oude recept knorr lasagna

29-07-2010 11:27 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, wie heeft er nog het oude recept van knorr lasagna, bij het neiuwe recept gaat een andere hoeveelheid water, ik wil graag het oude recept aanhouden, dat was altijd precies goed.
Als de hoeveelheid water die er in moet veranderd is zal de samenstelling van de mix ook wel veranderd zijn, denk je niet?
Ik zou Knorr een email sturen, die zullen het wel weten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
400 ml melk

300 ml water maar als je groente er bij doet is t 250 ml water
once upon a time called.....right now
Ik had zelf de verhouding aangepast: 500 ml (volle) melk en 250 ml water.
quote:misschicken schreef op 29 juli 2010 @ 11:29:

Als de hoeveelheid water die er in moet veranderd is zal de samenstelling van de mix ook wel veranderd zijn, denk je niet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bedankt voor jullie reactie was al bezig om het te maken en heb gegokt 400 ml melk en 350ml water, hoop dat het wel dik genoeg wordt.Zoniet probeer ik volgende keer jullie recept. Moet het bij jullie ook zolang in de oven?Als ik me aan de beschrijving op het pak houd, is het nog harstikke dun, bij mij moet het veel langer, moet de temperatuur lager dan op het pak doen anders verbrand het gehakt. groetjes marian
Gehakt verbranden in de lasagne? Eh... hoe maak je het klaar, want de saus wil wel eens overkoken bij mij maar verder kom ik niet qua mislukkingen.
Het is gewoon ruk, of je moet van lasagnasoep houden.
1. Waarom gebruik je een pakje voor iets wat je heel makkelijk en veel goedkoper zelf kan maken?

2. Hou je niet zo strikt aan de gebruiksaanwijzing. Voeg elke keer een scheutje toe aan je saus, om en om melk en water, en dan zie je vanzelf wanneer je saus de goede dikte heeft.
...
Ik bedoel dat het gehakt verbrand in de oven als het een beetje boven de saus uitkomt.
quote:queenie1 schreef op 29 juli 2010 @ 12:10:

1. Waarom gebruik je een pakje voor iets wat je heel makkelijk en veel goedkoper zelf kan maken?

En lekkerder en gezonder.
Lasagnesaus zonder pakjes...hoe?
Zijn wij nu lasagnamaffia?
quote:Marian1960 schreef op 29 juli 2010 @ 12:12:

Ik bedoel dat het gehakt verbrand in de oven als het een beetje boven de saus uitkomt.Doe je geen geraspte kaas of een lekkere saus over dan?
...
Star:
...
Ik gebruik een pakje van Honig (en ja, dat durf ik hardop te zeggen ) en dat is 500 ml water en 500 ml melk. Even laten inkoken, prima dikte en smaak. Ik gooi er naar behoefte groente door de lasagna, maar dat maakt niet veel uit qua vocht in de saus.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Queenie1: nee ik doe geen geraspte kaas erover ze houden hier van heeeeel eenvoudig. Dus alleen gehakt bakken saus erbij en dan in de oven.En of de saus de goeie dikte heeft, kun jij dat zien voordat het in de oven gaat ? marian
quote:Marian1960 schreef op 29 juli 2010 @ 12:00:

Bedankt voor jullie reactie was al bezig om het te maken en heb gegokt 400 ml melk en 350ml water, hoop dat het wel dik genoeg wordt.Zoniet probeer ik volgende keer jullie recept. Moet het bij jullie ook zolang in de oven?Als ik me aan de beschrijving op het pak houd, is het nog harstikke dun, bij mij moet het veel langer, moet de temperatuur lager dan op het pak doen anders verbrand het gehakt. groetjes marian

Het is inderdaad 400 melk en 350 water, mits je er groente doorheen doet, dan is het 250 water.

Ik doe altijd wat minder water, want anders is het indd soep.
quote:Marian1960 schreef op 29 juli 2010 @ 12:40:

Queenie1: nee ik doe geen geraspte kaas erover ze houden hier van heeeeel eenvoudig. Dus alleen gehakt bakken saus erbij en dan in de oven.

Echt? Wat saai zeg... Vind jij het ook lekker zo?

Niet als kritiek bedoeld ofzo hoor!
Oh, brr dat is wel erg saaie lasagne. Maar goed, smaken verschillen.

Tuurlijk kun je zien wanneer de saus dikte goed is. Niet te dun, niet te dik, gewoon ergens daartussen. Lastig uit te leggen wanneer saus de goede dikte heeft
...
Iris26 @ zelf lust ik het ook wel zo,maar zou het ook wel lekker vinden om er iets bij te doen. queenie1@ de saus blijft toch dun voordat het in de oven gaat? Knap dat jij dan ziet of het goed is. jep jep@ had jij nog een oud pak van de lasagne liggen? Hier zijn ze niet meer te koopp. groetjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven