wanneer weer menstruatie

20-07-2010 09:27 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen,

moet dit gewoon even kwijt..

sinds oktober ben ik een hele gelukkige moeder van een prachtig meisje, echt elke dag geniet ik van haar, wonderlijk dat zoiets moois uit je buik komt!! elke dag nog van onder de indruk!!!

maar nu het volgende en wat mij ook zeer onzeker maakt.

voordat ik zwanger werd/raakte. ben ik niet mneer ongesteld geweest.. gestopt met de pil, geen menstruatie en vervolgens g mnd later zwanger en 9 mnd later onze dochter..

nu ben ik in totaal 3 x ongesteld geweest, maar helaas nu alweer 48 dagen niet..

ben niet aan de pil of spiraaltje, doen het wel altijd veilig (condooms)

ben voordat ik zwanger raakte ook al naar zh geweest, zou net de molen ingaan, toen ik zwanger bleek.. mijn beste vriendinnetje wordt ook niet ongesteld en bij haar is net pcos vast gesteld..

maak me gewoon beetje zorgen.. misschien wel om niets..

na de zomer wil ik naar de ha gaan.. als ik het nog niet geweest ben dan..

groetjes
Na de zomer gaan? Bedoel je in september? Ik zou al wat eerder gaan hoor, je maakt je zorgen, dus genoeg reden om te gaan. Waarom zo lang wachten als je ook morgen je vraag aan de HA kan stellen? Sterkte ermee.
Tussen de bevalling en nu ben je dus wel ongesteld geweest? Dan zou ik misschien voor de zekerheid toch even een zwangerschapstest overwegen. Misschien is er toch iets misgegaan met het condoom. Mocht de test negatief zijn inderdaad even naar de huisarts gaan.
ja daar heb je wel een punt!!

gaan volgende week op vakantie en wilde bij thuis komst de ha bellen voor een afspraak..

heb 2 weken terug nog test gedaan.. jajaja onder het mom van je weet maar nooit.. negatief, maar geen menstruatie..

ben nooit regelmatig geweest en sinds mijn 17e was ik aan de pil, om regelmaat te krijgen..

dus ja.. wat is een lichaam toch vreemd...

maar ben dus 3x geweest en precies om de 30 dagen ,dus keurig, alleen is die regelmaat spoorloos..
Misschien komt een test nu wel positief uit. Als je hiervoor drie keer keurig om de dertig dagen ongesteld werd.....

(ik wil je niet bang praten hoor, maar een tweede zwangerschap kan zomaar veel makkelijker gaan dan de eerste. Bij mij was het bij de tweede in 1x raak, bij de eerste duurde het 8 maanden)
En het eerste wat de huisarts doet is je even een test meegeven naar het toilet, dat kun je dus ook zelf nog even een keer doen.
mmm

oké, ga ik dan nog maar eens doen..

ik weet dat het een volgende keer, wel makkelijker/anders kan gaan.. zus is daar een voorbeeld van..

benieuwd morgen maar even een test halen..

bedankt,
Ik ben benieuwd, laat je het vervolg weten? Hoe denk je over een eventuele zwangerschap?

Ik hoop in ieder geval dat het geen medische toestand voor je wordt als het toch niet om een zwangerschap gaat.
Ik ben benieuwd, laat je het vervolg weten? Hoe denk je over een eventuele zwangerschap?

Ik hoop in ieder geval dat het geen medische toestand voor je wordt als het toch niet om een zwangerschap gaat.
hi,

ik ben dus 3 x keurig om de 30 dagen geweest, toen een hele maand (49dgn)niet.. schrik!!! testjes gedaan allemaal negatief, toen 1 week later toch ongesteld.. ik denk voor mijn gevoel dat het weer die kant op gaat, dus weer een mnd niet en dan weer wel.. maar voor de zekerheid haal ik toch een test in huis..

hoe ik er tegenover sta om weer zwanger te zijn.. tja is natuurlijk wel snel, maar heel erg welkom!! ook doordat we op onze dochter wat langer hebben moeten wachten..

tja en andere kant als het iets medische is ja.. kunnen we ook helaas niets aan veranderen..

even afwachten dus.. morgen test halen, woon in een inimieni klein dorp zonder winkels, en ga morgen boodschappen doen..

ik laat het weten...
Ben benieuwd
hi,

daar was ik weer,

nou ik zou even laten weten wat de uitslag van de zw test zou zijn. negatief!

dus niet zwanger.. ik denk dat het weer net als voor mijn zwangerschap is, geen cyclus, dus ook geen eisprong etc etc..

komende week gaan we eerst op vakantie, en daarna weer op naar de ha..

maar voel me er niet lekker bij/onder. had ik de vorige keer ook toen in niet ongesteld werd. buikpijn steken, meer hoofdpijn, gewoon niet lekker, emontioneler..

vorige keer liepen we ook in het zh bij de gyn, maar toen bleek ik zomaar zwanger, helemaal blij natuurlijk!! toen zijn we niet verder gegaan met de onderzoeken, nu wil ik graag wel weten wat er aan scheelt/of niet.

iemand ervaringen??
Jammer. Ik zou inderdaad ook naar de huisarts gaan nu, vooral vanwege de bijkomende klachten. Ik had gehoopt op beter nieuws voor je.
Hi , even een vraagje josjev. Je zegt dat je na het stoppen van de pil niet ongesteld bent geweest maar toch zwanger bent geraakt? Ik ben op mijn 16e gestart met de pil omdat ik heel veel last er van had. moest ik het bed in met een kruik. zo veel pijn en heel veel bloed. Nu ben ik 36 en in januari 2010 gestopt met de pil. Nog geen resultaat. ik wordt maar niet echt ongesteld, alleen wat bruine afscheiding en de ovulatietesten zijn altijd negatief (in de dagen dat ik denk dat ik vruchtbaar zou moeten zijn volgens de cyclus, maar ja das maar gokken ). ik ben 2 keer naar de huisarts geweest en nou eindelijk doorverwezen naar de gynacoloog. maar ja nu moet ik wachten tot oktober voor ze met onderzoek beginnen. Had jij wel een positieve uitslag bij ovulatie testen dan?? En voor de rest hoe zat het met jullie na het stoppen van de pil? snel ongi of niet?
Hoi Josjev,

Ik ben in oktober 2008 gestopt met de pil en werd ook niet ongesteld. Na een half jaar naar de HA geweest en toen is het kunstmatig opgewekt, deed daarna ook niets.Nog een keer en en pas daarna doorgestuurd naar de gyn. Uiteindelijk doorgestuurd naar de gyn, daar is PCOS vastgesteld. Nu ben ik alweer 8 maanden zwanger na hulp van de fertiarts.

Mijn tip: Laat je door de HA doorsturen naar de Gyn. Vaak is het met een vrij simpel onderzoek (inwenidge echo en bloedonderzoek) vast te stellen en ook wat aan te doen. Mocht je nu geen kinderen willen is het dan ook beter om aan de pil te gaan of af en toe (min 4x perjaar) je menstruatie op te wekken ivm verhoogd risico op eierstok of baarmoederhalskanker (weet ff niet meer welke..)

Succes!
Hoi Josje, Hopelijk stuurt je huisarts je door naar de gyn en krijg je dan wat duidelijkheid. In ieder geval weet je dat je in principe zwanger kunt worden.

Geniet van je vakantie!

Inkie, jouw verhaal verbaast me wel. Waarom moet je tot oktober wachten voordat de gyn gaat onderzoeken? Kun je dan pas terecht of ben je al wel een keer geweest? Zeker gezien je leeftijd zou ik toch denken dat ze niet zo lang wachten met verder kijken. En moet je in de tussentijd zelf nog iets doen, bijvoorbeeld temperaturen ofzo? Met ovulatietesten lukt het ook lang niet altijd om een eisprong vast te stellen namelijk.
Hi Nikkie,

Het probleem is dat het onderzoek wel kan beginnen, maar ik kan het niet afmaken ivm mijn eigen vakantie.

Ik was te laat voor de 1e test. dus moet wachten tot eind augustus. (bloedonderzoek) maar kan dan de echo niet laten doen omdat ik dan op vakantie ben in september. Dus moet ik wachten tot ik terug ben van vakantie. Ik had eigenlijk verwacht dat ik medicijnen zou krijgen om de menstruatie/ ovulatie op te wekken. Maar ze willen eerst onderzoeken.

Afwachten maar!

Ik temperatuur en zie wel een patroon, (boven en onder de 37).

maar ja daar kan ik ook niet echt van op aan. dus dacht dat senitest wel kon aangeven wanneer ik vruchtbaar zou moeten zijn (LH waarde)
Ah dan begrijp ik het. Ze willen je dus een hele cyclus in de gaten houden zeg maar. Wel goed dat je temperatuurt en de LH-testen gebruikt denk ik, dan kan de gyn waarschijnlijk gerichter aan de slag met die info.
@nikkie: dit willen ze gaan doen:

- Een cyclus analyse. Hierbij wordt gedurende 1 cyclus met behulp van een echoscopisch onderzoek gekeken, naar de ontwikkeling van het slijmvlies van de baarmoeder en naar de ontwikkeling van een eitje in de eierstok. Doel is het vaststellen van de eisprong.

- Onderzoek van het bloed. Dit is een hormonaal onderzoek en een onderzoek naar mogelijke infecties.

- Onderzoek van het sperma vindt plaats om de kwaliteit van het zaad te beoordelen (hyperlink naar de folder semenanalyse). Zijn de uitslagen hiervan bekend kan een samenlevingstest (post-coitum-test) (hyperlink naar de folder PCT onderzoek) worden afgesproken.

- Onderzoek naar de doorgankelijkheid van de eileiders door middel van een foto; een HSG (hysterosalpingografie) of eventueel een kijkoperatie (diagnostische laparoscopie), sluit het onderzoek meestal af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven