Aanschafprijs kat?

18-07-2010 02:11 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag. Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een kitten .Vaak zijn deze gratis af te halen als ze bij iemand uit een nestje komen. Vinden jullie het normaal als daar geld voor wordt gevraagd? Ik heb een heel lief katje gezien via marktplaats, maar daar wordt 40 euro voor gevraagd. Ik vind dat een beetje overdreven. Ik heb gezegd dat ik dat te duur vind en dat ik minder wil betalen, en nu zegt de verkoper dat het haar niet om het geld gaat, maar dat ze ons nu niet geschikt vindt als baasjes omdat een kat nou eenmaal geld kost (vaccinaties etc.).en wij de 40 euro niet willen betalen. Wat vinden jullie?
quote:Wintermuts schreef op 18 juli 2010 @ 14:40:

[...]

Ik ben het helemaal met je eens.

Natuurlijk snap ik dat je kosten van ontworming en extra kattengrit en voer wil betalen, maar dat is echt geen 40 euro. De eigenaar is zelf verantwoordelijk voor dat ze haar kat niet gesteriliseerd had en dus een netjes kreeg. Als ze daar ook nog eens winst op gaat maken, kan ik me voorstellen dat je daar nu ook weer niet aan mee wil gaan werken als koper. Dan heeft ze nog minder reden om de poes te laten steriliseren na dit nestje (ok, wel het geld ervoor ).

Persoonlijk zal ik niet snel een kat uit een nestje kopen, ik zou een oudere kat uit het asiel halen mocht ik weer een kat willen. En dan ben ik best bereid om ervoor flink te betalen en een donatie aan het asiel te doen.

Maar zoveel geld om een mogelijke broodfokster te sponsoren... 40 euro??? Niet ?? Mijn katten verbruiken voor 16 euro alleen al aan kattengrit per week. Reken een nestje van 4 kittens, zes weken bij het baasje ( veel te jong om weg te gaan maar ja, na zes weken gaan ze slopen dus moeten ze weg) is alleen al aan kattengrit 6 keer die 16 euro. Plus vier keer ontwormen, vier keer voer, extra voer voor moederpoes. Voor 40 euro een katje 6 weken in leven houden is bijzonder karig.
quote:dangeensuus schreef op 18 juli 2010 @ 15:04:

[...]

40 euro??? Niet ?? Mijn katten verbruiken voor 16 euro alleen al aan kattengrit per week. Reken een nestje van 4 kittens, zes weken bij het baasje ( veel te jong om weg te gaan maar ja, na zes weken gaan ze slopen dus moeten ze weg) is alleen al aan kattengrit 6 keer die 16 euro. Plus vier keer ontwormen, vier keer voer, extra voer voor moederpoes. Voor 40 euro een katje 6 weken in leven houden is bijzonder karig.Ik heb blijkbaar geen idee van kattenkosten, vandaar dat ik netHoeveel kost een kat qua onderhoud? heb geopend, want i ben van plan katten uit het asiel te nemen

Maar volgens mij heb je heel duur kattengrit..... En als je 5 poesjes hebt a 40 euro per stuk... voor 200 euro kom je een eind hoor.
Tja, zo zie je maar wat een forum allemaal de wereld in kan helpen. TO is ineens geen dierenvriend meer (dit heb ik met mijn eerdere post overigens niet willen zeggen), en de vrouw waar het kitten vandaan moet komen is ineens een broodfokster omdat ze er geld voor vraagt.

Ik denk dat de waarheid een beetje in het midden ligt. Er roept hier iemand dat kittens blijkbaar big business is, maar waarom zijn de asiels dan nog niet 'binnen'? Er stond hier weer een verhaal in de krant dat het asiel hier in de buurt weer uitpuilt van de kittens. Het probleem is juist dat er zoveel mensen kittens gratis weggeven, daardoor halen mensen hun kittens niet meer uit het asiel 'want dat is zo duur'.

Als ik persoonlijk een nestje zou nemen (en nee, ik ben niet meteen een slechte diereneigenaar of broodfokster als ik ooit een nestje zou willen, overigens heb ik nu alleen een jeweetwelkater en een jeweetwelpoes) zouden de diertjes goed geënt, ontwormd en ontvlooit zijn als ze weg gaan, en zou ik er denk ik ook iets in die trant voor vragen. Als er dan iemand komt en roept dat hij/zij dat te duur vindt, zou ik ook snel denken dat ik diegene mijn kitten niet waard vind. Gewoon als eerste indruk. Hoeft dus helemaal niet zo te zijn, maar ik zou zelf zoiets hebben van: okee, voor jou tien anderen die het er wèl voor over hebben. Het gaat hier om twee verschillende dingen: ik wil als persoon niet 'binnenlopen' op mijn nestje (en vraag me ook sterk af hoeveel ik 'verdien' als ik 40 euro per kitten zou vragen), maar of iemand het er wel of niet voor over heeft zegt gewoon wel wat.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
quote:appelientjex schreef op 18 juli 2010 @ 14:26:

Het enige dat ik tegen die vrouw gezegd heb is dat ik 40 euro wat duur vind en gevraagd of het goed is dat ik 10 euro betaal. Reden is zogezegd dat ik het stom vindt als mensen niet-ras katten fokken voor het geld, gezien het kattenoverschot vind ik dat zielig. Het leek mij makkelijk geld verdienen, zoveel kosten kan zij er niet aan gehad hebben. Maar als ze mij rustig uitlegd waarom ze die 40 euro vraagt, dan betaal ik dat natuurlijk gerust wel. Maar vond haar reactie erg naar, dat het haar niet om het geld gaat maar dat ze ons nu niet geschikt vind. Ik schrok daarvan.

Vandaar deze topic, om te horen wat normale prijzen zijn want ik ben daar niet van op de hoogte. Bij het asiel is het duurder, maar daar haal je de prijs er makkelijk uit omdat hij gechipt, geent en gecastreerd worden. Misschien doe ik dat dan wel.

Er zit wat mij betreft een té groot verschil tussen 40 en 10 euro... maar goed... dat is mijn mening.... ik had je ook meteen afgeserveerd als je dat niet wilde betalen. Dan was je namelijk in mijn ogen niet serieus...

Ik vind het niet leuk om te horen dat jullie haar gelijk geven en dat ik geen dierenvriend zou zijn. Waar slaat dat nou weer op. Ik heb mijn hele leven katten gehad, ze altijd vertroeteld, met ze geknuffeld en goed voor ze gezorgd. Ik kan niet zonder huisdier, vind het veel te gezellig en lief. Ik kan intens genieten van katten, dus veroordeel me niet zo snel.

Natuurlijk ding ik niet af bij de dierenarts trouwens.Waarom hier dan wel???
quote:Wintermuts schreef op 18 juli 2010 @ 15:12:

[...]

Ik heb blijkbaar geen idee van kattenkosten, vandaar dat ik netHoeveel kost een kat qua onderhoud? heb geopend, want i ben van plan katten uit het asiel te nemen

Maar volgens mij heb je heel duur kattengrit..... En als je 5 poesjes hebt a 40 euro per stuk... voor 200 euro kom je een eind hoor.

Ik heb vorig jaar de zorg voor een moederpoes met nestje gehad (nee, geen eigen keuze, want ik ben tegen extra nestjes met het kattenoverschot, maar moederpoes kwam zwanger en wel aanwandelen ); ze heeft 3 kittens gehad, maar ik denk dat ze ons echt wel een stuk meer hebben gekost dan 120 euro. Op advies van de dierenarts hebben we moeders tijdens het zogen bijgevoerd met blikjes voer van een euro per stuk, en dat 12 weken lang, reken maar uit. De eerste weken vielen de kittens zelf nog best mee qua voer, maar na een week of 8 begonnen ze in echte kleine vreetzakjes te transformeren. Ontwormen hebben we bij de dierenart laten doen, omdat we het sowieso wel fijn vonden ze even na te laten kijken. Laat ik het zo zeggen: als je goed voor moederpoes en kittens wilt zorgen, dan is 40 euro bij lange na niet voldoende om het er uit te halen.

Ik heb 2 van de drie trouwens wel gratis weg gegeven, met een zak voer erbij, maar aan mensen die ik kende, en die me hebben moeten beloven de rest van hun leven even goed voor ze te zorgen als wij de eerste 12 weken gedaan hebben.
Ik vind geld vragen voor een kitten niet verkeerd... zo weet je ook zeker dat je kat terecht komt bij iemand met goede bedoelingen en niet eindigt als slangenvoer bv

Ligt er natuurlijk ook aan of de kittens zijn ingeent, ontwormd en gechipt etc etc.

Ik heb mijn kittens bij een kittenopvang vandaan uit Helmond, was een eindje rijden... maar zag ze op internet en was op slag verliefd!

Ik betaalde 65,- per kitten hiervoor hadden ze 1 inenting gehad, ontwormd en waren ze gechipt. (beide met fles groot gebracht)

Ben sowieso een voorstander voor het halen van een kitten bij een kittenopvang / asiel. (zie kattenplaza voor een hoop opvangadressen en kittens bij kat te koop)

edit: redelijke spuit11 reactie :p
Appelientje....de dingen die je je afvraagd zijn helemaal zo gek nog niet hoor. Alleen die vrouw loopt heus niet binnen over de rug van haar katten voor 40 euro per kitten. Daar vergis jij je in...als ze nou 100/150 euro vraagt voor een niet-raskat en ze zijn ook nog niet ingeent dan zou ik ook eerder geneigd zijn om te denken dat het best wel duur was...maar voor die 40 euro zou ik me dat dus niet afvragen.

Iedereen kan op marktplaats zelf een prijs voor iets bedenken....zij denkt dat 40 euro voldoende is voor haar eerste kosten en om te kijken of mensen het wel voor haar kittens overhebben. En dan kom jij met een tegenbod van een tientje...je kunt je misschien dat toch wel een beeeeetje voorstellen dat die vrouw denkt: laat maar zitten, voor jou 10 anderen die hem wel graag willen. Ook al ben je de grootste dierenvriend van de wereld...wat ik ook echt wel geloof.....dit komt erg gierig op die vrouw over en dan is het haar goedrecht om te zeggen dat je de kitten niet meer krijgt. Ik had dat dus waarschijnlijk ook gedaan...

40 euro is gewoon een redelijk bedrag en als je dat er niet voor wil betalen is dat ook goed maar dan zul je gewoon verder moeten zoeken naar gratis katten of van maximaal een tientje.

Succes verder.
Mijn kat (Welliswaar een oude) was gratis via marktplaats.

Ik zou persoonlijk geen ¤40 betalen voor een kat omdat er idd veel katten gratis af te halen zijn. Nou zou ik niet zo snel een kitten kopen/halen maar een wat oudere kat. Betekent volgens mij niet dat ik dan geen kattenvriend ben...
Ik heb kittenopvang ( gastgezin) gedaan. Ik kan je zeggen dat als je dat goed doet het echt heel wat meer kost dan 40 euro per kitten voor de hele periode. Eerder 40 euro per week!

Goed voer, ontvlooien, ontwormen, dan had er weer een een ontstoken oogje en zalf nodig,dan een weer een katje diarree en moest bijgevoerd worden. Echt, 40euro vragen per kitten daar word je niet rijk van.
Vond 40 euro voor een kitten eigenlijk heel erg goedkoop. Mijn katers komen uit het asiel en waren elk 85 euro. Dat vond ik al niet duur aangezien ze gechipt, ingeënt en ontwormd waren.

In het asiel zitten vaak kittens trouwens, dus als je echt iets wilt doen voor het teveel aan asielkatten dan zou ik je zeker aanraden daar eens langs te gaan. Ze konden mij erg goed vertellen welk karakter de kat had en ze hebben ook goed gekeken welke kat bij mij paste.
www.ikzoekbaas.nl
als dat inclusief vaccinatie en check DA is dan is dat een normale prijs.
quote:appelientjex schreef op 18 juli 2010 @ 02:29:

Ik weet dat katten geld kosten, want heb mijn hele leven katten gehad en ben een echte kattenliefhebber. Alleen heb ik de katten altijd gratis afgehaald uit een nestje (immers, er is een kattenoverschot dus mensen zijn allang blij als ze de katten kunnen slijten). Ik zou nooit een kitten nemen die uit zo'n nest komt. Een kitten dat niet is gevaccineerd, gecheckt en ontwormd is gewoon niet goed verzorgd.

Het gaat mij dus niet zozeer om het geld, maar meer dat ik het vreemd vind om er geld voor te vragen (tenzij er kosten zijn gemaakt natuurlijk). Ik wil geen kat kopen van mensen die kittens fokken voor het geld.

Kittens kosten geld, en van 40 euro wordt je heus niet rijk, dat zijn geen broodfokkers. Broodfokkers vragen gerust 150 euro voor een kitten zonder papieren of paspoort

Ik heb de vrouw aan de lijn gehad en hebben elkaar uitgebreid gesproken, ze vertelde me over het karakter van het diertje en dat sprak me erg aan. Heb haar later gemaild dat ik 40 euro eigenlijk wel erg duur vind voor een niet-ras kat, waarop zij me liet weten dat ze mij niet geschikt acht als baasje voor haar kat.Ik snap de reactie van de vrouw. Als je 40 euro te duur vindt voor een kitten, dan ben je vast ook niet geneigd om 120 euro te betalen voor een sterilisatie/ castratie.
quote:appelientjex schreef op 18 juli 2010 @ 04:06:

maar ik vraag me af of het normaal is om te moeten betalen voor een kitten, heb altijd katten gratis uit een nestje gekregen hiervoor, de kat die ik nu heb kreeg ik als volwassen kat van 8, ook gratis. Ik vind gewoon niet dat je geld moet willen verdienen over de rug van een dier, zeker omdat er een kattenoverschot is en er genoeg kittens in het asiel terecht komen.zo scheidt je het kaf van het koren, mensen die een gratis kat willen zetten die ook makkelijker weer aan de kant. Als de kat geld kost wordt er tenminste over nagedacht. Daarbij; gratis kittens aanbieden is risico-vol, ze worden dan afgehaald voor weet ik wat voor doeleinden.
quote:dangeensuus schreef op 18 juli 2010 @ 08:30:

wat MV zegt dus. Dat marktplaats is een zegen en een hel tegelijkertijd. Ik kijk er niet meer, want als ik zou doen wat mijn hart me ingaf, dan zou mijn huis overvol zitten met "wegens beeïndigen hobby doe ik weg mijn kat/hond/cavia/knijn etc" en wegens emigratie ( wonderbaarlijk hoeveel mensen met huisdieren emigreren rond de zomermaanden) doe ik mijn hagedis/paard/geit weg.

En nog een kleine toevoeging, bij het asiel ben je iets meer geld kwijt, de ontwormingen , inentingen ( eventuele castraties/sterilisaties) betaalt de koperHelemaal eens, en dan nog de zgn. allergieën niet te vergeten.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:appelientjex schreef op 18 juli 2010 @ 14:26:

Het enige dat ik tegen die vrouw gezegd heb is dat ik 40 euro wat duur vind en gevraagd of het goed is dat ik 10 euro betaal. Reden is zogezegd dat ik het stom vindt als mensen niet-ras katten fokken voor het geld, gezien het kattenoverschot vind ik dat zielig. Het leek mij makkelijk geld verdienen, zoveel kosten kan zij er niet aan gehad hebben. Maar als ze mij rustig uitlegd waarom ze die 40 euro vraagt, dan betaal ik dat natuurlijk gerust wel.

Als je je een beetje verdiept had in het kattengebeuren dan had je aan haar gevraagd of de kat gechipt was, gecheckt was, ontvlooid en ontwormd, en als je zo begaan bent met het kattenoverschot neem je geen kitten van MP, maar gewoon een kat uit het asiel

Maar vond haar reactie erg naar, dat het haar niet om het geld gaat maar dat ze ons nu niet geschikt vind. Ik schrok daarvan.

Vandaar deze topic, om te horen wat normale prijzen zijn want ik ben daar niet van op de hoogte. Bij het asiel is het duurder, maar daar haal je de prijs er makkelijk uit omdat hij gechipt, geent en gecastreerd worden. Misschien doe ik dat dan wel.

Ik vind het niet leuk om te horen dat jullie haar gelijk geven en dat ik geen dierenvriend zou zijn. Waar slaat dat nou weer op. Ik heb mijn hele leven katten gehad, ze altijd vertroeteld, met ze geknuffeld en goed voor ze gezorgd. Ik kan niet zonder huisdier, vind het veel te gezellig en lief. Ik kan intens genieten van katten, dus veroordeel me niet zo snel.

Natuurlijk ding ik niet af bij de dierenarts trouwens.
quote:Luneth schreef op 18 juli 2010 @ 21:34:

Vond 40 euro voor een kitten eigenlijk heel erg goedkoop. Mijn katers komen uit het asiel en waren elk 85 euro. Dat vond ik al niet duur aangezien ze gechipt, ingeënt en ontwormd waren.

In het asiel zitten vaak kittens trouwens, dus als je echt iets wilt doen voor het teveel aan asielkatten dan zou ik je zeker aanraden daar eens langs te gaan. Ze konden mij erg goed vertellen welk karakter de kat had en ze hebben ook goed gekeken welke kat bij mij paste.

Plus dat je voor die prijs, het beestje wat je hebt aangeschaft, op een later tijdstip via hun DA mag laten steriliseren.

Voetnoot: ik kijk niet meer op MP, wat een kittens staan daar.

Het is om misselijk van te worden.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:meds schreef op 18 juli 2010 @ 23:04:

[...]

Ik snap de reactie van de vrouw. Als je 40 euro te duur vindt voor een kitten, dan ben je vast ook niet geneigd om 120 euro te betalen voor een sterilisatie/ castratie. Meds, dat is niet waar. Ik ga de kat zeker laten castreren en vaccineren. Ik hoefde niet aan de vrouw te vragen of de kat was 'geholpen' en gevaccineerd, want dat is hij niet, stond in de advertentie.
quote:appelientjex schreef op 19 juli 2010 @ 00:06:

[...]

Meds, dat is niet waar. Ik ga de kat zeker laten castreren en vaccineren. Ik hoefde niet aan de vrouw te vragen of de kat was 'geholpen' en gevaccineerd, want dat is hij niet, stond in de advertentie.heb je wel gevraagd of de kat ontwormd en/ of gechipt was? Hoe oud was het kitten?
weet je dat een raskat wel 400-500 euro kost? En dat een fokker daar geen cent aan overhoudt?
quote:meds schreef op 19 juli 2010 @ 00:09:

weet je dat een raskat wel 400-500 euro kost? En dat een fokker daar geen cent aan overhoudt?Alleen het dekken van de poes kost al rond de EUR 400 - 500. Stel dat poes maar 1 kitten krijgt, tel uit je verlies. Daarbij komen nog 2 entingen, ontwormen, testen op erfelijkheidsziektes, eten, grind, controle van moederpoes, aanvragen van de stamboom. Het is een dure hobby.
quote:Frenkie schreef op 18 juli 2010 @ 19:09:

Mijn kat (Welliswaar een oude) was gratis via marktplaats.

Ik zou persoonlijk geen ¤40 betalen voor een kat omdat er idd veel katten gratis af te halen zijn. Nou zou ik niet zo snel een kitten kopen/halen maar een wat oudere kat. Betekent volgens mij niet dat ik dan geen kattenvriend ben...

Ja dat is ook mijn redenatie: waarom betalen als er ook zoveel andere, lieve kittens zijn die gratis zijn en ook een lief baasje verdienen. Anders gaan ze naar het asiel. Denk niet dat de asiels vol zitten omdat mensen gratis een katje kunnen krijgen. Want bij het asiel zijn ze al gechipt, gevaccineerd, ontvlooid, ontwormd en 'geholpen' dus dan haal je de kosten er makkelijk uit.

Ik ben het er niet mee eens dat je voor een kitten moet betalen omdat hij geld gekost heeft zijn eerste weken. De eigenaar kiest zelf voor een nestje in tijden dat er al teveel katten zijn, en vind dat waarschijnlijk heel leuk en lief, dus dan moet je ook niet zeuren dat dat geld kost en de nieuwe eigenaren daar geld voor in rekening brengen. Je hebt er tenslotte ook plezier in gehad, in zo'n lief nestje. Mijn vriend heeft vroeger een nestje gehad en die zijn ontwormd én gevaccineerd en mochten gratis afgehaald worden. Geinteresseerden kwamen langs en als ze dachten dat ze geschikte baasjes waren, mochten ze de kat hebben.
Ik snap jouw redenatie wel TO, maar die van mensen die er wel geld voor vragen ook.

Wat ik niet snap is de manier waarop je blijft volharden in je gelijk. Waarom moet er 1 gelijk zijn? Er kunnen toch meer juiste manieren zijn? Dat wil niet zeggen dat jij je aan het andere standpunt moet conformeren en dus die 40 euro maar neer moet leggen. Maar je kunt toch denken "pech gehad", je schouders ophalen en inderdáád op zoek gaan naar dat gratis nestje?
Iets anders
quote:appelientjex schreef op 19 juli 2010 @ 00:45:

[...]

Ja dat is ook mijn redenatie: waarom betalen als er ook zoveel andere, lieve kittens zijn die gratis zijn en ook een lief baasje verdienen.

Kittens zijn niet gratis, zodra het kitten in je huis komt kost het geld. Als jij op verantwoorde wijze een kitten wil, moet het kitten minimaal 13 weken zijn. Dat betekent dat ze zeker 1 keer gevaccineerd en 2 keer ontwormd moet zijn (dan zit je al boven de 40 euro) een chip kost ongeveer 25 euro. Een gratis kitten is een kitten uit een onverantwoord nest. 1. je loopt kans een kitten te krijgen wat ziek is, onverantwoord is gefokt en te jong uit het nest wordt geplaatst.

2. je werkt aan deze praktijken meer door deze kittens via marktplaats af te nemen. Als iedereen dat zou weigeren zouden deze misstanden niet meer bestaan.

Anders gaan ze naar het asiel. Denk niet dat de asiels vol zitten omdat mensen gratis een katje kunnen krijgen. Want bij het asiel zijn ze al gechipt, gevaccineerd, ontvlooid, ontwormd en 'geholpen' dus dan haal je de kosten er makkelijk uit.

De asiels zitten vol omdat mensen te beroerd zijn hun katten te steriliseren, en waarom zouden ze ook? Er zijn altijd gekken die een kitten afhalen via marktplaats. Een kitten is nooit verantwoord, ook de rasfokker draagt bij aan het kattenoverschot. Als je echt om katten geeft en je vindt de overvolle asiels hartverscheurend dan neem je een oudere asielkat.

Ik ben het er niet mee eens dat je voor een kitten moet betalen omdat hij geld gekost heeft zijn eerste weken. De eigenaar kiest zelf voor een nestje in tijden dat er al teveel katten zijn, en vind dat waarschijnlijk heel leuk en lief, dus dan moet je ook niet zeuren dat dat geld kost en de nieuwe eigenaren daar geld voor in rekening brengen.

De nieuwe eigenaren zouden zich moeten realiseren dat een kitten afnemen uit zo'n nest bijdraagt aan het probleem. Bovendien zou een nieuwe eigenaar geen ongevaccineerd en gechipte kat moeten accepteren. Mensen die niks willen betalen voor een dier zijn i.m.o niet geschikt voor een dier

Je hebt er tenslotte ook plezier in gehad, in zo'n lief nestje. Mijn vriend heeft vroeger een nestje gehad en die zijn ontwormd én gevaccineerd en mochten gratis afgehaald worden.

Schuldgevoel omdat ze te beroerd was haar poes op tijd te steriliseren? Een nestje is niet leuk. Een nestje is bijdragen aan een enorm probleem en dierenleed. Geinteresseerden kwamen langs en als ze dachten dat ze geschikte baasjes waren, mochten ze de kat hebben.een dier is geen doorgeefwaar
quote:meds schreef op 19 juli 2010 @ 00:08:

[...]

heb je wel gevraagd of de kat ontwormd en/ of gechipt was? Hoe oud was het kitten?

De kat is ontwormd. Verder nog niets aan gedaan. Kitten mag weg als ze 10 weken is (misschien dat ik zelf nog wel voor ga stellen bij 12 weken omdat ik heb gelezen dat dat beter is). De eigenares klonk wel heel verantwoordelijk aan de telefoon, had verstand van zaken en zoekt een lieve baas, dus daarom denk ik dat ik toch wel het bedrag wil betalen, ook nav jullie reacties (misschien heel dubbel gezien eerder postings, maar wil dit specifieke katje gewoon zo graag!).

Heb de vrouw een email gestuurd met dat ik haar zorgen begrijp en haar verzekerd dat ik goed voor haar kat zal zorgen, en mijn overweging uitgelegd dat ik geen kat wil kopen bij iemand die katten fokt voor het geld terwijl er al een kattenoverschot is. Daarbij gezegd dat ik denk dat ze me pas kan beoordelen bij een ontmoeting. En dat ik hoop dat ik nog steeds mag kijken omdat ik nog steeds geinteresseerd ben. Ik kreeg net een email terug dat ze het sterk vind dat ik haar kritiek niet verkeerd opnam en dat ze zelf ook nare ervaringen heeft met kattenfokkers, dus dat ze begrijpt dat ik daar niets mee te maken wil hebben. Ik ben gelukkig nog steeds welkom om te komen kijken. Over geld hebben we het niet gehad, ik merk wel wat ze ervoor wil hebben en nav jullie reacties dat het helemaal niet vreemd is ervoor te betalen heb ik het ervoor over als het klikt tussen mij en de kitten. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven