Hollandsche zuunigheid

31-07-2010 20:24 934 berichten
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.

Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.

Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll

ik ga op stap en ik neem mee

Totaal aantal stemmen: 222

niks, ik koop lekker wat te snaaien op lokatie (49%)
alleen een flesje water (34%)
Een hele koelbox vol tapas en wijn (10%)
ik ga nooit uit (2%)
zelfs als ik uit eten ga neem ik mijn eigen eten mee (4%)
ik ben aan de lijn Geen stemmen
ik weet het niet (0%)
geen mening (1%)
Alle reacties Link kopieren
Jippy, zondag gaat door de film van Viva samen met ADM. Voor de zekerheid zal ik maar geen dropje ofzo in mijn tas doen .

Gaan er nog meer forummers naar die pre-vieuw (in het kader van Hollandsche zuunigheid beken ik maar dat het een gratis film is waar je voor kon bellen ).
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Star schreef op 01 augustus 2010 @ 11:49:

[...]

Nee, wat een horror Nederlandse dingen meenemen en bij Friet van Piet in Chersonissos eten.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:nikkinuts schreef op 01 augustus 2010 @ 11:50:

[...]

Nee doe ik allemaal niet.

Ik koop wel Gouda kaas in de spaanse supermarkt.Maar die heeft dan weer niks met Nederland te maken. Wij zijn namelijk zo dom geweest om onze kaasnamen niet te beschermen zoals de Fransen, Italianen, Spanjaarden, Grieken, etc wel allemaal doen. Elke Mexicaan mag dus Gouda (spreek uit: Koeda) maken.
quote:mylenevalerie schreef op 01 augustus 2010 @ 11:50:

Jippy, zondag gaat door de film van Viva samen met ADM. Voor de zekerheid zal ik maar geen dropje ofzo in mijn tas doen .

Gaan er nog meer forummers naar die pre-vieuw (in het kader van Hollandsche zuunigheid beken ik maar dat het een gratis film is waar je voor kon bellen ).Nee, ik hou helemaal niet van films.
quote:dangeensuus schreef op 01 augustus 2010 @ 11:48:

Stelling:

Ik ga op vakantie en ik neem mee:

pindakaas

hagelslag

aardappels

Op Bali heb ik mensen aan het ontbijt gezien met hun eigen pot pindakaas op tafel. Ik vond het shockerend.

Denk je dan echt, ik ga op vakantie dus ik stop nog snel even die pot pindakaas in de koffer.

Het waren volwassenen. Niet een klein kind dat moeilijk at of zo.
quote:delphicat schreef op 01 augustus 2010 @ 11:52:

[...]

Maar die heeft dan weer niks met Nederland te maken. Wij zijn namelijk zo dom geweest om onze kaasnamen niet te beschermen (zoals de Fransen, Italianen, Spanjaarden, Grieken, etc) wel allemaal doen. Elke Mexicaan mag dus Gouda (spreek uit: Koeda) maken.

Staat ook zo leuk hè, Goudakaas.

Hier heb ik het nooit zo gezien.
quote:absoluteEinstein schreef op 01 augustus 2010 @ 11:52:

Het waren volwassenen. Niet een klein kind dat moeilijk at of zo.Er zijn zo veel "volwassenen" die zich wat eten betreft als een peuter gedragen.
Ik ben verslaafd aan kaas en al ging ik een weekendje weg, ik moest kaas mee hebben. Ja verre reizen vroeger was moeilijker. Ik kocht dan meestal in vakantieland kaas. Behalve in China, daar was een klein hollands kaasje 112 euro. Dat ging mij te ver. Maar was blij dat het een korte vakantie was, wat mis ik dat kaas. En nee, het hoeft geen Hollandse kaas te zijn. Verder maakt het mij niet uit. In de landen waar ik ben geweest was het eten verrukkelijk. Dus verder niet een drang om iets mee te nemen.

Oeps, disclaimer, kaas om even in je kamer te eten, dus niet wat ik meeneem naar het ontbijt.
quote:delphicat schreef op 01 augustus 2010 @ 11:53:

[...]

Er zijn zo veel "volwassenen" die zich wat eten betreft als een peuter gedragen.Kan je nagaan wat een drama dat wordt als zij peuters krijgen.....
Oeps, disclaimer, kaas om even in je kamer te eten, dus niet wat ik meeneem naar het ontbijt.
Ik zag laatst in een hotel aan het ontbijt twee gasten een uitgebreid lunchpakket maken en in hun tas moffelen. Dat vond ik dan wel weer een beetje treurig.
quote:loomii schreef op 01 augustus 2010 @ 11:59:

Ik zag laatst in een hotel aan het ontbijt twee gasten een uitgebreid lunchpakket maken en in hun tas moffelen. Dat vond ik dan wel weer een beetje treurig.

Ja maar het is toch graaaaaties??

Inderdaad, treurig. Neem dan volpension als je je lunch ook door het hotel wilt laten verzorgen.
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 11:45:

[...]

Ja zeg, nú pik ik dat niet meer he!
Je kon voor 6 euro pp een lunchpakket laten klaarmaken door de keuken, dus je hoefde niet eens volpension te boeken daarvoor.
quote:Liv schreef op 01 augustus 2010 @ 12:04:

[afbeelding]Zeker bij de buren uit de tuin gejat?
quote:loomii schreef op 01 augustus 2010 @ 12:04:

[...]

Zeker bij de buren uit de tuin gejat?Tsssk, wat een achterdocht weer hier....
quote:loomii schreef op 01 augustus 2010 @ 12:04:

[...]

Zeker bij de buren uit de tuin gejat?

Nee stonden gewoon in emmers bij AH, vlakbij de ingang. Stond geen prijs bij verder.

Dacht dat het net was als het pepermuntje op een schaaltje bij openbare toiletten, dat is toch gratis?
quote:mylenevalerie schreef op 01 augustus 2010 @ 12:08:

[...]

Nee stonden gewoon in emmers bij AH, vlakbij de ingang. Stond geen prijs bij verder.

Dacht dat het net was als het pepermuntje op een schaaltje bij openbare toiletten, dat is toch gratis?
Oh, ga trouwens zo met hubbie en wondertje naar de Ikea. Dus ik ga nog even broodjes smeren en koffie maken
quote:mylenevalerie schreef op 01 augustus 2010 @ 12:08:

Dacht dat het net was als het pepermuntje op een schaaltje bij openbare toiletten, dat is toch gratis?Zijn er echt mensen die die pepermuntjes ook opeten? Da's toch smerig!
MV: als er geen prijs bij staat is het gratis hoor, dat klopt!
quote:Liv schreef op 01 augustus 2010 @ 12:08:

Oh, ga trouwens zo met hubbie en wondertje naar de Ikea. Dus ik ga nog even broodjes smeren en koffie maken Voor een euro kan je ontbijten bij de Ikea
Maar in de Ikea kost koffie toch een duppie en een hotdog twee? Voor dat geld kan ik het thuis niet maken hoor. Bovendien kun je steeds gratis bijvullen, dus ik zou juist lege thermoskannen meenemen naar de Ikea. Heb je de rest van de week koffie
quote:Star schreef op 01 augustus 2010 @ 12:10:

[...]

Voor een euro kan je ontbijten bij de Ikea Nu nog?
quote:delphicat schreef op 01 augustus 2010 @ 12:10:

Maar in de Ikea kost koffie toch een duppie en een hotdog twee? Voor dat geld kan ik het thuis niet maken hoor. Bovendien kun je steeds gratis bijvullen, dus ik zou juist lege thermoskannen meenemen naar de Ikea. Heb je de rest van de week koffie Tip van de week dit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven