Tetterettes tetteren de zomer door!

30-07-2010 23:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
HOERA, ons 10e Tettertopicl!

Het gaat hier over alles wat haren, veren, vacht, huid, wol of schubben heeft, pootjes, vinnen, benen of vleugels. En over nog veel meer, want off topic bestaat hier lekker niet.

Fotospam over dieren is verplicht meer dan welkom.

Dit zijn een paar van onze mooierds:

Doe lekker mee, we zijn heel leuk en bijten niet. Echt niet.

Vorig topic: Tetterettes slepen elkaar de zomer door
Ahh lief Splint. Maar eerst zou je nog op de thee komen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik moet even zo vreselijk huilen...maar het verhaal is af.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Olijf
dikke oemph lieve olijf
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ach gos, Olijf!
Olijf
Dank jullie wel, tranen zijn al weer redelijk opgedroogd. Het was even kort maar hevig. Net met Olief gebeld, hij kijkt het verhaal vanavond nog even door en dan zet ik het later deze week aan de andere kant.

Het is goed zo, het verhaal is af. Ik heb het opgeslagen en ga zo ff lekker douchen. Nu koffie en een sigaretje, daar ben ik wel aan toe!

Ik voel me wel opgelucht nu.
quote:Olijfje_ schreef op 02 augustus 2010 @ 13:34:

Ik moet even zo vreselijk huilen...maar het verhaal is af.

Olijfje Ik wil het graag lezen, ook al zullen hier de tranen heftig stromen.

Ik heb een Hyves account, omdat ik lid ben van een fanclub, maar verder een totaal Hyves leek , kijk eigenlijk ook nooit naar die fanclub toestand. Hoe kan ik jouw verhaal lezen? Moet ik jou ergens uitnodigen of jij mij?
Slof, ik mail het je dan wel toe ok? Is denk ik handiger! Zet dadelijk je mailadres hier heel even neer, dan kopieer ik het en dan haal je 'm weer weg, ok?

*haalt luidruchtig neus op*
Het verhaal is niet echt heel treurig verder hoor, alleen aan het eind kreeg ik het even te kwaad. Gevolg is wel dat ik nu met een zwart en een grijs stuk plakband opgescheept zit
TH: even wat egel-love-info :

Na 9 tot 11 maanden zijn onze west Europese egels in staat zich voort te planten. Het vrouwtje zal eerst van het mannetje niets willen weten, maar een beetje egel laat zich niet afschrikken. Ze zal hem met de stekels te lijf gaan en rondjes lopen, tot ze in kringetjes langs elkaar lopen; een egel carrousel. Wanneer een ander mannetje zo dom is zich hierin te mengen zal hij snuivend worden weggejaagd, waarna hij gauw weer naar zijn egelin gaat, als zij er tenminste niet vandoor is. Uiteindelijk, na soms wel 2 dagen, komt het tot een paring. Het wijfje drukt zich tegen de grond en legt al haar stekels plat. Ze doet haar achterpootjes iets omhoog, waarna het mannetje haar beklimmen kan. Zo wordt de paring in enkele seconden voltrokken. Samen betrekken ze de woning van het wijfje. Na ongeveer 35 dagen vóór de geboorte van de jongen jaagt de egelin hem er net zo snel weer uit. Hoewel sommige boeken ook wel schrijven dat de man na de paring meteen vertrekt. Overigens heeft dit niets te maken met ontrouw maar hij schakelt zich zelf uit als voedsel concurrent.

De jongen worden tussen mei en september geboren. Soms krijgt een wijfje 2 maal een nest. In mei of juni en in augustus of september. Meestal zijn het 5 tot 7 jongen. Jongen hebben gesloten oren en ogen en zijn volkomen kaal. De huid bevat veel water en de stekels liggen in dit ‘kussen’ ingebed. Bij de geboorte zouden ze anders de moeder kunnen beschadigen. Binnen 24 uur verliest de huid veel water en verschijnen er witte stekelpunten. Na 36 tot 60 uur verschijnen de punten van de donkere lichtgeringde pennen. Met ongeveer drie weken gaan de ogen en oren open. De egeltjes zijn nu behaard en bestekeld. In de 6e week vallen de eerste witte stekels weer uit. Na 6 weken moeten ze minimaal 300 gram wegen. Tegen het einde van de derde week verlaten ze af en toe het nest en later volgen ze de moeder en gaan ze ook voedsel zoeken. Rond deze tijd krijgen ze ook een melkgebit. Als de jongen zelfstandig zijn, na bijna 3 maanden verdrijft de moeder ze. Egels wisselen hun melkgebit na 2 tot 3 maanden voor een blijvend gebit. In de bovenkaak zitten 20 en in de onderkaak 16 tanden.

Dus mochten er baby's komen zal dat ongeveer begin september gebeuren!
Slofje, thks! We gaan het nauwlettend in de gaten houden . Papa egel heeft het snuiven lang vol gehouden, of het lang genoeg was om mama te mogen bevruchten moet nog gaan blijken. Even een foto van the happy couple:

Weer even een ego berichtje van mij.

Net thuis nadat ik eerst even bij de winkel langs geweest was. Ik heb even flink geshopt om poes om te kopen. Ik dacht wat bij kinderen werkt moet ook bij poezen werken. Dus fijn een nieuwe leuke speeltjes gekocht. Ik had die ook aan soulcats gegeven en haar katten waar er helemaal wauws van dus poes vast ook. Verder anti stress snoepjes gekocht, een anti stress halsband(met feromonen) en natuurlijk niet te vergeten hart en kip.

Nadat ik de halsband om had gedaan de eerste ontmoeting, samen eten en dat ging eigenlijk zonder veel problemen. Even en brom maar verder niets. Daarna even gespeeld met mevrouw, speeltje was errûg leuk. Daarna samen naar de keuken. Terug de trap op naar de woonkamer was het even meppen. Hero maakte zich klein en Banjer hield het vrij lady like. Ik Banjer liefkozend toe gesproken, geaaid en gerustgesteld. Dat werkte wel, ze liet hem achter en ging naar boven. Boven weer even gespeeld met haar. Even de agressie kwijt. Net boven weer even een spannend moment. Hero was achter de bank en Banjer zette de achtervolging in. Maar het hart werkt als mooi afleiding.

Maarja eens zit ze vol... en wat dan. Zou het werken als ik Hero inwrijf met kattenkruid??
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Ze zitten nu tegenover elkaar... te knipogen..
quote:Olijfje_ schreef op 02 augustus 2010 @ 13:51:

Slof, ik mail het je dan wel toe ok? Is denk ik handiger! Zet dadelijk je mailadres hier heel even neer, dan kopieer ik het en dan haal je 'm weer weg, ok?

*haalt luidruchtig neus op*

Olijf: je kunt het t.z.t. sturen naar *poef weg*

Ik heb even snel een ander adres aangemaakt, anders staat hier voluit mijn echte naam. Niet erg dat jullie dat zien hoor, maar toch......je weet maar nooit.

Ik wil me toch nog eens een keer gaan verdiepen in dat Hyves gedoe. Hebben jullie daar ook een soort van tetterclubje of gewoon handig voor meer privézaken? Wilde toen ook graag de dvd zien die voor Leo's kat gemaakt is, maar helaas.
Slof, je staat in mijn adresboek. Je kunt 'm dus weer weghalen hier! Doe dat maar want anders kan je ineens allemaal spam krijgen, er zijn van die onverlaten die forums afspeuren naar adressen.
Inderdaad! Ik had vorige week mijn mailadres neergezet. GEK werd ik van die flauwekulberichten die ik ineens kreeg.
Pff... mensen problemen oplossen is toch veel makkelijker dan dierenproblemen...
quote:AnneDaisyMay schreef op 02 augustus 2010 @ 14:22:

Weer even een ego berichtje van mij.

Net thuis nadat ik eerst even bij de winkel langs geweest was. Ik heb even flink geshopt om poes om te kopen. Ik dacht wat bij kinderen werkt moet ook bij poezen werken. Dus fijn een nieuwe leuke speeltjes gekocht. Ik had die ook aan soulcats gegeven en haar katten waar er helemaal wauws van dus poes vast ook. Verder anti stress snoepjes gekocht, een anti stress halsband(met feromonen) en natuurlijk niet te vergeten hart en kip.

Nadat ik de halsband om had gedaan de eerste ontmoeting, samen eten en dat ging eigenlijk zonder veel problemen. Even en brom maar verder niets. Daarna even gespeeld met mevrouw, speeltje was errûg leuk. Daarna samen naar de keuken. Terug de trap op naar de woonkamer was het even meppen. Hero maakte zich klein en Banjer hield het vrij lady like. Ik Banjer liefkozend toe gesproken, geaaid en gerustgesteld. Dat werkte wel, ze liet hem achter en ging naar boven. Boven weer even gespeeld met haar. Even de agressie kwijt. Net boven weer even een spannend moment. Hero was achter de bank en Banjer zette de achtervolging in. Maar het hart werkt als mooi afleiding.

Maarja eens zit ze vol... en wat dan. Zou het werken als ik Hero inwrijf met kattenkruid??

Nee, niet inwrijven met kattekruid!!! Als Banjer erop zou reageren kan dat wel eens heel fel gaan. Dan ziet ze Hero als een met kattekruid gevuld speeltje!!

Trouwens, niet alle katten reageren op kattenkruid. Schijnt dat katten daarvoor een bepaald gen moeten hebben (ooit gelezen). Van mijn 7 katten is er maar 1 die er op reageert en er helemaal gek van wordt (zakje kruid in een ouwe sok). Heb ooit plantjes ervan neergezet en die werden niet bekeken!!
Olijfje, ik kijk het eind van de middag lieverd dus ik kom erop terug.

Anne, dit is toch al prachtig? Niet te veel willen. Beetje grommen. Weet je nog dat je hier was? Hier willen ze kip of hart eigenlijk niet eens delen met de anderen, ben later toen je weg was nog meer wezen halen.

Jij relaxed, katten ook. XXX
quote:Olijfje_ schreef op 02 augustus 2010 @ 14:35:

Slof, je staat in mijn adresboek. Je kunt 'm dus weer weghalen hier! Doe dat maar want anders kan je ineens allemaal spam krijgen, er zijn van die onverlaten die forums afspeuren naar adressen.Thnx Olijf en Klets. Heb het snel weer weggehaald, zit echt niet te wachten op allerlei onzin
Oké niet inwrijven met kattengras dus

Maar poes heeft zakje wel ontdekt, opengemaakt en ligt het nu in mijn mooie berber te wrijven.

En idd ik relaxt katten relaxt!

Maar ik juich niet te vroeg....
Gewoon wat van dat spul in twee bolletje aluminiumfolie doen. Dat is hier zoooo favoriet. Allebei een balletje geven.
Myleen ik snap nu ook waar dat bakje in de kattenspa voor is. Daar moet je kattengras in doen
Wat MV zegt: kattenkruid oke voor de nodige relaxation (haha is dit een woord), maar niet op Hero zelf wrijven. Zo te lezen gaat het al een stuk beter! En maak je geen zorgen: blazen, grommen en meppen kan nog wel even duren, maar gaat echt over. Fijn dat je vanmiddag vrij kon nemen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven