Kosten deeltijd HBO
zaterdag 17 juli 2010 om 22:23
zondag 18 juli 2010 om 10:10
Houdt er rekening mee dat de bijkomende kosten flink zijn! Het uitprinten van readers, je verslagen, etc, zorgen voor veel inktverbruik van je printer en papier. Ik schat in dat je ongeveer 300-400 euro aan bijkomende kosten kwijt bent. (per jaar)
Ik studeer aan de Pabo en mijn kosten zijn minimaal die 400. Waarschijnlijk eerder 500 euro. Maar daar zitten dan ook elke week mijn lesvoorbereidingen bij die netjes uitgeprint moeten worden, plus materiaal voor mijn lessen.
Ik studeer aan de Pabo en mijn kosten zijn minimaal die 400. Waarschijnlijk eerder 500 euro. Maar daar zitten dan ook elke week mijn lesvoorbereidingen bij die netjes uitgeprint moeten worden, plus materiaal voor mijn lessen.
zondag 18 juli 2010 om 11:11
Ik ga een P&O opleiding doen dus helaas geen recht op tegemoetkomingen en omdat het een deeltijdopleiding is ook gen recht op studiefinanciering.
Thanks Swinta met de indicatie van de bijkomende kosten. Die zijn echt veel hoger dan ik verwachtte. Dan kan ik hier nu rekening mee houden. Ik zal eens aan mijn baas vragen of ik het op het werk mag printen (hij heeft er immers ook profijt van dat ik deze opleiding doe).
Thanks Swinta met de indicatie van de bijkomende kosten. Die zijn echt veel hoger dan ik verwachtte. Dan kan ik hier nu rekening mee houden. Ik zal eens aan mijn baas vragen of ik het op het werk mag printen (hij heeft er immers ook profijt van dat ik deze opleiding doe).
zondag 18 juli 2010 om 15:57
Als je ivm je studie minder gaat werken krijg je ook maandelijks minder salaris
Studieboeken kan je (vaak) ook lenen bij de studentenbibliotheek, of samen doen met een klasgenoot. En koop je boeken pas als je zeker weet dat je ze nodig hebt. Bij mijn studie staan standaard een paar boeken op de lijst die ik achteraf niet gebruik. Dat is zo zonde
Scheelt hopen geld p/jaar
Studieboeken kan je (vaak) ook lenen bij de studentenbibliotheek, of samen doen met een klasgenoot. En koop je boeken pas als je zeker weet dat je ze nodig hebt. Bij mijn studie staan standaard een paar boeken op de lijst die ik achteraf niet gebruik. Dat is zo zonde
Scheelt hopen geld p/jaar
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
zondag 18 juli 2010 om 16:02
@ Slimmama: Ik geef denk ik 30/40 euro per blok uit aan die standaard dingen. Het verschilt een beetje, met name omdat je het ene blok meer readers nodig hebt dan het andere en ze ook nogal verschillen in prijs.
En inderdaad nog even wachten met alle boeken kopen. In de bieb zijn ze vaak al snel uitgeleend en ook voor langere tijd. Maar vaak hoor je tijdens de eerste les van de docent welke boeken je nodig hebt voor dat vak, die kun je dan alsnog op dat moment aanschaffen.
En inderdaad nog even wachten met alle boeken kopen. In de bieb zijn ze vaak al snel uitgeleend en ook voor langere tijd. Maar vaak hoor je tijdens de eerste les van de docent welke boeken je nodig hebt voor dat vak, die kun je dan alsnog op dat moment aanschaffen.
zondag 18 juli 2010 om 22:10
Ik heb ook een deeltijd P&O-opleiding (Personeel en Arbeid) gedaan. Mijn werkgever betaalde de boeken, schoolkosten etc. Op het werk printen scheelt echt veel geld. Ik denk dat de extra kosten waarmee je rekening moet houden (zonder reiskosten dan) ongeveer 300 euro per jaar bedragen.....Succes ermee! Ben benieuwd hoe het je bevalt, waar je de opleiding gaat doen en hoeveel uren je gaat werken. Ik heb inmiddels mijn diploma, ben er zo trots op! Succes!!
woensdag 21 juli 2010 om 22:24
Hoi slimmama,
ik ga ook in september starten met een HBO deeltijd opleiding en ik reken op zo'n 1672 euro per jaar aan lesgeld en dan nog eens tussen de 350 en 500 euro aan boeken. Het is een hoop geld. Ik moet 1 keer in de 2 weken 250 km rijden (125 km op en neer) en dat maakt het helemaal een duur grapje. Maar goed, ik wil het graag en dichterbij zit het niet. Ik krijg wellicht wel een tegemoetkoming van mijn werkgever maar dat is nog onduidelijk.
ik ga ook in september starten met een HBO deeltijd opleiding en ik reken op zo'n 1672 euro per jaar aan lesgeld en dan nog eens tussen de 350 en 500 euro aan boeken. Het is een hoop geld. Ik moet 1 keer in de 2 weken 250 km rijden (125 km op en neer) en dat maakt het helemaal een duur grapje. Maar goed, ik wil het graag en dichterbij zit het niet. Ik krijg wellicht wel een tegemoetkoming van mijn werkgever maar dat is nog onduidelijk.