Gezondheid alle pijlers

Kriebelhoest

31-07-2010 20:50 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet iets dat helpt tegen hardnekkige kriebelhoest? Ik weet niet zeker ofhet echt kriebelhoest is, ik heb niet gele volle longen. Ik ben al een week aan het tobben, 's morgens wordt wakker omdat ik niet meer plat kan liggen, dan heb ik minimaal 2 uur nodig voordat ik mijn longen heb schoongehoest, en iedere keer als ik plat ga liggen begint het weer. Ik wordt er echt tering sacherijnig van, want het is vermoeiend, en slapen lukt zo niet!

En maandag ga ik op vakantie
Codeïne tabletten aan je huisarts vragen!
http://www.apotheek.nl/Me ... ne.aspx?mId=10704&rId=162
Hm, als je maandag op vakantie gaat, is codeïne bij je huisarts vragen geen optie meer. Probeer morgen bij een drogist of apotheek met weekenddienst Noscapect te kopen, dat helpt ook goed tegen kriebelhoest. Succes ermee en alvast een fijne vakantie!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Wat bij mij al veel helpt is onder je matras wat kussen leggen,zodat je hoger ligt....zonder met een stijve nek wakker te worden.

Wel zou ik voor ik op vakantie ging nog effe langs HA gaan voor een antibiotica kuur of codeíne pillen...

Want zeker in het buitenland is het niet altijd makkelijk je klachten uit te leggen...
Ohja wat ook heel heel goed helpt is Darolan,gewoon bij kruidvat te koop....
Thanks!

Heeeeeel misschien ben ik zwanger(gewenst), mag ik dan codeïne, Noscapect of darolan innemen?

Ik ga nog ff een potje Rooibosthee met honing zetten
Waar moet u op letten als u zwanger bent of als u borstvoeding geeft?

U kunt voor zover bekend ROTER Noscapect® zonder gevaar voor het ongeboren kind of de zuigeling, overeenkomstig het

voorschrift gebruiken tijdens de zwangerschap en de periode van borstvoeding. Wel wordt noscapine in geringe mate in de

moedermelk uitgescheiden. Overleg bij twijfel met uw arts.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Thanks
quote:groupie schreef op 31 juli 2010 @ 21:17:

Thanks!

Heeeeeel misschien ben ik zwanger(gewenst), mag ik dan codeïne, Noscapect of darolan innemen?

Ik ga nog ff een potje Rooibosthee met honing zetten Zie info in de link die ik gaf.
Je benoemt ook dat je de eerste paar uur nodig hebt om je longen schoon te hoesten. Als je daarmee wil zeggen dat je slijm ophoest, dan moet je oppassen met middeltjes die de hoest onderdrukken.

Die hoestprikkel heb je juist nodig om het slijm eruit te krijgen.

3 Weken geleden had ik precies hetzelfde als wat je beschrijft. De kriebelhoest begon in de avond en zorgde dat ik nauwelijks in slaap kwam. Tijdens slapen nergens last van. In de ochtend vooral hoesten omdat m'n longen vol zaten en het slijm eruit moest. Overdag nauwelijks last.

Probeer, als het lukt de kriebel te onderdrukken met bv thee met honing, slokjes water of snoepjes om op te zuigen (bv dropjes). Hoe meer je hoest, hoe meer irritatie, hoe meer kriebels, hoe meer hoesten etc.
Of bij de drogist Tussistin van VSM kopen. Je hebt tabletten, zuigtabletten en siroop ervan. Is voor zowel kriebelhoest als vastzittende hoest. Heb zelf regelmatig de zuigtabletten en als je die echt volgens de aanbevolen dosering inneemt werken ze erg goed. Is ook volkomen veilig bij zwangerschap en borstvoeding.

En kan ook veilig wat langere tijd gebruikt worden i.v.m. je vakantie. Maar is meestal niet nodig met dit spul.

Als je na je vakantie nog steeds dezelfde klachten heb zou ik wel naar je huisarts gaan;-)

Succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven