Mode & Beauty alle pijlers

facings

20-07-2010 20:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie heeft dit?ben je er tevreden over?waar heb je het laten doen en wat was je kwijt??

zit er namelijk heel sterk over te denken om het bij 1 tand toe te laten passen
Ahhhh facings! Kwam er bij de laatste regel pas achter wat dat waren. Nee, sorry, geen ervaring mee.
Ik had aan weerszijde van mijn voortanden 2 kleine tandjes. Daar wilde ik vanaf dus advies gevraagd aan de tandarts. Die heeft deze tandjes "gewoon" groter gemaakt door er composiet op te lijmen en dat in vorm te slijpen. Nu 2 prachtige grote tanden en dat voor maar EUR 192.
Heb er zo'n 20 jaar geleden 2 laten plaatsen boven aan weerszijden van de voortanden. Ze zouden maar 10 tot 15 jaar meegaan maar zitten er nog en nog steeds even mooi. Ze zijn wel van porselein.

Afgelopen winter heb ik er 8 op ondergebit laten zetten. Had enorme spleten en heb nu een mooie aaneen sluitende rij. Mooi!

Ook deze zijn van porselein.

Ik heb ze allen door de tandarts laten plaatsen. Ik weet niet meer precies wat de bovenste 2 hebben gekost maar ik geloof dat het zo'n 500 gulden kostte toen. Werd vergoed door de verzekering.

De 8 facings onder kosten 2500 euro, ook vergoed door ziektekostenverzekering (heb uitgebreide tandartsdekking).
Half Hollywood loopt ermee geloof ik...
geen facings,maar 2 bruggen van 2x 2 stuks,dus 4 nieuwe tanden,2 voortanden,en die links&rechts ernaast.

Heb het 2 jaar geleden laten doen,erg pijnlijk maar ben er nog elke dag trots op.

Kosten ongeveer 400 euro per tand.
Hoi Jacjac,

ikzelf heb geen ervaring, mijn man heeft bij diverse tandartsen en cosmetische klinieken geïnformeerd maar is tot de conclusie gekomen dat composiet een betere oplossing is. Dan hoeft er niet gevijld te worden aan bestaande (gezonde) tanden en het is een stuk (!!!) goedkoper. Bij hem scheelde het 3000,- dus... second opinion bij andere tandartsen en composiet overwegen, zou ik zeggen.
Wat is het verschil tussen facings en kronen?

Edit* heb het al gevonden!
Ik heb 2 porseleinen facings, ik was EUR 900 kwijt en kreeg EUR 500 vergoed van de verzekering. Volgens mij kan ik volgend jaar de rest aftrekken van de belasting (bijzondere tandartskosten), maar dat weet ik niet zeker. Ik heb voor porselein gekozen omdat deze meer op echte tanden lijken dan composiet. Ze glanzen meer. Daarnaast verkleuren ze niet en schijnen ze minder te snel vervangen te hoeven worden. Ik ben er echt blij mee, mijn glazuur was half weggesleten waardoor ik ontzettend veel pijn had. Ik kan nu weer pijnloos alles eten.
Ninon: tandartskosten kun je niet meer aftrekken van de belasting helaas. Dit kon tot 2008.

Jacjac: mocht je het overwegen, vraag dan eerst een offerte met de codes op de rekening. Deze offerte kun je laten beoordelen door je ziektekostenverzekeraar, adhv de codes kunnen zij dan bepalen wat je evt terug kunt krijgen. Bij mij (ik heb 4 jackets en 4 facings) werd voor de facings ook de code voor kronen gebruikt, waardoor ik voor vergoeding in aanmerking kwam. Soms wordt ook de code gebruikt voor cosmetische verfraaiing, dan krijg je niets! Ik heb het gewoon bij mijn tandarts laten doen, hij werkt samen met een goed tandtechnisch laboratorium. Ik ben heel tevreden. Het aanbrengen is niet heel fijn, maar dat ben je snel vergeten als je in de spiegel kijkt!
Ik heb zelf een nog al eigenwijs gebit. Veel van mijn huidige tanden zijn nog melktanden, omdat er simpelweg niets onder zit.. Nou zijn meld gebitjes van zichzelf nooit de meest aantrekkelijke ;) En dat was die van mij dus ook niet..

Dus een jaar of 10 geleden is mijn volledige gebit opgevuld, weet niet precies of het nou facings, composiet of wat dan ook zijn (ik was nog vrij jong, dan boeid dat je niet echt), maar ik kan je vertellen dat het HEEL veel voor mijn zelfvertrouwen heeft gedaan!

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat het koste, heb wel veel vd verzekering gehad want ik ben altijd al bizar uitgebreid verzekerd voor tandheelkunde.

Ik heb het toendertijd, na verwijzing van de tandarts, laten doen in de tandheelkundige kliniek in Nijmegen, maar dat soort klinieken vind je overal in nederland.

Moet er wel bij zeggen dat er wel eens wat is afgebroken, ook omdat de tand waar dat opzat altijd al een beetje los zat, toen heeft de tandarts een nieuwe tand voor me gemaakt en vastgeplakt! (maar het is ook niet bepaald snugger om te proberen om de broek van je vriend met je tanden los te krijgen ;))
toevallig vandaag gebeld naar de verzekering en hun zeiden idd dat het lag aan de code of je het vergoed krijgt

moet volgende week toch naar de tandarts voor controle en dan is met hem overleggen hoe hij er over denkt en waar ik het t beste kan doen. heb nl niet zo heel veel vertrouwen in hem om het daar te laten doen
Ik ben ook al een tijdje erg ontevreden over mijn gebit.. door afslijten van tanden en aangetast glazuur heb ik erg kleine tanden en kiezen.. ik dacht dat facings volledig voor eigen rekening kwamen, dus heb dat idee laten varen. Ben zelf ook erg goed verzekerd voor tandheelkunde omdat ik vaak wat moet laten doen aan mijn gebit. Ik zal eens aan mijn tandarts vragen om een offerte te laten maken. Is er ook nog een max wat er vergoed wordt? want ik moet volgens mij op elke tand en kies wel een facing..
Een facing lijkt me ook wel wat,er is namelijk van een kies aan de zijkant een beetje achterin een stukje afgebroken.Ik neem aan dat dit ook daar kan worden toegepasst.Verder vind ik een mooi gebit ook erg belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven