moet ze natuurlijk wel eerst even roosteren
Ik wist niet dat dat moest, dacht dat je ze ook rauw kon eten? Rooster ze wel altijd even, maar pik er dan een paar uit het potje tijdens het koken.
maakt niet uit of je ze roostert of niet. Sommige hebben het nou eenmaal.

duurt ongeveer een week en is afschuwelijk. en niets aan te doen.
quote:Confiture schreef op 12 oktober 2010 @ 17:47:

Ja! Klopt! Heb net een handje genomen om te testen, en ik heb het ook. Echt goor.

Had je eerst dit (oude) topic gelezen en daarna pijnboompitten gegeten of eerst pijnboompitten gegeten en daarna dit (oude) topic gelezen?

Sterkte in ieder geval, want de bittere smaak kan wel twee weken duren
Ik zag het topic voorbij komen en had laatst echt een week een gore smaak in m'n mond. Toen ging er een lampje branden... Dus daarna getest en nu loop ik nog steeds met die gore smaak in m'n mond.
Of eigenlijk alweer.
Is bekend verschijnsel.

Kan tot maximaal 14 dagen blijven hangen.

Een tijdje geleden zijn er zelfs partijen uit de handel gehaald hierdoor.

Is trouwens niet schadelijk.

Indien je dit risico niet meer wil lopen gewoon niet meer gebruiken.
Toevallig... ik had hier nog nooit van gehoord, maar deze week twee keer met dit verschijsel geconfronteerd:

Dinsdagavond bij het eten vertelde een collega dit: Het kan nog na 1.5 week na het eten van de pitten optreden.

En nu staat er dus hier weer een topic over, grappig...
Hé .. ik herken dit !

heel nare bittere vieze smaak inderdaad.

stond op het punt naar de huisarts te gaan om te vragen of ik geen medicatie tegen een schimmelinfectie moest hebben oid ? Toen hoorde ik van die pijnboompitten, en dat had ik inderdaad gehad !

Heeft kleine week geduurd...
Ik heb het ook welleens gehad, zoethout thee hielp bij mij wel om de bittere smaak weg te halen nadat ik wat gegeten had. Je kan het krijgen van Chinese pijnboompitten die zijn klein en dik. Van Italiaanse pijnboompitten kan je het niet krijgen die zijn lang en dun. Ik had er zo'n 5 dagen last van, ik eet nu alleen maar Italiaanse pijnboompitten weet ik niet zeker wat het is dan laat ik ze liggen! Bah wil dat echt nooit meer hebben!!!
Toevalig staat er iets over in de nieuwste consumentengids! het schijnt te komen door pijnboompitten uit china, waar ze pitten van andere niet eetbare soorten pijnbomen doorheen mengen. Dit effect kan wel 2 weken aanhouden! je kan de chinese pijnboompitten vermijden door te letten op de vorm; de chinese zijn korter en dikker dan de europese.
Bestaat al een jaar of 4 dit verhaal. Zijn vooral de pijnboompitten uit china. Helaas hoeven fabrikanten en supermarkten dit niet op te geven uit welk land het product komt. Met roosteren blijkt voor de meeste mensen toch de oplossing. Dan heb je het minste last.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven