Geld & Recht alle pijlers

rondkomen met..?

24-07-2010 21:23 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben benieuwd hoeveel geld jullie als huishouden per maand uitgeven? zijn er bijvoorbeeld grote verschillen onder de viva lezers? (zelf lees ik geneens viva )
Waar kom jij van rond?
668, the neighbour of the Beast
1400, we zijn met zijn 2en. maar we hebben 1600 te besteden.
quote:ssara schreef op 24 juli 2010 @ 21:29:

1400, we zijn met zijn 2en.Ik vermoed dat ik zoiets onderhand al uitgeef in de supermarkt. Wij zijn met 4.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juli 2010 @ 21:30:

[...]

Ik vermoed dat ik zoiets onderhand al uitgeef in de supermarkt. Wij zijn met 4.

? Wow, das echt veel.

Ik dacht dat wij duur boodschappen doen met gemiddeld 800,- p.m.
quote:dropshot1000 schreef op 24 juli 2010 @ 21:35:

[...]

? Wow, das echt veel.

.

Het was ook maar een vermoeden, hoor

Maar ik heb niet zoiets als " huishoudgeld " , in ieder geval. Ik hoef me - gelukkig - niet druk te maken om met een bepaald bedrag rond te komen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ik heb ongeveer 200 euro per maand te besteden in mijn eentje
Hoeveel heb jij en waarom lees je de Viva niet?
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:nikkinuts schreef op 24 juli 2010 @ 21:43:

Hoeveel heb jij en waarom lees je de Viva niet?
Ik ben helaas geen Viva lezer dus ik tel niet mee.
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 juli 2010 @ 22:05:

Ik ben helaas geen Viva lezer dus ik tel niet mee. Daar kunnen we nix mee hè!
quote:nikkinuts schreef op 24 juli 2010 @ 22:06:

[...]

Daar kunnen we nix mee hè!

Nee.

Tja, bedoelt TO huishoudgeld qua boodschappen of het totale bedrag wat je per maand uitgeeft. Qua boodschappen probeer ik per week rond te komen van een bedrag tussen de 75 en 100 euro (2 volwassenen, 2 verwende katten).

Het totaalbedrag aan uitgaven verschilt omdat de vaste lasten ook fluctueren (ligt er ook aan of je maandelijks dingen betaalt of bijv. per half jaar of jaar).

In de regel zullen er grote verschillen zijn omdat de één 1200 euro verdient en de ander 3000.
Voor onze 2 super verwende katten zijn we per maand 64 euro aan eten en kattenzand uit.

Aangezien de baasjes nog verwender zijn halen ze dat bedrag niet eens per week...

Ik schat dat we ongeveer 200 euro per week aan boodschappen kwijt zijn. Wij zijn met 2 personen.
In mijn eentje, exclusief vaste lasten, abonnementen en vast spaarbedrag, zo'n 900-1000 euro te besteden aan boodschappen, vakanties etc.
ik bedoel hoeveel jullie kwijt zijn aan lasten, hoeveel jullie dus minimaal aan inkomsten nodig hebben. was ik gewoon benieuwd naar, ik vind onze 1600 inkomsten al wel ruim, maar misschien zijn er ook mensen hier die 6000 ofzo hebben?!

waarom ik de viva niet lees? hmm weet niet eigenlijk
Waarom wil je dat eigenlijk weten?
1600,- voor alle vaste lasten + boodschappen?
Nu tijdelijk, helaas WW, naar beneden bij aan het stellen. Vaste lasten (moet ze opnieuw berekenen/in Excel zetten na recente laptopcrash) wel zo tussen 1050 en 1200, dat is exclusief boodschappen/leven/sparen/DK.
quote:traincha2 schreef op 24 juli 2010 @ 22:47:

Waarom wil je dat eigenlijk weten?je hoeft niet te reageren he en de reden heb ik hier boven ook al neergezet, gewoon pure nieuwsgierigheid
quote:ssara schreef op 24 juli 2010 @ 22:58:

[...]

je hoeft niet te reageren he en de reden heb ik hier boven ook al neergezet, gewoon pure nieuwsgierigheidDoe eens gezellig!
Ik geef ongeveer uit naar draagkracht. Dus toen ik nog student was heel weinig en nu een tikkie meer! ;)
quote:nikkinuts schreef op 24 juli 2010 @ 23:02:

[...]

Doe eens gezellig!
Maar dat je de viva niet leest? Is dat misschien niet in de kader van geld besparing???
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 juli 2010 @ 21:30:

[...]

Ik vermoed dat ik zoiets onderhand al uitgeef in de supermarkt. Wij zijn met 4.Per maand???
"ssara, 4 uur geleden

ik bedoel hoeveel jullie kwijt zijn aan lasten, hoeveel jullie dus minimaal aan inkomsten nodig hebben. was ik gewoon benieuwd naar, ik vind onze 1600 inkomsten al wel ruim, maar misschien zijn er ook mensen hier die 6000 ofzo hebben?!"

1600 vind je ruim voor 'ons' als in meervoud? Ik vind 1600 in m'n eentje niet ruim. Misschien beantwoordt dat je vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven