Supermarkt in Frankrijk

27-07-2010 16:53 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar niet geweest maar over een paar weken vertrekken we naar Frankrijk. Heerlijk 2 weken naar een camping.

Wat voor mij echt een uitje is, is de supermarkt in Frankrijk.

Daar ben ik echt wel een paar uur zoet.

Ik bekijk alles (tot ergenis van mijn vriend, die is meer van inladen en wegwezen) en zou het liefst alle potjes, sausjes, gebraden kippetjes, taartjes, kaasjes enz willen kopen.

Wat is hier in NL niet te koop in de supermarkt en moet ik zeker uitproberen in Frankrijk?
Wat ik zelf altijd erg lekker vond:

zurige franse mayonaise

hamburgersaus in een knijpfles (weet merk niet meer),

chocoladekoekjes met een soort vloeibare chocola van binnen,

kalkoenstokjes voor op de barbecue in een soort piepschuimdoos met nogal vierkante stukjes vlees,

Ooit op wintersport een harde kaas gegeten met een blauw/groenige gloed erover. Errug lekker, maar geen idee hoe die heette...

gezouten roomboter,

en idd de vers afdeling!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2010 @ 22:23:

[...]

Het klinkt lekker, ja. Het smaakt alsof je iemands uitgespuwde tandpasta te drinken krijgt. Volgens mij heb ik als kind wel munt-limonade ijsjes gegeten, ik weet gewoon nog hoe dat smaakte.
Petit Suisse!!!!
quote:_helly_ schreef op 28 juli 2010 @ 13:32:

Wat ik zelf altijd erg lekker vond:

zurige franse mayonaise

hamburgersaus in een knijpfles (weet merk niet meer),

chocoladekoekjes met een soort vloeibare chocola van binnen,

kalkoenstokjes voor op de barbecue in een soort piepschuimdoos met nogal vierkante stukjes vlees,

Ooit op wintersport een harde kaas gegeten met een blauw/groenige gloed erover. Errug lekker, maar geen idee hoe die heette...

gezouten roomboter,

en idd de vers afdeling!

Was het een kaas die ook uit die streek kwam? Deze misschien?

La Tomme de Savoie

Of was het Rochebaron? Die is wel zacht.

Le Petit Beurre! Stom verslavend biscuitje
quote:sosofie schreef op 27 juli 2010 @ 17:10:

Wat ik vooral van de supermarkten in Frankrijk vind? Dat ze zo duur zijn...Ik ben het niet met je eens. Net terug uit Frankrijk en voornamelijk bij de LeClerc geweest, stuk goedkoper dan C1000 en Deen hier in het dorp.
quote:Minoutje schreef op 28 juli 2010 @ 16:19:

[...]

Was het een kaas die ook uit die streek kwam? Deze misschien?

La Tomme de Savoie

[afbeelding]

[/url]]De buitenkant zag er wel zo uit. Maar hij was hoger en de binnenkant had geen gaten, zo stevig als gruyere, maar ipv van geel was hij een soort van heel licht groen/blauw egaal van kleur van binnen, geen schimmeldraden van binnen.
* boter met zoutkristallen

* fondant au chocolat voor in de oven

* chocolade gevuld met gezouten caramel

* nog veel meer van de Gourmet lijn van de Monoprix,,,,,

* sel fou van Ile de Ré

* en foie gras, vind het zo lekker....
FLAN-TAART!!! Mennn dat was lekker!

En mosterdchips, citroenmayonaise, en inderdaad...die toetjes!
Leuk topic!

Ik woon in Frankrijk en wij gaan binnenkort naar Nederland en ik verheug me er op om een Nederlandse supermarkt leeg te kopen.

Wat neem je mee uit Frankrijk? Wijn natuurlijk, is in Nl 3 keer zo duur. Toetjes zijn wel lekker maar niet lang houdbaar op de terugweg.

Wil je stokbrood meenemen, kies dan voor afbakbrood. Frans brood is niet langer dan een dag houdbaar.

Mosterd is ook een goede tip, kies voor het merk Maille, is echt subliem. Mayonaise is hier behoorlijk zuur en vrij zout.

Kleding en schoenen zijn hier goed en goedkoop, maar let wel op het maatverschil.

Muntsiroop is een echte aanrader, heerlijk verfrissend op een warme zomerdag.

Als je vlees koopt let dan goed op de uiterste verkoopdatum, bedorven vlees in het schap is geen uitzondering. En dat meen ik serieus.

En ja, Frankrijk is duur.

Prettige vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven