Hollandsche zuunigheid
zaterdag 31 juli 2010 om 20:24
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.
Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.
Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll
Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.
Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll
zondag 1 augustus 2010 om 17:58
Nou moet ik zeggen, ja ben nu weer serieus, toen ik bij een all-inclusive hotel in Turkeye at, wat verrukkelijk was, dat ze het eten van de avond ervoor, weer de ochtend erna serveerde. Ik vind dat persoonlijk normaal want ik hou niet van kapitaalvernietiging of van eten. Maar daar deden ze ook niet raar als ik voor tussendoor even een banaan ofzo bij het ontbijt mee nam. Ik ben heel vroeg wakker en red het normaal niet ander tot lunch. Misschien kwam het omdat het een vakantie oord was maar alles ging daar relaxed, hoe het ook hoort. Moet ik anders daar uren zitten zodat ik mij vol eet? Of gewoon wat eet en 1 banaan of 1 broodje voor tussendoor meeneem?
Nou ja. Zolang zij het eten van de avond in de ochtend weer opwarmen als ontbijt maak ik mij geen zorgen.
Nou ja. Zolang zij het eten van de avond in de ochtend weer opwarmen als ontbijt maak ik mij geen zorgen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 1 augustus 2010 om 17:59
Ik vind dat dus inderdaad algemene fatsoensnormen Jippertje, en ik vind het dan schokkend dat iemand zulk normaal fatsoen niet eens heeft. En ik vind het schokkend dat iemand zoiets zó anders kan zien. Dat je niet vindt dat zoiets behoorlijk asociaal is. Ofzo. Da's alles.
668, the neighbour of the Beast
zondag 1 augustus 2010 om 18:03
quote:dangeensuus schreef op 01 augustus 2010 @ 17:54:
Ahh lief Anyco, dank je wel, jij ook
Ik vind het zo graaierig staan om extra voer in een servetje te frommelen om mee te nemen. Vraag dan simpelweg om een lunchpakketje, daar doen ze toch echt niet moeilijk over
Vind het ook altijd hysterisch leuk ( ik ben makkelijk te entertainen hoor) om te zien hoe mensen zich gedragen bij een lopend all you can eat buffet. De borden worden afgeladen met allerlei vreterij door elkaar heen, en wat je niet lust laat je liggen om vervolgens de volgende ronde te pakken met een nieuw bord
Plaatsvervangende schaamte denk ik....
Die mening deel ik dan weer wel. Als je dan écht zonodig zoveel moet eten omdat het een buffet is. Schep dan steeds kleine beetjes op zodat je niets laat staan.
Bij het MoviePark arrangement zat dus ook een hotelovernachting bij. Toen mijn zoon van 7 dat 's ochtends zag werd hij helemaal blij. Al dat lekkers. Wilde ook zijn bord helemaal vol scheppen. Daar steek ik dan wél weer een stokje voor. Eet eerst maar je broodjes op en als je dan écht nog trek hebt, mag je best terug voor dat croissantje of de muffin. Die trek had 'tie dus niet, kon niet eens zijn tweede broodje helemaal op
Ahh lief Anyco, dank je wel, jij ook
Ik vind het zo graaierig staan om extra voer in een servetje te frommelen om mee te nemen. Vraag dan simpelweg om een lunchpakketje, daar doen ze toch echt niet moeilijk over
Vind het ook altijd hysterisch leuk ( ik ben makkelijk te entertainen hoor) om te zien hoe mensen zich gedragen bij een lopend all you can eat buffet. De borden worden afgeladen met allerlei vreterij door elkaar heen, en wat je niet lust laat je liggen om vervolgens de volgende ronde te pakken met een nieuw bord
Plaatsvervangende schaamte denk ik....
Die mening deel ik dan weer wel. Als je dan écht zonodig zoveel moet eten omdat het een buffet is. Schep dan steeds kleine beetjes op zodat je niets laat staan.
Bij het MoviePark arrangement zat dus ook een hotelovernachting bij. Toen mijn zoon van 7 dat 's ochtends zag werd hij helemaal blij. Al dat lekkers. Wilde ook zijn bord helemaal vol scheppen. Daar steek ik dan wél weer een stokje voor. Eet eerst maar je broodjes op en als je dan écht nog trek hebt, mag je best terug voor dat croissantje of de muffin. Die trek had 'tie dus niet, kon niet eens zijn tweede broodje helemaal op
zondag 1 augustus 2010 om 18:04
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 17:59:
Ik vind dat dus inderdaad algemene fatsoensnormen Jippertje, en ik vind het dan schokkend dat iemand zulk normaal fatsoen niet eens heeft. En ik vind het schokkend dat iemand zoiets zó anders kan zien. Dat je niet vindt dat zoiets behoorlijk asociaal is. Ofzo. Da's alles.Een ander kán dat inderdaad ook niet zien wanneer een ander andere fatsoensnormen heeft.
Ik vind dat dus inderdaad algemene fatsoensnormen Jippertje, en ik vind het dan schokkend dat iemand zulk normaal fatsoen niet eens heeft. En ik vind het schokkend dat iemand zoiets zó anders kan zien. Dat je niet vindt dat zoiets behoorlijk asociaal is. Ofzo. Da's alles.Een ander kán dat inderdaad ook niet zien wanneer een ander andere fatsoensnormen heeft.
zondag 1 augustus 2010 om 18:05
quote:Jippertje schreef op 01 augustus 2010 @ 17:55:
Mijn nederige excuses voor 'juigen' i.p.v. 'juichen'. Even nog uitzoeken wat er verkeerd is aan 'schokkerend'. Maar eigenlijk moet ik ook niet het lef hebben om te forummen met een oorontsteking. Dat mag natuurlijk alleen wanneer je helemaal op je qui vive bent en je het op dat moment interesseert of het 'juigen' of 'juichen' is.
Chapeau dames, goed opgelet.
shockerend
Mijn nederige excuses voor 'juigen' i.p.v. 'juichen'. Even nog uitzoeken wat er verkeerd is aan 'schokkerend'. Maar eigenlijk moet ik ook niet het lef hebben om te forummen met een oorontsteking. Dat mag natuurlijk alleen wanneer je helemaal op je qui vive bent en je het op dat moment interesseert of het 'juigen' of 'juichen' is.
shockerend
zondag 1 augustus 2010 om 18:05
zondag 1 augustus 2010 om 18:06
Over dat eten weg moffelen in servetjes. Hoe doen jullie dat wanneer je ergens eet en eten over is. Laten jullie dat áltijd staan.
Bij mij hangt het er vanaf waar we eten. Bij een écht restaurant laten we het liggen, maar bij bijvoorveeld de Pizzahut, nemen we de overgebleven pizza toch echt mee en hebben nog het lef om te vragen of ze het voor ons in willen pakken ook. Wat ze overigens ook altijd doen zonder raar te kijken (maar misschien doen ze dat wel tijdens het inpakken wanneer wij het niet zien )
Maar goed, mijn oor gaat weer zeer doen tijd voor paracetamol en mijn bed.
Bij mij hangt het er vanaf waar we eten. Bij een écht restaurant laten we het liggen, maar bij bijvoorveeld de Pizzahut, nemen we de overgebleven pizza toch echt mee en hebben nog het lef om te vragen of ze het voor ons in willen pakken ook. Wat ze overigens ook altijd doen zonder raar te kijken (maar misschien doen ze dat wel tijdens het inpakken wanneer wij het niet zien )
Maar goed, mijn oor gaat weer zeer doen tijd voor paracetamol en mijn bed.
zondag 1 augustus 2010 om 18:07
quote:dangeensuus schreef op 01 augustus 2010 @ 17:59:
En hoe doet men het dan met de jus d'orange tijdens het ontbijt? Lege flessen meenemen naar het restaurant en volgieten met jus voor later op het strand?Ik zou de lege jusfles met dop erbij vragen, dat knoeit iets minder.
En hoe doet men het dan met de jus d'orange tijdens het ontbijt? Lege flessen meenemen naar het restaurant en volgieten met jus voor later op het strand?Ik zou de lege jusfles met dop erbij vragen, dat knoeit iets minder.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 1 augustus 2010 om 18:07
quote:Jippertje schreef op 01 augustus 2010 @ 17:55:
Ach Marels heeft het over het valhalla i.p.v. walhalla dussss
zondag 1 augustus 2010 om 18:14
quote:Anyco schreef op 01 augustus 2010 @ 18:07:
[...]
Omdat Valhalla de correcte spelwijze is
Althans, die van de vikingen toch. Nou ja, de Noren schrijven tegenwoordig Valhall, maar goed, je snapt me. En ik houd graag "oorspronkelijke" schrijfwijzen aan, bij dat soort dingen.
Noem het een tic
[...]
Omdat Valhalla de correcte spelwijze is
Althans, die van de vikingen toch. Nou ja, de Noren schrijven tegenwoordig Valhall, maar goed, je snapt me. En ik houd graag "oorspronkelijke" schrijfwijzen aan, bij dat soort dingen.
Noem het een tic
668, the neighbour of the Beast