Winderig hondje..

28-07-2010 22:20 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3 weken hebben wij (weer) een hondje in huis. Helemaal gezellig. Hele gezin was er happy mee tot vandaag Huppelman serieus meedeelde dat als het hondje niet ophoudt met winden, hij het huis weer uitmoet... Een beetje gelijk heeft hij wel, het is af en toe best vies. Maar dat doen hondjes nou eenmaal toch? Ga al varieren met zijn dieet maar heeft er iemand nog andere tips?
Die van mij had als pup ook veel last van winden,diaree en derg,ik ben overgestapt op Hils brokken ,zelden last meer gehad van haar stinkende winden.

Ze krijgt 1 x per dag een kauwstaafje en haar brokken.
Als mijn man zou voorstellen om mijn hond uit huis te doen, zou ik overwegen om hem (man) het huis uit te doen..
Man eruit is geen optie.
Oh en hond eruit is wél een optie?

Misschien ligt het wel niet aan het voer maar aan de manier van eten van de hond.

Anti schrok bak:

Of ga eens op barfplaats.nl lezen en ga vers voeren.
Voorlopig zeker niet..

Zal eens kijken op barfplaats, thanx!
Nou zeg...k vind mannen vaak nog erger dan honden. Ze laten scheten, boeren en moeten altijd zeggen als ze naar de plee gaan en het resultaat vermelden. Mijn vent niet hoor
Hm lekker dan, heb me aangemeld bij barfplaats maar moet eerst door ballotage heen. En wat doe ik intussen met de winderige scheterd!!
quote:Gisselle schreef op 28 juli 2010 @ 23:27:

Als mijn man zou voorstellen om mijn hond uit huis te doen, zou ik overwegen om hem (man) het huis uit te doen.. ik ook..mijn hond is mijn alles
Het is een superlief en leuk hondje.. Maar feit blijft; hondje heb ik nog geen drie weken, man al 15+ jaar..
quote:huppeltje75 schreef op 28 juli 2010 @ 23:50:

Het is een superlief en leuk hondje.. Maar feit blijft; hondje heb ik nog geen drie weken, man al 15+ jaar..Je doet een hond toch niet weg omdat hij poepies laat. Koop een Lampe Berger..die haalt de luchtjes uit huis.
Geen blikvoer. Is slecht voor de tanden en zoals eerder gezegd zit er niet veel goeds in. Gewoon vers vlees geven als je dan toch wat afwisseling wil bieden. Verse pens is bijv goed voor de darmflora. Farmfood doet het hier heel goed!

Qua brokken heb ik nutrochoice.

Zou toch zonde zijn om het hondje weg te doen voor zoiets onbenulligs! Geef het beetje de tijd om te wennen en zoek naar het goede voer, dan is straks iedereen gelukkig
Dus je hebt nu een hufter en een rufter...
Wellicht eens naar de dierenarts gaan en goed advies krijgen...
quote:jongjenever schreef op 28 juli 2010 @ 23:52:

Dus je hebt nu een hufter en een rufter... geef mij de rufter maar!
quote:jongjenever schreef op 28 juli 2010 @ 23:52:

Dus je hebt nu een hufter en een rufter...

Je zou hem moeten kennen, dat is hij zeker niet.

Ik zou alleen zo graag een oplossing voor de windjes (van het hondje!) vinden..
quote:huppeltje75 schreef op 28 juli 2010 @ 23:50:

Het is een superlief en leuk hondje.. Maar feit blijft; hondje heb ik nog geen drie weken, man al 15+ jaar..

Maar winden laten kan toch geen reden zijn om je hond weg te doen? Iedereen laat scheten, boeren en andere onaangename dingen. Ik laat ook veel scheten (darmkwaal). Mijn vriend doet mij daarom toch ook niet weg?

Ga nou eerst eens rustig aan kijken wat het beste voer is voor je hond. Er zijn hier veel tips gegeven waar je wat aan hebt. Neem de tijd. En denk er aan, eerst een paar dagen het voer mengen met het oude voer. Anders gaat ie ook nog aan de schijt en dan kan je de hond zéker terugbrengen naar waar je hem vandaan hebt. Want dat zal je man ook wel niet leuk vinden. (je had dat echt beter niet kunnen vermelden, dat zijn opmerkingen waar bij iedere dierenliefhebber de haren recht van overeind gaan staan)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Hondje even laten wennen aan nieuwe omgeving, nieuw eten, nieuwe uitlaattijden, enz enz...

Komt wel goed.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Oh en wat betreft de 'resultaten', het lichaam heeft een paar weken nodig om aan het voer te wennen. Dus maak de proefperiodes niet te kort. Geef het een maandje / 6 weken voordat je zegt dat iets niet werkt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 29 juli 2010 @ 00:02:

Dekentje voor in de mandEen geurvretende deken..! het wordt ook steeds gekker haha
Hahaha jij bent erg Dana

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven