**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Getsie Kjong. ik las het op het nieuws, zo ontzettend triest...:(
Dag lieve allemaal,

Ik heb na een tijdje wikken en wegen toch maar besloten om hier eens aan te kloppen.

Sinds kort heb ik namelijk een relatie met een ontzettend lieve jongen. We kennen elkaar eigenlijk al 2 jaar via onze studie, maar het is pas sinds een aantal weken echt iets geworden. We zijn allebei nog jong, maar hebben elkaar wel gevonden geloof ik. We zijn heel open en eerlijk over alles, kan over alles praten en alles bespreekbaar maken. Voelen ons op ons gemak bij elkaar, en helemaal onszelf.

MAAR...

Over een paar weken vertrekt hij voor 5 jaar naar Amerika om zijn doctoraal te halen. Ik wist dit van tevoren, het was allemaal al geregeld voordat we samen waren. Hij zal maar 2x in het jaar de mogelijkheid hebben mij op te zoeken, half december tot eind januari en in de zomermaanden.

Er staat mij dus naar alle waarschijnlijkheid een LDR te wachten, en ik weet helemaal niet goed wat ik precies moet verwachten. Hij heeft al eerder 4 jaar een LDR gehad, en weet hoe het werkt, wat de valkuilen zijn, de emoties, maar voor mij is het de eerste keer.

Ik weet dat er natuurlijk veel nadelen aan zitten en ik word door vrienden en familie ook alleen maar bestookt met mislukkingsverhalen :(. Die verhalen moet ik natuurlijk ook horen, ik wil realistisch en ook enigszins rationeel blijven, maar ik wil het ook een kans geven.

Ik hoop dat ik wellicht iets zal hebben aan dit topic, en jullie ervaringen en adviezen. Ik hoop hier met enige regelmaat te gaan schrijven, maar ik ken jullie allemaal nog niet. Ik hoor graag over jullie, en jullie verhalen!
Had net Kjongen aan de lijn. Daar knapt een mens van op (zijn moeder dan).

Hij werd verliefd dit weekend,

op Bak van der Vis van 12, die na de vakantie naar de middelbare gaat,

en die hem een slapeloze nacht heeft bezorgd, omdat hij niet wist hoe hij afscheid moest nemen de volgende dag,

en met wie hij bijijijna gekust had, ware het niet dat zijn vader riep dat het hoog tijd was naar de hotelkamer terug te komen

Kjong: geweldig

Wat wordt ie groot hè?

Dat van je zus is echt iets wat je niet wilt weten, laat staan meemaken! :(

Ik roep altijd dat ik snel weer terugkom om te reageren, maar eer dat het dan zover is, is er alweer zoveel nieuws dat het spuit 11 wordt. Dus ik moet dat maar gewoon niet meer roepen

Marg het is al een paar keer gevraagd, maar: waar ben je? Gaat alles wel goed????

KaleighLarkin: mag dat KL worden? Vast wel Maar welkom! Tuurlijk kan je hier meeschrijven. het gaat alleen niet altijd over LDR's meer ondertussen 5 jaar is een lange tijd als je elkaar maar 2x per jaar kan zien, maar ik neem aan dat jij vaker die kant op kan of niet? Hoe oud zijn jullie en hoe lang hebben jullie al wat met elkaar? Oh wacht, dat schrijf je al, een paar weken. Ik ga zeker niet pessimistisch zijn over een LDR, het kan echt, maar het is wel fijn als je een soort van basis hebt, alhoewel er genoeg LDR's ontstaan van alleen een paar weken vakantie.

Snorhaar; heb erg moeten lachen om dat briefje. Geweldig

(een foto van jezelf hier plaatsten moet je uploaden bv via mijnalbum.nl en dan gewoon invoegen als plaatje)

Ine: mn moeder vond het ook fijn geloof ik. Ze heeft wel 2x tegen hem gezegd: je maakt mn dochter ontzettend gelukkig en dat vind ik het belangrijkste.

Hij gaat vanavond met zn kids op vakantie naar Frankrijk, voor 10 dagen. En ik weet nu al dat ik hem ga missen. Echt erg haha.

Wel een heerlijke avond, nacht en ochtend gehad vandaag. Hij is zooooooooooooooooooooooooooooooo leuk

Isiss: je gaat in een goeie week op vakantie volgens mij, de weersvoorspellingen van de komende tijd zijn nu niet echt geweldig :(
quote:findingnemo schreef op 26 juli 2010 @ 19:17:

maar het is wel fijn als je een soort van basis hebt, alhoewel er genoeg LDR's ontstaan van alleen een paar weken vakantie.

Of 'n paar dagen.

Maar dat wordt dan wel meteen een succesverhaal.

Welkom KL!

Kjong, wat naar van je zus, bah wat 'n heftigheid. Als je (of ik bedoel ik zelf) als buitenstaander al 2 seconden aan die paniek denkt, grijpt 't al naar je keel. Laat staan als je er middenin stond.

En wat superschattig van Kjongen (en dan vooral dat ie 't jou vertelt, echt leuk!)

Nemo: 10 dagen! Dan heb je nu ook weer even 'n ldr.

Beetje jammer idd van 't weer nu. Koop ik 'n leuke zomerjurk, kan ik 'm niet eens aan.

Heb je trouwens 'n definitieve beslissing genomen over je studie?
Hmm, zondags- of avondrust. We hebben net de enige bovenburen die zich nergens van aantrekken. En ook nog in 'n nogal gehorig appartement wonen, beetje jammer.

Boven-kind is nu ook aan z'n dagelijkse avondmarathon over de tegelvloer bezig, het lijkt wel of er 'n olifant rondstampt. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet irriteert als ouders zijnde, maar er wordt nooit wat van gezegd. Ik heb 't laatst wel 'n keer gedaan maar "het is een kind hè, heeft zoveel energie, kunnen we niet in de hand houden". Tja. Laat 'm dan 's middags uitkuren in de speeltuin hierachter denk ik dan, de héle dag in zo'n klein appartement rondhangen lijkt me -voor 'n kind- niet heel fijn. Maar ja. Nu in de zomer/vakantie rent dat ventje echt tot 'n uur of 23.30 rond, met 'n dagelijkse driftbui er tussendoor.
KL, welkom! 5 jaar is idd wel lang...

Kjong, wat schattig van Kjongen! En wat vreselijk dat je zus erbij was.

Isiss, heb je broer even "bekeken" op FB. Daar staat maar 1 foto op. Maar ziet er wel erg aardig uit!
Dat is ie ook, en dat zeg ik niet omdat 't m'n broer is. 't Is echt 'n leuke vent. Wel met wat klunsige mannendingetjes zoals moederdag vergeten of voor familie geen cadeautjes uit zichzelf kunnen verzinnen, maar R. is net zo'n kluns daarin en d'r is 't mee getrouwd zijn heel oké mee. (héél Marokko krijgt twee keer per jaar cadeaus tot en met, maar voor mij kan ie helemaal niks bedenken. Ik heb 'm gisteren voor de 100e keer heel duidelijk laten zien welk geurtje ik graag cadeau wil krijgen, die boodschap moet nou onderhand 'ns gaan aankomen)

Nou alleen nog iets bedenken om jou met broer in contact te brengen.
Whahahah Isiss, ik ben zéér benieuwd. Wanneer ben je weer jarig?? Jammer van je zomerjurk. Leuk vestje erbij?

Wat betreft de studie: aangezien ik alles gehaald heb ga ik gewoon door. Ik mocht ook niet op gesprek komen voor die baan, dus dat was sowieso een teken in mijn ogen. Ik ben nu op een derde van de studie. Heb 3 maanden vakantie en dan moet ik gewoon weer knallen. En ik denk eigenlijk -heeeel stiekem- dat ik dit schooljaar 's avonds bij iemand op de bank kan ploffen die me wilt overhoren en die ook nog eens erg goed kan koken, waardoor ik daardoor al een zorg minder heb....

heb net broodjes staan smeren voor hem en de kids (die hij daarna zou gaan ophalen) en eigenlijk wilden we allebei dat ik ook mee zou kunnen. Heerlijk Gewoon al dat we dat allebei willen is genoeg... Als het niet te slecht gaat met mijn moeder in september dan gaan we misschien, heeeeeeeeeeeeeeel misschien (van veel dingen afhankelijk) een weekje weg. Samen. Zou zó über heerlijk zijn!

(al vind hij het soms nog 10 stappen te ver. Ligt eraan in welke bui hij is )
Nemo, wat lekker zeg dat het zo goed gaat met jou en Tymph. Fijn ook dat het gewoon goed ging met hem naar je ouders toe. Lief dat hij met je mee wilde en wat fijn voor je moeder moet het zijn geweest.

En wat je studie betreft: Goed zo!!!

Kjong, mooi verhaal van Kjongen .

Getver, dat je zus dat heeft gezien. Zoiets vergeet je natuurlijk nooit meer.

Isiss, haha, ben ook benieuwd of de boodschap wat betreft luchtje is overgekomen. Wat een mooie plek trouwens waar je straks heen gaat op vakantie. Krijg ook heel veel zin om weer eens echt op vakantie te gaan (naar NL voelt niet echt als vakantie en tijdens de LDR-periode daarvoor kwam ik steeds hier heen).

KL, welkom! 5 jaar is inderdaad lang. Ben je in de gelegenheid om vaak naar hem toe te reizen?

Spijker, leuk je scharrel!!

Snorhaar, leuk briefje! Iets van die strekking (ok, niet zo streng) zouden ze hier ook eens moeten toepassen. Op vreemde tijdstippen herrie maken is hier heel gewoon.

Ine, o Lost. Ik heb het altijd op tv en later toen ik hier woonde op internet gevolgd. Einde vond ik ook niet echt geweldig, want daar had ik toch zo'n 5 jaar op gewacht. Misschien valt het niet zo tegen als je alles achter elkaar kijkt? Of is dat een hele vreemde theorie?

Verder hier niet zo heel veel interessants te melden. Ben vooral heel erg druk met Minimoon.

Oja, het ging hier ook nog over bruiloften. Volgens mij ben ik helemaal vergeten te melden dat we toestemming hebben gekregen om te trouwen (maar dat bericht kregen we ook op de dag dat Minimoon werd geboren, dus het drong eerst ook nog niet echt tot mij door). Dat is volgens mij echt in een recordtijd voor elkaar gekomen (iets meer dan maand terwijl mensen normaal echt maanden moeten wachten). Waar we dat aan te danken hebben weten we ook niet, maar blij zijn we wel. Nu kunnen we dus gewoon eind september trouwen als mijn familie er is.

Qua voorbereiding moet er nog heel heel veel gebeuren en vooralsnog is E. vooral bezig met het uitnodigen van nog meer mensen. Ben benieuwd of we het nog steeds zo low-budget kunnen houden. In ieder geval, wat mij het moeilijkste leek heb ik al voor elkaar: een jurk. Hield wat voeten in de aarde en nu moet deze ook nog vermaakt worden, want m'n borsten zijn natuurlijk veel te groot. Nu maar hopen dat het resulaat een beetje mooi is, maar volgens de coupeuse moet dat goed komen.
Dan komt er nog een moeilijkste Moon: de schoenen

Hoe is het met minimoon? Ben je al gewend dat ze voorlopig nooit meer bij je weggaat? En dat je vanaf nu alleen nog maar aan het loslaten bent?

Jooles, moet jij niet een tropisch strand als avatar? Of ben je gehecht aan dat grijze stuk Noordzee?

KL, eerlijk gezegd, Kman en ik hebben 5 jaar geLDRt (dat is een werkwoord hier), maar als ik dat tevoren had geweten had ik er niet aan begonnen. En dat zagen wij elkaar nog wel 4,5,6 keer in het jaar.

Toegegeven, bij ons speelden er andere dingen (zoals kind, zwangerschap, niet de onbenulligste dingen) maar nee.

Die 5 jaar hebben we volgehouden omdat we van tevoren het niet als een hapklare brok tijd, mét beperkte visiterondes, konden overzien. Wij leefden van trip naar trip. Daar zat gemiddeld een maand of 2,5 tussen, dus behapbaar.

Maar het is het zeker wel waard geweest.

Ik hoop voor jullie dat het goed afloopt.

Goed dat je een uitje plant Nemo. Ook al is het pas in september en hangen er veel mischiens aan vast.

Isiss, geef je mij even het telefoonnummer van R?

Ik heb nog wel een cadeauideetje voor hem!

Ik denk trouwens dat het makkelijker is om voor de mensen in Marokko allemaal een Tshirt, een fles shampoo en Delfstblauwe peper-en-zoutstellen mee te nemen, dan voor je echtgenote iets origineels te verzinnen.

Aan mij werd het ook gevraagd. Ik wilde een vlinder. Had hij nooit zelf verzonnen. Een peper-en-zoutstel dan weer wel.
Haha! Nee. Dat cadeau-idee van jou kan ik wel raden. Want dat is geen idee maar een kant en klaar opgestuurd pakketje wat ie zo kan geven. Waarvan jij al weet waar 't bij gaat passen.

Moon, wat voor soort jurk wordt 't?
.
.
Zooooo. Waar te beginnen?

Kjong, want ontzettend vreselijk dat je zus dat gezien heeft en dat het op haar netvlies gebrand is. Ik vind het al vervelend als er behoorlijk geduwd wordt in een mensenmassa en ik wil me niet kunnen voorstellen hoe vreselijk dat afgelopen zaterdag geweest moet zijn.

Maar wat ontzettend, ontzettend, ontzettend schattig van Kjongen. En wat superleuk dat hij het zijn moeder verteld. Echt leuk. Het is nog nooit in mij opgekomen om zoiets met mijn ouders te delen (pas als je op het punt bent dat je heuse verkering hebt en je het eigenlijk niet niet kunt vertellen).

Moon, foto van de jurk binnenkort? Gaat het goed met mini-moon en met jou? En met E.?

Isiss, mooie jurk!

Nemo, wat fijn dat het zo goed ging met Tymp en je ouders. Ik had niet anders verwacht eigenlijk, maar toch heel fijn. Ik heb vannacht over je moeder gedroomd op één of andere manier.

Snorhaar, wat een briljant briefje. Ik zou het opvatten als vreselijk sarcastisch, maar dat is het waarschijnlijk niet. Nu vat ik vrij veel op als vreselijk sarcastisch. Mogen jullie wel een scheet laten in huis of is dat ook verboden? Of alleen zachte?

Volgens mij heeft Isiss haar broer ook ooit aan mij aangeboden maar ik woon nu gewoon e ver weg. Ik wil eigenlijk mijn neef aan een vriendin van mij koppelen maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken.

Spijker, ik heb ernstig moeten lachen om je mededeling dat je iets had wat niks met dit topic te maken had. Echt een dijenkletser was dat!

Ik was gisteren met twee meisjes nar een soort interlanguage bijeenkomstding. De organisatorette wilde haar Nederland oefenen (zo stond het in de advertentie). Ik heb even met haar gepraat, maar dat was geen succes. Ze wilde al snel weer overgaan op het Duits omdat ze te moe was, ik deed hard mijn best om conversatie te maken en zij vroeg echt niks. Godzijdank moest ze naar de wc (of niet, maar dat zal mij aan m´n reet roesten). Vroeger had ik enorm aan mezelf getwijfeld en me afgevraagd of ik misschien saai was. Maar nu kan ik gewoon zeggen: wat een zaadloos persoon was dat. Verder was het wel leuk, op een dubieuze Pool na.

Even posten.
.
.
Ja, die ken ik! Wist niet dat het 'n serie o.i.d. was, die filmpjes zitten op de Belse tv in reclameblokken. Erg grappig.
Volgens mij ken ik het van de wereld draait door. Heb nu geen tijd om het te openen maar als het is wat ik denk dat het is, is het enorm grappig.
Fille, vind je je draai al een beetje?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Margaretha2 schreef op 27 juli 2010 @ 17:52:

Wat ik eigenlijk wou zeggen, kennen jullie de Benidorm Bastards al?

Whahahha wat grappig!

wilde net gaan posten, maar mn moeder belt net dat ze hulp nodig heeft met de was. Dus ga dat maar eerst doen.Mss nog tot later!
Ha, die Benidorm Bastards zijn geweldig. Ik had het idd ook al in DWDD gezien.

Kjong, die avatar is geen stukje grijze Noordzee, dat is de prachtige kustlijn van Corfu...in de regen, dat dan weer wel... Vond het wel leuk ter afwisseling van de Ierse heuvels. Maar als je liever tropisch strand ziet, zal ik ns kijken wat ik voor je kan doen
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 27-07-2010 21:17
Reden: e of a, toch wel een verschil
% gewijzigd
Daar was ik weer. Wasje erin gedaan, bed opgemaakt (wat is dat toch altijd een kut werk) ff gekletst met paps en mams en nu weer thuis.

La moon: vertel eens wat minimoon verhalen! Gaat alles goed? En wat Kjong al vroeg: ben je al aan het idee gewend dat ze nooit meer weggaat (dát lijkt me nu zó gek!)

Fille, volgens mij heb ik het al eens eerder gevraagd en mss heb je ook wel antwoord gegeven, maar ga je nu ook werken in Berlijn? Of wat is precies het plan? Zit er een maximum van tijd aan gebonden of blijf je gewoon tot dat je het beu bent? Het is wel eens even super stoer van je dat je gewoon bent gegaan. Heb er eigenlijk niet zo bij stil gestaan en het gebeurde allemaal tegelijkertijd met mn moeder, maar nu dacht ik opeens: hoe stoer is Fille!

Had je trouwens gedroomd dat ze dood ging?

Margh: leuk dat je er weer bent! In de liefde ook alles goed....??

Hier is het niet echt meer goed weer en de weersvoorspellingen zijn ook niet geweldig. Dat dit een zomer met alleen maar hittegolven ging zijn is dus ook onzin..! Hoop wel dat we in augustus nog wat mooie dagen hebben hoor, anders overleef ik echt echt echt de winter niet!
kjong, mag ik even zeggen dat jij altijd de dingen zo mooi in perspectief weet te plaatsen. Ik bedoel wat dat cadeautjes betreft. Eerder ook al eens over dat ik me opwond dat lief altijd (maar dan ook altijd) het tijdsverschil vergeet. Ik weet niet meer wat je zei, maar het sloeg wel aan bij me. Wilde ik gewoon even zeggen.

File, heb je de laatste tijd veel Engels gepraat? Omdat je het over 'conversatie maken' hebt.

Hier alles okidoki. Met de liefde en met werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven