2010 - Stoppen met anticonceptie - Deel 2!

15-06-2010 15:09 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier praten we verder!

- Vervolg van Stoppen met anticonceptie in 2010 -

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest wordt je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.

"De nog niet zwangeren onder ons"

NaamLftWann. voor 't echieNODBijzonderhedenMarloes8426Januari 201021 Oktober uitslag onderzoekThir10senses23Januari 2010Even in de rust modus...Komt als ze er weer klaar voor isTroela7832Januari 20103 NovemberMaedl28Februari 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010MMRaarmaarwaar33April 2010Chocolat_Lover26Juni 201028 OktoberJuffertje2228Juni 2010Fransoise32Augustus 201030 Oktober

"De zwangeren onder ons!"

NaamLftWann. voor 't echieNOD/ ZwangerWanneer uitgerekendBijzonderhedenAngie21xx26Maart 201022 December 2010Teepje29Januari 2010

It's a BOY17 Januari 2011Lazuurtje27April 201019 Januari 2011Marill27Mei 20105 Februari 2011Joda32April 20106 Maart 2011Emytje29Maart 201020 Maart 20111 November 20 wkn echoMeike198129April 20108 Mei 2011Lily30 - 2e kindje[/fgcolor]30Maart 20108 April 2011Nelleke426Maart 2010Juni 201121 Oktober echo

Woei nog maar 2 dagen tot NOD spannend!

Ik kom er nu pas achter dat ik me vroeg test al veel te vroeg gedaan heb... en ik heb er nu geen 1 meer... verdorrie

Kan iemand bij nog een keer uitleggen hoe je je onderschrift bewerken moet?
@raar; ik zit echt in ronde 4, maar ben al een jaar gestopt met de pil, had perongeluk extra cyclus dagen erbij gezet.

<ga het ff aanpassen>

@pink; je kan dit toevoegen bij je profiel.
Ladies,

Ik zou graag 2 kinderen krijgen. Ben enig kind en bij een keus is dat voor mij een 'no way'. Heb een erg leuke jeugd gehad, maar altijd een grote broer gemist. Helaas is het kindje voor mij (een broer) gestorven. Klinkt gek, heb 'm altijd gemist terwijl ik het pas op mijn 11de wist....

Ik ga mijn motto ook aanpassen/maken!
Een zoon!
Helaas, ongesteld geworden. Ik zei het toch ;)
@thir: jammer... maar je bent met me eens dat het had gekund, toch?

@juffer: bijzonder dat je je grote broer toch gemist hebt voor je wist dat hij er is geweest. is hij overleden voor je werd geboren of heb je hem wel gekend, terwijl je het nu niet meer weet? een vriendin van mij was eigenlijk ook het tweede kind, maar is opgegroeid als de oudste omdat haar oudere broer is overleden. zij heeft dus later nog een zusje gekregen, maar heeft voor haar gevoel ook een oudere broer gehad.

ik ben me toch iets sneus aan het doen: ik probeer sokken te breien, maar ik heb een steek laten vallen en geen idee hoe ik die er weer op zet. tsk.
@13: balen zeg, ik had echt goede hoop voor je!

@raar: ik ben morgen 15 weken, dus inderdaad de kritieke grens voorbij van 12 weken. Maar sinds 11 weken heb ik al geen echo of wat dan ook meer gehad, dus de onzekerheid is er stiekem nog steeds een beetje. Maar dinsdag mag ik hopelijk weer naar het hartje luisteren, en dan ga ik misschien wel echt geloven dat dit gewoon goed gaat! Blijft best onwerkelijk, omdat ik me ook vrij goed voel nu.

@raar: dapper hoor, sokken breien, ik heb ook geen idee, maar zijn er geen youtube instructie filmpjes?

Wij willen in ieder geval 2 kinderen, misschien meer. Volgens mij kun je dat pas echt beoordelen als je er echt ervaring in hebt. Maar soms droom ik ook wel van zo'n groot rommelig gezin waar heel veel vriendjes over de vloer komen enzo. Heerlijk! Maar ik zou denk ik bij zo'n gezin ook wel graag meer thuis zijn, en voorlopig zit dat er financieel echt niet in.

Ik ga mijn motto ook eens proberen aan te passen!
JA, het werkt!
@teepje: uh ja, filmpjes zat gevonden die zeggen hoe je ze er weer op zet. alleen heb ik natuurlijk al zelf zitten prutsen en er is geen een filmpje dat zegt hoe *iets dat raar grondig verdraaid en verprutst heeft* weer goed komt zit niets anders op dan uithalen tot de fout. dat is de halve sok!

15 weken alweer, jij gaat ook hard! hoezo mag je dinsdag 'misschien' weer? heeft dat er mee te maken dat je om de 4 weken naar de vlos mag/moet, maar niet altijd een echo krijgt? moet je haar maar eens lief aankijken dan!
oh met sokken breien heb ik absoluuuuut gene ervaring, vond ik altijd verschrikkelijk, heb ik geen geduld voor.

onderschrift doe ik liever niet, je weet nooit wie me hier op viva herkend, en bovendien hoeft ook niet het hele viva forum te weten in welke ronde ik zit.

spannend teepje, je bent echt al ver, nu word het echt he!

Thir10, he wat jammer zeg :-S

gratis kinderwagen is mooi meegneomen Meike!

Angie, wow, groot gezin zeg. Wel heel speciaal dat jullie een adoptiekindje willen. Zouden jullie dan een kindje uit Nederland willen, of een kindje uit arme landen als Afrika, Azie e.d?

Gisteren zijn Maedlman en ik uit eten geweest, was erg fijn om weer een avondje buitenshuis te verbrengen. We hebben er ook over gahd of het niet speciaal is in de sneeuw te trouwen. Hij heeft me nog niet gevraagd, maar we hebben het er wel regelmatig over wat we zouden willen. eerst wilden we altijd in de zomer, maar aangezien dat iedereen al doet, lijkt ons een sneeuwbruiloft in de bergen ook heel speciaal.
Hey!!

@ Teepje kan me voorstellen dat je je af en toe onzeker voelt hoor! Ik had het van de week nog.. Ik voelde het kindje ineens niet meer kriebelen die 2 dagen.. En dan ga je toch denken; oh jeeeejj!! En jij voelt natuurlijk nog niets.. dus ik had het ook de 2 keren toen ik nd vk ging ; Zal het nog wel goed zijn? Maar het hartje horen ze zo hoor haha! EN geniet ervan dat je je goed voelt, das niet altijd zo

Tis zo dinsdag en dan ben je vast weer gerust gesteld. Je moet maar zo denken; zolang je geen extreme buikpijn of bloed vloeit is er zeer waarsch niets aan de hand. Positief!!

@juffertje ik geloof echt dat je dat voelt... Apart he dat je heel goed weet wat je niet wilt..maar wat je wel wilt dat dat best lastig is. 3 zie je tegenwoordig best veel... Dat is net zoals het vraagstuk; hoe snel wil je de kids laten opvolgen in leeftijd? Mijn schoonzusje +zwager hebben er 3 van 5, 3.5 en 1.. Phoeeee wat een choas daar thuis. Maar nu ik ze zo zie gaat het wel steeds beter en passen de kids supergoed bij elkaar. Zijn gewend om aandacht te 'delen' en rekening te houden met elkaar. Maar tis wel druk hoor! Mijn nicht heeft een meisje van 5 en nu een jochie van 1.. Tja dat is wel een stuk makkelijk alleen praktisch gezien al.. Oudste gaat naar school overdag, kleed zichzelf aan etc. We hoeven er nog niet overna te denken gelukkig. Lily, hoe oud is jouw kindje ook alweer?

@ Raar en Maeld Ja tis inderdaad een erg lange zware procedure, je moet echt wel op 5 jaar rekenen. En nu met de tussenpauze kan het dus wel 6 duren. Kan.. De 'pauze' is inderdaad verplicht, je kunt echt pas verder zodra je kindje een jaar is. Dan heb je nog weer de moeilijkheid dat niet alle landen willen dat kinderen te dicht op elkaar zitten qua leeftijd of te ver van elkaar af.. Ieder land heeft zn eigen regels. We gaan inderdaad voor een 'arm' land, we zitten zelf aan zuid amerika te denken maar goed.. er is nog zoveel mogelijk.

Dat de procedure zo lang duurt is natuurlijk niet voor niets, denk ten eerste aan de verplichten cursussen die erin zitten, het matchen, eerste contact maar bv ook praktisch gezien het geld wat het kost.. Dat hoest je ook niet zomaar op

Het is prima zo, we blijven ingeschreven en we zijn nog jong dus als het kindje komt als we in de 30 zijn dan is het ook prima.

Zoooo AngieMan en ik zijn echt relax dit weeeknd.. dat heb je soms he. En soms ook niet haha! Gisteraaf lekker filmpje gekeken en daarna een gezellige avond saampies gehad Nu issie lekker aant trainen en ik heerlijk relax op de bank beetje op internet en tv aan. Top!

Fijne zondag voor iedereen!

Balen 13 dat je toch ongesteld bent geworden!!

@Angie, wat mooi/bijzonder dat jullie ook nog een adoptiekindje willen.. Hopelijk gaat het allemaa lukken!

Fijn dat jij je ook weer beter voelt en leuk een buikje krijgt

@meike; super een gratis wagen! mooi meegenomen...

@Raar; sokjes breien?! Moet je niet bij mij zijn, ik ben echt A-creatief hihi

Wij willen graag drie kindjes als het allemaal mag lukken.. Kom zelf ook uit een gezin van drie en vond dat altijd erg gezellig.. We zitten binnen 5 jaar van elkaar qua leeftijd..

Hier alles oke verder, geen klachten behalve zwaardere/grotere/beetje pijnlijke (.)(.)

6 weken vandaag..
Ik wil graag 4 kids, mijn vriend 2 dus hebben we besloten voor de gulden middenweg en willen we er uiteindelijk graag 3. Ik kom ook uit een gezin van 3 allemaal vroeger van 0 tot 3 jaar, dus mijn moeder had het druk met 3 meiden. Later kwamen er nog 2 meiden bij ons wonen maar toen waren we al wat groter.

@Raar; Vet leuk breien! Ik ben er deze winter mee begonnen en ben allemaal babykleertjes aant maken voor mijn zusje, vriendin en voor mezelf ;) Kan alleen nog maar recht en averecht hoor haha geen kabels.
@13; balen meid!

@Angie; adopteren. Wilde ik vroeger ook altijd, totdat ik ging werken met adoptiekinderen. Je krijgt niet altijd wat je wil............ik heb zeer ernstige hechtingsgestoorde kinderen gezien. Heel triest, niet alleen voor het kind ook voor de adoptie-ouders. Maar, het kan natuurlijk ook helemaal goed gaan.

@pink en Marloes; hoe is het op het wachtbankje?

@Nelleke; bij jou al nieuws?

Wij willen in eerste instantie 1 kindje. Waarom? past denk ik het beste bij ons. Zelf kom ik uit een gezin met 4 kinderen wat erg leuk en gezellig is. Neemt niet weg dat ik dat zelf wil

Morgen naar de vk. om 16:00. Tot nu toe ben ik totaal niet zenuwachtig. Ik voel dat het goed zit, dus.

Straks richting het zuiden om mijn schoonouders te vertellen dat we zwanger zijn. Kijk, daar ben ik nou wel zenuwachtig voor.
Nope Joda geen nieuws, nog steeds niet ongesteld dag 60 inmiddels, 25 dagen na NOD
raar@: Mijn broer is tijdens de geboorte overleden. 33 jaar geleden wisten ze nog niet zo veel van hartkwalen. Tegenwoordig hadden ze dit allang ontdekt. Moeders wilde geen kids meer en toen kwam juffertje dwars door de pil . Mensen kijken ook altijd raar op... Jij enig kind?!? Wel grappig.

Heb ook enig kinderen in de klas en er zijn overeenkomsten tussen hen die ik dus echt niet heb. Vroeger kon ik alleen lastig ruzie maken, maar dit zit ook in het karakter van mijn moeder. Tegenwoordig wel hoor ;). Fijn toch, ouder worden!

Wat zijn de zwangere dames al ver . Gisteren visite en zij had ook een miskraam gehad en was meteen weer zwanger. Juffertje dus niet....chronisch op het verkeerde moment ge....

Ach, stelt ook weer gerust. De heren zijn de dame in kwestie gewoon niet tegen gekomen. Fijn dat ik aankomende periode gewoon weet wanneer mijn eisprong is . Er van uitgaande dat ik een cycles heb van 28 dagen, eerder had ik altijd een regelmatige cyclus....
Een zoon!
@ Nelleke: Bel een VK en eis een bloedtest. De HA's zijn meestal sukkels en VK helpen je. Mogelijk ben je zwanger dus kun je mooi bij haar aankloppen! Ik zeg: DOEN!
Een zoon!
Jeetje Nelleke, wat een rotsituatie, misschien is het inderdaad een goed idee om een VK te bellen!

@raar: ik vind het wel heel leuk zeg, dat breien, je hebt me helemaal geinspireerd, hoe leuk zou het zijn als ik ook nog iets voor het kindje kan gaan breien? Doet me echt aan vroeger denken, ik heb het van mijn oma geleerd! Ik ga toch maar eens kijken of ik nog wat kan oefenen! met hulp van die youtube filmpjes! Oja, en bij de VK mag je in ieder geval altijd met zo'n apparaatje naar het hartje luisteren hoor! Alleen een echo is alleen rond de 12 en 20 weken. Je krijgt alleen meer echo's als daar een reden voor is. Wij willen wel het geslacht weten en men raadt wel aan om dan een extra check te doen. Misschien doen we dus rond 24 weken nog een pret-echo. Anders is straks alles roze/blauw en schrik je toch nog van een foutje van de echoscopiste!

Leuk Joda, aan je ouders vertellen. Ik vond het daarna heel echt worden. Het grappige is dat de mensen om je heen vaak onbezorgder en nog blijer zijn dan jij zelf. Dat was bij mij tenminste zo, maar dat kwam misschien ook wel omdat ik vrij bezorgd was/ben... altijd al een beetje een piekeraar geweest

@angie: dank voor je moed, je hebt ook gelijk hoor, ik moet vooral blij zijn dat ik me zo goed voel, en dat ben ik ook wel! Ik geniet van deze tijd, dat ik me zo fit voel! Ik ben weer lekker aan het sporten en ik merk echt dat ik daardoor weer beter in mijn vel zit! Nog maar 2 nachtjes slapen tot dinsdag, zo voorbij!
@angie: mijn kindje is ruim 2. Ik wilde altijd binnen 2,5 jaar een 2e, maar door tussenkomst van mijn droombaan is dat niet helemaal gelukt......Dus er zal iets langer tussen zitten, zeker nu ik alweer in de 4e ronde zit. Maar zo goed als zeker wel een vast contract binnen voor 22 uur in de week, dus ideaal ook met meerdere kindjes thuis. Dat was ook een beetje mijn doel: een leuke baan met minder uur, zodat ik met een 2e niet alsnog naar een andere baan op zoek moet, want minder uur in mijn vorige baan was niet mogelijk. Ook al denk ik nu weleens: was ik toch maar eerder begonnen....Ik zou het in ieder geval wel leuk vinden als het 2e kindje rond zijn 3e verjaardag zou komen.

Ik heb wel altijd gezelgd dat ik geen duo wagen wilde...haha! Dat lijkt me echt zo'n gesjouw door de stad, dat is echt niets voor mij. Wat dat betreft wilde ik er altijd wel een bepaalde periode tussen hoor....

@thir10: balen zeg, voelde je het toch goed aan. Dat betekend dus ook dat je ei later is gesprongen en je misschien niet helemaal op het juiste moment het bed in bent gedoken, of niet?

@joda: ik heb ook gewerkt met hechtingsgestoorde kinderen. Heftig he! Dat heeft mijn ideeen over een adoptiekindje ook wel iets veranderd. Het gaat inderdaad vaak fout, hoe ouder het kindje is hoe groter die kans. Toch zou ik zelf dan weer wel graag een pleegkindje willen, misschien alleen voor de weekenden ofzo. Daar is een ernstig tekort aan in Nederland.
Ohhh nee he... Ik zie bloed!

Sorry maar ik zie het nog steets niet staan waar je je onderschrift moet bewerken ben ik nou zo scheel???
Oh neeeeee! Balen Pink, voel je je erg klote? Ik had dat de afgelopen keer wel hoor! Moest zelfs een traantje laten.....

Dikke knuffel!

Je gaat naar mijn vivia en dan profiel wijzigen. Dan zie je mijn motto en daar kun je typen wat je wil.....
@Maedl, ja een sneeuwbruiloft, prachtig! Een bruiloft in oranje herfstblad (maar ja, onberekenbaar weer he) lijkt me ook geweldig. Grappig: ik lees een verduitsing in je post: ‘verbrengen’ je bent wel aardig ingeburgerd!

Ik heb toch de sok maar uitgehaald en ben weer begonnen. Het zijn trouwens geen sokjes, maar grote huissokken voor mijn eigen koude wintervoeten. Heb een hele handige moeder, maar ik zie haar een maand niet ivm vakantie en kan het niet zo lang laten liggen haha! Maar eh... voor jullie een brave huismoeke met bloemetjesjurk en een knotje bij me gaan bedenken, ik ben heul stoer hoor! Desondanks zal ik jullie toch eens het babydekentje laten zien dat inmiddels af is. Even wachten tot de zon doorkomt voor de foto. Hoe zet ik die er eigenlijk op??? (@nelleke: recht en averecht afwisselen is ook al een hele kunst hoor! Ik ben uiteindelijk meer van het haken) Ik neem wol voor een babymutsje mee: die wordt blauw, en krijgt een roze knoopje als het een (stoer) meisje wordt!

@angie: ik zou, mede door mijn vergevorderde leeftijd (haha) snel op elkaar de kinderen willen. Dat wordt inderdaad een chaos in het Rare Huis, maar dat moet dan maar. Je bent er dan ook weer sneller ‘vanaf’.

@nelleke, wie waren die andere twee meiden die bij jullie kwamen wonen?

@joda: ben je al op pad? Hoe gaan jullie het vertellen? En waarom zenuwachtig? Leuk zenuwachtig of onzeker zenuwachtig? Veel plezier morgen bij de vk!

@juffer: jij was dus al vroeg een eigenwijs kind !

@pink: ahhh...
GGGRRRR.....

Ik heb de hele tijd ruzie met jufmeneer..... Nu 2 weken vakantie en het wordt tijd dat hij gaat werken ;)....

Eigenlijk moet ik ook weer aan de slag, aangezien ik zoveel tijd heb om na te denken. Hoeveel dagen nog tot de week dat we aan de bak moeten etc.... pppffff moe van mezelf.

Donderdag met een oud vriendinnetje lunchen. Zij heeft ook een MK gehad.... Ik weet niet of ik mijn MK moet vertellen. Het is best een beetje een roddeltante. Komt uit mijn oude plaats waar ik geen bekenden meer heb ofzo maar toch. Je weet maar nooit.... Wat zouden jullie doen?

@ raar: Hoe oud was jij dan wel niet?!?
Een zoon!
@juffer: dat heb ik nou ook met Rare Man op een gegeven moment. Maar dat komt ook omdat ik een beetje een drammer ben Ik word al weer bijna... 33! Ik denk dat ik het niet zou vertellen, maar dat is omdat ik niet wil dat iemand van onze plannen weet voor we daadwerkelijk goed op weg zijn (na 12 weken). Ik zou het vervelend vinden dat een MK dan steeds weer ter sprake moet komen en dat mensen gaan opletten hoe lang het duurt voor ik weer zwanger ben. Maar that's just me he. Misschien dat het juist fijn is om ervaringen te delen. Ik weet niet wat jij zou moeten doen, weet alleen wat ik zou doen ((nog) niet over praten dus.)
Nee ik ben dit keer niet zo teleurgesteld had hem al verwacht.

Me borsten deden op eens geen pijn meer.

Vorige maand heb ik wel gejankt maarja toen had ik het ook meer gehoopt.

Ik heb gelukkig geen buikpijn nog

Pfff juffertje vandaag is de eerste dag vakantie samen met me vent en ik kan hem ook wel villen! Ik weet niet of het door de ongesteldheids hormonen komt maar hij is zo vreselijk vervelend ook!

En waar is die zon in eens gebleven?

Mijn volgende NOD is 21/22 aug mijn god dat is nog mijlen ver!
Yeey m'n motto doet het!

Nou dames die nog op hun NOD wachten ik hoop dat het NOD's blijven

Nog grappig baby nieuws hebben jullie al gehoord van die 2 donkere mensen die een wit babytje met blonde haren hebben gekregen? Het schijnt geen albino te wezen dat hebben ze al onder zocht http://bodyodd.msnbc.msn. ... o-black-parents?GT1=43001

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven