Geld & Recht alle pijlers

Rekening geopend bij bank, kan ik dat annuleren?

23-07-2010 09:58 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag een nieuwe rekening geopend bij de asnbank. Bij nader inzien heb ik toch geen zin in de rompslomp die komt kijken bij het wisselen van bank. Weet iemand of ik kan annuleren? Normaal heb je toch 7 dagen herroepingsrecht bij dit soort dingen?

alvast bedankt!
Ik snap niet wat voor een rompslomp je hier aan zou hebben...

En anders zeg je de rekening toch gewoon weer op?
hm, ja, je hebt wel een beetje gelijk. Overstapservice had ik wel gezien, maar ben toch nog een beetje terughoudend.
quote:boebele schreef op 23 juli 2010 @ 10:10:

hm, ja, je hebt wel een beetje gelijk. Overstapservice had ik wel gezien, maar ben toch nog een beetje terughoudend.

Kijk, dat hoor ik natuurlijk graag!

Ik heb er zelf verder ook geen ervaring mee hoor, maar het klinkt logisch en betrouwbaar en de ASN bank is een goeie bank, dus ik zou het lekker zo houden.
Heb je ervaring met die bank dan? De asnbank spreekt mij dus ook erg aan. Het enige wat ik vervelend vind is dat je bij internetbankieren iedere keer dat apparaatje bij je moet hebben. Bij de ing heb je die niet nodig en kun je via je mobiel opdrachten uitvoeren.
Zou even wachten op de uitslag van de stress-test
quote:boebele schreef op 23 juli 2010 @ 10:23:

Heb je ervaring met die bank dan? De asnbank spreekt mij dus ook erg aan. Het enige wat ik vervelend vind is dat je bij internetbankieren iedere keer dat apparaatje bij je moet hebben. Bij de ing heb je die niet nodig en kun je via je mobiel opdrachten uitvoeren.Hoe vaak bankier jij via internet?
Een aantal maanden geleden heb ik ook een lopende rekening geopend bij ASN, sparen doe ik daar al jaaaaaren.

Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice en die werkt vlekkeloos.

Het bezwaar van de nummer-generator zie ik ook niet zo. In de 1e plaats internetbankier ik alleen thuis en in de 2e plaats maakte ik bij ING gebruik van een TAN-codelijst (die ook thuis lag).

Als je wel 'overal en nergens' internetbankiert, kun je dat ding toch in je tas doen: zo groot is ie niet!
redelijk vaak, eigenlijk iedere dag.
ok das waar. Het is meer dat ik daar dan aan moet denken en dat hoef ik nu niet, aangezien ik mijn mobiel altijd bij me heb. Die tancodelijst gebruikte ik al jaren niet meer trouwens, via je mobiel is het veel handiger! Ben je ook van die papierzooi verlost.
quote:boebele schreef op 23 juli 2010 @ 10:39:

redelijk vaak, eigenlijk iedere dag.

Dat kun je niet menen?

Is het niet handiger om dat eens per twee weken te doen en zoveel mogelijk terugkerende facturen automatisch te laten overboeken? Dan kun je nauwelijks meer dan twee of drie lossen rekeningen overhouden.
Boebele, voor het inloggen heb je die generator niet nodig. Of bedoel je echt dat je elke dag wel betalingen invoert?!
Nee, inderdaad voer ik niet iedere dag betalingen uit, inloggen doe ik wel iedere dag maar daar heb ik inderdaad dat apparaatje niet voor nodig. Meestal internetbankier ik ook thuis. Het is alleen voor de gevallen dat ik bv buitenshuis geld wil overmaken, als ik op vakantie ben bv of voor mijn werk in het buitenland. Kwestie van even aan dat apparaatje denken dan.
Maar als je het wilt herroepen zou ik de voorwaarden even opzoeken, daar staat het ongetwijfeld in. Of bel even met de bank.
quote:boebele schreef op 23 juli 2010 @ 11:07:

Het is alleen voor de gevallen dat ik bv buitenshuis geld wil overmaken, als ik op vakantie ben bv of voor mijn werk in het buitenland. Kwestie van even aan dat apparaatje denken dan.

Of kwestie van van te voren aan denken om te doen.

Volgens mij is de ASN ook de enige bank die rente geeft op je salarisrekening? (Ook als is dat geen hoog percentage)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja klopt, maar het is inderdaad niet zo veel. Heb in ieder geval besloten om het door te zetten. Moet dan wel even extra aan die generator, maar daar wen ik waarschijnlijk snel genoeg aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven