Leifheit dweil; wat een onding!

22-07-2010 17:28 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik werk als huishoudelijke hulp en ik moet toch even klagen; waarom hebben al die mensen die het huishoudelijk werk uitbesteden toch zo'n verschrikkelijke leifheit dweil? Ben ik de enige die met die ondingen totaal niet kan werken?
Kamn er niet over mee praten maar wat werkt voor jou wel dan? (dit even voor mijn eigen huishoudelijke en mijn verzorgsters kwaliteiten?)
ik heb zelf een dweil van vileda; er zit een emmer bij met uitwringmechanisme. Echt een ontzettend handig ding. Daarom baal ik er ook zo van dat ik bij mijn poetsadressen zo moet aanmodderen met zo'n leifheit-geval. Dan heb ik nog liever een ouderwetse dweil!
Als je zo'n ding bedoelt: Erg blij mee.

Goede service van Leifheit trouwens toen mijn dweildinges net na het verlopen van de garantietermijn de geest gaf.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Juist lekker zo'n leifheit.
Ik heb binnen korte tijd twee Leifheit-lappen versleten en de doek van de wisser sluiten niet goed aan op de klittenbandstrip.

Hier heb ik al over gemaild, Leifheit zegt dat je de doek dan maar `moet vervangen´.

Terwijl ik dat ding net had.

Leifheit is duur en twee producten van dit merk vind ik dus al bagger :puke:

Maar ja, dan heb ik de stang van de dweil aangeschaft en laat dat nu het duurste onderdeel zijn.
Viva naar de knoppen.
Wat voor een dweil hebben we het nu eigenlijk over?

Deze heb ik zelf:

Je hebt zo'n ding waar ik geen snars van snap:

en je hebt zo'n ding:

Die middelste heb ik, die doek vind ik wel errug snel versleten.
Viva naar de knoppen.
Die mop is kut

Zo een knijpdweil heb ik ook, maar is ook niet geweldig

Wat is dan wel een fantastische dweil MarieSofie?
Ik heb iets soortgelijks van Vileda, werkt fijn maar de navullingen van het 'doek' zijn erg duur ik dacht iets van een tientje.
Ik heb de vileda/ En de navuldoeken zijn niet verkrijgbaar. Heel handig. Not. Mijn volgende aankoop word dus een leifheit
Ik heb deze:

Werkt prima. Niet dat ik 'm zo vaak gebruik trouwens, maar dat zegt vooral iets over mijn huishoudelijke kwaliteiten.

Ik snap eigenlijk niet dat iemand dat ding níet snapt, want het is gewoon een kwestie van dat uitwring-ding naar beneden en weer omhoog
Peas on earth!
Oooh, die dweil die nu al drie keer geplakt is ziet er handig uit!! Maar kun je de dweil dan wel goed omspoelen? Of moet je dan gewoon een paar keer wringen?

Ik kom die middelste van Leifheit veel tegen, en dat is inderdaad een onding. Dweil natmaken, dweilen, op klikding staan, dweil eraf halen, dweil uitspoelen, dweil om ding heen zien te krijgen, klikding klikken, dweilen, etc....

Een mop is ook vreselijk, en eigenlijk bevalt mij de ouderwetse dweil met een luiwagen nog het beste. Dan kun je tenminste goed boenen!!
En kan je met die "knijpdweil" wel goed in alle hoekjes komen? Dat is het enige voordeel van die middelste: hij is goed wendbaar.
quote:Hizzel schreef op 22 juli 2010 @ 17:56:

Oooh, die dweil die nu al drie keer geplakt is ziet er handig uit!! Maar kun je de dweil dan wel goed omspoelen? Of moet je dan gewoon een paar keer wringen?

Je doet hem uitgeklapt in de emmer, zwabbert er wat op en neer mee en wringt hem dan weer uit met het uitwringmechanisme.

De dweil kan er afgehaald worden, kan in de wasmachine en vervangen worden als ie echt niks meer is.
wijhebbenumook eigenlijk best tevreden over.
quote:jasmine schreef op 22 juli 2010 @ 17:59:

[...]

Je doet hem uitgeklapt in de emmer, zwabbert er wat op en neer mee en wringt hem dan weer uit met het uitwringmechanisme.

De dweil kan er afgehaald worden, kan in de wasmachine en vervangen worden als ie echt niks meer is.Hm, klinkt goed
Enige nadeel is dat je er wel zo'n soort emmer bij moet kopen want hij past niet in een gewone ronde emmer. Of je moet hem er moeilijk scheef instoppen.
Ha, dat ding heb ik ook! Ik vind 'm handig maar dat zegt misschien niet zo veel want ik ben geen huishoudelijk wonder....
afbeelding

Ik heb deze, zo simpel!

Je klikt de dweil los met je voet, in het sopje, uitwringen in de wringer, zet 'm weer neer, klikt 'm dicht met je voet....et voila...niks ingewikkelds aan.

Je raakt niks aan met je handen en de dweil was je in de wasmachine.
ik weet niet hoe je een afbeelding moet plakken maar ik bedoel dus die dweil die Hizzel beschrijft (dweilen, dweil eraf halen, dweil uitwringen, dweil weer erop en weer dweilen pfff....)
quote:elleinspe schreef op 22 juli 2010 @ 18:25:

afbeelding

Ik heb deze, zo simpel!

Je klikt de dweil los met je voet, in het sopje, uitwringen in de wringer, zet 'm weer neer, klikt 'm dicht met je voet....et voila...niks ingewikkelds aan.

Je raakt niks aan met je handen en de dweil was je in de wasmachine.Nou dat zijn toch 5 stappen om je dweil uit te spoelen. Geef mij maar een mop. Een keer in de emmer soppen en uitwringen en klaar.
ik heb deze. Gekocht door iemand anders voor mij. Ik heb er 3 losse hoezen bij.

Gebruik die in de badkamer en de keuken.

Maar ik heb zelf een mop met bijbehorende emmer en zeefje om te wringen gekocht. De emmer kan ik niet vinden.
quote:MarieSofie schreef op 22 juli 2010 @ 19:21:

ik weet niet hoe je een afbeelding moet plakken

Rechtermuis "afbeelding info bekijken" en dan kopiëren.

Op "Voeg een afbeelding toe" klikken en daar plakken.

Deze heb ik, ideaal, en je hoeft niet met je handen in het water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven