Namen

31-07-2010 11:47 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wat vinden jullie van de naam Lorin voor een meisje?

En van Jorik voor een jongen?

Het bepaalt niet mijn keus hoor, maar ben nieuwsgierig naar jullie reacties!

Groetjes Suzan
Rare namen.
vind Lorin niet mooi, Jorik gaat wel.
Jorik gaat nog wel, maar vind het niet mooi. Lorin eigenlijk ook niet.
Jorik is leuk! Lorin klinkt ook leuk, maar ben dan wel nieuwsgierig waar het vandaan komt (betekent het iets?) , want ik heb die naam nog niet eerder gehoord. (Lori wel bijv., maar LoriN niet...)
Ik vind Lorin een beetje de Nlse variant van Lorain wat volgens een franse jongens naam is, maar wel heel mooi!(misschien zou ik er dat van maken)

En Jorik vind ik echt leuk, lekker apart.
Jorik vind ik vreselijk, vooral gespeld met -ck. Lorin, hmmmz. Loris vind ik wel leuk. Maar dat vroeg je niet hè
Ik vind Lorin/Loren een leuke meisjesnaam!

Jorik is dan weer niet mijn keuze...
Ik kan nu al uittekenen hoe ze in groep 3/ 4 genoemd gaan worden........ Lorin wordt " Lorre, Koppiekrauw " en iets als " Lorin wil d'r wel wat in " , terwijl Jorik natuurlijk ideaal is als je iets met " pik / dik " wil roepen ; " Jorik met zijn mini-pik " .

Misschien nog niet in groep 3 of 4, maar je kan er eigenlijk wel op wachten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lelijke en een beetje gezochte (als in: kijk eens wat een bijzondere/aparte naam) namen.
quote:tuffers schreef op 31 juli 2010 @ 11:52:

Jorik vind ik vreselijk, vooral gespeld met -ck. Lorin, hmmmz. Loris vind ik wel leuk. Maar dat vroeg je niet hè Loris? Dan is het net of je de J niet kunt uitspreken van Joris.
quote:viva1973 schreef op 31 juli 2010 @ 11:48:

Rare namen.Ja eens.
Op elke naam valt er wel iets te verzinnen, daar zou ik het niet van laten afhangen. Persoonlijk vind ik het geen leuke namen. Waarom wil je onze mening horen?
Jorik lijkt heel veel op de naam van mijn zoon. (word idd wel eens zo genoemd...)

Ze spreken het bij hem vaak verkeerd uit waardoor je de i klank op het eind krijgt.

Hij word en niet mee gepest en hij is niet het popiejopie jochie van de klas.
Ik zat bij Lorin ook meteen aan lorre te denken, ik ken een Jorik en die wordt niet gepest met zijn naam.

Ik vind Jorik dan weer geen gezochte naam. Loren wel iets meer.
Ik ken een Jorrik, dat vind ik best een aardige naam. Jorik vind ik dan net wat minder.

Lorin vind ik vergezocht en doet mij denk aan een naam voor medicijnen.

wikipedia zegt trouwens: Jorik is een jongensnaam die komt uit het germaans en betekent "Vriend van de ever(zwijn)". De naam is mogelijk afgeleid van George of Joris wat "Bewerker van de aarde" betekent.

en babybytes.nl

Betekenis en herkomst van Lorin

Lorin is een Engelse jongensnaam.

De betekenis van de naam is `gekroond met laurierblad`.
Lorin vind ik heel mooi voor een meisje, maar Jorik voor een jongen vind ik echt niet mooi.
quote:Wiewaar schreef op 31 juli 2010 @ 12:02:

Op elke naam valt er wel iets te verzinnenNee, hoor. Er zijn namen waar je niet op rijmen kunt. Die hooguit afgekort kunnen worden.
quote:borderwalk schreef op 31 juli 2010 @ 12:07:

Ik ken een Jorrik, dat vind ik best een aardige naam. Jorik vind ik dan net wat minder.

.Zou het niet de bedoeling zijn dat Jorik wordt uitgesproken als Jorrik?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 juli 2010 @ 12:14:

[...]

Zou het niet de bedoeling zijn dat Jorik wordt uitgesproken als Jorrik?Hopelijk wel want jooo-rik lijkt me helemaal niets, maar daarom vind ik jorrik ook leuker.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 juli 2010 @ 12:13:

[...]

Nee, hoor. Er zijn namen waar je niet op rijmen kunt. Die hooguit afgekort kunnen worden.Toch zou ik het daar echt niet van laten afhangen. Die kindjes overleven dat echt wel hoor. Ik heb zelf ook een naam irl waar best wel het één en ander op gerijmd kan worden. Mijn kindje heeft ook een naam waar wel iets op verzonnen kan worden. Ze zal tegen die tijd toch echt wel gebekt genoeg zijn om iets terug te zeggen daarop. Zou me daar geen zorgen over maken, je beperkt jezelf zo.
bestaat er niet een algemeen namentopic op het forum?
Ik denk Engels, folkmuziek, kabouters en elfjes - namen.

Als dat is wat je leuk vindt moet je het zeker doen.

Mijn ding is het niet, maar er zijn ongetwijfeld ook vele mensen die de namen van mijn kinderen niet mooi vinden.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Wiewaar schreef op 31 juli 2010 @ 12:25:

[...]

Toch zou ik het daar echt niet van laten afhangen. Die kindjes overleven dat echt wel hoor. Ik heb zelf ook een naam irl waar best wel het één en ander op gerijmd kan worden. Mijn kindje heeft ook een naam waar wel iets op verzonnen kan worden. Ze zal tegen die tijd toch echt wel gebekt genoeg zijn om iets terug te zeggen daarop. Zou me daar geen zorgen over maken, je beperkt jezelf zo.Ik heb dat dus wel mee laten wegen. Als er op een creatieve manier iets op verzonnen kan worden....prima. Maar Rik-pik, of Griet-met-je-dikke-tiet,........ dat was gewoon " mijn eer te na " .
haha, wat grappig. Bedankt voor de reacties, nu al heel veel. Blijkt wel dat het geen populaire namen zijn! Ik vind het zelf wel mooie namen en origineel. We willen niets uit de top 50. Maar we hebben nog even, dus wie weet bedenken we nog andere namen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven