Supermarkt in Frankrijk

27-07-2010 16:53 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar niet geweest maar over een paar weken vertrekken we naar Frankrijk. Heerlijk 2 weken naar een camping.

Wat voor mij echt een uitje is, is de supermarkt in Frankrijk.

Daar ben ik echt wel een paar uur zoet.

Ik bekijk alles (tot ergenis van mijn vriend, die is meer van inladen en wegwezen) en zou het liefst alle potjes, sausjes, gebraden kippetjes, taartjes, kaasjes enz willen kopen.

Wat is hier in NL niet te koop in de supermarkt en moet ik zeker uitproberen in Frankrijk?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2010 @ 17:49:

[...]

Die kun je hier ook wel kopen, hoor.In de stad waar ik woon, heb ik het nog nergens gevonden :(
Oh, ik ben jaloers (ben nu op Vlieland, ook leuk maar weinig bevredigend op culinair gebied). Wat ik altijd koop en nu dus mis:

• couscous met kruiden erdoor, mn de smaak "epice du monde"

• staat er vlakbij, dozen met couscous om tabouleh te maken, neem ik mee voor thuis

• verse salades om ter plekke te eten, tabouleh dus, en "champignons à la greque" en "betteraves rouge"

• allerlei koekjes

• harde worst

• t
Sorry, forum via mobiel levert rare afgebroken tekst op.

Wat ik ook koop, zijn spuitbussen met bronwater. Kosten daar geen drol en het is heerlijk als 't warm is.

Veel plezier daar, ik moet volgend jaar dringend er weer heen.
Het is maar goed dat de camping wifi heeft, dan kan ik alles rustig nalezen. Die mint limonade lijkt mij ook heel erg lekker.

En de eend in blik ga ik ook zeker proberen! Ik heb buiten de peking eend nog nooit eend gegeten dus ik ben benieuwd.
Had me even ingeseind MV, dan had ik ingeblikte eens voor je meegenomen!

Ik word altijd heel gelukkig van de visafdeling. En van de Tarama. Ik neem mee naar huis viooltjeslimonade, samoeraisaus en aluminium diepvriesbakken.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Canard a l'orange, erg lekker mits goed klaar gemaakt.

moet je zeker proberen in Frankrijk.

Maar in de supermarkt: wat ik heel makkelijk vind voor feesten en partijen zijn de kant en klare blikken Tabouleh (couscoussalade), maar allerlei vinagrette's. of walnotenolie (ook voor bij de sla), maar ook wat net even anders is en wat leuk staat in mijn keuken al is het maar een leuke zoutstrooier.

En wat je daar ook hebt en bijna niet in Nederland zijn bouillonblokjes voor champignonsaus.
Van alles:

De bouilonblokjes met olijfolie erdoor

anjovisboter

de kruidenmosterds

frambozen en vanilleazijn
Wat MV zegt: eend in blik en dan het liefste van Reflets de France:

Wat ik altijd in grote hoeveelheden mee terug neem is 'Crème de marron'. Het zit in een blik:

Het is kastanjepuree en dat mengen wij altijd met (demi) crème fraîche. Naar smaak mengen en dan heb je een heerlijk toetje! Je hebt ook kant- en klare toetjes van Nestlé: MaronSui's.

Mmmmm, ik ga vrijdag weer naar Frankrijk!
quote:sosofie schreef op 27 juli 2010 @ 17:10:

Ik kan oprecht gelukkig worden van het toetjesschap.

Alleen al verpakkingen lezen en ideeen opdoen, daar word ik al blij van.

Verder vind ik de koekjes van bonmaman (met chocococos, of citroen, of chococaramelvulling) erg lekker.

Wat ik vooral van de supermarkten in Frankrijk vind? Dat ze zo duur zijn...Ja.. vind ik ook. Maar daar heb je dan wel echt goed voedsel voor. Toen wij nog in Frankrijk woonden waren we regelmatig 150 euro of meer per week kwijt (terwijl dat hier 90 euro is). Echt een verschil!
quote:miekie1 schreef op 27 juli 2010 @ 17:59:

Oh die bbq saus... weet ik toch de naam niet meer van 't merk (lekker handig) is een beetje bruinachtig flesje met een groen. Super lekker. De steaksaus is ook heerlijk.

En natuurlijk de toetjes (duh) en de verse vis afdeling is altijd een evenement op zich.

Ik ben gelukkig gezegend met een vent die de franse (met nadruk op franse) supermarkten ook geweldig vindt. Binnenkort maar een weekendje Lille gaan boeken denk ik hahaEn dan de Sauce Bourguignonne (van Bénédicta)... mmm!!
De hele versafdeling loop ik likkenbaardend af (vlees, vis, kaas, groenten en brood... Mijn favo blijft brioche (maar dat is zó slecht voor je!). Alles is zo verschrikkelijk vers! De vis spartelt (soms letterlijk) bijna nog... Héérlijk. Maar vooral en bovenal de geitenkaas (in alle vormen) dat nemen we altijd in grote hoeveelheden mee terug (in de koelbox) en toen we in Bretagne waren ook grote hoeveelheden Bretons bier (jummie, daar kunnen ze wél bierbrouwen, itt de rest van Frankrijk).

*Hasse zit nu te balen dat Nederlandse supermarkten zo kút zijn in vergelijking met die van de Franschen*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Minoutje schreef op 27 juli 2010 @ 18:48:

[...]

En dan de Sauce Bourguignonne (van Bénédicta)... mmm!!Jaaaaa die bedoel ik. Dat is het merk......
Wij nemen altijd verschillende soorten chocolade mee, aioli, mayonaise met mosterd, pelforth (bruin bier), toen ze het hier nog niet hadden ook mosterdchips en ik kijk ook altijd even bij de kinderkleertjes, best leuk voor weinig geld.
quote:Poezewoes schreef op 27 juli 2010 @ 18:16:

Had me even ingeseind MV, dan had ik ingeblikte eens voor je meegenomen!

Ik word altijd heel gelukkig van de visafdeling. En van de Tarama. Ik neem mee naar huis viooltjeslimonade, samoeraisaus en aluminium diepvriesbakken.

Ohhh shit, ja stom. Potver.

Die roze Tarama? Dat had mijn toenmalige vriend in een andere eeuw ook volgens mij meegenomen, dat is bijna nergens te krijgen en niet zo lekker als daar.

Je bedoelt zeker Tarama-salate? Die viskuitsalade? Ohh bakken vol had hij wel willen meenemen als het betaalbaar was.

Hij heeft een keer eentje lekker gevonden bij de markt met pesto's, in Utrecht, en ik dacht ook een keer in Alkmaar, het marktkraampje met al die soorten pesto's en tapas.

Maar misschien praten we nu langs elkaar heen omdat je iets anders bedoelt.

Als je het wel bedoelt heb ik er een recept voor, nog nooit zelf kunnen maken omdat ik die viskuit nooit gevonden heb die je nodig hebt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Miekie: goed hè

Wat ik ook héééél lekker vind is Baguette Tradition (te halen bij de bakker, dat dan weer wel). We laden de hele auto vol met die broden als we terug naar huis gaan. Dan ruikt de auto zoooo lekker naar vers brood.

Anders is het als we Morbier en andere delicieuze stinkkazen meenemen Hoe harder ze stinken, hoe beter ze zijn!
Verse brioche en de brioche van Pasquier zijn inderdaad ook lekker Hasse! En inderdaad supervet
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2010 @ 17:49:

[...]

Die kun je hier ook wel kopen, hoor.Dat klinkt wel lekker, muntlimonadesiroop! Waar kun je dat kopen dan?
Peas on earth!
Ik heb mijn fles blik mint-limonadesiroop bij het turkse winkeltje hier op het dorp gekocht. Misschien dat andere turkse winkeltjes het ook wel verkopen. Het is van het merk Spontin.
Dank u! Dan ga ik eens op zoek, want dat klinkt lekker!
Peas on earth!
quote:Minoutje schreef op 27 juli 2010 @ 19:11:

Anders is het als we Morbier en andere delicieuze stinkkazen meenemen Hoe harder ze stinken, hoe beter ze zijn! Oh lekker... Morbier-kaasje..... Heb ik vorige week ook gegeten in Frankrijk.... T is dat ik met het vliegtuig was, maar als ik met de auto was geweest, dan had ik een flinke lading ingeslagen....
De Danone naturel yoghurtjes: waarom hebben we hier al die zoete kindermeuk en niet de lekkere naturel yoghurt van Danone?

Verder de madeleines, de paté, heerlijke salami's, etc. etc. etc.

Veel plezier _helly_!
quote:Hasse88 schreef op 27 juli 2010 @ 18:56:

en toen we in Bretagne waren ook grote hoeveelheden Bretons bier (jummie, daar kunnen ze wél bierbrouwen, itt de rest van Frankrijk).

We gaan naar Zuid-Bretagne! Mijn man is een bier liefhebber dus dan zitten we goed!
Kastanjes heb ik trouwens nog nooit gegeten. Erg benieuwd hoe dat smaakt.
O, heerlijk!

Inderdaad, Bretons bier. Jammie. En wijn!!! Natuurlijk mogen de kaasjes niet ontbreken.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 27 juli 2010 @ 19:16:

[...]

Dat klinkt wel lekker, muntlimonadesiroop! Waar kun je dat kopen dan? Het klinkt lekker, ja. Het smaakt alsof je iemands uitgespuwde tandpasta te drinken krijgt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven