Werk & Studie alle pijlers

De GROTE vakantie...

27-07-2010 10:46 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt een hele fijne baan! Juf zijn verdient geen bergen geld, maar onwijs veel vrije tijd.

Zit jij ook in het onderwijs? Wat doe jij zoal in de grote vakantie. Ik zou tientallen nuttige dingen kunnen bedenken. Daar heb ik nu net geen zin in.....

Nu manlief en vrienden aan het werk zijn, verveel ik me soms zelfs een beetje.....

Wie herkent dit?

Overigens klaag ik niet hoor!
Een zoon!
Neem een kind.
quote:Suze2hier schreef op 27 juli 2010 @ 10:53:

Neem een kind.of lees eens een motto.
Ga forummen. Of Farmvillen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zit ook in het onderwijs en ga vooral veel dagjes leuke dingen doen.

Zowel met vriendinnen (ook uit het onderwijs of vier dagen werken) en collega's.

En verder toch echt eens de klusjes doen die blijven liggen.

Als laatste veel sporten!

De tijd vliegt voorbij.
@suze: als je het motto bekijkt blijkt dat ze dat zelf ook al bedacht had.

Hier hetzelfde. Beetje balen is dat vriend een baan heeft waar de zomer juist heel druk is, dus meer dan 2 weekjes weg zit er voor ons nooit in. Maar ik vermaak me prima. Beetje rotzooien in huis, afspreken met andere vrienden in het onderwijs, al die dingen doen waar je in het drukke schooljaar niet aan toe komt. En meestal ga ik ook nog een aantal dagen of meer weg met vrienden (die dus ook in het onderwijs zitten).

Maar ook: op mijn gemak het nieuwe schooljaar voorbereiden, rustig al die nieuwe opdrachten uitwerken waar ik normaal niet zo aan toe kom.
quote:juffertje22 schreef op 27 juli 2010 @ 10:46:

Ik heb echt een hele fijne baan! Juf zijn verdient geen bergen geld, maar onwijs veel vrije tijd.Deze quote ik even, voor als er weer eens een collega van je klaagt over de werkdruk in het onderwijs.
neem 'n andere baan

Ook al heb je in totaal meer vrije dagen, het is de kwaliteit die belangrijk is, niet de kwantiteit. In het hoogseizoen verplicht vrij zijn terwijl overal alles druk en duur is, is helemaal geen voordeel. 'n Week of 3-4 op vakantie kunnen in november of maart heeft veel meer waarde.
Hahaha elninjoo, maar werken in het onderwijs is ook nog eens ontzettend leuk! (vind ik dan). Ik doe het echt niet voor die vakanties, maar gewoon voor de inhoud van de baan, da's echt genieten

Dan maar in het hoogseizoen 7 weken vrij, dat offer wil ik wel brengen
Eindelijk iemand in het ondrwijs die toegeeft dat ze veel vrije tijd heeft. Heb het altijd al geroepen, en nu dus tóch gelijk gekregen ;).

Fijne vakantie!! (En tips: boek lezen/terrasje/afspreken met vriendinnen/weekendje of weekje weg/sporten/winkelen/uitslapen/huis schoonmaken)
quote:loomii schreef op 27 juli 2010 @ 10:57:

[...]

Deze quote ik even, voor als er weer eens een collega van je klaagt over de werkdruk in het onderwijs.

Onderwijs is hard lopen of stil staan. Ik houd van werkdruk! Maar de verdiensten en druk staan niet in relatie met elkaar. Verder , denk ik, dat onderwijsmensen een cursus timemanagement zouden moeten doen! Het heeft bij mij ook even geduurd.

Ik vermaak me ook goed met lunchjes, de stad in etc. Maar voor het eerst sinds jaren ervaar ik een lange grote vakantie. Maar het is heerlijk hoor!

Chips! Dat motto staat hier ook! Tsja en dus ook bezig ;)
Een zoon!
quote:juffertje22 schreef op 27 juli 2010 @ 11:19:

[...]

Onderwijs is hard lopen of stil staan. Ik houd van werkdruk! Maar de verdiensten en druk staan niet in relatie met elkaar. Verder , denk ik, dat onderwijsmensen een cursus timemanagement zouden moeten doen! Het heeft bij mij ook even geduurd.Uhm, juist wel; jaren terug hadden onderwijzers dezelfde salarisschalen als gemeenteambtenaren en andere overheidsmedewerkers, tot de mensen die niet 12 weken vrij hebben per jaar daarover gingen mopperen (en terecht). Toen is het onderwijssalaris aangepast: ipv 52 weken krijgen wij nu 45 weken betaald en dat dan verspreid over 52. En er is prima van te leven, toch?
Ik heb ook het idee dat het best leuk verdient voor een niet al te zware hbo-opleiding. Met veel vrije tijd. Máár dat mag ik ab-so-luut niet zeggen bij vriendinnen in het onderwijs hoor.
Ik ben daar realistisch in. Ja, mijn meneer is ondernemer en heeft het behoorlijk zwaar. Ik kan mijn werk in de vakantie volledig van me afzetten. We is het een maatschappelijke baan, kortom je kunt het mee naar huis nemen.

Qua salaris ben je janModaal, dus ik klaag niet. Wel krijg ik nu een andere functie en gaan ze de schalen veranderen. Wanneer je in het het onderwijs je kop boven het maaiveld uitsteekt kreeg je nooit meer.... Nu wel. Genoeg lapzwansen in het onderwijs!
Een zoon!
quote:orchis schreef op 27 juli 2010 @ 10:57:

@suze: als je het motto bekijkt blijkt dat ze dat zelf ook al bedacht had.

Bij het lezen van ZW-MK zou ik dus echt niet weten dat iemand bezig zou zijn zwanger te raken hoor!

Voor de rest, TO geniet van je rust. Ga lekker een dag in de tuin zitten met de laptop en tik een eind weg op een een of ander forum.

Ik zou me ook geen raad weten met bijna 2 maanden verplicht vakantie achter elkaar. Is het niet ontzettend moeilijk om na zo'n lange periode weer aan het werk te gaan.
quote:Kletsmajoor schreef op 27 juli 2010 @ 11:39:

Ik heb ook het idee dat het best leuk verdient voor een niet al te zware hbo-opleiding. Met veel vrije tijd. Máár dat mag ik ab-so-luut niet zeggen bij vriendinnen in het onderwijs hoor. mee eens
en ben jij 22 jaar?
ik begrijp de insteek van de OP niet helemaal...

Enerzijds zeg je allerlei dingen te kunnen verzinnen om te doen in de vakantie, maar anderzijds verveel je je...

Stom idee misschien, maar wat zou je ervan zeggen die nuttige dingen waar je het over hebt te gaan doen?
Ik heb ook 5 weken vrij i.v.m. werken in het onderwijs en verveel me soms ook wel even in die tijd. Maar tegelijkertijd kun je juist in die weken helemaal bijtanken en al die dingen doen waar je verder zelden aan toekomt!

Mijn manier is elke week afwisselend leuke dingen doen én wat klusjes doen. Onder leuke dingen doen valt dan -- naast dingen doen met vrienden -- een keertje naar Ikea, series/films kijken, boek lezen, stukje fietsen, even naar de stad. De klusjes zijn dingen als kledingkast uitmesten maar zelfs dat kan leuk zijn met een muziekje aan en zonder tijdsdruk
juffertje, wanneer heb je vakantie gekregen? Deze week pas voor het eerst?
Ik herken het wel ja, werk ook in het onderwijs. Kan genoeg dingen bedenken om te doen, maar nergens zin in. Ben dus inderdaad veel achter de laptop te vinden met af en toe klusjes tussendoor (huis poetsen, kast opruimen dat soort dingen) en net ook een stuk gefietst.

Vriend moet nog een paar weken werken, vrienden ook, af en toe een keer naar ouders maar vooral: nergens zin in...

Kan wel genoeg bedenken: voorbereiden nieuwe schooljaar (bedenken wat ik de eerste dagen zoal ga doen met m'n mentorklas, op deze school voor het eerst mentor en nieuwe methode dus voorbereiden), zolder opruimen, garage opruimen, veel sporten (bedenk ik al een half jaar, heb de sportschool alleen al die tijd niet van binnen gezien ) maar doe dus niet veel..
1x is genoeg
anne (en ook juffertje), ik denk dat het de overgang is van hele grote drukte naar absolute rust die verlammend werkt. Het einde van het schooljaar is altijd ontzettend hectisch dus je gaat van megadruk naar ineens-helemaal-niets.

Vorige week was mijn eerste week vrij en ik vloog tegen de muren op omdat ik niet wist wat ik met mezelf aan moest.
Dat zal het ook zijn Haley, alleen heb ik er wel al twee weken op zitten van de vakantie (vorige week was mijn eerste officiele week, de week daarvoor had ik maar 2 dagen verplichtingen op school).

Ach, moet me ook gewoon zetten tot wat te doen, dan gaat het vanzelf...
Dat zal het ook zijn Haley, alleen heb ik er wel al twee weken op zitten van de vakantie (vorige week was mijn eerste officiele week, de week daarvoor had ik maar 2 dagen verplichtingen op school).

Ach, moet me ook gewoon zetten tot wat te doen, dan gaat het vanzelf...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven