Hollandsche zuunigheid

31-07-2010 20:24 934 berichten
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.

Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.

Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll

ik ga op stap en ik neem mee

Totaal aantal stemmen: 222

niks, ik koop lekker wat te snaaien op lokatie (49%)
alleen een flesje water (34%)
Een hele koelbox vol tapas en wijn (10%)
ik ga nooit uit (2%)
zelfs als ik uit eten ga neem ik mijn eigen eten mee (4%)
ik ben aan de lijn Geen stemmen
ik weet het niet (0%)
geen mening (1%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 31 juli 2010 @ 22:32:

[...]

Idem Wij zijn net geen buufs, he buuf?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

[...]

Bij KLM zijn ze niet goed bij hun potje. Een vlucht naar Cork geboekt via Aer Lingus is een stuk goedkoper dan via de KLM. En guess what? Je vliegt als je via KLM boekt gewoon in hetzelfde toestel van Aer Lingus. Uitgekookt zooitje.Maar Star, een beetje vrouw/man van onze leeftijd die vaker gevlogen heeft, weet toch wel dat je even moet checken wie de vlucht uitvoert alvorens je boekt en vervolgens een rondje internet moet doen om te checken of je niet ergens veel goedkoper kunt boeken?
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:mylenevalerie schreef op 31 juli 2010 @ 22:34:

[...]

Wij zijn net geen buufs, he buuf? Scheelt niet veel
quote:Chica34 schreef op 31 juli 2010 @ 22:29:

[...]

Waar uit NH? Volgens mij is er nl nog een verschil tussen boven of onder Alkmaar Boven en onder wattes? Ik kom uit NH en vind iedereen van boven het Noordzeekanaal raar klinken

[...]

Bij KLM zijn ze niet goed bij hun potje. Een vlucht naar Cork geboekt via Aer Lingus is een stuk goedkoper dan via de KLM. En guess what? Je vliegt als je via KLM boekt gewoon in hetzelfde toestel van Aer Lingus. Uitgekookt zooitje.Ik haat KLM. Een keer mot gehad en ze hebben verder sjagie stewardessen, geen beenruimte en vliegen met ouwe bakken voor een veel te hoge prijs. No way KLM voor mij. Ga ik nog liever met Easy Jet waar iedereen zenuwachtig wordt omdat ze geen toegewezen plaatsen hebben (in Azie) en zich als schapen gedragen en ik voor mijn eigen vreetvoer moet betalen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:roosvrouw schreef op 31 juli 2010 @ 22:34:

[...]

Maar Star, een beetje vrouw/man van onze leeftijd die vaker gevlogen heeft, weet toch wel dat je even moet checken wie de vlucht uitvoert alvorens je boekt en vervolgens een rondje internet moet doen om te checken of je niet ergens veel goedkoper kunt boeken?Dat is zeker waar, maar jij schreef dat ze redelijk te betalen waren (weet niet meer precies wat je schreef) en daar ben ik het in het Ierse geval geheel niet mee eens.
quote:Chica34 schreef op 31 juli 2010 @ 22:35:

[...]

Ik haat KLM. Een keer mot gehad en ze hebben verder sjagie stewardessen, geen beenruimte en vliegen met ouwe bakken voor een veel te hoge prijs. No way KLM voor mij. Ga ik nog liever met Easy Jet waar iedereen zenuwachtig wordt omdat ze geen toegewezen plaatsen hebben (in Azie) en zich als schapen gedragen en ik voor mijn eigen vreetvoer moet betalen.Kun je beter je eigen vreet mee nemen naar de bios zodat je een fatsoenlijk ticket van Singapore Airlines kunt betalen
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:33:

Krijg je bij Transavia wel gratis vreet? Ook niet meer zeker.

Oh de goede oude tijden ( toen je nog veilig met Royal Jordaniën Airlines kon vliegen)

Gratis drank, roken, drie stoelen naast me vrij... wel tussen de kerels, vrouwen en kinderen zaten gescheiden voorin, en ik zat achterin ... zuchtLijkt me heeeerlijk. Zou Air France dat willen regelen als ik naar Nieuw Zeeland vlieg, dan is 2x 12 uur niet zo gruwelijk meer.
quote:delphicat schreef op 31 juli 2010 @ 22:34:

[...]

Boven en onder wattes? Ik kom uit NH en vind iedereen van boven het Noordzeekanaal raar klinken Ik heb dat nou met iedereen onder de rivieren
Ik vind de pakjes van de KLM ook heul lelijk. Die meiden van Singapore zijn zoveel mooier.
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:36:

[...]

Kun je beter je eigen vreet mee nemen naar de bios zodat je een fatsoenlijk ticket van Singapore Airlines kunt betalen

Jaaaaaaa

Zeker weten.
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:37:

Ik vind de pakjes van de KLM ook heul lelijk. Die meiden van Singapore zijn zoveel mooier.KLM is Hollands welvaren
Kees, je hebt vette pech denk ik.... maar ik zou ze gewoon bellen Die fransozen zijn de moeilijksten niet, en zij hebben roken toch tot een kunstvorm verheven. toch?
quote:Star schreef op 31 juli 2010 @ 22:36:

[...]

Dat is zeker waar, maar jij schreef dat ze redelijk te betalen waren (weet niet meer precies wat je schreef) en daar ben ik het in het Ierse geval geheel niet mee eens.Let op het magische woord Redelijk. Als in; voor hun doen. Alsin iets minder idioot als de 6 keer over de kop als Suus aanhaalde. Wel met verschil per bestemming, maar dat is bij elke airline.
vandaag ga ik van alles kunnen
Mweh, ik beperk mijn roken tegenwoordig tot gelegenheden met borrel en zonder vent, die kijkt er namelijk altijd bij alsof ik van 1 peuk direct weer naar 2 pakjes halfzware Van Nelle in de week ga. Dus dat zal op mijn huwelijksreis wel niet zo veel zijn.

Maar die drie plekken en kinderen weggewerkt op een andere plek klinkt goed.
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:22:

DAMES EN HEREN

JANNA DE GOEDKOPE KRENT IS GEARRIVEERD

Nee onzin, Janna je moet het lekker zelf weten meid, ze smaken er niets minder om toch?Haha, bedankt, heb net stukjes van het topic aan mijn man zitten vertellen, ik ben eigenlijk wel vereerd dat ik de aanleiding was voor een topic. En krent en vrek beschouw ik als een compliment, want waar ik op bespaar kan ik weer uitgeven aan andere dingen.
Wat heb ik altijd bij me. Ik moet mijn medicijnen kunnen slikken wanneer het nodig is en dan heb ik toch water nodig en ik moet veel drinken voor mijn blaas, dus ook naar de bioscoop gaat dat mee.

En ja...wij kopen zelf een zakje m&m's bij de supermarkt en die gaat mee. Ga echt geen 4,5 euro betalen voor een zakje m&m's bij de bioscoop zelf. De helft gaat meestal weer terug, want wij snoepen eigenlijk weinig tijdens de film.

En daarbij heb ik ook echt geen zin om in een lange rij te gaan staan om me blauw te betalen voor iets dat ik bij de supermarkt goedkoper kan krijgen.
Janna, het was een grapje, ik hoop dat je dat ook zo gelezen hebt
quote:Marels schreef op 31 juli 2010 @ 20:56:

[...]

Heerlijk he. Ik werk in België en ik zie steeds meer wat echt die vreselijke Hollandse kneuterigheid is. En ik heb er zooooo'n hekel aan. Brrr.

Klootjesvolk. Heb nog nooit een Belg gezien die op zaterdagavond in de Metropolis zijn eigen zakkie M&M's uit zijn tas trok.... (nu mijd je als Belg óf normale Hollander sowieso op zaterdag de Metropolis van dan komen alle Tokkies aus Holland naar de film, te genant voor woorden).

*begint al aardig in te burgeren in België*Wij kunnen bijna niet anders dan op zaterdagavond naar Metropolis gaan, maar ik ben toch echt geen Tokkie hoor! Ik zou ook liever op een andere avond gaan, maar als dat niet gaat dan moet je wel op een zaterdagavond.
Nog zo'n voordeel ja...niet in de pauze in optocht naar de te kleine balie hoeven voor je snaai, daar tot aan het eind van de pauze op je beurt moeten wachten, en dan met je te duren consumpties in colonne weer terug...
Huh? Het is eerlijk waar nog nooit in me opgekomen om m'n eigen eten of drinken mee te nemen naar de bios.

quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:43:

Janna, het was een grapje, ik hoop dat je dat ook zo gelezen hebt

Ja hoor, zo heb ik het ook opgevat. Ik las dat jij een hele dure prullebak had (waar je volgens mij de zak niet uit kreeg toch?)

aan zulke dingen kan ik mijn geld weer wel uitgeven. Zo ieder zijn ding idd.
Yep, een hele mooie prachtige brandweerrode KLOTE prullenbak
quote:dangeensuus schreef op 31 juli 2010 @ 22:50:

Yep, een hele mooie prachtige brandweerrode KLOTE prullenbak
*heeft dezelfde soort prullebak* Waarom klote?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven