cursus haarknippen
maandag 26 juli 2010 om 11:55
Ik zit er aan te denken om een cursus haarknippen te volgen. Iemand hier ervaring mee? Wat is handig, naar een bepaalde locatie en lessen onder leiding van een docent?
Of een thuisstudie?
Ik zat te denken aan een thuis studie, mooi in de avond uren als de kids op bed liggen.
Maar ik kan nergens op het net ervaringen vinden.
Iemand hier die zo'n cursus gevolgd heeft?
Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt!
Of een thuisstudie?
Ik zat te denken aan een thuis studie, mooi in de avond uren als de kids op bed liggen.
Maar ik kan nergens op het net ervaringen vinden.
Iemand hier die zo'n cursus gevolgd heeft?
Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt!
maandag 26 juli 2010 om 12:09
Wat is de reden dat je een cursus wilt volgen? is het om je kids en je man te knippen of om je geld er mee te verdienen?
Als je het voor je hobby wilt doen is een thuis cursus wel leuk maar als je er toch wat geld mee wilt verdienen zou ik toch een cursus volgen met een docent, want echt goed knippen leer je niet zo maar.
ik ben zelf namelijk kapster.
In ieder geval veel succes en plezier er mee!
Als je het voor je hobby wilt doen is een thuis cursus wel leuk maar als je er toch wat geld mee wilt verdienen zou ik toch een cursus volgen met een docent, want echt goed knippen leer je niet zo maar.
ik ben zelf namelijk kapster.
In ieder geval veel succes en plezier er mee!
maandag 26 juli 2010 om 12:22
Ik heb weleens zo'n cursus gedaan in een buurthuis. Ik vond/vind het heel leuk om mensen te knippen (en ook om ze op te maken en te kleden), maar er waren maar weinig mensen bereid zich door mij te laten kappen!!!!
Degenen die het wel "toestonden" vonden het resultaat wel goed, geloof ik, maar het duurde te lang.
Degenen die het wel "toestonden" vonden het resultaat wel goed, geloof ik, maar het duurde te lang.
maandag 26 juli 2010 om 12:36
Als je er echt wat meer mee wil zou ik geen thuisstudie doen, vanuit een boekje zo iets aanleren kan naar mijn idee nooit helemaal goed gaan..
Ik weet niet waar je woont, maar het NKA (nederlandse kappersaccademie) is een goede leerschool met ook avondopleidingen van 2 jaar. (zit in Rotterdam)
Als het alleen in voor je eigen gezin dan zou het wellicht wel een idee zijn om die thuisstudie te doen..
Ik weet niet waar je woont, maar het NKA (nederlandse kappersaccademie) is een goede leerschool met ook avondopleidingen van 2 jaar. (zit in Rotterdam)
Als het alleen in voor je eigen gezin dan zou het wellicht wel een idee zijn om die thuisstudie te doen..
maandag 26 juli 2010 om 12:49
Ik knip al sinds jaar en dag mijn ouders, man, kinderen etc. Gewoon mezelf aangeleerd. Vroeger was ik al veel in de weer met opmaakpoppen waarvan ik de haren altijd al deed, ik heb ontelbaar veel poppen geknipt.
Het knippen lukt altijd prima, ik ben er denk ik handig in. Ook vaak complimenten gekregen van bv een oom die kapper is en het heeft 'nagekeken' ik had echt netjes geknipt, en een keer is mijn moeder naar de kapper gegaan voor haarverven en daar zij de kapster ook dat het goed geknipt was. Ook het verven doe ik tegenwoording zelf. Het kost allemaal gewoon teveel geld.
Ik denk wel dat je er een beetje gevoel voor moet hebben, dat je altijd al veel met haar en uiterlijk bezig moet zijn geweest. Je moet het in je vingers hebben, anders is knippen om geld te besparen niet zo weggelegd voor je.
Oh, ik kijk trouwens ook wel eens op internet voor nieuwe kniptechnieken. Best goede tips daar te vinden.
Ik heb 2 hele hippe vriendinnen, die knip ik niet hoor, ik zou het vreselijk vinden als hun haar niet helemaal zit zoals zij het willen.
Het knippen lukt altijd prima, ik ben er denk ik handig in. Ook vaak complimenten gekregen van bv een oom die kapper is en het heeft 'nagekeken' ik had echt netjes geknipt, en een keer is mijn moeder naar de kapper gegaan voor haarverven en daar zij de kapster ook dat het goed geknipt was. Ook het verven doe ik tegenwoording zelf. Het kost allemaal gewoon teveel geld.
Ik denk wel dat je er een beetje gevoel voor moet hebben, dat je altijd al veel met haar en uiterlijk bezig moet zijn geweest. Je moet het in je vingers hebben, anders is knippen om geld te besparen niet zo weggelegd voor je.
Oh, ik kijk trouwens ook wel eens op internet voor nieuwe kniptechnieken. Best goede tips daar te vinden.
Ik heb 2 hele hippe vriendinnen, die knip ik niet hoor, ik zou het vreselijk vinden als hun haar niet helemaal zit zoals zij het willen.