Darmkrampjes

22-07-2010 17:01 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van anderhalve week oud heeft inmiddels last van darmkrampjes. Heel zielig. Haar hele lichaampje beweegt ze dan en je voelt dr maagje samentrekken. Met name 's nachts huilt ze hierdoor veel. Heeft iemand tips die de pijn voor haar kunnen verlichten? Morgen komt de persoon van t cb voor t eerst, maar ik wilde voor vannacht alvast wat tips inwinnen .
1983 gefeliciteerd met jullie dochter. Darmkrampjes zijn zielig hoor. Je kan nog even snel naar de apotheek rennen voor infacol of cinebaby maar weetje, lekker bij je houden helpt eigenlijk het beste. Het is superzielig maar het gaat over!

Sterkte

(oja cb gaat ws zeggen niet in bed nemen enzo, maar er zijn manieren waarop dat gewoon veilig kan)
Even graven naar mijn babymassagecursus.......

... het was met 2 vingers rondjes om haar navel over haar buikje wrijven. Volgens mij was het met de klok mee maar daar kan vast iemand me op aanvullen.

Verder kan je haar op je onderarm dragen en dan met haar rondlopen. Wij hebben zo kilometers afgelegd 's nachts. Ik zal het proberen uit te leggen: Je pakt haar in haar kruis vast. Beentjes laten bungelen. Haar hoofdje ligt dan bij je elleboog en haar buikje zit bij je pols. En dan rondjes lopen....

Succes!
Sab Simplex. Google maar even. Het is wonderspul!
MILF in the making ;-)
Inderdaad Sab simplex, echt wonderspul!

Via google kom je uit bij een online drogist en heb je het binnen een paar dagen in huis.
quote:DarkRosePrincess schreef op 22 juli 2010 @ 17:23:

Sab Simplex. Google maar even. Het is wonderspul!

Heb hier nog voorraad (paar flesjes) liggen. Zoonlief is al lang over de buikkrampjes heen (ruim 11 mnd), had te veel gekocht.

Het is alleen in Duitsland verkrijgbaar. Als je wil kan je het van me overnemen.
Goed boertjes laten laten, na het drinken. In verschillende houdingen zetten na het drinken. Bijvoorbeeld 'zittend' en dan het bovenlichaampje zachtjes van voor naar achter bewegen. Niet te vaak laten drinken (als je borstvoeding geeft).

En anders: Abc dophilus.
quote:jusa schreef op 22 juli 2010 @ 17:18:

Verder kan je haar op je onderarm dragen en dan met haar rondlopen. Wij hebben zo kilometers afgelegd 's nachts. Ik zal het proberen uit te leggen: Je pakt haar in haar kruis vast. Beentjes laten bungelen. Haar hoofdje ligt dan bij je elleboog en haar buikje zit bij je pols. En dan rondjes lopen....

Succes!Dat was ook de tip die ik kreeg voor darmkrampjes.

Alleen dan in feite omgekeerd: hoofdje bij je elleboog, je hand on de billen.
Peas on earth!
quote:jusa schreef op 22 juli 2010 @ 17:18:

Even graven naar mijn babymassagecursus.......

... het was met 2 vingers rondjes om haar navel over haar buikje wrijven. Volgens mij was het met de klok mee maar daar kan vast iemand me op aanvullen.

Succes!Dit hielp vroeger bij mij ook!
Zo, SweetSummer, jij hebt een goed geheugen! De meeste mensen herinneren zich pas dingen van nadat ze vier jaar oud waren..
Infacol. Da's de in Nederland verkrijgbare variant van Sab Simplex

Hielp bij ons goed.
Geef je BV of FV? Indien fles-> beetje Nutriton aan de voeding toevoegen (eigenlijk tegen reflux), helpt bij veel kinderen ook goed tegen krampjes!
Draagdoek, buikje wrijven, "fietsen" met beentjes, even samen douchen, rondlopen, beetje zittend laten drinken, goed laten boeren, infacol.

heel veel sterkte; het gaat echt over!
Allereerst: gefeliciteerd met jullie kleine meid! Zielig hè, die krampjes. Wat bij ons zoontje hielp (en ook bij andere forummers, zo te zien): infacol, beetje zittend laten drinken en rondjes met de klok mee masseren. Succes, en wat spoockey zegt: het gaat echt over!

p.s.: als je infacol gebruikt, ruiken de boertjes heerlijk naar sinaasappel. En wie wil dat nou niet
ps houd je kindje goed in de gaten als je infacol gaat gebruiken, er zijn gevallen bekend dat de groei stagneerd door het gebruik van dit middel
.
anoniem_97894 wijzigde dit bericht op 22-07-2010 20:43
Reden: dubbel
% gewijzigd
Geleerd in ziekenhuis: in bed 1 hand onder de billentjes en dan de billentjes iets omhoog duwen zodat het lichaam iets meer in ronding komt, dus de voetjes komen dichter naar de buik. De andere hand op de buik, of tegen druk geven of met de klok mee wrijven.

Als je haar op je hebt ook bol dragen: dus beentjes opgetrokken. Pink in de mond tegelijkertijd werkte ook goed hier.

Verder deden ze in het ziekenhuis een spuugdoekje in de magnetron, ik meen 600watt en 12 seconden. Wel erbij blijven. Dan tegen het buikje aan.

Doekje vooral gebruiken tussen buik baby en jouw buik waarbij je de baby horizontaal tegen je aan houdt met buik tegen buik en dan wiegen.

De ziekenhuis trucs werkten hier super.

Over nutriton: bijwerking daarvan is juist darmkrampen.

Wij zijn van avent over gegaan naar de difrax fles. Ook infacol hier. Net met 11 weken mee gestopt. Hoogtepunt zit tussen de 4 en 6 weken. Komt allemaal goed!
Dank voor jullie goede tips! We hebben inmiddels al een aantal nachten infacol gebruikt en dat lijkt de pijn echt te verlichten. Ze slaapt veel beter (en langer) en huilt minder.
Wat hier ook werkt, is om de baby in een emmer met warm water te doen. Ontspant hij goed van.

Verder werkt het goed om, als hij op de rug ligt, de knieen richting buik te brengen en dan de knieen langzaam zijwaarts te brengen. Eerst rechts, dan naar links. Hij begint dan windjes te laten, wat voor verlichting lijkt te zorgen.

Succes!
Na elke voeding een theelepeltje gripe water.. echt een wondermiddel. Mijn dochtertje had na een dag al helemaal geen krampjes meer. Te koop bij afrikaanse winkel of toko etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven