Hollandsche zuunigheid

31-07-2010 20:24 934 berichten
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.

Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.

Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll

ik ga op stap en ik neem mee

Totaal aantal stemmen: 222

niks, ik koop lekker wat te snaaien op lokatie (49%)
alleen een flesje water (34%)
Een hele koelbox vol tapas en wijn (10%)
ik ga nooit uit (2%)
zelfs als ik uit eten ga neem ik mijn eigen eten mee (4%)
ik ben aan de lijn Geen stemmen
ik weet het niet (0%)
geen mening (1%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 augustus 2010 @ 20:37:

[...]

Ja hoe vaak ik niet Tikkels over mijn hoofd heb zien vliegen vroeger.Maar die zeilden wij gewoon bewust zo hard mogelijk naar beneden, als puberT
668, the neighbour of the Beast
quote:dangeensuus schreef op 01 augustus 2010 @ 20:35:

( blij Loom)Uitzinnig van vreugde! :-)
[quote]dangeensuus schreef op 01 augustus 2010 @ 20:35:

[...]

Hartstikke mooi. En ik voel me er goed bij om gewoon te betalen voor een zak vreten ( blij Loom) van de bioscoop wetende dat het VEEEEEL te duur is X-D[/quote

Nou allebei blij toch
ow ja tikkels, die kwamen heel hard aan!
ik dacht al, wat hoor ik voor een enorm gejoel en gebrul, maar het was Loom d'r vreugdedansje
quote:Star schreef op 01 augustus 2010 @ 17:57:

[...]

Duidelijk

Was even bang dat je met 'ja maar ik heb er voor betaald hoor' aan zou komen Als ik zo dacht, zou ik net als sommige andere waarschijnlijk me het ongans hebben gehamsterd.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik wil geen spelnazi zijn hoor (mensch, dóe het dan ook niet ) maar het is toch echt joie de vivre.

Soit betekent zoveel als "nou goed dan". Op zn Bels iets als "vooruit dan maar". Da's écht wel iets anders.
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 20:38:

[...]

Maar die zeilden wij gewoon bewust zo hard mogelijk naar beneden, als puberT Je helpt je brave imago om zeep nu
Op zn Bels....jee, jij bent echt ingeburgerd
Ik heb nooit gezegd dat ik braaf was
En het is Schwung.
Zeg Loomii, wees jij eens niet zo'n nare spelnazi
Ben laatst uit eten geweest voor 100 piek per persoon. Geen moeite mee. Dan is het dat ook gewoon waard. Ik heb geen moeite met geld uitgeven, koop graag kwaliteit en die is niet altijd goedkoop.

Maar drie keer zoveel voor een rol snoep betalen in de bios, dat doe ik dus niet. Dat is namelijk gewoon ronduit belachelijk en afzetterij. Ik betaal al de normale prijs voor een kaartje, en verwacht voor de rest ook normale prijzen.

Geinig topic, Dangeensuus. Was je nou echt zo verbaasd?

Betaal je in een winkel ook gewoon drie keer zoveel voor een jurkje? Of vind je dat weer geen vergelijking? Ik bedoel, je gaat wat kopen, dus het mag wat kosten, toch?
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 20:45:

Zeg Loomii, wees jij eens niet zo'n nare spelnazi Waarom niet?! 't Is gratis!
Mel, drie keer zo veel voor een jurkje in de winkel in vergelijking tot wat???

Ik ben je totaal kwijt nu, ik zou in ieder geval geen goedkope namaak kopen van een duur jurkje, ik koop of de echte, of ik koop het niet,totaal andere discussie overigens

En ja ik was ( en ben nog steeds wel ietsje) verbaasd dat mensen echt zelf eten meenemen naar de bios
Ook waar Loomii

En Mel, ik zei dat al ergens in dit topic; dan zou je ook op het terras je eigen drinken mee moeten nemen omdat je vier keer zoveel betaalt voor een colaatje dan in de supermarkt.

In de horeca betaal je horecaprijzen, dus waarom wel 1,80 voor een colaatje, maar geen euro voor een rolletje snoep of drie euro voor popcorn?

Ze moeten er nu eenmaal ook op verdienen. Het is onzin om te verwachten dat ze in een horecagelegenheid tegen supermarktprijzen dingen verkopen.
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 20:20:

Dan wil je toch voor een dubbeltje op de eerste rang zitten Hebbes? Wel naar de film en vreten tijdens de film, maar er niet voor willen betalen zoals de bedoeling is?Ehm, het is sowieso betaald, neem ik aan, alleen dan goedkoper.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Melpomene schreef op 01 augustus 2010 @ 20:47:

Ben laatst uit eten geweest voor 100 piek per persoon. Geen moeite mee. Dan is het dat ook gewoon waard. Ik heb geen moeite met geld uitgeven, koop graag kwaliteit en die is niet altijd goedkoop.

Maar drie keer zoveel voor een rol snoep betalen in de bios, dat doe ik dus niet. Dat is namelijk gewoon ronduit belachelijk en afzetterij. Ik betaal al de normale prijs voor een kaartje, en verwacht voor de rest ook normale prijzen.

Geinig topic, Dangeensuus. Was je nou echt zo verbaasd?

Betaal je in een winkel ook gewoon drie keer zoveel voor een jurkje? Of vind je dat weer geen vergelijking? Ik bedoel, je gaat wat kopen, dus het mag wat kosten, toch? dus
quote:Marels schreef op 01 augustus 2010 @ 20:58:

Ook waar Loomii

En Mel, ik zei dat al ergens in dit topic; dan zou je ook op het terras je eigen drinken mee moeten nemen omdat je vier keer zoveel betaalt voor een colaatje dan in de supermarkt.

In de horeca betaal je horecaprijzen, dus waarom wel 1,80 voor een colaatje, maar geen euro voor een rolletje snoep of drie euro voor popcorn?

Ze moeten er nu eenmaal ook op verdienen. Het is onzin om te verwachten dat ze in een horecagelegenheid tegen supermarktprijzen dingen verkopen.Op een terrasje ga ik iets drinken. Daar zit ik ook voor de gezelligheid, het is niet puur het drankje. Uit eten ga ik om te eten, met alles wat daarbij hoort: de sfeer, de bediening, de smaken.

In de bioscoop ga ik om de film te bekijken. Het rolletje drop of de zak snoep is er bijzaak. Daar ga ik niet voor, en daar betaal ik dus ook geen achterlijke prijzen voor.
Dubbel.
quote:shahla schreef op 01 augustus 2010 @ 20:59:

[...]

Ehm, het is sowieso betaald, neem ik aan, alleen dan goedkoper.

Maar niet aan de bioscoop. En het mág niet, dus, zelf eten meenemen.

Dus als je dan toch eten mee naar binnen smokkelt omdat je in de bioscoop niks wilt kopen en tóch wilt snaaien onder de film, dan wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, ja.
Ik vind een rolletje drop ook weer iets anders als een zak home made popcorn en drinken, en snoep en de hele santenkraam er op en eraan
Maar betaal ik drie keer zoveel voor een jurk in de winkel dan waar?
quote:dangeensuus schreef op 01 augustus 2010 @ 20:53:

Mel, drie keer zo veel voor een jurkje in de winkel in vergelijking tot wat???

Drie keer de normale prijs, dus. Je bent er toch, je wilt wat kopen, het mag wat kosten. Dat doe je toch ook niet?

Overigens kom ik nooit in de bioscoop, en zou, als ik ging, waarschijnlijk vergeten iets mee te nemen en dus niets kopen.

Maar bijvoorbeeld in de trein dan? Je kunt je eigen brood meenemen voor onderweg. Is dat dan ook Hollandse zuunigheid? Of moet ik dan per se iets smerigs bij dat dure karretje kopen?
Eens Mel, maar ik heb dus al 100 keer gezegd; als je komt voor de film en geen achterlijke prijzen voor eten en drinken wilt betalen, prima, maar dan eet je, in mijn mening, dus niks tijdens de film.

Dan kom je om de film te kijken en doe je het goedkoop, maar doe je toch niks wat niet toegestaan is (= zelf iets meenemen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven