Zou jij het erop wagen?
zondag 1 augustus 2010 om 18:19
Beetje suf topic misschien
Ik ben net thuis van een uur wachten voor een ophaalbrug..... Hij had een storing.
Nu zag ik veel voetgangers en fietsers gewoon onder de slagbomen kruipen en dus de brug oversteken. Dit terwijl de brug 20 a 30 cm omhoog stond nog.
Ikzelf vond dat best dom, omdat de brugwachter zei dat de brug een storing had en dus voor hetzelfde geld open kon gaan
Maar goed, daar stond ik dan een uur. En mijn huis was maar 100m verderop, weliswaar over de brug. Omlopen had geen zin vond ik, want omlopen duurde zeker 30 min tot een uur en zo zul je maar zien dat ie straks het weer doet.
Nu vraag ik me dus af, misschien was ik wel diegene die zo dom was om te blijven staan wachten. Over de brug lopen kost minder dan 30 seconden tijd en de brug stond niet zo hoog open, dus het was "slechts een afstapje".
Ben benieuwd wat jullie gedaan hadden
Ik ben net thuis van een uur wachten voor een ophaalbrug..... Hij had een storing.
Nu zag ik veel voetgangers en fietsers gewoon onder de slagbomen kruipen en dus de brug oversteken. Dit terwijl de brug 20 a 30 cm omhoog stond nog.
Ikzelf vond dat best dom, omdat de brugwachter zei dat de brug een storing had en dus voor hetzelfde geld open kon gaan
Maar goed, daar stond ik dan een uur. En mijn huis was maar 100m verderop, weliswaar over de brug. Omlopen had geen zin vond ik, want omlopen duurde zeker 30 min tot een uur en zo zul je maar zien dat ie straks het weer doet.
Nu vraag ik me dus af, misschien was ik wel diegene die zo dom was om te blijven staan wachten. Over de brug lopen kost minder dan 30 seconden tijd en de brug stond niet zo hoog open, dus het was "slechts een afstapje".
Ben benieuwd wat jullie gedaan hadden
zondag 1 augustus 2010 om 18:21
zondag 1 augustus 2010 om 18:30
Nee, ik had het ook niet gedaan.
We hebben hier een brug die vrij snel omhoog gaat en ik heb al vaak mensen die nog snel onder de slagboom doorgingen bijna in het water zie vallen.
Ook een keer gezien dat een jongen op het stuk stond dat omhoog ging en zijn brommer nog op de lage wal. En hij maar testen hoe lang zijn armen waren
We hebben hier een brug die vrij snel omhoog gaat en ik heb al vaak mensen die nog snel onder de slagboom doorgingen bijna in het water zie vallen.
Ook een keer gezien dat een jongen op het stuk stond dat omhoog ging en zijn brommer nog op de lage wal. En hij maar testen hoe lang zijn armen waren
zondag 1 augustus 2010 om 18:32
Ik zou het absoluut gedaan hebben, indien te voet. Je kunt altijd op het moment dat je het afstapje over moet stoppen/terugkeren mocht op dat moment de brug opeens open gaan. En dan nog, die vliegt niet met 'n noodgang open, dus een klein sprongetje zou ik ook nog wel hebben gewaagd.
Met de auto had ik 't niet gedaan, want dan zou ik bang zijn m'n onderkant naar de knoppen te rijden op zo'n rand.
Met de auto had ik 't niet gedaan, want dan zou ik bang zijn m'n onderkant naar de knoppen te rijden op zo'n rand.
zondag 1 augustus 2010 om 18:33
zondag 1 augustus 2010 om 18:38
quote:Mariska76 schreef op 01 augustus 2010 @ 18:35:
Ik had vroeger een klasgenoot die dacht dat er geen trein meer aan kwam toen de slagbomen omhoog gingen en het licht nog knipperde. En toen kwam er nog wel een trein...
Ik wacht dus áltijd bij dit soort dingen. Ook al duurt het een uur, dan wacht ik een uur.
Och jee, dat liep niet best af zeker?
Hopelijk stond je er niet bij?
Ik had vroeger een klasgenoot die dacht dat er geen trein meer aan kwam toen de slagbomen omhoog gingen en het licht nog knipperde. En toen kwam er nog wel een trein...
Ik wacht dus áltijd bij dit soort dingen. Ook al duurt het een uur, dan wacht ik een uur.
Och jee, dat liep niet best af zeker?
Hopelijk stond je er niet bij?
zondag 1 augustus 2010 om 18:40
Ik heb het laatst gehad met zo'n domme poller in de weg, zo'n paal zodat je er met de auto niet langs kunt als je er niet moet zijn. Er staan van die lichten bij om aan te geven of je nog door kunt rijden of niet, en die waren rood... Maar de poller bleef beneden en kwam niet omhoog... Heb heel lang getwijfeld, gewacht of het misschien nog groen zou worden, maar uiteindelijk wel doorgereden (met een flinke gang, dat dan weer wel ). Was wel een beetje bang dat ie precies onder mijn auto weer omhoog zou komen...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~