Pleegouder worden
vrijdag 23 juli 2010 om 22:57
@hoiikbenhethoi: wij waren toendertijd ook bezig voor een kindje (ging ook niet zo vlot). Dat mag dus niet. Wij hebben daar toen gewoon niks over gezegd en er is ook niet naar gevraagd (heb ik dus niet gelogen ). Ik denk niet dat ze zoiets verzinnen omdat het lastig is voor jou. Maar ik denk dat gezinsuitbreiding heel confronterend kan zijn voor het pleegkind. Zo van: is dit kind dan meer of beter dan ik? Houden jullie meer van hem/haar? Je hebt mij toch? Dat soort dingen. Ons pleegkind vond het ook echt niet zo tof dat ik uiteindelijk zwanger werd. Had niks met mij te maken, maar alles met het pleegkind zelf en haar verleden. En gezinsuitbreiding is voor het pleegkind natuurlijk de zoveelste verandering. En zo'n kind heeft vaak al erg veel veranderingen meegemaakt. Nou ja, mijn wens voor een pleegkind was zó groot dat ik er mijn mond over gehouden heb. Ik dacht ook: dat komt wel goed! En het kwam ook goed. Pleegkind is nu echt dol op mijn dochtertje. Dikke maatjes! Maar het had ook anders kunnen gaan natuurlijk.
zaterdag 24 juli 2010 om 08:44
Goedemorgen !
Bij ons thuisbezoek van pleegzorg werd er wel gevraagd naar onze kinderwens en hoe ver we daarin waren. Wij hebben aangegeven dat we wel zien hoe het zou lopen. Daar bleef het vragen bij.
Onze pleegzoon lijkt zich nu geen zorgen te maken over de baby, hij volgt de ontwikkelingen op de voet. Het is natuurlijk afwachten hoe het gaat lopen als die kleine er eenmaal is. Onze pleegzoon zoekt wel naar zijn rol in ons gezin en familie. Het heeft zeker te maken met het verleden van een kind en dat van onze pleegzoon is vrij rustig tot nu toe.
Wij hebben er wel aangedacht wat als onze zwangerschap mis zou lopen, zelf hadden wij het gevoel dat wij ons pleegkind daar dan niet te veel mee zouden belasten en hij op een "natuurlijke" manier te maken zou krijgen met verdriet.
Wij wonen in Brabant.
Fijn weekend !
Bij ons thuisbezoek van pleegzorg werd er wel gevraagd naar onze kinderwens en hoe ver we daarin waren. Wij hebben aangegeven dat we wel zien hoe het zou lopen. Daar bleef het vragen bij.
Onze pleegzoon lijkt zich nu geen zorgen te maken over de baby, hij volgt de ontwikkelingen op de voet. Het is natuurlijk afwachten hoe het gaat lopen als die kleine er eenmaal is. Onze pleegzoon zoekt wel naar zijn rol in ons gezin en familie. Het heeft zeker te maken met het verleden van een kind en dat van onze pleegzoon is vrij rustig tot nu toe.
Wij hebben er wel aangedacht wat als onze zwangerschap mis zou lopen, zelf hadden wij het gevoel dat wij ons pleegkind daar dan niet te veel mee zouden belasten en hij op een "natuurlijke" manier te maken zou krijgen met verdriet.
Wij wonen in Brabant.
Fijn weekend !
zondag 5 september 2010 om 11:47
maandag 6 september 2010 om 20:43