Hollandsche zuunigheid

31-07-2010 20:24 934 berichten
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.

Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.

Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll

ik ga op stap en ik neem mee

Totaal aantal stemmen: 222

niks, ik koop lekker wat te snaaien op lokatie (49%)
alleen een flesje water (34%)
Een hele koelbox vol tapas en wijn (10%)
ik ga nooit uit (2%)
zelfs als ik uit eten ga neem ik mijn eigen eten mee (4%)
ik ben aan de lijn Geen stemmen
ik weet het niet (0%)
geen mening (1%)
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 31 juli 2010 @ 22:09:

[...]

Tja, ik word daar altijd enorm baldadig van...wie denkt Ballorig te zijn om mij te verbieden een flesje drinken mee te nemen en op te drinken? Of me te verplichten om daar mijn consumpties te kopen?

Bij ons in de bios heb ik overigens nog nooit een mededeling gezien dat het meenemen van eigen eten of drinken niet toegestaan is.

Bij Disney wel, en ook daar namen we het zelf mee heen.

Bij Ballorig hoef je alleen de toegang van het kind te betalen en is de toegang dus ook niet gigantisch duur.

Alleen is het eten zó niet te vreten daar dat we alsnog daar niet eten.
voor Suus.
Suus
dank
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Jezus joh is dat alweer een jaar geleden? Wat gaat de tijd toch snel
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
jah, nog 44 minuutjes, en dan is het alweer een jaar terug, een leven lang geleden
Mooi gezegd!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Soms koop ik iets, soms neem ik wat mee hangt er maar net vanaf.
quote:delphicat schreef op 31 juli 2010 @ 22:34:

[...]

Boven en onder wattes? Ik kom uit NH en vind iedereen van boven het Noordzeekanaal raar klinken Ahum
Suus
En nog even ontopic: flesje water gaat altijd mee en eten tijdens de film Bijna net zo erg als mensen die tijdens de film kletsen of hun telefoon opnemen.
Nou dat moeten ze dus wel verbieden ja...die mobieltjes in de bios. Daar erger ik me dus echt kapot aan. Aan van die debielen die niet even een film kunnen kijken zonder dat er in het donker de sms gecheckt moet worden. Of erger nog, gebeld worden, op vol volume gaan zitten vertellen dat ze zo gezellig in de bios zitten, bij welke film, met wie, nee Annie zit aan de andere kant van de rij die kan je niet spreken nu.....
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 23:17:

jah, nog 44 minuutjes, en dan is het alweer een jaar terug, een leven lang geleden
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Als ik met kinderen ga, dan neem ik altijd wel een snoepje of iets mee, koop in de bios dan nog wel wat te drinken. Ga ik met mijn kinderen (en die hebben altijd vriendjes/vriendinnetjes om zich heen) naar het zwembad, dan neem ik ook zakjes chips en pakjes drinken mee, puur om de kosten te drukken, en niet een stukje maand over te houden.
Suus,

't is gewoon klote.
668, the neighbour of the Beast
Zoentje voor Suus
Ja, dat vind ik echt.
Alles gelezen en nog meer flabbergasted dan dat ik in het begin al was.

DGS:
Btw, ik ben de laatste tijd nogal eens op 'een' boulevard. Bij mijn 'stamkroegje' betaal ik 2,85 voor (niet slechte) droge witte wijn. Laatst zat ik in een strandtent en wilde 1 wijntje en gelijk afrekenen. Let op! 4,50 euro voor een k*tglaasje wijn. Het is dat ik niet meer kon annuleren, maar dit gaat mij dus écht te ver!
Als wij al naar de Bios gaan smokkel ik idd eten en drinken mee, wij zijn al blij als we een kaartje kunnen betalen, wat is er mis mee als je zelf eten en drinken meeneemt dat zeker 3 keer goedkoper is, dan wanneer je het ter plekke haalt?, als het er nu omging dat je het mee naar een restaurant neemt........

En waarom moet zuinigheid altijd als typisch hollandse zuinigheid worden afgezeken?
voor Suus
Ik heb de keus, of een keer naar de bios en drinken en wat te snoepen daar kopen, of 2x naar de bios en zelf een flesje drinken meenenem.

Wat zouden jullie doen???
quote:ronniemitchel schreef op 01 augustus 2010 @ 04:42:

Als wij al naar de Bios gaan smokkel ik idd eten en drinken mee, wij zijn al blij als we een kaartje kunnen betalen, wat is er mis mee als je zelf eten en drinken meeneemt dat zeker 3 keer goedkoper is, dan wanneer je het ter plekke haalt?, als het er nu omging dat je het mee naar een restaurant neemt........

En waarom moet zuinigheid altijd als typisch hollandse zuinigheid worden afgezeken?

Het mag gewoonweg niet. En buiten dat snap ik het net als Suus en Floor gewoon niet, naar een uitje zelf je snoepen meenemen. Als het geld er niet voor is, dan zou ik net als Suus gewoon niet gaan, want snaaien in de bios hoort er natuurlijk wel een beetje bij.

Omdat zuinigheid wel een behoorlijk Hollandse aandoening is
quote:pearle schreef op 01 augustus 2010 @ 08:48:

Ik heb de keus, of een keer naar de bios en drinken en wat te snoepen daar kopen, of 2x naar de bios en zelf een flesje drinken meenenem.

Wat zouden jullie doen???

Uiteraard het laatste. Maar ja, ik vind het geen probleem als iemand dat doet, ik merk het niet eens. Sterker nog, voor gister dat iemand het quote van Pathe, wist ik niet eens dat het officieel niet mocht.

Ik denk dat als ze de prijzen normaal houden dat je dan het probleem ook niet hebt dat mensen hun eigen dingen willen meenemen.

Dan heb ik het over de bioscopen maar ook pretparken/dierentuinen vind ik verschrikkelijk duur qua eten en drinken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Maar nogmaals; in mijn beleving ga je naar de bioscoop om een film te kijken, niet om je vol te vreten.

Ik snáp dat je geen geld hebt om (duur) snoep te kopen in de bioscoop, maar dan snoep je toch even twee uurtjes niet? Dat kan ook hoor.

Ik vind het net zoiets als op een terrasje een roséetje te gaan drinken en dan zelf stokbrood en kruidenboter en een potje olijven uit je tas op te diepen, want snacks op het terras zijn te duur. Dat doe je toch ook niet? Wat is dan het verschil met de bioscoop?

Het spijt me zeer, maar ik vind het eigenlijk vrij schokkend dat mensen dit zo massaal normáál vinden. Voor mij is dit echt iets uit de categorie "dat DOE je niet".
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven