bittere smaak na eten pijnboompitten
zaterdag 17 juli 2010 om 12:22
Sorry als het onder de verkeerde pijler staat maar weet anders ook niet waaronder ik hem moet plaatsen.
Ik heb namelijk al een paar dagen na alles wat ik eet en drink een bittere smaak in me mond.
Nu heb ik het gegoogeld en ben er achter gekomen dat het door pijnboompitten komt.. en dat klopt, dinsdag heb ik heel wat pijnboompittjes gegeten. Eerder nooit last van gehad en nu ineens.
Nou ben ik benieuwd of er hier ook mensen zijn die daar ook last van hebben gehad en hoelang het duurde voordat het over ging, of dat er misschien iets is waardoor het weggaat.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik heb namelijk al een paar dagen na alles wat ik eet en drink een bittere smaak in me mond.
Nu heb ik het gegoogeld en ben er achter gekomen dat het door pijnboompitten komt.. en dat klopt, dinsdag heb ik heel wat pijnboompittjes gegeten. Eerder nooit last van gehad en nu ineens.
Nou ben ik benieuwd of er hier ook mensen zijn die daar ook last van hebben gehad en hoelang het duurde voordat het over ging, of dat er misschien iets is waardoor het weggaat.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

dinsdag 12 oktober 2010 om 19:49
quote:Confiture schreef op 12 oktober 2010 @ 17:47:
Ja! Klopt! Heb net een handje genomen om te testen, en ik heb het ook. Echt goor.
Had je eerst dit (oude) topic gelezen en daarna pijnboompitten gegeten of eerst pijnboompitten gegeten en daarna dit (oude) topic gelezen?
Sterkte in ieder geval, want de bittere smaak kan wel twee weken duren
Ja! Klopt! Heb net een handje genomen om te testen, en ik heb het ook. Echt goor.
Had je eerst dit (oude) topic gelezen en daarna pijnboompitten gegeten of eerst pijnboompitten gegeten en daarna dit (oude) topic gelezen?
Sterkte in ieder geval, want de bittere smaak kan wel twee weken duren
donderdag 14 oktober 2010 om 07:05
donderdag 14 oktober 2010 om 08:49

donderdag 14 oktober 2010 om 21:31
Ik heb het ook welleens gehad, zoethout thee hielp bij mij wel om de bittere smaak weg te halen nadat ik wat gegeten had. Je kan het krijgen van Chinese pijnboompitten die zijn klein en dik. Van Italiaanse pijnboompitten kan je het niet krijgen die zijn lang en dun. Ik had er zo'n 5 dagen last van, ik eet nu alleen maar Italiaanse pijnboompitten weet ik niet zeker wat het is dan laat ik ze liggen! Bah wil dat echt nooit meer hebben!!!
vrijdag 22 oktober 2010 om 19:46
Toevalig staat er iets over in de nieuwste consumentengids! het schijnt te komen door pijnboompitten uit china, waar ze pitten van andere niet eetbare soorten pijnbomen doorheen mengen. Dit effect kan wel 2 weken aanhouden! je kan de chinese pijnboompitten vermijden door te letten op de vorm; de chinese zijn korter en dikker dan de europese.
maandag 25 oktober 2010 om 09:16