Aanschafprijs kat?

18-07-2010 02:11 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag. Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een kitten .Vaak zijn deze gratis af te halen als ze bij iemand uit een nestje komen. Vinden jullie het normaal als daar geld voor wordt gevraagd? Ik heb een heel lief katje gezien via marktplaats, maar daar wordt 40 euro voor gevraagd. Ik vind dat een beetje overdreven. Ik heb gezegd dat ik dat te duur vind en dat ik minder wil betalen, en nu zegt de verkoper dat het haar niet om het geld gaat, maar dat ze ons nu niet geschikt vindt als baasjes omdat een kat nou eenmaal geld kost (vaccinaties etc.).en wij de 40 euro niet willen betalen. Wat vinden jullie?
Als je echt geïnteresseerd bent weet ik nog 2 kittens uit een weeskitten- en gehandicaptenopvang die op zoek zijn naar een huisje. Zijn 1 x ingeënt, ontwormd, ontvlooid, gezond en zeer sociaal.
Kijk eens op deze website, daar staat goed uitgelegd waarom bijvoorbeeld asiels geld vragen voor kittens. 40 euro is echt niet veel!
Zelf heb ik ook een huis, tuin en keuken-kitten van MP opgehaald 2 jaar terug.

De verkoopster vroeg ¤ 20,-, ik bood ¤ 15 en mocht hm komen ophalen zodra hij oud genoeg was.

Het geld wat ik betaalde voor de kitten was niet voor de verkoopster maarrr ging direct in de spaarpot van dochterlief, het was meer het gebaar en de bekende 'veilige' reden die hier al genoemd is.

Denk dat het bod ook in verhouding moet zijn met wat de verkoopster ervoor wil hebben, ¤ 40,- of ¤ 10,- is een aardig groot verschil.

Ook als het de verkoopster niet gaat om het bedrag lijkt mij dit, zij heeft een reden om dit bedrag te vragen.
quote:noa_lynn schreef op 18 juli 2010 @ 11:57:

Zelf heb ik ook een huis, tuin en keuken-kitten van MP opgehaald 2 jaar terug.

De verkoopster vroeg ¤ 20,-, ik bood ¤ 15 en mocht hm komen ophalen zodra hij oud genoeg was.

Het geld wat ik betaalde voor de kitten was niet voor de verkoopster maarrr ging direct in de spaarpot van dochterlief, het was meer het gebaar en de bekende 'veilige' reden die hier al genoemd is.

Denk dat het bod ook in verhouding moet zijn met wat de verkoopster ervoor wil hebben, ¤ 40,- of ¤ 10,- is een aardig groot verschil.

Ook als het de verkoopster niet gaat om het bedrag lijkt mij dit, zij heeft een reden om dit bedrag te vragen.

Dit verhaal heb ik nog nooit op het forum gezet, is misschien ook herkenbaar, ik heb die mensen ook aangegeven wegens verwaarlozing. Nou ik gok het erop. Bij mijn kleinste vroegen ze vrij veel, ik had al gezegd dat het niet een realistische vraag was. Waarschijnlijk wilde ze de hoofdprijs en is iedereen afgehaakt toen ze een verwaarloosde kitten zag. Ik vond de prijs ook uiteindelijk heel veel maar ik wilde hem hoe dan ook omdat ik wist dat hij hier een fijn huis kon hebben en ik voelde aan dat het gewoon het maatje voor mijn andere kitten kon zijn toen die wegkwijnde dat zijn maatje overleed.

Toen ik op de bank zat en het geld gaf, sprong het kind van een jaar of 12 op de moeder dat zij de helft van het geld mocht hebben. Ik kon mij inhouden omdat ik gewoon de kitten daar weg wilde hebben. De moeder zei wel nog dat ze even beleefd moest zijn tot ik weg was. Maar goed, ik ben van hun huis direct naar mijn dierenarts gereden om hem voor alles te laten helpen, hij was er niet goed aan toe. Alleen al bijna met 6 weken bezweken door de vlooien(beten), hij was er slecht aan toe, zelfs open wonden. Gelukkig heb ik heb met 3 dagen van de vlooien kunnen afhelpen en zag Bo een " billenmaatje" in hem en sindsdien is Kane een schaduw van Bo, alles doen ze samen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Bah, MV, wat een naar verhaal. Gelukkig heeft het beestje nu een beter huis.
quote:Kampen86 schreef op 18 juli 2010 @ 02:20:

Mijn kat komt overigens uit het asiel. Ik ben zo ie zo geen fan om een dier via mp te kopen. Bij het asiel hebben ze voorwaarden je kan op ze terug vallen en weten vaak veel over het karakter van het diertje.

En ben het eens met tilalia2 een kat kost geldEens met Kampen. Mijn kat kostte 75 euro in het asiel.
quote:appelientjex schreef op 18 juli 2010 @ 02:29:Heb haar later gemaild dat ik 40 euro eigenlijk wel erg duur vind voor een niet-ras kat, waarop zij me liet weten dat ze mij niet geschikt acht als baasje voor haar kat.Misschien heeft ze het bij jou fout, maar in principe vind ik dat deze verkoopster een pluim verdient hiervoor (al had ze inderdaad nooit een nestje moeten hebben natuurlijk).
quote:appelientjex schreef op 18 juli 2010 @ 05:36:

ja precies, als ik zelf kittens zou hebben zou ik er niks voor willen, waarom zou ik. Maar ik wil er wel van verzekerd zijn dat ze een goed baasje krijgen, dus iets van 10 euro vind ik nog wel ok. De vrouw zegt dat het haar niet om het geld gaat, maar waarom gaat het haar dan? Als ze me ziet kan ze zo zien dat ik het beste voor heb met dieren.

Dus als jij kittens zou hebben, zouden ze niet ontwormd worden? En ontvlooiing dan? En als ze ziek zijn, gaan ze niet naar de dierenarts???

Daar is die 40 euro voor. Misschien is het diertje zelfs gevaccineerd. Misschien zijn de kittens wel met een keizersnee geboren. MIsschien lijkt het of ze er geld aan wil verdienen, maar denk je dat ze geen kosten gehad heeft? En bij het volgende nestje dan? En wat denk je van het werk wat ze er mee gehad heeft? En het voer en kattenbakvulling. Alles kost geld, en als je dat bij elkaar op telt, kom je best op een aardig bedrag. Het kan natuurlijk atijd zo zijn dat deze mevrouw er wel veel geld aan wil verdienen, maar een potje sparen voor evt kosten vind ik niet verkeerd.

Zo als je zelf schrijft zijn er genoeg katten, dus zou ik verder gaan zoeken.

*Had nog niet alle reacties gelezen van TO, maar ik vraag me af of ze wel een echte kattenliefhebber is: heb gehuild toen hij dood ging, zie ik bij iedereen, ook mensen die echt niet geven om hun dier, dus geen goed criterium, daarom heb ik het stukje weggehaald waarbij ik aangeef een goed huis te zoeken voor een kitten. **
anoniem_105687 wijzigde dit bericht op 18-07-2010 13:31
Reden: nu ik alles gelezen heb, tekst aangepast...
% gewijzigd
He bah wat een naar verhaal MV...

Maar wat superlief van je dat je je zo ingezet hebt voor een kwetsbaar klein beestje .

Mijn kitten was een heel nieuwsgierig beestje, die niet bang was om op ontdekkingstocht te gaan.

Inmiddels is tie 2 jaar en wonen nu sinds een 8 maanden in een nieuw appartement, nu gaat ie het liefst helemaal alleen naar de bovenbuurman op ontdekkingstocht .

Ik zou hm echt niet kwijt willen, hij is mij veel meer waard dan een paar tientjes.

Volgens mij zei iemand het eerder al dat je zoveel liefde en aandacht krijgt dat het het geld dubbel en dwars waard is.
Mijn asielkatten kosten 90 euro per stuk. Is misschien duur, maar kittens waren nog duurder 110 geloof ik.

Ik vond dit wel een redelijk bedrag aangezien ze geholpen waren, ingeent enz.

40 euro vind ik op zich nog redelijk, mist het beest is ingeent en ontwormt.
Jemig wat een negatieve reacties hier zeg.

TO plaatst hier een vraag en legt meerdere keren uit dat het haar niet om het geld gaat maar vooral om de reactie van de verkoper van de kittens. Je mening geven is helemaal goed maar dat kan ook op een normale manier zonder TO af te branden en meteen te oordelen.
Het enige dat ik tegen die vrouw gezegd heb is dat ik 40 euro wat duur vind en gevraagd of het goed is dat ik 10 euro betaal. Reden is zogezegd dat ik het stom vindt als mensen niet-ras katten fokken voor het geld, gezien het kattenoverschot vind ik dat zielig. Het leek mij makkelijk geld verdienen, zoveel kosten kan zij er niet aan gehad hebben. Maar als ze mij rustig uitlegd waarom ze die 40 euro vraagt, dan betaal ik dat natuurlijk gerust wel. Maar vond haar reactie erg naar, dat het haar niet om het geld gaat maar dat ze ons nu niet geschikt vind. Ik schrok daarvan.

Vandaar deze topic, om te horen wat normale prijzen zijn want ik ben daar niet van op de hoogte. Bij het asiel is het duurder, maar daar haal je de prijs er makkelijk uit omdat hij gechipt, geent en gecastreerd worden. Misschien doe ik dat dan wel.

Ik vind het niet leuk om te horen dat jullie haar gelijk geven en dat ik geen dierenvriend zou zijn. Waar slaat dat nou weer op. Ik heb mijn hele leven katten gehad, ze altijd vertroeteld, met ze geknuffeld en goed voor ze gezorgd. Ik kan niet zonder huisdier, vind het veel te gezellig en lief. Ik kan intens genieten van katten, dus veroordeel me niet zo snel.

Natuurlijk ding ik niet af bij de dierenarts trouwens.
quote:witch87 schreef op 18 juli 2010 @ 14:22:

Jemig wat een negatieve reacties hier zeg.

TO plaatst hier een vraag en legt meerdere keren uit dat het haar niet om het geld gaat maar vooral om de reactie van de verkoper van de kittens. Je mening geven is helemaal goed maar dat kan ook op een normale manier zonder TO af te branden en meteen te oordelen.Thanks . Maar is me al vaker opgevallen dat vrouwen op het forum nogal kort door de bocht en negatief reageren. Ik vraag alleen wat een normale prijs is, niet of ik een goede verzorger zijn. En beter lezen, het gaat mij NIET om het geld, maar wil gewoon weten wat normaal is omdat ik voorheen altijd katten heb gehad die ik gratis via via uit een nestje kon krijgen.
quote:appelientjex schreef op 18 juli 2010 @ 14:26:

Het enige dat ik tegen die vrouw gezegd heb is dat ik 40 euro wat duur vind en gevraagd of het goed is dat ik 10 euro betaal. Reden is zogezegd dat ik het stom vindt als mensen niet-ras katten fokken voor het geld, gezien het kattenoverschot vind ik dat zielig. Het leek mij makkelijk geld verdienen, zoveel kosten kan zij er niet aan gehad hebben. Maar als ze mij rustig uitlegd waarom ze die 40 euro vraagt, dan betaal ik dat natuurlijk gerust wel. Maar vond haar reactie erg naar, dat het haar niet om het geld gaat maar dat ze ons nu niet geschikt vind. Ik schrok daarvan.

Vandaar deze topic, om te horen wat normale prijzen zijn want ik ben daar niet van op de hoogte. Bij het asiel is het duurder, maar daar haal je de prijs er makkelijk uit omdat hij gechipt, geent en gecastreerd worden. Misschien doe ik dat dan wel.

Ik vind het niet leuk om te horen dat jullie haar gelijk geven en dat ik geen dierenvriend zou zijn. Waar slaat dat nou weer op. Ik heb mijn hele leven katten gehad, ze altijd vertroeteld, met ze geknuffeld en goed voor ze gezorgd. Ik kan niet zonder huisdier, vind het veel te gezellig en lief. Ik kan intens genieten van katten, dus veroordeel me niet zo snel.

He??? Maar je bent wel bereid de handel in stand te houden door dan toch, al is het maar voor slecht 10 euro de handel in stand te houden?

Als je echt zo begaan bent, neem dan een goed gefokte raskat of een beestje uit het assiel.

Moet je wel meer dan een tientje meenemen.

Jij wilt voor een dubbetje op de eerste rang, dat gaat niet he?
quote:Summerdance schreef op 18 juli 2010 @ 10:51:

Als ze je ziet dan weet ze dat je lief bent voor katten?

Hoe kan je dat zien dan?

Heb je een bord met looplichtjes om je hoofd met de tekst:

Ik ben lief voor katten?

Ik vind het net als de rest ook helemaal niet raar dat die mevrouw er geld voor vraagt.

Buiten het feit dat ze toch kosten heeft gemaakt is het ook een drempel voor mensen die iets minder goede bedoelingen hebben met de kittens...

Dus als ze mij persoonlijk ziet kan ze niet aan haar intuitie afzien dat ik het beste met haar dier voorheb, maar 40 euro betalen maakt mij ineens een goede baas?

Maar het feit dat jij er op gaat afdingen...

Daar trekken mijn tenen wel een behoorlijk van krom kan ik je zeggen..

Maar eerlijk gezegd vraag ik me ook af waar je je zo druk om maakt.

Het poesje krijg je toch niet meer want die mevrouw heeft geen goed gevoel bij je...

En dat recht heeft ze!

Ik vraag het omdat ik wil weten of het normaal is, zodat ik daar rekening mee kan houden en om mijn mening te vormen. Dat katje krijg ik misschien toch al niet meer

*en ja, ik weet dat ik echt ont-zet-tend mosterd ben met deze post
quote:appelientjex schreef op 18 juli 2010 @ 14:28:

[...]

Thanks . Maar is me al vaker opgevallen dat vrouwen op het forum nogal kort door de bocht en negatief reageren. Ik vraag alleen wat een normale prijs is, niet of ik een goede verzorger zijn. En beter lezen, het gaat mij NIET om het geld, maar wil gewoon weten wat normaal is omdat ik voorheen altijd katten heb gehad die ik gratis via via uit een nestje kon krijgen.

Nou, luistert, het is niet normaal om een beestje gratis af te kunnen halen( of het moet bij bekende van je zijn)

Gratis afhalen betekent dat iemand er van af wil. Dat wekt niet de indruk dat er met liefde voor gezorgt is.

Hoe oud waren jou eerder gratis af te halen kittens? En waar groeide ze op??

Als je beter wilt en niet mee wil doen aan dat soort dieren mishandeling zul jer er toch echt voor meoten gaan betalen.
quote:appelientjex schreef op 18 juli 2010 @ 14:26:

Ik ben het helemaal met je eens.

Natuurlijk snap ik dat je kosten van ontworming en extra kattengrit en voer wil betalen, maar dat is echt geen 40 euro. De eigenaar is zelf verantwoordelijk voor dat ze haar kat niet gesteriliseerd had en dus een netjes kreeg. Als ze daar ook nog eens winst op gaat maken, kan ik me voorstellen dat je daar nu ook weer niet aan mee wil gaan werken als koper. Dan heeft ze nog minder reden om de poes te laten steriliseren na dit nestje (ok, wel het geld ervoor ).

Persoonlijk zal ik niet snel een kat uit een nestje kopen, ik zou een oudere kat uit het asiel halen mocht ik weer een kat willen. En dan ben ik best bereid om ervoor flink te betalen en een donatie aan het asiel te doen.

Maar zoveel geld om een mogelijke broodfokster te sponsoren...
quote:liselore schreef op 18 juli 2010 @ 14:34:

[...]

He??? Maar je bent wel bereid de handel in stand te houden door dan toch, al is het maar voor slecht 10 euro de handel in stand te houden?

Als je echt zo begaan bent, neem dan een goed gefokte raskat of een beestje uit het assiel.

Moet je wel meer dan een tientje meenemen.

Jij wilt voor een dubbetje op de eerste rang, dat gaat niet he?

Mijn redenatie was, dat als ze er geen of weinig geld voor vraagt, ze niet de katten fokt puur voor het geld (kittens zijn kennelijk een goede bussiness), maar omdat ze een dierenliefhebber is en graag wil dat haar katten een goed huisje krijgen. Als haar katten keer op keer nestjes krijgen sta ik daar niet helemaal achter. Misschien ga ik inderdaad maar naar het asiel, dat is een goede tip.

Overigens heb ik zelf katten dus ik weet dat ze geld kosten en uiteraard heb ik dat geld ervoor over, anders zou ik geen kat nemen.
quote:liselore schreef op 18 juli 2010 @ 14:38:

[...]

Nou, luistert, het is niet normaal om een beestje gratis af te kunnen halen( of het moet bij bekende van je zijn)

Gratis afhalen betekent dat iemand er van af wil. Dat wekt niet de indruk dat er met liefde voor gezorgt is.

Als je beter wilt en niet mee wil doen aan dat soort dieren mishandeling zul jer er toch echt voor meoten gaan betalen.Kom op, mijn ouders hebben ook een keer of 3-4 een nestje gehad van hun poezen (voordat ze gesteriliseerd werden een nestje omdat ze daar te laat mee waren), ook vorig jaar een nestje. Die katjes groeiden op met veel mensen om zich heen, in huis en mijn ouders vroegen er niks voor, behalve leuke eigenaren. En die filterden ze door liefst mensen via via te zoeken en die ook te vragen om een paar keer langs te komen. Mensen die geïnteresseerd waren, komen graag een paar keer kijken naar een nest kleine poesjes.

[...]

Als je beter wilt en niet mee wil doen aan dat soort dieren mishandeling zul jer er toch echt voor meoten gaan betalen.

Zo kan je er ook naar kijken. Ik keer er dus naar van: als je er geld voor vraagt, dan kan het zo zijn dat je je kat puur kinderen laat krijgen voor het geld, niet uit liefde. Ik zou mijn kat al nooit uit principe een nestje laten krijgen, hoe jammer ik het ook vind, want erg schattig , maar als het toch zou gebeuren zou mijn belangrijkste zorg zijn dat de kittens een goed thuis zouden krijgen, het geld interesseert me geen ruk.

Vorige keren was via een bekende en een keer van een advertentie uit de supermarkt ofzo.

En ik denk of je er nou wel of geen geld voor vraagt, dat je altijd blji bent als de kittens een ander huis krijgen anders zit je er zelf mee en moet je ze naar het asiel brengen (nog een reden voor mij om zelf geen nestje te nemen, ben als de dood dat ik geen baasjes vind en dat ik ze dan naar het asiel moet brengen).
quote:Rogue_22 schreef op 18 juli 2010 @ 14:04:

Mijn asielkatten kosten 90 euro per stuk. Is misschien duur, maar kittens waren nog duurder 110 geloof ik.

Ik vond dit wel een redelijk bedrag aangezien ze geholpen waren, ingeent enz.

40 euro vind ik op zich nog redelijk, mist het beest is ingeent en ontwormt.Beest is alleen ontwormd.
quote:Draakje29 schreef op 18 juli 2010 @ 13:15:

[...]

Dus als jij kittens zou hebben, zouden ze niet ontwormd worden? En ontvlooiing dan? En als ze ziek zijn, gaan ze niet naar de dierenarts???

Daar is die 40 euro voor. Misschien is het diertje zelfs gevaccineerd. Misschien zijn de kittens wel met een keizersnee geboren. MIsschien lijkt het of ze er geld aan wil verdienen, maar denk je dat ze geen kosten gehad heeft? En bij het volgende nestje dan? En wat denk je van het werk wat ze er mee gehad heeft? En het voer en kattenbakvulling. Alles kost geld, en als je dat bij elkaar op telt, kom je best op een aardig bedrag. Het kan natuurlijk atijd zo zijn dat deze mevrouw er wel veel geld aan wil verdienen, maar een potje sparen voor evt kosten vind ik niet verkeerd.

Maar ze kiest zelf voor een nestje, voor anderen hoeft ze het niet te doen. Dat is haar eigen verantwoording, anders moet ze het steriliseren. Overigens wil ik natuurlijk voor het ontwormen etc. betalen, als ze uitlegt dat het daarvoor is.

Zo als je zelf schrijft zijn er genoeg katten, dus zou ik verder gaan zoeken.

*Had nog niet alle reacties gelezen van TO, maar ik vraag me af of ze wel een echte kattenliefhebber is: heb gehuild toen hij dood ging, zie ik bij iedereen, ook mensen die echt niet geven om hun dier, dus geen goed criterium, daarom heb ik het stukje weggehaald waarbij ik aangeef een goed huis te zoeken voor een kitten. **Ok dan is huilen om je dier geen goed criterium, mijn excuus dat ik dat als argument gebruikte.

[...]

Nou, luistert, het is niet normaal om een beestje gratis af te kunnen halen( of het moet bij bekende van je zijn)Gratis afhalen betekent dat iemand er van af wil. Dat wekt niet de indruk dat er met liefde voor gezorgt is.

Daar ben ik het niet mee eens.

Onze katten waren dan geen kittens maar al ouder maar we hebben ze via MP en gratis overgenomen. (met speeltjes, reismanden, kattenbakken, krabpaal etc. erbij). Ook waren ze elk jaar geënt etc.

Deze mensen wilden wel graag nog een keer op bezoek kunnen komen en waren erg gek op ze en vonden het erg moeilijk om ze weg te moeten doen. We zijn ook eerst op bezoek geweest om eens kennis te maken etc. Die mensen hadden ook eerder mensen afgewezen omdat ze er geen goed gevoel bij hadden.
quote:Wintermuts schreef op 18 juli 2010 @ 14:44:

[...]

Kom op, mijn ouders hebben ook een keer of 3-4 een nestje gehad van hun poezen (voordat ze gesteriliseerd werden een nestje omdat ze daar te laat mee waren), ook vorig jaar een nestje. Die katjes groeiden op met veel mensen om zich heen, in huis en mijn ouders vroegen er niks voor, behalve leuke eigenaren. En die filterden ze door liefst mensen via via te zoeken en die ook te vragen om een paar keer langs te komen. Mensen die geïnteresseerd waren, komen graag een paar keer kijken naar een nest kleine poesjes.

3 of 4 keer een nestje omdat ze te laat waren met steriliseren, geen poezenpil gebruikte of de poes binnen hielden dus....

Tja... ach mensen moeten het zelf weten maar ik vind het stom om zomaar een nestje te laten komen. Omdat er inderdaad een huis-tuin-en keuken poezen overschot is.

3 tot 4 keer een nestje omdat ze te laat waren noem ik om zijn minst onzorgvuldig...
quote:liselore schreef op 18 juli 2010 @ 14:59:

[...]

3 of 4 keer een nestje omdat ze te laat waren met steriliseren, geen poezenpil gebruikte of de poes binnen hielden dus....

Tja... ach mensen moeten het zelf weten maar ik vind het stom om zomaar een nestje te laten komen. Omdat er inderdaad een huis-tuin-en keuken poezen overschot is.

3 tot 4 keer een nestje omdat ze te laat waren noem ik om zijn minst onzorgvuldig...

Ik bedoelde van 3-4 verschillende katten 1 per ongeluk nestje in 20 jaar tijd. Dat is gewoon niet veel.

Dat kan gebeuren is mijn mening, als je een kat of 4-5 hebt rondlopen die ook naar buiten gaan, dan kan je er qua sterilisatie/castratie weleens iets te laat zijn. Maar in principe werden ze allemaal zo snel mogelijk gesteriliseerd/gecastreerd.

En ze hebben alle kittens naar bekenden weggegeven of mensen die echt heel graag een kat wilden. Niks mis mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven