Entertainment alle pijlers

Boekentips

21-07-2010 10:24 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit midden in mijn vakantie (lang leve het onderwijs!) en wil graag lekker lezen.

Ik heb al gekeken bij de "afdeling" tips, maar daar staan weinig reacties.

Dus als iedereen nou hier zijn/haar favoriete titel hier achterlaat, dan kan ik misschien weer even vooruit.

Het maakt niet uit wat voor genre het is, ik lees alles!

Ik trap af:

Alles van Harlan Coben, Camilla Lackberg en Sophie Hannah.
The Secret History / de Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt

Als je van fantasy houdt: Robin Hobb
Ik weet dat er al een boekentopic is, daar staan ook heel veel tips in.

Ik heb net de laatste van Harlan Coben gelezen (Verzoeking), erg goed

En net uit: Karen Rose, Moord voor mij. Erg goed en spannend

Nu moet ik ook even bedenken wat ik ga lezen
Voor de Harlan Coben-fans is Leon de Winter misschien een aanrader? God's Gym, Het Recht Op Terugkeer.
Voor een "het is vakantie en ik wil een lekker dik boek, zonder nadenken" - boek: alles van Penny Vincenzi.

Maar één per jaar lezen, anders gaat het te veel op elkaar lijken.

Geldt ook voor Michael Crighton.
Ik heb net Brug naar de hemel gelezen van Ken Follet. 1100 pagina's, echt een prachtig boek! Speelt in 1300, veel verwikkelingen maar goed te volgen. Echt zo'n boek waarvan ik het jammer vond dat ik het uit had!
Oh en Jonathan Kellerman is ook leuk, erg spannend!
De geheime Newton van Geert Kimpen. Super boek. Wel de laptop erbij houden om steeds dingen op te zoeken
Ik heb laatst This Charming Man van Marian Keyes gelezen. Ik had niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden, want had een beetje een chicklit idee. Maar toch heb ik er enorm van genoten! Het leest lekker weg (heerlijk in de vakantie) maar er zit toch wat meer diepgang in dan je gemiddelde chicklit.

Deze heb je misschien al gelezen, ik heb hem zelf nog niet gelezen, maar hoor van alle kanten positieve verhalen: Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay.

Verder vond ik vorig jaar heel boeiend The Pillars of the Earth en het vervolg World Without End van Ken Follett. (Ik lees net dat dit het Brug naar de hemel is waar NannieB het over heeft)

Wellicht ook al gelezen en heel standaard maar Eat, Pray, Love (Eten, Bidden, Beminnen) van Elisabeth Gilbert vond ik vorig jaar ook erg vermakelijk.

Ik heb nu liggen, maar nog (lang) niet uit: Under the Dome van Stephen King, More Than it Hurts You van Darin Strauss en nog een Marian Keyes, The Other Side of the Story (maar hier ben ik in begonnen en het lijkt een beetje tegen te vallen)
anoniem_51794 wijzigde dit bericht op 21-07-2010 10:57
Reden: toevoeging
% gewijzigd
bij brug naar de hemel hoort ook pilaren van de aarde. ook reuze dik en ook net zo prachtig om te lezen..

-mystic river van dennis lehane(voor spanning)

-pauperparadijs( voor een beetje vaderlandse geschiendenis)

haar naam was Sarah-tatiana de Rosnay(voor de ontroering)

Mo hayder-Tess Gerritsen-Oh en ook zeer zeker de moeite waard: het spel van de engel en schaduw van de wind beide van Carlos ruiz Zafon.Als je wilt kan ik het hele topic wel vullen met mooie boeken ;)
Als je van spanning houdt als Karen Rose is Steve Mosby ook een aanrader. (de 50/50 moorden en Niemand die je hoort en Wat je niet wilt zien)

Verder vind ik de boeken van Karin Slaughter erg fijn om te lezen.

Kate Mosse Het verborgen labyrint en De vergeten tombe vond ik ook lekker om te lezen.

Ook spannende boeken zijn de boeken van Michael Robotham,heeft er geloof ik ook al 5.
@runner- sommige boeken zijn inderdaad nog mooier in het engels. Het is net of daar de emoties nog meer naar voren komen.

Ik krijg al weer zin in een nieuw boek heb net gister "de stalker"van Brian Freeman uitgelezen.Was wel een beetje expleciet in zijnuiteenzetting maar zeker ook heel spannend.

Fijne vakantie potatohead enne lees ze
Ik zit nogal in de fantasy op het moment, om precies te zijn Raymond Feist, maar daar moet je van houden
668, the neighbour of the Beast
quote:runner84 schreef op 21 juli 2010 @ 10:53:

nog een Marian Keyes, The Other Side of the Story (maar hier ben ik in begonnen en het lijkt een beetje tegen te vallen)

Wordt leuker.

Maar als je meer Marian Keyes wil lezen, Watermellon was leuker.

En nog een ander boek van haar dat ik erg goed vond.

Ik ga het even voor je opzoeken. Moment!
"Anybody out there" van Marian Keyes vond ik erg goed. Wel droevig.
Paulsje, ik lees het liefst in het Engels inderdaad (moedertaal). Hoewel mijn Nederlands vloeiend is en ik hier al een hele tijd woon kan ik me moeilijk concentreren op boeken in het Nederlands. Boeken van Nederlandse schrijvers lees ik natuurlijk wel weer in het Nederlands. Misschien zit het ook tussen m'n oren
Bedankt Einstein! Maar krijg je bij die Marian Keyes boeken niet ook zo'n chicklit effect (te veel lezen en ze lijken allemaal op elkaar)?
Ik lees ook wel graag in 't Engels trouwens, mijn Engels is vrij aardig. Maar eigenlijk om de doodeenvoudige reden dat ik een hekel heb aan vertalingen.

Feist lees ik overigens wel in het Nederlands, omdat mijn broer alle boeken in het Nederlands in zijn kast heeft staan. Dus zou het onzin zijn om ze allemaal in het Engels te kopen.
Wat in fantasy ook erg mooi is( en zeker een zomervakantievullend) zijn de boeken "de wetten van de magie"van Terry Goodkind
quote:runner84 schreef op 21 juli 2010 @ 11:08:

Bedankt Einstein! Maar krijg je bij die Marian Keyes boeken niet ook zo'n chicklit effect (te veel lezen en ze lijken allemaal op elkaar)?

Ik vind het bij haar wel meevallen. Ze schrijft niet volgens een herkenbaar stramien, zoals Michael Crighton bijvoorbeeld wel doet. Dat je op een gegeven moment de verschillende verhaal elementen gaat herkennen.

Maar goed, ik heb bij alle schrijvers wel, dat ik er geen twee boeken van achter elkaar wil lezen.
Die heb ik dus nog nooit gelezen. Moet ik ooit nog eens gaan doen. Van Feist ben ik nu bezig aan de.... (even spieken) vijfde serie van minstens drie boeken (om precies te zijn ben ik mijn zeventiende boek van hem aan het lezen), dus die is zeker zomervakantie vullend. En de vakantie van volgend jaar redt je ook nog wel.

Qua fantasy vond ik de Narnia-reeks ook leuk (hoewel simpel) en de "Golden Compass" reeks (ook simpel, maar vermakelijk).

Lord of the Rings kwam ik dan weer niet doorheen.

Ohja, en ik geef toe, ik ben een Harry Potter-fetisjist.....
1Q84 van Haruki Murakami!!!!!
Karen Slaughter idd, erg spannend, af en toe wel gruwelijk. Heb de nieuwste liggen, voor op vakantie. Verder ben ik nu bezig in deel 3 van de Millennium trilogie van Larsson. Ook spannend.
Ben nu net begonnen in The Passage van Justin Cronin. Tot nu toe erg goed, maar heb pas 60 pagina´s gelezen. Weet niet of die al in het nederlands uit is.

Hiervoor Swan Thieves van Elizabeth Kostova gelezen. Moest er even inkomen maar daarna erg goed.

Van Marian Keyes is Rachel¨s Holiday ook leuk. Watermelon was mijn favoriet.

Kellerman is ook goed, zowel die van hem (Jonathan) als van haar (Faye). James Patterson ook maar die is niet bij te houden zo snel als die man nieuwe boeken schrijft.

Under the dome van Stephen King vond ik ook goed.
Wally Lamb, Arthur Japin, Carlos Ruiz Zafon.

En voor wat meer luchtige wegleesboeken, houd ik vooral van thrillers van Karin Slaughter, Steve Mosby en Henning Mankell )hij heeft ook goede romans geschreven).

Zelf heb ik nu deel 1 van Larsson liggen, maar ik voel een drempel... vorig jaar ben ik aan dit boek begonnen in het Engels en kwam daar niet goed doorheen, dus ben ik gestopt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven