Hoe zit dat? Vrijgezellenfeest

02-08-2010 14:09 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar gaat mn beste vriendin trouwen! Heb nog geen idee wie ze als getuige kiest, maar ik zou graag haar vrijgezellenfeest organiseren. Moet ik daarvoor gevraagd worden of vraag ik dat aan haar? Hoe zit het allemaal? Heeft iemand hier ervaring mee?
Je kunt vragen of ze een ceremoniemeester heeft gevraagd.

De ceremoniemeester regelt dit soort dingen meestal. Zo niet, dan kun je haar vragen of ze het leuk zou vinden, en of jij dat dan mag doen.
Normaal gesproken regelt de getuige en/of ceremoniemeester dat. Ik zou dus even wachten met plannen en regelen. Wacht even af of zij jou vraagt als getuige of als ze dat niet doet, overleg dan even met de getuige of jij het plant of dat jullie het misschien samen doen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik heb aan een vriendin gevraagd of ze wist of iemand wat voor haar man regelde en of mijn vriend dat misschien mocht doen. Doordat het regelen van de datum, en de vrienden allemaal door haar en mij gedaan zijn is het hem nooit opgevallen dat het om een feestje voor hem ging. Hij had het idee dat we bezig waren een etentje te plannen oid.
Gewoon vragen of zij het leuk vindt dat jij een vrijgezellenavond organiseert.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
In de regel wordt je hiervoor gevraagd...... of je nu getuige, ceremoniemeester of 'gewoon een' vriendin bent.
Het is toch juist de bedoeling dat het een verrassing is voor haar? en dat ze tot op het laatste moment niet weet wanneer/dat het feest gehouden wordt?! Meestal zijn het de vriendinnen/(schoon)zussen/collega's van de bruid die het vrijgezellenfeest regelen dus daar val jij ook onder, TO! Gewoon even met de rest van de vriendinnen overleggen dus!
Ik ben dan wel ceremoniemeester(es) bij mijn zusje, maar ben niet gevraagd haar vrijgezellenfeestje te organiseren... Ik heb zelf het initiatief genomen. Ik heb het mailadres van haar beste vriendinnen gevraagd, het leek me dat zij ook wel wilden meedenken. Ik kan je wel vertellen dat ik het beter meteen vanaf het begin alleen had kunnen organiseren, was een stuk makkelijker en sneller gegaan! Dat hoor ik van meer mensen...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Het is gebruikelijk als de getuige het vrijgezellenfeest organiseert.

Als je vriendin wil dat jij dit regelt, dan zal ze je vragen.

Haar vragen lijkt me geen goed idee, de kans is dan aanwezig dat ze zich dan verplicht voelt jou dit te laten doen, terwijl ze dit misschien niet van plan was.
Nou mijn ouders zijn mijn getuige, ik denk niet dat ze mijn vrijgezellenfeestje gaan organiseren.....
Hmmm... Ik was bij vriendinnetje al zowat aan het regelen, samen met andere vriedin. Vond zij ook prima, en haar andere vriendin en zus ook dus mooi.

Ik heb het dus zo ongeveer gevraagd.

Bij andere vriendinnetje gaf die zelf al aan dat haar zus (getuige) dat ging regelen. Ik zou het gewoon vragen en nu als eerste z.s.m. een datum prikken, dan is dat maar gebeurd. Agenda's zijn nu voor volgend jaar nog vrijwel leeg!
Volgens mij zijn er best ouders (moeders) die vrijgezellenfeestjes van hun dochters organiseren.

Er zijn namelijk mensen die hun moeder en schoonmoeder uitnodigen voor een vrijgezellen...
En mijn ceremoniemeester vroeg of zij het mocht doen trouwens. Vond ik prima!
Volgens mij gaat dat overal anders. Tot nu toe heb ik meegemaakt dat meestal de vriendinnen en evt. (schoon)zus(sen) even met elkaar overlegden over wie het ging doen. Bij één vriendin waren het de ceremoniemeesters die het initiatief namen, bij een andere de (schoon)zussen, bij weer een ander een deel van de vriendinnengroep. Eén vriendin die volgend jaar gaat trouwen, heeft mij heel concreet gevraagd of ik samen met vriendin A. haar vrijgezellenfeest wil organiseren. (Nee, dat vraagt de bruid normaal niet zelf, maar is praktisch omdat ik haar handicap het beste ken en daarom goed kan inschatten wat zij wel en niet (aan)kan.) Bij haar ben ik trouwens ook getuige. Dat om even te illustreren dat het bij iedereen weer anders is. Maar bij de meeste feestjes die ik tot nu toe heb meegemaakt, was het een groepje van vriendinnen en/of zussen die het met elkaar regelden. Ik zou dus gewoon even informeren bij evt. zus(sen) of ceremoniemeesters of er al iemand is die het vrijgezellenfeest organiseert. Als jij haar beste vriendin bent, is het m.i. niet vreemd om aan te geven dat je dat graag wilt doen, of om je op te werpen als organisator.
Bedankt voor alle tips! Ik denk dat ik nog heel even afwacht. Gezien ze nu alleen nog maar de datum en lokatie hebben geregeld. Weet niet of ze misschien haar zussen als getuige vraagt of juist 1 of 2 vriendinnen. Als ze mij eventueel kiest dan zal ze misschien wel vragen of ik het wil regelen en anders kan ik altijd nog vragen of iemand het al regelt. Maar ken haar vriendinnen ook goed en dan sta ik met nog een vriendin wel het meest dichtbij. Dus heel raar is het niet dat ik het graag wil doen, lijkt me dan.... Maar weet ook niet zo goed of het nou gebruikelijk is dat ze weet dat er iets gaande is of dat het juist als een verrassing moet zijn... Ik heb ook wel eens gehoord dat je aan haar vraagt wie ze wil dat er komen. Klopt dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven