Tetterettes tetteren de zomer door!

30-07-2010 23:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
HOERA, ons 10e Tettertopicl!

Het gaat hier over alles wat haren, veren, vacht, huid, wol of schubben heeft, pootjes, vinnen, benen of vleugels. En over nog veel meer, want off topic bestaat hier lekker niet.

Fotospam over dieren is verplicht meer dan welkom.

Dit zijn een paar van onze mooierds:

Doe lekker mee, we zijn heel leuk en bijten niet. Echt niet.

Vorig topic: Tetterettes slepen elkaar de zomer door
Splinter ik zag de kat heel kalmpjes liggen slapen en dat doet hij vast niet als er een inbreker binnen bezig is of zo *hoop ik*'

En anders zijn die inbrekers toch snel klaar

Gelukkig woon ik niet direct aan de straat dus heel opvallend was het ook niet dat die deur open stond. Ik dacht trouwens dat Roque buiten was toen ik wegging maar hij lag nu binnen te pitten dus hij vond het volgens mij wel handig.

Leuk dat je ergens gaat eten met een vriendin.

Ik weet ook nog wel iets over dat boekje van Anneke, maar ik weet niet meer welk boekje het was. Leuk dat jullie het gevonden hebben. Als ik eens echt iets zoek dan zal ik het ook hier eens laten vallen.

Ik heb een abonnement op de krant genomen voor alleen de zaterdag voor 3 maanden. Stel je eens voor dat mijn geweldige baan alleen in de krant staat. Maar staan amper vacatures in. Vooral de katten vinden het leuk om een krant in huis te hebben Tipsy ging er in bijten en Roque ligt er nu op te slapen.

De pindaschieter is binnen.

Eerste dierenwinkel verkocht geen pillenschieters. De tweede dierenwinkel ook niet tot ik door ging vragen over andere dingen om pillen bij een kat naar binnen te krijgen. Ze dacht dat ik had gevraagd om een pindaschieter wat dat ook moge zijn. Nou toen wist ze niet hoeveel dat ding zou moeten kosten en toen heb ik maar voorgesteld om mijn gegevens achter te laten zodat ik zodra de eigenaar terug is van vakantie langs kan komen om te betalen.
En hoe klets je wéér alleen maar over jezelf
Het ging om het Zuivelkookboekje van het Nederlands Zuivelbureau. Daar stond iets in wat ze graag wilde maken maar het recept niet meer van heeft. Zoiets was het toch?
Crisis wat is het warm en plakkerig hier vandaag, pffffffffffff.

Ik ben vandaag tot de wereldschokkende ontdekking gekomen dat de Aldi niet goedkoper is dan AH huismerk/Euroshopper. Hoef ik daar dus ook niet meer heen

Zo, Olief heeft het net heel lomp maar reuze effectief heel hard op de grond gestampt toen brulaap beneden haar zoveelste driftbui/gilbui/krijsbui van vandaag had. Niet aardig, maar het hielp wel

Ratteke &MV, wat leuk dat jullie dat boekje voor Anneke te pakken hebben gekregen! Wat zal ze daar blij mee zijn!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Hier regent het hoor Olijf.

Wist je dat nog niet Olijf van dat huismerk? Wat AH gewoon duurder maakt volgens mij is dat ze gewoon veel luxe lekkere dingetjes hebben en de Aldi gewoon een aantal dingen niet verkoopt die AH wel heeft. En de Aldi is gewoon echt een rotwinkel vind ik. Maar dat is mijn mening maar

Ik zit nou nog eens die omgeveningsspuitbus tegen vlooien te lezen maar daarop staat dat je die niet mag gebruiken in ruimtes waar ook kinderen tussen de 0-4 jaar komen omdat die veel hand-mondcontact hebben.

Dusss

Wat moet ik nou? Gewoon wel gebruiken? De katten komen echt overal dus om alleen achter de bank te spuiten bijvoorbeeld is niet echt handig toch?
Ik koop eigenlijk altijd huismerk AH of Euroshopper. Maar ik dacht vandaag: laat ik voor de echte goedkoop weer eens naar de Aldi gaan, nou, ik kwam dus bedrogen uit. Hoef ik gelukkig ook niet meer naar die shitwinkel

Het is hier wel bewolktig maar met een hele warme wind, plakkerig dus.

En qua spuitbus, ik weet het echt niet, heb er geen ervaring mee. Misschien ff een topic openen??
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik kan je daar ook niet mee helpen Klets. Een topic openen lijkt me een goed idee.
Ik ben merkgeil, daarom ga ik tegenwoordig naar de Jumbo

Geen idee Klets.. Moeilijk... Kan je spuiten als dochter dagje weg is?
Ja, dat was eerst ook mijn idee. Gewoon een keer spuiten als dochter uit logeren is of zo. Maar dat spul werkt 4-6 weken dus dan kan zij het toch ook 4-6 weken naar binnen werken? En dan mogen de katten toch eigenlijk ook niet binnen komen die dag?

Misschien moet ik inderdaad even een topic openen vanavond.

Ik maak het nu vast allemaal veel moeilijker dan het is

Of Myleen wil jij even met blote enkels komen checken of ik last van vlooien heb? Ik word nooit gebeten door vlooien *gelukkig*
Nou

Het lukt mij echt niet hoor om een pil naar binnen te krijgen bij Tipsy.

Pil nr2 is ook niet naar binnen te krijgen. De eerste helft werd zo klein van dat steeds proberen dat ik de stukjes kwijt was, de tweede helft heeft ze met zo'n boog uitgespuugd dat ik dat hele stukje niet meer kan vinden.

Pillenschieter werkt voor geen meter, maar dat ligt vast aan mij.

Handdoek wordt ze zo hysterisch van dat dat echt geen optie is.

Het moet dus echt met het vastpakken van haar nekvel. Dan blijft ze gewoon kalm liggen zonder te protesteren. Het probleem is die bek goed open krijgen en goed dichthouden. Die tong duwt ze er toch steeds tusendoor

Wat een beginner zeg, ben ik op dat gebied.
succes klets, ik heb itsman voor zulke dingen. Ben er zelf ook niet zo goed in
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Als ik sprayde tegen vlooien deed ik de katten de woonkamer uit. Dan alles spuiten. Dan luchten. Dan ging ik vaak ff de stad in. Bij terugkomst katten weer gewoon in de woonkamer. Nooit wat gebeurd. Met kind kan je dat ook doen. Kind boven laten spelen, sprayen, ff wachten, luchten, met kind naar de stad. Voordeur op slot doen. Oh ja, en natuurlijk de katten ook niet in de woonkamer. En dit herhaal je tot je elke kamer hebt gedaan.

Oeh... vlooien... Brrr... Heb ooit 's een egeltje tijdelijk in huis gehad. Heel tijdelijk, anderhalf uur tot we met de dierenambulance wèl de egelopvang konden bereiken (stond 'n megafile). 't Was heel koud buiten, en de verwarming in de ambulance was kapot. Dus 't arme beessie maar mee naar binnen. Nou, de egel verhuisde naar de opvang na 'n paar uurtjes, maar d'r vlooien bleven lekker bij ons wonen....

Maar ik spuit ook altijd gewoon met zo'n spuitbus hoor. Idd goed luchten daarna en klaar is klara.
Iets anders
quote:Ratteke schreef op 31 juli 2010 @ 19:02:

Als ik sprayde tegen vlooien deed ik de katten de woonkamer uit. Dan alles spuiten. Dan luchten. Dan ging ik vaak ff de stad in. Bij terugkomst katten weer gewoon in de woonkamer. Nooit wat gebeurd. Met kind kan je dat ook doen. Kind boven laten spelen, sprayen, ff wachten, luchten, met kind naar de stad. Voordeur op slot doen. Oh ja, en natuurlijk de katten ook niet in de woonkamer. En dit herhaal je tot je elke kamer hebt gedaan.
Klets, ik ben er ook geen ster in (en die pillenschieter vond ik een ramp), maar ik duw mijn vingers tussen de kiezen van Olivier en laat dan pilletje achter in zijn keel vallen. Meestal is dan wel weg .
Rat

TH: Ja paarden hebben zo'n heerlijk kiesvrij plekje. Maar Tipsy bijt dan gewoon op mn vinger.

En die ongecastreerde kater zit weer in de tuin. Hij lijkt weer magerder geworden en hij zit te trillen met zn achterlijf.
Dat klinkt niet goed van kater. Trillen is niet niet een goed teken. Maar je weet niet van wie hij is toch? Hij zal ongetwijfeld honger hebben of ziek zijn. Sielug hoor...
Nou met die honger zal het wel meevallen aangezien hij op dit moment voer van mijn katten zit te jatten.
Er zat nog een kater in de tuin en toen die weg was hield hij op met trillen. Hij zal dus niet spontaan dood neervallen. Ik lijk soms echt net een kattenbeginner.

Sarah volgens mij zijn er veel poezen krols of zo...
quote:Kletsmajoor schreef op 31 juli 2010 @ 19:51:

Rat

TH: Ja paarden hebben zo'n heerlijk kiesvrij plekje. Maar Tipsy bijt dan gewoon op mn vinger.

En die ongecastreerde kater zit weer in de tuin. Hij lijkt weer magerder geworden en hij zit te trillen met zn achterlijf.

Klets, ik kan ook niet zeggen dat mijn vingers er helemaal ongeschonden uit komen . Nog een laatste tip: kan dochter het pilletje in het bekkie laten vallen terwijl jij jouw handen gebruikt om kat in nekvel te pakken en bekkie open te houden?

En die kater klinkt echt niet zo fijn, oh wacht, ik lees nu dat ie wel voer zit te eten
Maar dat trillen met z'n achterlijf, doet 'ie dat continue? Of zit hij misschien fanatiek te sproeien in je tuin?
Iets anders
Nou dat sproeien hoop ik wel te herkennen ondertussen

Hij zat gewoon op de tegels. Het zal wel met die andere kat te maken hebben en ik kwak gewoon veel te snel van alles neer hier.
Hoezo te snel? Ik vind 't wel leuk, beetje meepuzzelen

Of zal ik nog wat plaatjes posten van Gaz?
Iets anders
quote:Kletsmajoor schreef op 31 juli 2010 @ 18:28:

Of Myleen wil jij even met blote enkels komen checken of ik last van vlooien heb? Ik word nooit gebeten door vlooien *gelukkig* Ja zal ik dan meteen het pilletje ook doen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Klets, je doet je nick gewoon eer aan . En dat vinden wij alleen maar leuk .

Babsjuh: Gaz??

Het is trouwens best rustig hier...ja, ook van mijn kant. En nu zit ik te wachten tot de pizza's bezorgd worden. Het motterige weer inspireerde niet zo tot koken of uit eten gaan (was het plan want man heeft vakantie) dus we doen heel makkelijk .

Man had trouwens vannacht gedroomd dat we nog een 4e kat hadden, een leuk klein model die dikke vriendjes was met Olivier. Dus ik heb toch even op de Mirtos site gekeken vandaag. Maar goed, dat vond man dan wel weer een hele grote stap (niet Mirtos, maar dat ik meteen op zoek ging )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven