het 'help elkaar' topic

29-01-2009 16:24 760 berichten
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.

Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.

Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)

Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.

Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.

Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 27 maart 2010 @ 10:14:

RotterdamHeb je mijn enveloppe gehad? Ik heb hem namelijk naar bergen op zoom gestuurd :S.
Even upperdepuppen! Heb zelf geen hulp nodig, maar zit regelmatig te kijken of ik iemand van dienst kan zijn.

Kom maar op dus!
Met je gezicht naar de zon, valt de schaduw altijd achter je
quote:Essie78 schreef op 19 mei 2010 @ 21:22:

Even upperdepuppen! Heb zelf geen hulp nodig, maar zit regelmatig te kijken of ik iemand van dienst kan zijn.

Kom maar op dus!
Wie wil een landelijke vakantie in een eengezinswoning in een buitenwijk van de stad Groningen tegen het oppassen op het hondje?
Of gewoon op het hondje passen? Mijn vriendin gaat op vakantie en de vaste oppas is voortijdig verhuisd naar de andere kant van het land.
Willekeurige periode??

Denk dat mijn vakantie-uren al op zijn...
Icicici, als ik jou was zou ik dat oproepje ook op het prikbord plaatsen, dan valt het misschien meer op.
Icicici, misschien is dit wat voor Iry?

Ik zal het haar even melden, lief aanbod zeg!
Hallo... ik ben pas vandaag op dit topic gestuit. Goed plan!!! (kom ik na anderhalf jaar achter... pfff)

Anyway, zet mij er maar bij.

Ik kan nederlandse les geven (NT2) of bijspijkeren nederlands voor mensen die dit onvoldoende beheersen. Daarnaast heb ik trainingen sollicitatietechniek gegeven en ben ik redelijk ervaren in mensen helpen qua huishouden/planning weer op de rit te helpen (time management). Dus nee, ik ben geen poetsmiep, maar het gaat erom dat je dan zelf de boel weer kunt doorbreken om alles weer op de rit te krijgen.

Je kunt me ook altijd mailen om op je konijnen te passen tijdens je vakantie.

Omgeving Twente.
icicici: Ik zou het wel willen doen, samen met mijn vriendin (gek op honden). Om welke periode gaat het?
Wow, wat een topic!

Nou dan kom het he, pff.. Ik heb hulp nodig. Ik weet niet waar ik moet beginnen met mijn huishouden. Ik heb een klein huisje van 34 m2. Man werkt dus ik doe het huishouden naast mijn dagbehandeling (zit in therapie voor mijn chronische depressie).

Ik weet niet waar en hoe ik moet beginnen en ik schaam me er vreselijk voor..

Is er iemand die mij via mail kan helpen een planning te maken?

Ik bied aan: heel veel dank! En tzt misschien meer maar nu kan ik even niks bedenken.. Vind het al moeilijk genoeg om dit te moeten bekennen..

Groetjes choco (chocolover_viva@hotmail.com)
quote:fleur1234 schreef op 21 juli 2010 @ 13:06:

icicici: Ik zou het wel willen doen, samen met mijn vriendin (gek op honden). Om welke periode gaat het?en wat voor hond is het?
@Ici, graag zou ik ook willen weten om welke periode het gaat. Man en ik zijn dierenliefhebbers! En ik ben tot mijn grote schande nog nooit in Groningen geweest.
Ha Choco,

Ik ben niet zo van de planningen, daar kan ik je niet bij helpen.

Maar misschien (let op: misschien) kan ik je een keer helpen door langs te komen en te helpen schoonmaken?

Het is heel stom - ik ben zelf helemaal niet goed in opruimen en schoonmaken - maar als het voor een ander is, kan ik het wel. Omdat ik dan aan die ander kan vragen hoe hij / zij het wil.

Ik beloof nog niks omdat ik nog maar net uit mijn dip gekrabbeld ben.

Ik laat aan jou over of dit soort hulp ook gewenst is, of dat je t wel zelf wilt doen.

Niet schamen he. Ik snap het helemaal, ik schaam me ook dat ik simpele dingen als opruimen en schoonmaken zo moeilijk lijk te vinden (ondanks mijn IQ )

Als t weer een beetje netjes is ga je zelf wel weer zien hoe het moet, denk ik.

(ow choco als ik hier niet meer kom weet je me te vinden via andere topics, mail en hyves he. Soms vergeet ik waar ik gepost heb)
He Moon wat lief maar ik wil het echt zelf doen. Ik kan maar 2 uur per dag iets doen in huis zonder mezelf weer voorbij te gaan vandaar dat ik echt een planning nodig heb. Lief aangeboden
Okee prima hoor.

Dan maar hopen dat hier een planningswonder zich aanbiedt
quote:chocolover schreef op 21 juli 2010 @ 13:23:

He Moon wat lief maar ik wil het echt zelf doen. Ik kan maar 2 uur per dag iets doen in huis zonder mezelf weer voorbij te gaan vandaar dat ik echt een planning nodig heb. Lief aangeboden

Google op flylady. Dan krijg je elke dag een mail wat je die dag moet doen. Zijn overzichtelijke kleine dingen.

Daar zul je niet genoeg aan hebben want 1x per 4 weken de wc schoonmaken daarmee red je het niet.

Wat wel helpt is elke ochtend even een rondje opruimen in je woonkamer (5 of 10 minuten), kijken of de wasmachine aanmoet en zo ja dat ook daadwerkelijk doen, de afwas bijhouden en plannen maken wat je gaat eten die avond.

Daarnaast kun je besluiten elke dag 1 kamer te kijken wat er moet gebeuren en dat onder handen nemen. Elke dag een andere kamer van het huis.

Dan hou je het simpel.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
hoi chocolover,

je hebt mail!

Onder het mom: wie wat bewaart, die heeft wat.

Het is niet uit eigen hand, maar wel handig voor je.

Uiteraard moet je maar kijken wat er voor jou wel of niet toepasbaar is!

Succes
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Ga ik doen Jasmine, dank voor de tip

Miss dubbelfriss: ik ben er heel blij mee!

Het gaat me lukken!
Tuurlijk gaat het je lukken choco. En als je er toch niet uitkomt, schroom dan niet om praktische hulp te vragen. Ik begrijp dat je er zelf een ritme in moet krijgen, maar het is wel een stuk lekkerder beginnen als je huis schoon is. Ik weet niet of je in de buurt woont, maar ik wil (mocht je je bedenken) ook best komen helpen. Plantechnisch heb je niet zoveel aan me
The time is now
Lief Banba

Ik heb een rooster gekregen dus ik ga dat uitzoeken/aanpassen en doen. Dan moet het lukken

En anders hoor je het wel
Chocolover,

Ik zag je bericht helaas te laat. Twee berichtjes hoger dan dat van jou staat al dat ik heel graag dat soort hulp wil bieden.

Ik zie dat je inmiddels een beginnetje hebt. Ik kan me voorstellen dat je dat graag eerst wil uitproberen. Heb je twijfels of vragen, stuur me even een prive-berichtje hier op t forum, dan hebben we contact met elkaar om je aan de slag te krijgen.

Veel sterkte en ik hoop dat je snel de draad opgepakt hebt.
Amygdala ik had je berichtje gezien

Ik zit helaas niet op een pc maar op iphone en heb geen idee hoe die vriendjesfunctie nu werkt.

Wil je mij je email sturen op bovenstaand emailadres? Dan kan ik je mailen als ik vragen en of hulp nodig heb!

Groetjes Chooc
@Choco... doe ik zo gelijk! Gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven