Supermarkt in Frankrijk
dinsdag 27 juli 2010 om 16:53
Een paar jaar niet geweest maar over een paar weken vertrekken we naar Frankrijk. Heerlijk 2 weken naar een camping.
Wat voor mij echt een uitje is, is de supermarkt in Frankrijk.
Daar ben ik echt wel een paar uur zoet.
Ik bekijk alles (tot ergenis van mijn vriend, die is meer van inladen en wegwezen) en zou het liefst alle potjes, sausjes, gebraden kippetjes, taartjes, kaasjes enz willen kopen.
Wat is hier in NL niet te koop in de supermarkt en moet ik zeker uitproberen in Frankrijk?
Wat voor mij echt een uitje is, is de supermarkt in Frankrijk.
Daar ben ik echt wel een paar uur zoet.
Ik bekijk alles (tot ergenis van mijn vriend, die is meer van inladen en wegwezen) en zou het liefst alle potjes, sausjes, gebraden kippetjes, taartjes, kaasjes enz willen kopen.
Wat is hier in NL niet te koop in de supermarkt en moet ik zeker uitproberen in Frankrijk?
woensdag 28 juli 2010 om 13:32
Wat ik zelf altijd erg lekker vond:
zurige franse mayonaise
hamburgersaus in een knijpfles (weet merk niet meer),
chocoladekoekjes met een soort vloeibare chocola van binnen,
kalkoenstokjes voor op de barbecue in een soort piepschuimdoos met nogal vierkante stukjes vlees,
Ooit op wintersport een harde kaas gegeten met een blauw/groenige gloed erover. Errug lekker, maar geen idee hoe die heette...
gezouten roomboter,
en idd de vers afdeling!
zurige franse mayonaise
kalkoenstokjes voor op de barbecue in een soort piepschuimdoos met nogal vierkante stukjes vlees,
Ooit op wintersport een harde kaas gegeten met een blauw/groenige gloed erover. Errug lekker, maar geen idee hoe die heette...
gezouten roomboter,
en idd de vers afdeling!
woensdag 28 juli 2010 om 13:34
woensdag 28 juli 2010 om 16:19
quote:_helly_ schreef op 28 juli 2010 @ 13:32:
zurige franse mayonaise
gezouten roomboter,
en idd de vers afdeling!
Was het een kaas die ook uit die streek kwam? Deze misschien?
La Tomme de Savoie
Of was het Rochebaron? Die is wel zacht.
zurige franse mayonaise
gezouten roomboter,
en idd de vers afdeling!
La Tomme de Savoie
Of was het Rochebaron? Die is wel zacht.

woensdag 28 juli 2010 om 22:26
quote:Minoutje schreef op 28 juli 2010 @ 16:19:
[...]
La Tomme de Savoie
[afbeelding]
[/url]]De buitenkant zag er wel zo uit. Maar hij was hoger en de binnenkant had geen gaten, zo stevig als gruyere, maar ipv van geel was hij een soort van heel licht groen/blauw egaal van kleur van binnen, geen schimmeldraden van binnen.
[...]
La Tomme de Savoie
[afbeelding]
[/url]]De buitenkant zag er wel zo uit. Maar hij was hoger en de binnenkant had geen gaten, zo stevig als gruyere, maar ipv van geel was hij een soort van heel licht groen/blauw egaal van kleur van binnen, geen schimmeldraden van binnen.

woensdag 28 juli 2010 om 23:27
Leuk topic!
Ik woon in Frankrijk en wij gaan binnenkort naar Nederland en ik verheug me er op om een Nederlandse supermarkt leeg te kopen.
Wat neem je mee uit Frankrijk? Wijn natuurlijk, is in Nl 3 keer zo duur. Toetjes zijn wel lekker maar niet lang houdbaar op de terugweg.
Wil je stokbrood meenemen, kies dan voor afbakbrood. Frans brood is niet langer dan een dag houdbaar.
Mosterd is ook een goede tip, kies voor het merk Maille, is echt subliem. Mayonaise is hier behoorlijk zuur en vrij zout.
Kleding en schoenen zijn hier goed en goedkoop, maar let wel op het maatverschil.
Muntsiroop is een echte aanrader, heerlijk verfrissend op een warme zomerdag.
Als je vlees koopt let dan goed op de uiterste verkoopdatum, bedorven vlees in het schap is geen uitzondering. En dat meen ik serieus.
En ja, Frankrijk is duur.
Prettige vakantie!
Ik woon in Frankrijk en wij gaan binnenkort naar Nederland en ik verheug me er op om een Nederlandse supermarkt leeg te kopen.
Wat neem je mee uit Frankrijk? Wijn natuurlijk, is in Nl 3 keer zo duur. Toetjes zijn wel lekker maar niet lang houdbaar op de terugweg.
Wil je stokbrood meenemen, kies dan voor afbakbrood. Frans brood is niet langer dan een dag houdbaar.
Mosterd is ook een goede tip, kies voor het merk Maille, is echt subliem. Mayonaise is hier behoorlijk zuur en vrij zout.
Kleding en schoenen zijn hier goed en goedkoop, maar let wel op het maatverschil.
Muntsiroop is een echte aanrader, heerlijk verfrissend op een warme zomerdag.
Als je vlees koopt let dan goed op de uiterste verkoopdatum, bedorven vlees in het schap is geen uitzondering. En dat meen ik serieus.
En ja, Frankrijk is duur.
Prettige vakantie!