Kleurtjes babykamer
maandag 26 juli 2010 om 10:57
Ik wil deze week de wanden van de babykamer gaan verfen.
Nu komt het bedje in een nisje te staan, ik wil voorkomen dat dit een donker hoekje wordt dus wil het een apart kleurtje geven.
We weten nog niet of het voor een jongetje of een meisje zal zijn maar ik wil ook de kleuren blauw/roze vermijden.
Hebben jullie nog leuke ideeen? Het mag best apart, dus niet beige ofzo...
alvast bedankt voor het meedenken
Pom
Nu komt het bedje in een nisje te staan, ik wil voorkomen dat dit een donker hoekje wordt dus wil het een apart kleurtje geven.
We weten nog niet of het voor een jongetje of een meisje zal zijn maar ik wil ook de kleuren blauw/roze vermijden.
Hebben jullie nog leuke ideeen? Het mag best apart, dus niet beige ofzo...
alvast bedankt voor het meedenken
Pom
maandag 26 juli 2010 om 11:09
quote:pompompom schreef op 26 juli 2010 @ 11:02:
de meubeltjes zijn van licht hout met melkglas.
Zelf dacht ik ook aan zilver of een tintje met glitters erin.Helemaal goed. En zilver kun je inderdaad makkelijk combineren met nog een extra kleurtje voor andere spulletjes om meer meisje/jongen te maken. Past overal bij!
de meubeltjes zijn van licht hout met melkglas.
Zelf dacht ik ook aan zilver of een tintje met glitters erin.Helemaal goed. En zilver kun je inderdaad makkelijk combineren met nog een extra kleurtje voor andere spulletjes om meer meisje/jongen te maken. Past overal bij!
maandag 26 juli 2010 om 11:28
Zilver is idd erg mooi. Wij hebben voor podloodgrijs gekozen (met paars en vruchtenyoghurt paars/roze).
Je zou ook de basis vrij rustig kunnen houden, door grijstinten te gebruiken en dan een leuk gekleurd behangetje erbij doen.
Je kunt het tegenwoordig zo gek niet bedenken of het is er.
Misschien een leuke gekleurde muursticker/behangbeest/behangboom? Kun je evt makkelijk zelf maken. De kleuren daarvan kun je evt op een andere manier in de kamer terug laten komen.
Je zou ook de basis vrij rustig kunnen houden, door grijstinten te gebruiken en dan een leuk gekleurd behangetje erbij doen.
Je kunt het tegenwoordig zo gek niet bedenken of het is er.
Misschien een leuke gekleurde muursticker/behangbeest/behangboom? Kun je evt makkelijk zelf maken. De kleuren daarvan kun je evt op een andere manier in de kamer terug laten komen.
maandag 26 juli 2010 om 11:37
Behang met een leuke print/motief? Dat in de nis, valt die ook mooi op. De rest verven of in een rustig behangetje? Een lampje in de nis is ook erg leuk. Of een mobiel ofzo met leuke kleurtjes, poppetjes etc..
Zelf vind ik paars een leuke kleur. Zilver vind ik ook leuk.
Dit vind ik ook wel leuk. Bruin met fel blauw.
Misschien iets te druk.
Je hebt ook leuke muurstickers
Je komt ook heel veel prulletjes tegen, fotolijstjes, beeldjes, hemeltjes en lampenkapjes.
Veel plezier met de voorbereidingen!
Zelf vind ik paars een leuke kleur. Zilver vind ik ook leuk.
Dit vind ik ook wel leuk. Bruin met fel blauw.
Misschien iets te druk.
Je hebt ook leuke muurstickers
Je komt ook heel veel prulletjes tegen, fotolijstjes, beeldjes, hemeltjes en lampenkapjes.
Veel plezier met de voorbereidingen!
maandag 26 juli 2010 om 11:48
Als het een donker nisje is zou ik zelf kiezen voor wit, of een leuk behangetje.. http://www.ferm-living.com/kids-wallpaper/
Ik heb zelf die gele, maar de andere opties zijn ook erg leuk. Ze hebben ook superleuke muurstickers trouwens.
Ik heb zelf witte muren en meubels omdat ik veel spulletjes al zo druk vind. En op die manier kun je zelf variëren met de accessoires: dekentjes, kastje voor boven de commode, hemeltje etc.
Veel plezier!!
Ik heb zelf die gele, maar de andere opties zijn ook erg leuk. Ze hebben ook superleuke muurstickers trouwens.
Ik heb zelf witte muren en meubels omdat ik veel spulletjes al zo druk vind. En op die manier kun je zelf variëren met de accessoires: dekentjes, kastje voor boven de commode, hemeltje etc.
Veel plezier!!
maandag 26 juli 2010 om 11:57
Het misschien ook leuk om zelf een soort stamboom te maken. Met fotolijstjes en daarin foto van papa, mama, oma, opa en eventueel ooms en tante's en met de tijd dan foto van de baby zelf erbij. Het thema dieren kan daar misschien goed bij. Leuke knuffels en misschien wat wolken op het plafond maken. Of zo'n wolkenlamp van de ikea.
maandag 26 juli 2010 om 12:04
Ik zou het een beetje rustig houden.
Baby's zijn de hele dag al bezig allerlei indrukken en prikkels te verwerken, ze hebben ook af en toe rust nodig. Rust, reinheid en regelmaat en zo. Ouderwets, maar er blijkt nog steeds waarheid in te zitten.
Knallende kleuren en zo'n uitzinnig druk behang zou ik dus nooit doen in een babykamer.
Baby's zijn de hele dag al bezig allerlei indrukken en prikkels te verwerken, ze hebben ook af en toe rust nodig. Rust, reinheid en regelmaat en zo. Ouderwets, maar er blijkt nog steeds waarheid in te zitten.
Knallende kleuren en zo'n uitzinnig druk behang zou ik dus nooit doen in een babykamer.
dinsdag 27 juli 2010 om 11:38
He Pommie,
Baby is met ...... he? Zou geweldig zijn zo'n "afloop" van die story.
Wat ik hier zie staan lijkt zilver met die paarse muurstickers erg mooi. Ik zag geloof ik elders nog een topic over muurstickers.
Hoe lang moet je nog?
Succes en sterkte iig
Baby is met ...... he? Zou geweldig zijn zo'n "afloop" van die story.
Wat ik hier zie staan lijkt zilver met die paarse muurstickers erg mooi. Ik zag geloof ik elders nog een topic over muurstickers.
Hoe lang moet je nog?
Succes en sterkte iig
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.