Ja! Mag ik even klagen?

22-07-2010 16:19 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Want ik word er nu wel een beetje scheitschijtziek van.

Ik heb van al die warme dagen nog niet 1 keer op mijn loungebed kunnen liggen zonder geboor, getimmer, gehak en gezaag.

Recht tegenover mijn tuin, aan de andere kant van de brandpoort is iemand zijn huis aan het opknappen.

Natuurlijk mag iedereen zijn vrije tijd besteden zoals hij wil, en ik geloof best wel dat het nodig zal zijn, en ik gun mijn overburen echt wel dat ze er netjes bijzitten.

Leven en laten leven is een principe dat ik verder doortrek dan ik meestal om me heen zie, maar zolangzamerhand voel ik ergens binnenin mij dat er een draadje irritatie door mijn tolerantienetwerkje wordt geweven...

Ondertussen is de zon helemaal weg en het licht is onheilspellend geworden. Parasol weggezet, kussen de schuur in en eenmaal binnen verbaasd het me hoe donker het is.

Waxinelichtjes aangezet.

Water gekookt, theeglas gevuld, koekje meegenomen, zo'n lekkere roomboterkoekjes rand met in het midden van dat harde kletskopachtige met amandelen, ik ga zitten, ik ga ervoor zitten, en hoor ineens de schuurmachine van de buurman van het huis schuin aan de overkant van mijn straat.

...Gódverdegódver.Wel verdraaid..

Wát ben ik dat kutgeklus zat.

anoniem_8669 wijzigde dit bericht op 22-07-2010 16:22
Reden: Het is ook nog een aanslag op mijn schrijfvaardigheid
% gewijzigd
It wasn't me, het is de aannemer

Kom je een wijntje drinken als het klaar is
Computer says nooooo
quote:Perel schreef op 22 juli 2010 @ 16:38:

[...]

Ik weet overal wel iets leuks van te maken...

Valt me wel tegen dat ik hier als zeur gezien wordt door sommige forummers. Ik ben echt niet het type dat snel ergens een probleem van maakt. Zo zit ik niet in elkaar (wie mij vaker leest, kan dat denk ik wel beamen), maar dit is gewoon voortdurend, en dat put me uit.

@ driewieler:

Kijk, ik zit nu ook al twee weken alleen op mijn werk, waar het bloedheet is, waar door mij gedaan moet worden wat ik anders met een andere collega samen doe, en ik heb geen aanspraak.

Maar daar ga ik dan weer niet extra chocola door eten.

Ik bedoel maar, iedereen praat in zijn eigen straatje.

En als je zelf een vakantieklusser bent, wil je dat wat ik hier te zeggen heb natuurlijk niet horen.Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Zijn gewoon dingen waar je niet blijk van wordt en het is vermoeiend! Maar goed, je energie eraan verspillen is ook weer vermoeiend, maar kan er ook woest om worden dat nét die ene dag dat ik....ga weg me dat kutgeluid en geklus
Ik zou me daar ook aan ergeren, hoor. Hier waren ze een tijd terug de stoepen opnieuw aan het leggen (inclusief drilboor). En dat een paar weken lang.

Brulkikkers in de sloot die 's nachts gigantisch veel lawaai maken, is ook niet alles Maar ja, daar kun je zo moeilijk wat van zeggen en die kikkers snappen je toch niet.

Ik denk meestal maar zo: Het duurt niet eeuwig.

Al kan ik me er alsnog wel druk om maken
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
.
Nou heb ik gemerkt dat je op dit forum al heel snel een zeikerd wordt genoemd :-)

Wij wonen naast een kerk waar elke dag iemand komt tuinieren. Hij komt op een snorfiets eerst het hele perceel inspecteren (met dat vervelende langzame optrekken steeds), dan gaat hij óf het grote grasveld maaien (duurt twee uur), óf de haag electrisch scheren óf de bladeren wegblazen (ook in zomer). Dan is ie ergens rond een uur of twee daarmee klaar en gaat hij naar huis om vervolgens 's avonds nog een keer met zijn snorfietsje alles te komen inspecteren. Dit gaat bijna elke dag zo. Geen probleem als ik werk maar ook in de weekenden (behalve op zondag :-) gaat dit onverminderd door.

Dus ik voel met je mee.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:Perel schreef op 22 juli 2010 @ 16:38:

[...]

Ik weet overal wel iets leuks van te maken...

Valt me wel tegen dat ik hier als zeur gezien wordt door sommige forummers.

Ik ben echt niet het type dat snel ergens een probleem van maakt.

Zo zit ik niet in elkaar (wie mij vaker leest, kan dat denk ik wel beamen), maar dit is gewoon voortdurend, en dat put me uit.

check
Peas on earth!
quote:louise1 schreef op 22 juli 2010 @ 16:52:

Nou heb ik gemerkt dat je op dit forum al heel snel een zeikerd wordt genoemd :-)

Wij wonen naast een kerk waar elke dag iemand komt tuinieren. Hij komt op een snorfiets eerst het hele perceel inspecteren (met dat vervelende langzame optrekken steeds), dan gaat hij óf het grote grasveld maaien (duurt twee uur), óf de haag electrisch scheren óf de bladeren wegblazen (ook in zomer). Dan is ie ergens rond een uur of twee daarmee klaar en gaat hij naar huis om vervolgens 's avonds nog een keer met zijn snorfietsje alles te komen inspecteren. Dit gaat bijna elke dag zo. Geen probleem als ik werk maar ook in de weekenden (behalve op zondag :-) gaat dit onverminderd door. Dus ik voel met je mee.ELKE dag? Ohh wat afschuwelijk
quote:driewieler schreef op 22 juli 2010 @ 16:27:

Je kunt er ook voor kiezen om er GEEN probleem van te maken.

Sjonge laat haar ff lekker klagen!

Je hebt groot gelijk hoor dat je je er aan irriteert, zou ik ook doen!

Klaag maar lekker
Onze achterbuurman (bijnaam: De eeuwige klussert) is al dik drie jaar (!), dus drie zomers, bezig met klussen.

Eerst het huis. Oke, dat was af.

Toen een tuinhuis. Oke dat was ook af.

Toen een afdakje. Zucht. Oke dat was ook af.

Toen een volière. die is nu ook af.

Toen nóg een tuinhuis!

En nóg is ie iedere dag aan het klussen.

Hamert ie niet, dan zaagt ie.

Zaagt ie niet, dan boort ie.

Boort ie niet dan, timmert ie weer.

En hij haalt niks uit bouwpaketten, maar maakt alles (ALLES) zelf. Dus geen op maat gemaakt latten/planken die je alleen maar in elkaar moet schroeven.

Nee, meneer maakt alles zelluf. Grrrr....

Altijd en eeuwig die herrie op de achtergrond. Zucht...

Zo vermoeiend, dus zo herkenbaar To.
Tja, soms zit het mee en soms zit het tegen... Heb zelf hier ook klussende buren, maar ik ga mijn schuifpui er niet voor dichtzetten. Als ik er echt last van krijg zet ik lekker een koptelefoontje op met relaxte muziek.

Maar goed, of ze nu wel of niet op geoorloofde tijden klussen, soms kan je er even goed zat van zijn ja. Dan beter hier afreageren dan meteen je verstandhouding met de buren op het spel zetten.

Overigens heb ik het dan niet over het houden van een feestje in andermans tuin, dat kan gewoon echt niet, en je bent echt geen zeur als je daar iets over zegt!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Kleintjecool: 4-5 dagen per week ja. In ieder geval de dagen dat ik niet werk en de zondag niet, rustdag. Nou ja rustdag...dan luiden de klokken voor de dienst van halftien tot tien uur. Maar goed, dat wisten we en konden we vantevoren inschatten. Dat van die tuin hadden we niet kunnen bevroeden.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik snap dat je er niet blij mee bent, bij ons in de straat is het net zo. Maar ik heb er toch maar voor gekozen me er niet aan te ergeren.

Ik heb ook in buurten gewoond waar iedereen z'n huis liet verslonzen en dat is dan ook weer niet leuk
quote:Kabouter23 schreef op 22 juli 2010 @ 16:22:

En de scheids was partijdig!!Ja!!!!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 22 juli 2010 @ 16:53:

[...]

check M.u.v. één pijler.
quote:louise1 schreef op 22 juli 2010 @ 16:52:

zeikerd
quote:balalaika schreef op 22 juli 2010 @ 16:54:

[...]

Sjonge laat haar ff lekker klagen!

Je hebt groot gelijk hoor dat je je er aan irriteert, zou ik ook doen!

Klaag maar lekker ik erger me aan mensen die het verschil niet weten tussen "irriteren" en "ergeren aan". Mag dat ook?
quote:rider schreef op 22 juli 2010 @ 18:24:

[...]

ik erger me aan mensen die het verschil niet weten tussen "irriteren" en "ergeren aan". Mag dat ook?Nee, ga lekker je eigen topic openen!
Ik kan me voorstellen dat het zwaar kut is als je je even niet geestelijk kunt ontspannen. Kom hier maar lekker klagen en denk maar zo: ooit zijn ze klaar. En we gaan weer langzaamaan richting herfst en winter Maar ja, dan kan jij niet meer buiten op je loungebedje liggen.quote:Goldielocks schreef op 22 juli 2010 @ 16:56:

Onze achterbuurman (bijnaam: De eeuwige klussert) is al dik drie jaar (!), dus drie zomers, bezig met klussen.

Eerst het huis. Oke, dat was af.

Toen een tuinhuis. Oke dat was ook af.

Toen een afdakje. Zucht. Oke dat was ook af.

Toen een volière. die is nu ook af.

Toen nóg een tuinhuis!

En nóg is ie iedere dag aan het klussen.

Hamert ie niet, dan zaagt ie.

Zaagt ie niet, dan boort ie.

Boort ie niet dan, timmert ie weer.

En hij haalt niks uit bouwpaketten, maar maakt alles (ALLES) zelf. Dus geen op maat gemaakt latten/planken die je alleen maar in elkaar moet schroeven.

Nee, meneer maakt alles zelluf. Grrrr....

Altijd en eeuwig die herrie op de achtergrond. Zucht...

Zo vermoeiend, dus zo herkenbaar To.Wow dát lijkt me echt heeeeeel vervelend. En eer dat hij zijn tweede tuinhuis afheeft, moet hij zeker het huis weer gaan aanpakken?
Ik begrijp wat je bedoelt.

Ook ik had het idee vandaag dat iedereen ineens aan de slag is gegaan.

Je hebt 2 redenen, de warmte is over en heel veel mensen hebben tijd over ivm vakantie.

Ook in mijn buurt overal getimmer gezaag en geschuur...ach ja pppfff
Maar ik maak me er niet zo druk over. Het hoort erbij als je in een 'dicht op elkaar' buurt woont.
schuur-, zaag- en boorgeluiden de hele dag door, check!! hier ook. .. muziek af en toe kolere hard aanzetten helpt voor het revenge gevoel
quote:aninha schreef op 22 juli 2010 @ 20:47:

schuur-, zaag- en boorgeluiden de hele dag door, check!! hier ook. .. muziek af en toe kolere hard aanzetten helpt voor het revenge gevoel

Mennn. ik sta af en toe te bubblen samen met dochter in de tuin....

Yerhhh Wright.........de grootste lol.

Is toch leuker als een plankie midden door zagen
quote:rider schreef op 22 juli 2010 @ 18:24:

[...]

ik erger me aan mensen die het verschil niet weten tussen "irriteren" en "ergeren aan". Mag dat ook?Lekker belangrijk!
quote:Minoutje schreef op 22 juli 2010 @ 20:02:

[...]

Wow dát lijkt me echt heeeeeel vervelend. En eer dat hij zijn tweede tuinhuis afheeft, moet hij zeker het huis weer gaan aanpakken?

OMG.

Alsjeblieft niet .

Maar eerlijk gezegd vragen wij ons oprecht af wanneer hij eindelijk stopt of wat in Godsnaam het volgende project zal zijn...
quote:Morisson schreef op 22 juli 2010 @ 16:24:

Frustrerend he. Wij hebben nieuwe onderburen, en die klussen 's ochtends van ongeveer half 8 tot 11, dan doen ze de hele dag niks (behalve dan luidruchtig zijn) en 's avonds om een uur of 8 tot 12 begint het weer...

Maar ja, zij hebben ook het recht om hun appartement op te knappen. Vind alleen de tijdsindeling wat... ongunstig.Sorry, maar dat vind ik asociaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven