Hollandsche zuunigheid

31-07-2010 20:24 934 berichten
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.

Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.

Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll

ik ga op stap en ik neem mee

Totaal aantal stemmen: 222

niks, ik koop lekker wat te snaaien op lokatie (49%)
alleen een flesje water (34%)
Een hele koelbox vol tapas en wijn (10%)
ik ga nooit uit (2%)
zelfs als ik uit eten ga neem ik mijn eigen eten mee (4%)
ik ben aan de lijn Geen stemmen
ik weet het niet (0%)
geen mening (1%)
quote:dangeensuus schreef op 01 augustus 2010 @ 18:33:

thee in jouw geval dat je maar kleine beetjes kunt eten wegens een eetprobleem vind ik totaal anders als hebbenhebbenhebbenDacht serieus dat er stond "kleine beestjes kunt eten wegens een eetprobleem" Vroeg me al af wat het probleem was
Alle reacties Link kopieren
quote:miekie1 schreef op 01 augustus 2010 @ 18:49:

[...]

Dacht serieus dat er stond "kleine beestjes kunt eten wegens een eetprobleem" Vroeg me al af wat het probleem was nee, op garnalen na eet ik geen kleine beestjes
Geinig onderwerp. Ik sluit me bij o.a. Marels aan dat ik zelf eten meenemen, eten wegsmokkelen van het ontbijt, een overvol bord opscheppen van het AI-buffet en om een doggybag vragen iets knierterigs of iets hebberigs en daardoor dus iets onfatsoenlijks vind hebben.

Verder vind ik het ook totaal geen "soit de vivre" uitstralen om zo te doen, want het heeft in mijn ogen echt iets kneuterigs en iets sneuigs.

Uiteraard heeft niet iedereen hetzelfde budget om uit te geven tijdens een uitje, maar dit "dubbeltje op de eerste rang"-gedrag vind ik toch echt onnodig.
Ik heb geloof ik nog nooit iets gekocht bij een bioscoop...vind die prijzen daar echt schandalig. Bovendien denk ik helemaal niet aan snaaien als ik in een echt goeie film zit.
quote:Mazou schreef op 01 augustus 2010 @ 18:28:

[...]

Wel complimenten voor 'op je qui vive' en 'chapeau', krijg je weer bonuspunten mee .

Kun je bij de volgende oorontsteking weer lekker een paar foutjes maken .

Sterkte trouwens! Lijkt me niet fijn.

Dank je, ben ook maar een beetje blont hoor

Ik word Gallisch van dat oor. Geen pijn meer, maar die eeuwige piep en zak watten in je oor...
quote:singalala schreef op 01 augustus 2010 @ 18:38:

suikerzakjes meenemen om thuis de suikerpot mee te vullen is natuurlijk ubertriest........

Ik drink zelf zwarte koffie en probeer altijd (soms tot het dwangmatige) om die zakjes suiker/melk weer terug in het restaurant te krijgen omdat ik het zo zonde vind als ze met de hele rommel weggooien

Het stomme is dat ik het er áltijd vergeet bij te zeggen.
quote:DeKenau schreef op 01 augustus 2010 @ 18:58:

Ik heb geloof ik nog nooit iets gekocht bij een bioscoop...vind die prijzen daar echt schandalig. Bovendien denk ik helemaal niet aan snaaien als ik in een echt goeie film zit.Oh ik juist als ik in een goede film zit...al die emoties
quote:iris1969 schreef op 01 augustus 2010 @ 18:51:

Uiteraard heeft niet iedereen hetzelfde budget om uit te geven tijdens een uitje, maar dit "dubbeltje op de eerste rang"-gedrag vind ik toch echt onnodig.

Ik denk dat ik ergens tussen de uiterste zit

Wel iets mee naar de bios, maar niets mee moffelen bij een buffet.

Wel de extra's meenemen bij de Pizzahut, maar niet bij Parkheuvel.

Bij een all-in wel een flesje en een donut meenemen voor onderweg, niet een hele picknick
Ik vind de bioscoop zelf al veel te duur.

We hebben speciaal filmnet genomen.

Kunnen we voor weinig geld toch alle films zien.
quote:Jippertje schreef op 01 augustus 2010 @ 19:26:

[...]

Ik denk dat ik ergens tussen de uiterste zit

Wel iets mee naar de bios, maar niets mee moffelen bij een buffet.

Wel de extra's meenemen bij de Pizzahut, maar niet bij Parkheuvel.

Bij een all-in wel een flesje en een donut meenemen voor onderweg, niet een hele picknick

Ik denk dat ik daar ook een beetje zit.

Bij de bios bijv. een rolletje drop ofzo.

Bij de pizza hut een stukje meenemen om 10 minuten later op te eten (omdat ik snel vol zit, maar ook snel weer honger krijg, zeker bij een stuk pizza).

Maar dat allemaal niet altijd en per se ofzo. Soms is het ook hoe het uitkomt.
quote:poezekind schreef op 01 augustus 2010 @ 19:28:

Ik vind de bioscoop zelf al veel te duur.

We hebben speciaal filmnet genomen.

Kunnen we voor weinig geld toch alle films zien.Ik denk dat dáár voor mij het verschil zit. Eten en drinken op een terras vind ik hooguit wat prijzig. Bij de bioscoop vind ik het gewoon belachelijk duur! Ik bedoel, meer kwijt zijn aan drinken en lekkers dan aan de kaartjes?
quote:Anyco schreef op 01 augustus 2010 @ 18:31:

[...]

Ah als ik hier valhalla intyp dan krijg ik er zo'n mooie rode streep onder, bovendien zegt van dale dit;

Je hebt gezocht op het woord: walhalla.

 wal·hal·la het; o het hoogst bereikbare: de formule 1, het ~ vd autosport

 Wal·hal·la het; o (Germaanse myth) paradijs van gesneuvelde helden

Het woord valhalla kent van dale niet eens, tot zover de correcte schrijfwijze dan Van Dale inderdaad niet. Ik weet dat walhalla de gebruikelijke Nederlandse spelwijze is, maar ik vertik het daar aan mee te doen omdat het oorspronkelijk, in de oude Scandinavische talen (en de moderne ook trouwens) Valhall of Valhalla is. En de hele wereld heeft verder die schrijfwijze overgenomen (zoek maar eens het woord op in verschillende talen, het is overal Valhalla), alleen die stomme Nederlanders moeten het weer op hun eigen manier schrijven. En dat vind ik dus onzin, dus ik houd de (oorspronkelijke) spelling aan die de rest van de wereld ook hanteert. Omdat ik vind dat je aan traditionele begrippen niet moet gaan sleutelen om er een andere spelling van te maken.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 19:51:

[...]

Van Dale inderdaad niet. Ik weet dat walhalla de gebruikelijke Nederlandse spelwijze is, maar ik vertik het daar aan mee te doen omdat het oorspronkelijk, in de oude Scandinavische talen (en de moderne ook trouwens) Valhall of Valhalla is. En de hele wereld heeft verder die schrijfwijze overgenomen (zoek maar eens het woord op in verschillende talen, het is overal Valhalla), alleen die stomme Nederlanders moeten het weer op hun eigen manier schrijven. En dat vind ik dus onzin, dus ik houd de (oorspronkelijke) spelling aan die de rest van de wereld ook hanteert. Omdat ik vind dat je aan traditionele begrippen niet moet gaan sleutelen om er een andere spelling van te maken.Hoe doen ze het dan in Belgie?
En overigens wel complimenten voor de Welshe draak van Jippertje. Heeft dat een speciale reden of vond je 'm gewoon leuk?
quote:Jippertje schreef op 01 augustus 2010 @ 19:35:

[...]

Ik denk dat dáár voor mij het verschil zit. Eten en drinken op een terras vind ik hooguit wat prijzig. Bij de bioscoop vind ik het gewoon belachelijk duur! Ik bedoel, meer kwijt zijn aan drinken en lekkers dan aan de kaartjes?

Ik vind een bioskaartje best goedkoop. Zeker omdat het niet iets is dat je vaak doet.

Maar dat eten en drinken is vaak wel schandalig duur ja.

Dat is eigenlijk ook best onbeschoft .
quote:Mazou schreef op 01 augustus 2010 @ 19:52:

[...]

Hoe doen ze het dan in Belgie?

Spreken ze daar geen Nederlands dan?

En op Wikipedia is geen Vlaamse pagina over Valhalla, dus ik kan 't niet opzoeken. Geen idee wat ze er van maken, maar de ervaring is dat Belgen vaker "correcte" (dwz; oorspronkelijke) spelwijzen aanhouden dan Nederlanders.

In 't Frans is het Valhalla trouwens, dus in het Waals vast ook.
Voor de liefhebbers, van de Franse Wiki;

Dans la mythologie nordique, la Valhöll (ou Walhalla, Valhalla, Valhalle), demeure-des-occis, est le lieu où les guerriers valeureux sont amenés.
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 19:56:

[...]

En op Wikipedia is geen Vlaamse pagina over Valhalla, dus ik kan 't niet opzoeken. Geen idee wat ze er van maken, maar de ervaring is dat Belgen vaker "correcte" (dwz; oorspronkelijke) spelwijzen aanhouden dan Nederlanders.

Ik vroeg het, omdat je het had over 'die stomme Nederlanders'.

Ik was wel benieuwd of de Belgen ook zo stom zijn .
Belgen zijn veel leuker

Maar dit is weer offtopic he? En dat allemaal omdat ik het vertikte om walhalla te typen.
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 19:56:

[...]

Duitse wiki zegt wel dat walhalla ook niet correct is, daar is het walhall. En ook daar kennen ze valhalla niet, althans niet bij de wiki waar ik heb gekeken...

Sorry maar ik ben altijd erg nieuwsgierig naar dit soort dingen
Maar kijk eens op Wiki dan Anyco, en zoek eens in verschillende talen? Meestal is het Valhalla of Valhall. Kijk maar eens bij Noors, Deens, Zweeds....
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 20:00:

Belgen zijn veel leuker

Maar dit is weer offtopic he? En dat allemaal omdat ik het vertikte om walhalla te typen.

Ja het is wel erg off-topic, ik wil alleen wel weten hoe het nou zit nieuwsgierig als ik ben

On topic dan; ik ga zelden naar de bios maar koop er dan meestal wel (veel te duur) eten en/of drinken.
quote:iris1969 schreef op 01 augustus 2010 @ 18:51:

Geinig onderwerp. Ik sluit me bij o.a. Marels aan dat ik zelf eten meenemen, eten wegsmokkelen van het ontbijt, een overvol bord opscheppen van het AI-buffet en om een doggybag vragen iets knierterigs of iets hebberigs en daardoor dus iets onfatsoenlijks vind hebben.

Verder vind ik het ook totaal geen "soit de vivre" uitstralen om zo te doen, want het heeft in mijn ogen echt iets kneuterigs en iets sneuigs.

Sorry maar wat een vreemde post. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten als je zelf iets meeneemt naar de bios

Ik weiger om 6 euro de man uit te geven voor een flesje drinken en wat lekkers erbij. En nee, ik kan t makkelijk missen maar geef t liever uit aan andere zaken zoals een nieuwe iPad
Dan wil je toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten Hebbes? Wel naar de film en vreten tijdens de film, maar er niet voor willen betalen zoals de bedoeling is?
quote:Anyco schreef op 01 augustus 2010 @ 20:16:

[...]

Ja het is wel erg off-topic, ik wil alleen wel weten hoe het nou zit nieuwsgierig als ik ben

On topic dan; ik ga zelden naar de bios maar koop er dan meestal wel (veel te duur) eten en/of drinken.

Van de Engelse Wiki;

Valhalla (from Old Norse Valhöll "hall of the slain")

Dus de traditionele spelling is Valhöll, en daar is in modernere Scandinavische talen Valhall van gemaakt, en vervolgens door de rest van de wereld overgenomen als Valhalla. Alleen in een paaar talen hebben ze van de v en w gemaakt. Wat in mijn ogen niet logisch is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven