2010 - Stoppen met anticonceptie - Deel 2!

15-06-2010 15:09 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier praten we verder!

- Vervolg van Stoppen met anticonceptie in 2010 -

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest wordt je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.

"De nog niet zwangeren onder ons"

NaamLftWann. voor 't echieNODBijzonderhedenMarloes8426Januari 201021 Oktober uitslag onderzoekThir10senses23Januari 2010Even in de rust modus...Komt als ze er weer klaar voor isTroela7832Januari 20103 NovemberMaedl28Februari 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010MMRaarmaarwaar33April 2010Chocolat_Lover26Juni 201028 OktoberJuffertje2228Juni 2010Fransoise32Augustus 201030 Oktober

"De zwangeren onder ons!"

NaamLftWann. voor 't echieNOD/ ZwangerWanneer uitgerekendBijzonderhedenAngie21xx26Maart 201022 December 2010Teepje29Januari 2010

It's a BOY17 Januari 2011Lazuurtje27April 201019 Januari 2011Marill27Mei 20105 Februari 2011Joda32April 20106 Maart 2011Emytje29Maart 201020 Maart 20111 November 20 wkn echoMeike198129April 20108 Mei 2011Lily30 - 2e kindje[/fgcolor]30Maart 20108 April 2011Nelleke426Maart 2010Juni 201121 Oktober echo

@Lily

Iemand in onze kennissenkring heeft ook de mura4.. Leek me idd een handige en degelijke wagen.. Probeer ook dingen te onthouden als mensen het erover hebben, altijd handig als het zover is....

Hier nog geen positieve ovulatietest, maar ik ging ook van mijn laatste cyclus uit van 25 dagen. De 1e keer was 31 dagen dus misschien er nu wel precies tussenin?!... Zou mooi zijn dan is het precies goed..

Het leek vandaag wel op een heel heel licht streepje dus zometeen voor de zekerheid nog ff bezig :P

Gebruikt iedereen hier trouwens ovulatietesten of zijn er ook nog dames die gewoon op goed geluk bezig zijn?
morgen meisjes!

ik moet nu 2 maanden pauseren maar dan ga ik zeker weer met ovu testen aan de slag, dat heeft zo goed gewerkt bij mij, ideaal.

Hebben jullie trouwens al eens een bloedgroep test laten doen? Of weten jullie al welke bloedgroep jullie hebben? In het ziekenhuis werd vastgesteld dat ik A negatief ben. Dat hebben maar 15% alle Europese mensen, en vanwege de Rhesus Factor is het gevaarlijk voor het kindje, als de man een positieve bloedgroep heeft. Ik heb dus een inenting gekregen met anti-stoffen.

wij gaan dit jaar ook goedkoop op vakantie, in Karinthie, eigen land voor mij dus.

wat betreft kinderwagen, ga ik echt niet nieuw kopen, krijg ik van een van mijn vriendinnen die grotere kinderen hebben.
Die ovulatietesten werken bij mij ook prima hoor! Moet alleen nog wel bevrucht worden evengoed, haha! Maar dit is de 3e ronde dat we ze gebruiken en in mijn onregelmatige cyclus heb ik nu in ieder geval een beetje het idee dat ik weet waar ik aan toe ben. Ik weet nu ook eindelijk een NOD, das best wel fijn! Al wordt mijn cyclus wel steeds regelmariger, zou dat misschien toch door de homeopatische korreltjes komen???

Wij hebben idd erg mazzel gehad met het kopen van alle spullen voor de eerste. Ik heb de familiewieg helemaal opgepimpt (mooi wit geschilderd en leuke nieuwe gordijntjes gemaakt van ikea kant). We kregen de box, wagen, wipper, commode kado! Alleen de badset en alle asseccoires hebben we zelf gekocht, en natuurlijk ladingen kleertjes, haha! Veel meer heb je in het begin toch niet nodig! Erg verwend dus. Maar voor een 2e gebruiken we gewoon dezelfde spullen, hebben het heel neutraal gehouden. Dus mocht het nu een meisje worden zijn het alleen de asseccoires die van blauw naar roze gewisseld moeten worden. Ik ben zelf niet zo van de gehele babykamer sets, maar hebben alles bij elkaar gezocht via basiclabel ikea en loods 5. En het is evengoed erg matching!

Wat betreft bloedgroep: bij mij geen bijzonderheden. Vorige zwangerschap gecheckt. Wel goed dat ze dat bij jou weten maedl!
Hallo dames. Ik meld me ook maar weer eens.

Hier is de misselijkheid nog wel aanwezig.. hopelijk is het snel weg, want over 2 weken zit ik in Italië met de tent..

Morgen weer naar de verloskundige en weer een echo. Ben echt heel erg nieuwsgierig!

Iemand had het hier over kinderwagens. Wij gaan zeer waarschijnlijk ook voor de Bugaboo. Mijn schoonmoeder, die bij prenatal werkt, heeft toevallig nog een showroommodel staan die eruit moet. Die mag waarschijnlijk voor de helft van de prijs weg, dus wij houden ons zeker aanbevolen! Wel fijn hoor, dat je zo heel goedkoop aan spullen kan komen!

En qua kinderkamer hebben we een hele schattige kamer van Lief! gevonden.
Hej meiden!

Heb net weer mijn motto veranderd en hij doet het nu wel. Mijn cyclus dagen zijn te zien...

@Marill; Leuk morgen een echo! Willen jullie weten wat het wordt?@Meadl; Nee ik heb nog geen bloedgroeptest laten doen, moet dat dan van te voren? Dat doet de ha toch pas als je zwanger bent?

@Chocolat; De eerste 3 maanden heb ik op goed geluk gedaan, de 4e maand ben ik met ovulatietesten begonnen en ik had een positieve op dag 21 van mijn cyclus, maar misschien heb ik niet goed gekeken want dan had ik al lang ongesteld moeten zijn. Vandaag 20 dagen overtijd, dag 55 van mijn cyclus. Ik wil gewoon door bah.

Waar blijft die zon nou?
Wij hadden alles al besteld voor de baby, dus kinderwagen (ook de maxicosi mura 3wieler), de kamer, badspulletjes, box enz...dus alle grote dingen zeg maar. En toen waren we al ¤ 3000 kwijt.....terwijl we eigenlijk niet eens alles nieuw wilden kopen. Maar ja, als je in zo'n grote babyzaak rondloopt

Wel kregen we de wagen en de kinderstoel kado van mijn moeder en de autostoel van m'n schoonvader, dus dat scheelde weer....

Nu natuurlijk alles afbesteld, maar zodra ik weer zwanger ben, gaan we met hetzelfde lijstje weer naar die winkel, vonden alles zo leuk!

Ik zit vandaag op dag 29 van m'n cyclus en heb m'n nod op 1 augustus staan, dan zou ik op dag 40 zitten.

Maar nu heb ik vandaag bij het afvegen wat wazig bloed mee afgeveegd, heel vreemd. Dus ik verlies niks in m'n slip zeg maar, alleen bij het afvegen. Heb ook totaal geen tekenen van een ongesteldheid, terwijl ik normaal het altijd echt voel aankomen door buikpijn.

Een vriendin die nu 6 weken zwanger is had dit 5 dagen voor ze positief testte ook.....ik duim dat het bij mij ook zo is, duimen jullie mee?
Ik duim met je mee!

En ander hebben we onze NOD beide op 1 augustus....kunnen we elkaar gek maken, haha!
nelleke, je kunt zowel voor als tijdens je zwangerschap testen, maar volgende het ziekenhuis was het beter de antistoffen al voor de zwangerschap te spuiten.

vreemd Troela, kan van alles zijn, innesteling, maar ook toch een komende menstruatie. duim voor je!
@lily: nou af en toe maak ik mezelf al gek genoeg

Ik verwacht ook wel dat ik gewoon ongesteld wordt hoor, maar vind het zo opvallend omdat ik dit nog nooit heb gehad. Normaal altijd of oud bloed een paar dagen voor menstruatie of echt buikpijn als waarschuwing....nou ja, we zullen zien.
@ Maedl heb geen idee wat voor bloedgroep ik heb! Dacht dat stellen ze wel vast bij t eerste bezoekje aan de VK.. Oh en bloedprikken, ik kan zo niet tegen naalden... kan nog wat worden met me.. Zie bijna meer op tegen bloedprikken dan tegen de bevalling, wat een muts ben ik ook!

Duim voor je Troela! Spannend weer volgende week een aantal NOD's. Verwacht hem zelfs nog iets eerder dan in de tabel.. Hoop maar dat deze week snel voorbij gaat. Had er nog weinig aan gedacht, maar vandaag ineens buikpijn toen schoot t meteen weer door m'n hoofd. O ja volgens de raar methode, als ik wel iets voel ben ik niet zwanger.. haha.. we zullen zien! Ben een beetje door m'n zwangerschapstesten heen na die vorige lange cyclus, heb er nog maar 1, das wel goed voor me, moet ik een beetje geduld hebben :-)

Ben nog niet zo bezig met welke kinderwagen / kamer etc. Hou dat heel bewust tegen voor mezelf.. Zou t wel heel graag willen hoor daar over nadenken :-)
Ja t motto werkt idd Nelleke! Eindelijk!
@ Nelleke, nee ik wil niet weten wat het wordt. Het lijkt me namelijk echt één van de mooiste verrassingen die je in je leven kan krijgen.

@ Troela, ik duim met je mee!
Duim voor je Troela!

Wij zijn aan kijken naar de Easywalker Sky, vinden we allebei een stoere wagen..

De Bugaboo zie je naar mijn/onze mening erg veel rijden..

Extra voor jou Nelleke.. Bah wat een onzekerheid!!

Nee, zou niet weten wat voor een bloedgroep ik heb...

Wij hebben het op goed geluk gedaan de afgelopen maanden, dus zonder ovu testen..

Wel de laatste maand met een kussen onder mijn kont, tip van mijn moeder hahaha!!! Zo was ze ook snel van mij zwanger geraakt zei ze...

Heeft wel gewerkt!!
mmmm, mijn motto werkt nog niet :(
Zo.... net weer een maraton van babyboom gekeken

Had er tot voor kort nog nooit van gehoord dus heb het opgezocht en zit nu al 2 avonden te kijken..

Wat naar zeg hoe het met sommige mensen gaat, eigenlijk word ik er wel iets onrustiger van.. Wilde net mijn cyclus eronder zetten en toen dacht ik: pff we zitten pas in de 3e ronde, wat zeur ik nou?! Haha....

Nog steeds geen positieve ovulatietest gehad dus wacht geduldig af en ondertussen gewoon doorsexen!
@Emytje

Ik hoor/ lees dat idd ook vaak over dat kussen maar vind het zo lullig lijken... Niet dat veel mensen het zien maar toch haha..
@ chocolate_lover, verslavend hè, dat babyboom. Ik heb er toendertijd ook iedere dag wel naar gekeken. En voor wat betreft dat kussentje onder de kont, gewoon doen! Bij mij heeft het ook geholpen.
Voor de tabel: 3 augustus is mijn NOD

Snap niet hoe ik op 30 juli kwam, maar volgens mij had ik gekeken naar de datum om te testen ofzo
@Marill

Ja ik vind het een leuk programma, kom er alleen een beetje laat achter maar aangezien er nu toch niks leuks op tv is kan ik dat mooi kijken..

Ik ga het advies van het kussentje ook maar opvolgen dan haha..
Sinds deze cyclus lig ik ook met kussentje!
ik vind bloedprikken ook niet zo geweldig, maar sinds de laatste twee weken maakt het me niks meer uit, er is geen gaatje meer te vinden, morgen mag ik weer :-S

kussentje heb ik niet gedaan, wel benen omhoog :-)
Ik hou ook niet van bloedprikken me oren gaan er altijd van suizen brrr.Ik zou ook niet weten welke bloedgroep ik heb.

Gister heb ik mn vroeg test gedaan zo als verwacht niets te zien!

Me borsten voelen alleen aan als bommen die elk moment kunnen springen!

Pfff ik zat gister te denken we zijn nu al 7 maanden bezig om zwanger teworden en blijven... Had nooit verwacht dat het zo lang zou duren! 7 maanden!! wat klinkt dat lang!

Ik hoop dat het echt dit jaar gebeurd.

En ik hoop dat die vroeg test tegen me gelogen heeft want ik wil niet ongesteld worden.. op die dag begind me vakantie! hoe krijg ik het toch altijd voor elkaar!

En het is ook veel te warm om ongesteld te worden dus zwanger is gewoon een betere optie vind ik
Vraag me ondertussen af hoe het met Bianca gaat.. die NOD is toch allang geweest?
Net weer een echo gehad. Was erg mooi om weer te zien! Het leek wel of het kindje op een trampoline stond, zo beweeglijk was ie. En het maagje en blaasje zaten vol, dus alles werkt naar behoren! Ben echt heel erg blij nu. Die lach blijft de hele dag op mijn gezicht staan ben ik bang..
Super Marill zo'n goede echo! Laat hem lekker staan die smile op je gezicht!!

@chocolate; ziet er ook niet uit met een kussen, maar goed als het helpt hihi...

Gewoon de dekens er ff overheen

Nu doet mn motto het wel..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven