Hollandsche zuunigheid
zaterdag 31 juli 2010 om 20:24
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.
Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.
Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll
Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.
Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll
zondag 1 augustus 2010 om 10:32
quote:yathibiyya schreef op 01 augustus 2010 @ 10:26:
Bah? Niet iedereen heeft een riant salaris hoor! Moeten zij dan maar gewoon altijd thuisblijven?Vor de 327e keer; je kunt ook gewoon even die 2,5 uur niks eten. Daar ga je niet dood van. Als het goed is kom je voor de film, niet voor de snaai.
Bah? Niet iedereen heeft een riant salaris hoor! Moeten zij dan maar gewoon altijd thuisblijven?Vor de 327e keer; je kunt ook gewoon even die 2,5 uur niks eten. Daar ga je niet dood van. Als het goed is kom je voor de film, niet voor de snaai.
668, the neighbour of the Beast
zondag 1 augustus 2010 om 10:32
Hier nog iemand die doet aan 'Hollandse zuinigheid'. Als wij (of kids met manlief) naar de bios gaan, gaat er ook een zak m&m's mee. Die kun je inderdaad ook in de bioscoop kopen, maar dat kost 2x zo duur als in de winkel. Als ze normale prijzen gaan berekenen, kopen we het gewoon in de bioscoop maar tot die tijd komt het bij de supermarkt vandaan. Voor drinken rekenen ze normale horeca prijzen (voor zo ver die normaal zijn) en dat kopen we wel daar (1 drankje per persoon in de pauze). Als we een dagje pretpark doen, nemen we brood, drinken en wat te snoepen mee en gaan we 's avonds op de terugweg bij de Mc iets eten. Kinderen helemaal blij. En als ik zie hoeveel mensen er met een rugtas lopen in een pretpark gevuld met eten en drinken, zijn we zeker niet de enige die het zo doen. Op deze manier blijft het betaalbaar en als dat Hollandse zuinigheid genoemd wordt, vind ik het prima.
zondag 1 augustus 2010 om 10:35
Maar, dat hoor ik nu ook zo vaak he, dat een zak M&M's in de bioscoop 2 keer zo duur is als in de bioscoop. En dat vind ik dus een kulargument. Want binnen die redenering zou je dan ook maar zelf je cola mee naar het terras nemen, omdat het in de supermarkt zoveel goedkoper is. Of eisen dat ze nog maar 40 cent voor een blikje cola vragen omdat het in de supermarkt ook maar 40 cent kost.
Het is toch normaal dat dingen in de horeca duurder zijn? Dus als het niet gek is dat een colaatje 2 euro kost (ongeveer 25 cent als je een glas uit een supermarktfles schenkt?), waarom mag een zak M&M's die in de supermarkt 1,89 kost in de bioscoop geen 3,75 kosten?
Het is toch normaal dat dingen in de horeca duurder zijn? Dus als het niet gek is dat een colaatje 2 euro kost (ongeveer 25 cent als je een glas uit een supermarktfles schenkt?), waarom mag een zak M&M's die in de supermarkt 1,89 kost in de bioscoop geen 3,75 kosten?
zondag 1 augustus 2010 om 10:36
Ik heb net even bij Kinepolis op de website gekeken, maar er staat niks over eigen consumpties. En ik neem het nooit stiekum mee, het flesje water zit gewoon net als altijd in mijn tas en gaat gewoon mee. Ik moet nu eenmaal veel drinken op een dag en als ik geen water meeneem dan lukt me dat niet en zit ik echt met een probleem.
En die m&m's, zoals ik al schreef, gaan eigenlijk nooit helemaal op. Ga echt geen 4 euro betalen voor een zakje waar de helft van op gaat en het daarna waarschijnlijk weggegooid wordt. Ik hoef niks te eten bij een film, maar mijn vriend vind het wel lekker. En zolang ze abnormale prijzen vragen neem ik het lekker zelf mee.
Tijdje terug waren we met z'n vieren, toen hebben we wel wat gekocht. Ieder wat drinken en iets te snoepen er bij, geen grote hoeveelheden. Het kostte meer dan 4 kaartjes bij elkaar! Natuurlijk wil ze hierop verdienen, maar ik denk dat ze meer zullen verdienen als ze de prijzen lager maken, want dan gaan juist meer mensen het kopen.
En die m&m's, zoals ik al schreef, gaan eigenlijk nooit helemaal op. Ga echt geen 4 euro betalen voor een zakje waar de helft van op gaat en het daarna waarschijnlijk weggegooid wordt. Ik hoef niks te eten bij een film, maar mijn vriend vind het wel lekker. En zolang ze abnormale prijzen vragen neem ik het lekker zelf mee.
Tijdje terug waren we met z'n vieren, toen hebben we wel wat gekocht. Ieder wat drinken en iets te snoepen er bij, geen grote hoeveelheden. Het kostte meer dan 4 kaartjes bij elkaar! Natuurlijk wil ze hierop verdienen, maar ik denk dat ze meer zullen verdienen als ze de prijzen lager maken, want dan gaan juist meer mensen het kopen.
zondag 1 augustus 2010 om 10:39
quote:Daantje1970 schreef op 01 augustus 2010 @ 10:36:
Ik heb net even bij Kinepolis op de website gekeken, maar er staat niks over eigen consumpties.
Waarschijnlijk omdat de Belgen over het algemeen niet zo asociaal zijn als de Nederlanders, en die wél gewoon iets halen in de bioscoop. Of gewoon eventjes niks eten.
Ik heb net even bij Kinepolis op de website gekeken, maar er staat niks over eigen consumpties.
Waarschijnlijk omdat de Belgen over het algemeen niet zo asociaal zijn als de Nederlanders, en die wél gewoon iets halen in de bioscoop. Of gewoon eventjes niks eten.
zondag 1 augustus 2010 om 10:41
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 10:24:
Inderdaad, 1. het is verboden en ik doe niet graag dingen die verboden zijn en 2. ik vind het gewoon, nog steeds, sneuheid ten top. Lekker zelf drinken meenemen want, haha, de bios vraagt teveel. Als je ze dan echt wilt boycotten, blijf dan thuis. Maar wil niet zo krenterig Hollands weer voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, want die mentaliteit heb ik zoooo'n hekel aan. Alles is altijd te duur, schandalig, en weet ik het allemaal, maar wel altijd alles maar willen. Zolang het maar niks kost. Bah.
Wat heeft boycotten er nou weer mee te maken??
Ooit bij stilgestaan dat er ook mensen zijn die niet zoveel geld hebben, maar hun kinderen wél zo nu en dan graag een bioscoopje gunnen??
Jemig, wat een geoordeel weer hier zeg...
Inderdaad, 1. het is verboden en ik doe niet graag dingen die verboden zijn en 2. ik vind het gewoon, nog steeds, sneuheid ten top. Lekker zelf drinken meenemen want, haha, de bios vraagt teveel. Als je ze dan echt wilt boycotten, blijf dan thuis. Maar wil niet zo krenterig Hollands weer voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, want die mentaliteit heb ik zoooo'n hekel aan. Alles is altijd te duur, schandalig, en weet ik het allemaal, maar wel altijd alles maar willen. Zolang het maar niks kost. Bah.
Wat heeft boycotten er nou weer mee te maken??
Ooit bij stilgestaan dat er ook mensen zijn die niet zoveel geld hebben, maar hun kinderen wél zo nu en dan graag een bioscoopje gunnen??
Jemig, wat een geoordeel weer hier zeg...
zondag 1 augustus 2010 om 10:44
Sjesus Liv, léés dan eens wat ik al 23miljoen keer gezegd heb; je kunt ook naar de bioscoop gaan zónder je vol te vreten. En dat is mijn hele punt.
Als jij geen geld hebt voor snoep en drinken bij de film, ga je naar de film en koop je niks. Vreten HOEFT niet tijdens de film.
En als je dus geen centen hebt voor vreterijen, dan kun je beter gaan en gewoon niks eten dan dat je, tegen de regels van de bioscoop in, zelf meegebrachte zooi gaat zitten vreten.
Als jij geen geld hebt voor snoep en drinken bij de film, ga je naar de film en koop je niks. Vreten HOEFT niet tijdens de film.
En als je dus geen centen hebt voor vreterijen, dan kun je beter gaan en gewoon niks eten dan dat je, tegen de regels van de bioscoop in, zelf meegebrachte zooi gaat zitten vreten.
zondag 1 augustus 2010 om 10:50
Grappig. Er wordt in de bioscoop waar wij vaak naar toe gaan redelijk veel gecontroleerd, maar dan alleen op het maken van opnames. Veel bezoekers nemen er zelf wat te eten en te drinken mee naar toe en dat lijkt het personeel dus echt niet uit te maken. Ik zal ze eens vragen of het er eigenlijk verboden is.
zondag 1 augustus 2010 om 10:51
Ik hak jouw kop er niet af als jij gewoon eens leest voor je me van vanalles beschuldigd. Zelf heb ik het lang genoeg met héél weinig geld moeten doen, maar het is gewoon bullshit dat je niet naar de bioscoop kunt als je geen vreetzooi kunt kopen. Die heb je niet nodig namelijk.
En als het veroordelen is dat ik er een pesthekel aan heb dat mensen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, dan is dat maar zo.
En als het veroordelen is dat ik er een pesthekel aan heb dat mensen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, dan is dat maar zo.
zondag 1 augustus 2010 om 10:53
quote:Liv schreef op 01 augustus 2010 @ 10:50:
Ik had het trouwens over kinderen beste Marels, maar lamaar, de toon is alweer gezet.
Waarom kunnen kinderen niet die twee uurtjes zonder snoep dan? Gun je je kinderen die bioscoop dan niet als ze geen chips of popcorn hebben?
't Is maar wat je ze zelf aanleert, denk ik dan maar.
Voor ons was de bioscoop vroeger echt een uitje, en wij kregen ook vaak genoeg niks te eten/drinken, omdat het geld er nu eenmaal niet was.
Ik had het trouwens over kinderen beste Marels, maar lamaar, de toon is alweer gezet.
Waarom kunnen kinderen niet die twee uurtjes zonder snoep dan? Gun je je kinderen die bioscoop dan niet als ze geen chips of popcorn hebben?
Voor ons was de bioscoop vroeger echt een uitje, en wij kregen ook vaak genoeg niks te eten/drinken, omdat het geld er nu eenmaal niet was.
zondag 1 augustus 2010 om 10:53
quote:Liv schreef op 01 augustus 2010 @ 10:49:
Oh, sorry hoor, neem me voorál niet kwalijk! Ben alweer weg hoor, hak m'n kop er asjeblieft niet af!
Maak je niet druk meis, het zijn er maar weinig die het ECHT niet vinden kunnen. De meeste hier gister hadden er begrip voor als je het even niet kan betalen en ook niet het hele jaar thuis wilt zitten.
Gister was het wel een leuke discussie.
Oh, sorry hoor, neem me voorál niet kwalijk! Ben alweer weg hoor, hak m'n kop er asjeblieft niet af!
Maak je niet druk meis, het zijn er maar weinig die het ECHT niet vinden kunnen. De meeste hier gister hadden er begrip voor als je het even niet kan betalen en ook niet het hele jaar thuis wilt zitten.
Gister was het wel een leuke discussie.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 1 augustus 2010 om 10:54
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 10:51:
Ik hak jouw kop er niet af als jij gewoon eens leest voor je me van vanalles beschuldigd. Zelf heb ik het lang genoeg met héél weinig geld moeten doen, maar het is gewoon bullshit dat je niet naar de bioscoop kunt als je geen vreetzooi kunt kopen. Die heb je niet nodig namelijk.
Je veroordeelt inderdaad. Je kent die mensen namelijk niet.
Maar ik ben alweer weg nu.
Je veroordeelt inderdaad. Je kent die mensen namelijk niet.
Maar ik ben alweer weg nu.
zondag 1 augustus 2010 om 10:55
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 10:53:
[...]
Had ik het over mezelf dan meid?
[...]
Had ik het over mezelf dan meid?
zondag 1 augustus 2010 om 10:57
Ik vind het ook nog steeds een boeiende discussie. En er is voor zover ik weet de hele tijd geluisterd naar wat anderen te zeggen hebben. Leuke argumenten over en weer toch
Dat ik dan blijkbaar een stuk chagrijn ben als men voor de 327e keer gewoon niet leest wat ik schrijf, so be it.
Dat ik dan blijkbaar een stuk chagrijn ben als men voor de 327e keer gewoon niet leest wat ik schrijf, so be it.
zondag 1 augustus 2010 om 10:58
quote:loomii schreef op 01 augustus 2010 @ 10:56:
[...]
Aldi chips waren het hè?
Tuurlijk, wel zo low budget
Of zelf voorgemagnetronde popcorn van de Lidl, dat vind ik persoonlijk wel het summum.
Wat ik me wel serieus afvraag he... Mensen die echt zakken magnetronpopcorn en zakken chips meenemen, en dan ook nog pakjes drinken; moet je dan geen enoooorme hutkoffer mee naar de bioscoop nemen? Ik bedoel, dat past nooit in je handtas.
En vindt je dat dan niet genant, dat je met zo'n enorm grote tas aan komt zetten?
[...]
Aldi chips waren het hè?
Tuurlijk, wel zo low budget
Of zelf voorgemagnetronde popcorn van de Lidl, dat vind ik persoonlijk wel het summum.
Wat ik me wel serieus afvraag he... Mensen die echt zakken magnetronpopcorn en zakken chips meenemen, en dan ook nog pakjes drinken; moet je dan geen enoooorme hutkoffer mee naar de bioscoop nemen? Ik bedoel, dat past nooit in je handtas.
En vindt je dat dan niet genant, dat je met zo'n enorm grote tas aan komt zetten?
zondag 1 augustus 2010 om 10:59
Ik neem ook drinken mee voor mijn kinderen, omdat ik stomme kinderen heb die alleen maar aanmaak limo lusten en ja dat verkopen ze niet in de bios.
Als ik naar een pretpark ga neem ik broodjes mee, al was het alleen maar omdat ik geen zin heb om mijn kinderen die vette troep te voeren die ze in een pretpark verkopen.
Als ik naar een pretpark ga neem ik broodjes mee, al was het alleen maar omdat ik geen zin heb om mijn kinderen die vette troep te voeren die ze in een pretpark verkopen.
zondag 1 augustus 2010 om 11:01
Een pretpark vind ik dus wat anders. Daar MOET je eten, want je loopt er de hele dag rond.
Dan gaat de vlieger wel op van "liever je kinderen mee naar pretpark met meegebrachte broodjes dan dat je thuis moet blijven".
En dat ondanks mijn trauma van de kleffe, zweterige broodjes kaas die in de Efteling uit mams dr rugzak kwamen vroegah
Dan gaat de vlieger wel op van "liever je kinderen mee naar pretpark met meegebrachte broodjes dan dat je thuis moet blijven".
En dat ondanks mijn trauma van de kleffe, zweterige broodjes kaas die in de Efteling uit mams dr rugzak kwamen vroegah