Boekentips
woensdag 21 juli 2010 om 10:24
Hallo,
Ik zit midden in mijn vakantie (lang leve het onderwijs!) en wil graag lekker lezen.
Ik heb al gekeken bij de "afdeling" tips, maar daar staan weinig reacties.
Dus als iedereen nou hier zijn/haar favoriete titel hier achterlaat, dan kan ik misschien weer even vooruit.
Het maakt niet uit wat voor genre het is, ik lees alles!
Ik trap af:
Alles van Harlan Coben, Camilla Lackberg en Sophie Hannah.
Ik zit midden in mijn vakantie (lang leve het onderwijs!) en wil graag lekker lezen.
Ik heb al gekeken bij de "afdeling" tips, maar daar staan weinig reacties.
Dus als iedereen nou hier zijn/haar favoriete titel hier achterlaat, dan kan ik misschien weer even vooruit.
Het maakt niet uit wat voor genre het is, ik lees alles!
Ik trap af:
Alles van Harlan Coben, Camilla Lackberg en Sophie Hannah.
woensdag 21 juli 2010 om 11:43
quote:runner84 schreef op 21 juli 2010 @ 11:38:
[...]
Daar ben ik nu in bezig! Ik ben op pagina 70 ofzo, maar ik vind het lastig om al die mensen en namen te onthouden!Ja dat had ik ook, moest regelmatig op die pagina´s aan het begin van het boek kijken wie wie ook alweer was. Vond het toch wel 1 van zijn betere boeken van de laatste jaren, al blijft mijn favoriet The Stand, schitterend boek.
[...]
Daar ben ik nu in bezig! Ik ben op pagina 70 ofzo, maar ik vind het lastig om al die mensen en namen te onthouden!Ja dat had ik ook, moest regelmatig op die pagina´s aan het begin van het boek kijken wie wie ook alweer was. Vond het toch wel 1 van zijn betere boeken van de laatste jaren, al blijft mijn favoriet The Stand, schitterend boek.
woensdag 21 juli 2010 om 13:00
quote:runner84 schreef op 21 juli 2010 @ 11:38:
[...]
Daar ben ik nu in bezig! Ik ben op pagina 70 ofzo, maar ik vind het lastig om al die mensen en namen te onthouden!
Ik heb deze toevallig net uit. Vond het eerlijk gezegd een beetje 'mwah'. Tenenkrommende dialogen soms. Was al weer tijd geleden dat ik iets van SK gelezen had en het was beter in mijn herinnering. Vooral de Dark tower serie vond ik goed.
Wat ik ook net ( her) gelezen heb is Kapitein Corelli's Mandoline. Deze is echt prachtig, zeker een aanrader.
[...]
Daar ben ik nu in bezig! Ik ben op pagina 70 ofzo, maar ik vind het lastig om al die mensen en namen te onthouden!
Ik heb deze toevallig net uit. Vond het eerlijk gezegd een beetje 'mwah'. Tenenkrommende dialogen soms. Was al weer tijd geleden dat ik iets van SK gelezen had en het was beter in mijn herinnering. Vooral de Dark tower serie vond ik goed.
Wat ik ook net ( her) gelezen heb is Kapitein Corelli's Mandoline. Deze is echt prachtig, zeker een aanrader.
woensdag 21 juli 2010 om 13:24
Ik lees graag historische thrillers en de boekwinkels liggen daar gelukkig vol mee.
Maar het aanbod is zó groot dat ik niet kan kiezen. De beschrijvingen op de achterkant lijken allemaal op elkaar.
Wie raadt me een goede (Engelstalige) schrijver van historische thrillers aan ?
(geen Dan Brown, Katherine Neville, Steve Berry, Paul Sussman, Kate Mosse, Douglas Preston, Reilly : van hen heb ik al heel veel)
Maar het aanbod is zó groot dat ik niet kan kiezen. De beschrijvingen op de achterkant lijken allemaal op elkaar.
(geen Dan Brown, Katherine Neville, Steve Berry, Paul Sussman, Kate Mosse, Douglas Preston, Reilly : van hen heb ik al heel veel)
woensdag 21 juli 2010 om 14:10
quote:keeprunning schreef op 21 juli 2010 @ 11:35:
Zelf heb ik nu deel 1 van Larsson liggen, maar ik voel een drempel... vorig jaar ben ik aan dit boek begonnen in het Engels en kwam daar niet goed doorheen, dus ben ik gestopt...Even doorbijten, ik had dat ook de eerste 40 bladzijden! Echt de moeite waard, zeker in de vakantie. En wat dan helemaal leuk is, deel 2 en 3 zijn ook geweldig!
Zelf heb ik nu deel 1 van Larsson liggen, maar ik voel een drempel... vorig jaar ben ik aan dit boek begonnen in het Engels en kwam daar niet goed doorheen, dus ben ik gestopt...Even doorbijten, ik had dat ook de eerste 40 bladzijden! Echt de moeite waard, zeker in de vakantie. En wat dan helemaal leuk is, deel 2 en 3 zijn ook geweldig!
woensdag 21 juli 2010 om 16:24
Ook op het Viva boekentopic geplaatst maar net Het Familieprotret van Jenna Blum uit. Vond het een erg mooi , intrigerend boek. Gaat over een kijkje in de Duitse beleving door vrouwen van de oorlog tijdens het Nazi-regime.
En natuurlijk is Ammaniti een aanrader en voor de spanning Ian Rankin (en al genoemd hier Dennis Lehane) en qua het zen-gevoel: Maeve Binchy
En natuurlijk is Ammaniti een aanrader en voor de spanning Ian Rankin (en al genoemd hier Dennis Lehane) en qua het zen-gevoel: Maeve Binchy
woensdag 21 juli 2010 om 20:35
Dit gaat een lange post worden
Vele literaire thrillers van Nederlandse schrijfsters zoals
Saskia Noort
Esther verhoef
Simone van der vlugt
Judith Visser
Suzan vermeer
Marion Pauw
Loes den Hollander
...
Herman Brusselmans zijn vroegere boeken : aanrader 'het oude nieuws van deze tijden'
Chicklit van de volgnede auteurs
Marian Keyes
Jill Mansell
Sophie Kinsella
Cathy Kelly
...
Romans
Khaled Hosseini
Kluun
Tatiana de Rosnay
...
Ben op dit moment bezig in twee boeken.
'tegengif' van Judith Visser (voor tijdens mijn vakantie)
'boekendief voor op de trein als ik ga werken (ben al op pagina 150)
Heb al 100 pagina's gelezen van de Miliniumtrilogie van Stieg Larsson maar het kan me echt niet boeien, ik onderneem later nog wel eens een poging.
Verder heb ik 'schaduw van de wind' en spel van de engel klaarliggen. Maar ga eerst nog wat boeken uitlezen van de bieb.
Heb ook gehoord dat Lieneke dijkzeul goed schrijft. Als ik nog eens naar de bieb ga, ga ik zeker een boek van haar meenemen. (maar er zijn nu verbouwingen bezig aan onze bieb tot eind oktober dus heb nog geduld nodig)
Harlan Coben heb ik ook al gelezen en vond ik niet slecht.
Slaughter is echt mijn ding niet.
Ik vind het jammer dat boeken zo duur is. Maar heb gelezen dat je op www.boekenkraam.nl nieuwe boeken kan kopen met kleine beschadigingen aan topprijsjes. Jammer genoeg ben ik Belgische en kan ik die dus niet kopen.
Nog veel leesplezier!
Vele literaire thrillers van Nederlandse schrijfsters zoals
Saskia Noort
Esther verhoef
Simone van der vlugt
Judith Visser
Suzan vermeer
Marion Pauw
Loes den Hollander
...
Herman Brusselmans zijn vroegere boeken : aanrader 'het oude nieuws van deze tijden'
Chicklit van de volgnede auteurs
Marian Keyes
Jill Mansell
Sophie Kinsella
Cathy Kelly
...
Romans
Khaled Hosseini
Kluun
Tatiana de Rosnay
...
Ben op dit moment bezig in twee boeken.
'tegengif' van Judith Visser (voor tijdens mijn vakantie)
'boekendief voor op de trein als ik ga werken (ben al op pagina 150)
Heb al 100 pagina's gelezen van de Miliniumtrilogie van Stieg Larsson maar het kan me echt niet boeien, ik onderneem later nog wel eens een poging.
Verder heb ik 'schaduw van de wind' en spel van de engel klaarliggen. Maar ga eerst nog wat boeken uitlezen van de bieb.
Heb ook gehoord dat Lieneke dijkzeul goed schrijft. Als ik nog eens naar de bieb ga, ga ik zeker een boek van haar meenemen. (maar er zijn nu verbouwingen bezig aan onze bieb tot eind oktober dus heb nog geduld nodig)
Harlan Coben heb ik ook al gelezen en vond ik niet slecht.
Slaughter is echt mijn ding niet.
Ik vind het jammer dat boeken zo duur is. Maar heb gelezen dat je op www.boekenkraam.nl nieuwe boeken kan kopen met kleine beschadigingen aan topprijsjes. Jammer genoeg ben ik Belgische en kan ik die dus niet kopen.
Nog veel leesplezier!
woensdag 21 juli 2010 om 20:36
Twilight serie van Stephanie Meyer, zijn 4 boeken -> echt ik-heb-vakantie-en-tijd+zin-om-lekker-te-lezen boeken
Henning Mankell -> eens, lekker weglezen
Jens Lapidus-> liggen er al 2 te wachten moet de nieuwe Stieg zijn
Carlos Ruiz Zafon -> de schaduw van de wind al gelezen, erg mooi. zijn andere boek ligt klaar
Carlos Ruiz Zafon -> de schaduw van de wind al gelezen, erg mooi. zijn andere boek ligt klaar
woensdag 21 juli 2010 om 20:40
quote:Heb al 100 pagina's gelezen van de Miliniumtrilogie van Stieg Larsson maar het kan me echt niet boeien, ik onderneem later nog wel eens een poging.Ik heb al heel vaak horen zeggen dat je hier door heen moet en dat het dan echt geweldig wordt. Ik ben er volgende week aan, dus ik weet dat ik er ook ff doorheen moet.
woensdag 21 juli 2010 om 20:41
quote:Mandelina schreef op 21 juli 2010 @ 20:36:
Twilight serie van Stephanie Meyer, zijn 4 boeken -> echt ik-heb-vakantie-en-tijd+zin-om-lekker-te-lezen boeken vind ik persoonlijk verschrikkelijke boeken. Sorry
Twilight serie van Stephanie Meyer, zijn 4 boeken -> echt ik-heb-vakantie-en-tijd+zin-om-lekker-te-lezen boeken vind ik persoonlijk verschrikkelijke boeken. Sorry
woensdag 21 juli 2010 om 20:44
quote:amarna schreef op 21 juli 2010 @ 13:24:
Ik lees graag historische thrillers en de boekwinkels liggen daar gelukkig vol mee.
De Father Cadfeal serie van Ellis Peters misschien? Of boeken van Bernard Cornwell?
Op het moment ben ik bezig met de Harry Dresden Files van Jim Butcher (op het moment 11 of 12 delen uit _in het engels welliswaar_ ) Gaat over een wizard in modern Chicago die allerlei supernatural zaken aanneemt als een soort detective. Het is een combo van fantasy en noir crime-novels. (denk hierbij aan die jaren '50 detective films met man met diepe stem die zelf vanalles vertelt in de film en vaak een zeer charmante maar dodelijke vrouw...). Érg vermakelijk...
De Father Cadfeal serie van Ellis Peters misschien? Of boeken van Bernard Cornwell?
Op het moment ben ik bezig met de Harry Dresden Files van Jim Butcher (op het moment 11 of 12 delen uit _in het engels welliswaar_ ) Gaat over een wizard in modern Chicago die allerlei supernatural zaken aanneemt als een soort detective. Het is een combo van fantasy en noir crime-novels. (denk hierbij aan die jaren '50 detective films met man met diepe stem die zelf vanalles vertelt in de film en vaak een zeer charmante maar dodelijke vrouw...). Érg vermakelijk...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 21 juli 2010 om 21:14
quote:Witchke55 schreef op 21 juli 2010 @ 20:35:
Nog veel leesplezier!Bedankt voor de tip Witchke!
Nog veel leesplezier!Bedankt voor de tip Witchke!