Zou jij het erop wagen?

01-08-2010 18:19 53 berichten
Beetje suf topic misschien

Ik ben net thuis van een uur wachten voor een ophaalbrug..... Hij had een storing.

Nu zag ik veel voetgangers en fietsers gewoon onder de slagbomen kruipen en dus de brug oversteken. Dit terwijl de brug 20 a 30 cm omhoog stond nog.

Ikzelf vond dat best dom, omdat de brugwachter zei dat de brug een storing had en dus voor hetzelfde geld open kon gaan

Maar goed, daar stond ik dan een uur. En mijn huis was maar 100m verderop, weliswaar over de brug. Omlopen had geen zin vond ik, want omlopen duurde zeker 30 min tot een uur en zo zul je maar zien dat ie straks het weer doet.

Nu vraag ik me dus af, misschien was ik wel diegene die zo dom was om te blijven staan wachten. Over de brug lopen kost minder dan 30 seconden tijd en de brug stond niet zo hoog open, dus het was "slechts een afstapje".

Ben benieuwd wat jullie gedaan hadden

Had jij over de brug gelopen?

Totaal aantal stemmen: 85

Nee (38%)
Ja (62%)
Ik was gaan rennen, dat wel
Ik heb uiteraard nee gestemd, gewoon omdat mijn eigen leven belangrijker is en ongeluk in een klein hoekje zit. Wat is een uur nou op een mensenleven.

Ik zie het al voor me:jonge vrouw ernstig gewond (of dood zelfs ) bij oversteken openstaande brug

(Ik ben er pas vanavond weer )
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca40 schreef op 01 augustus 2010 @ 18:21:

Ik was gaan rennen, dat wel Inderdaad, rennen en voor de zekerheid een flinke aanloop nemen...
Dan maar niet stoer zijn; ik had het ook niet gedaan.
Ik had dat ook niet gedaan.
Nou ik was echt niet blijven wachten, wat kan er nu helemaal gebeuren... Die brug vliegt echt niet ineens met een rotgang open.
Nee, ik had het ook zeker niet gedaan. Je zal niet de eerste zijn die klem komt tussen de brugdelen
Nope, net als een spoorovergang. Doe ik ook niet.
Wuilesman was tussen beide helften gaan liggen zodat ik over hem heen lopend naar de overkant had kunnen schrijden.

Ik was omgelopen.
Zou ik wel gedaan hebben. Die 30 seconden..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Nee, ik had het ook niet gedaan.

We hebben hier een brug die vrij snel omhoog gaat en ik heb al vaak mensen die nog snel onder de slagboom doorgingen bijna in het water zie vallen.

Ook een keer gezien dat een jongen op het stuk stond dat omhoog ging en zijn brommer nog op de lage wal. En hij maar testen hoe lang zijn armen waren
Wuiles, heb je gesnoven vandaag? Je bent op dreef
Spoorwegovergang vind ik trouwens iets anders, daar steek ik niet zo snel echt niet over tussen dichte slagbomen
Ik zou het absoluut gedaan hebben, indien te voet. Je kunt altijd op het moment dat je het afstapje over moet stoppen/terugkeren mocht op dat moment de brug opeens open gaan. En dan nog, die vliegt niet met 'n noodgang open, dus een klein sprongetje zou ik ook nog wel hebben gewaagd.

Met de auto had ik 't niet gedaan, want dan zou ik bang zijn m'n onderkant naar de knoppen te rijden op zo'n rand.
Als ik lopen daar was geweest dan was ik zeker onder de slagbomen door gegaan. Ik ga echt geen uur wachten voor een opening van 30 cm.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
quote:Bindi schreef op 01 augustus 2010 @ 18:27:

Nou ik was echt niet blijven wachten, wat kan er nu helemaal gebeuren... Die brug vliegt echt niet ineens met een rotgang open.Dat weet je niet zeker!! Zou wat zijn, wordt je ineens gelanceerd
Ik had vroeger een klasgenoot die dacht dat er geen trein meer aan kwam toen de slagbomen omhoog gingen en het licht nog knipperde. En toen kwam er nog wel een trein...

Ik wacht dus áltijd bij dit soort dingen. Ook al duurt het een uur, dan wacht ik een uur.
Ik zou het niet gedaan hebben,

maar als het heel lang duurde en zo ongeveer iedereen zou het wel doen, dan was ik er ook wel over heen gerend
Ik denk dat je problemen groter zijn als de brug opeens dicht gaat dan wanneer hij open gaat...
@Jole

Jij springt ook in sloot als de rest het ook doet?
quote:Mariska76 schreef op 01 augustus 2010 @ 18:35:

Ik had vroeger een klasgenoot die dacht dat er geen trein meer aan kwam toen de slagbomen omhoog gingen en het licht nog knipperde. En toen kwam er nog wel een trein...

Ik wacht dus áltijd bij dit soort dingen. Ook al duurt het een uur, dan wacht ik een uur.

Och jee, dat liep niet best af zeker?

Hopelijk stond je er niet bij?
Nee ik zou gewoon wachten, ik ben een schijterd!
Ik heb het laatst gehad met zo'n domme poller in de weg, zo'n paal zodat je er met de auto niet langs kunt als je er niet moet zijn. Er staan van die lichten bij om aan te geven of je nog door kunt rijden of niet, en die waren rood... Maar de poller bleef beneden en kwam niet omhoog... Heb heel lang getwijfeld, gewacht of het misschien nog groen zou worden, maar uiteindelijk wel doorgereden (met een flinke gang, dat dan weer wel ). Was wel een beetje bang dat ie precies onder mijn auto weer omhoog zou komen...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik zou ook die butt head zijn die braaf zou staan wachten, maar ondertussen zich steeds afvraagt of ze het ook zou doen en uiteindelijk te lang twijfelt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven