Hollandsche zuunigheid

31-07-2010 20:24 934 berichten
Ik las zojuist in een ander topic een opmerking van een andere forummer die haar eigen chips mee nam naar de bioscoop. Weer een andere dame vertelde dat ze altijd haar eigen water en snaai meenam omdat ze het in de bios te duur vond.

Nu zijn dit stuk voor stuk hele lieve meiden hoor maar ik ben eigenlijk een beetje flabbergasted dat je je eigen eten meeneemt als je uit gaat. Een bioscoopbezoekje vind ik persoonlijk een uitje, en dat mag best wat kosten.

Wat vinden jullie?? En voor de volledigheid uiteraard een poll

ik ga op stap en ik neem mee

Totaal aantal stemmen: 222

niks, ik koop lekker wat te snaaien op lokatie (49%)
alleen een flesje water (34%)
Een hele koelbox vol tapas en wijn (10%)
ik ga nooit uit (2%)
zelfs als ik uit eten ga neem ik mijn eigen eten mee (4%)
ik ben aan de lijn Geen stemmen
ik weet het niet (0%)
geen mening (1%)
Goed zo Kip! Ze zullen het meemaken! Een vuist maak je!
quote:dangeensuus schreef op 01 augustus 2010 @ 22:00:

Mijn topics zijn altijd gezellig

Gaan nooit echt ergens over

En delph je hebt wel gelijk hoor, het gros van de Nederlanders kan dat idd niet.

Ik wel en ik weet ook nog dat je Mississippi met dubbel s dubbel s dubbel p schrijft. Shazaam

Zeg wat krijgen we nou!!! Gaat nergens over??? Ik heb er wat van geleerd anders hoor, noem dat maar niks

Maar oké gezellig vind ik het wel.

En om dan maar off-topic te blijven, I duitsland, net terug van een midweek Hamburg (echt een valhalla daar ) bij lieve vriendin, hopelijk snel weer een keertje!
quote:Marels schreef op 02 augustus 2010 @ 07:37:

Voor de allerlaatste keer, en dan ben ik echt weg; omdat het gewoon niet MAG. Het is asociaal omdat de bioscoop verbied om zelf iets mee te nemen en je het toch zo nodig moet doen, want "wie verbied jou wat". DAT is precies die mentaliteit waar ik het over heb, die fantastische assertiviteit.

Precies we vinden maar met z'n allen dat we overal recht op hebben en als dat niet zo is dan doen we het toch en schijt aan die anderen die dat dan niet willen. Dat is inderdaad niet assertief, maar gewoonweg onfatsoenlijk.

De bioscoop wil dit niet (waarschijnlijk om de inkomen niet mis te lopen) en dan doe je het dus niet. Punt uit.
Alle reacties Link kopieren
Iris, daar heb je wel gelijk in, maaaaarrrrrr waarom, oh waarom, zijn de prijzen van die drankjes/popcorn zo achterlijk hoog??

En iets doen wat niet mag: tja, de één is heel principieel, de ander laat de teugels misschien wat vaker vieren. Ook misschien vanwege geldgebrek?
quote:Liv schreef op 02 augustus 2010 @ 10:40:

Iris, daar heb je wel gelijk in, maaaaarrrrrr waarom, oh waarom, zijn de prijzen van die drankjes/popcorn zo achterlijk hoog??Precies. Die liggen vaak een stuk hoger dan in cafés. Dat is toch raar?
Bij onze bios zijn de prijzen voor drinken en snacks niet zo hoog, best te doen. Ik neem dan ook nooit iets mee naar de film. Ik zou er ook niet aan gedacht hebben drinken mee te nemen, omdat ik me inderdaad niet kan voorstellen dat het is toegestaan. Persoonlijk vind ik de film zelf wel prijzig: met twee kinderen naar een kinderfilm en ik ben al bij de kassa 30 euro lichter. Zo langzamerhand ga ik liever thuis zitten, knus op de bank, popcorn en ijsthee erbij, en er samen een thuisbios-feestje van maken.

Mensen die wel eigen spullen meenemen? Tja, ik zou het niet doen als er duidelijk is aangegeven dat het niet mag. Dan inderdaad liever niks die twee uurtjes. Maar als het wel is toegestaan, lekker meenemen als je wilt!
...
Omdat ze vet willen verdienen!!!!
Als iedereen zijn eigen eten en drinken meeneemt, dan zal dat allemaal wel, maar dan moeten die mensen niet gaan klagen dat de bioscoopkaartjes duurder worden of bioscopen helemaal verdwijnen. Er moet toch op de 1 of andere manier geld verdiend worden, het is natuurlijk geen filantropische instelling.
Ah joh, alle bioscopen worden tóch overgenomen door Pathe ofzo. Big business is dat hoor.
quote:Baudolino schreef op 02 augustus 2010 @ 11:19:

Als iedereen zijn eigen eten en drinken meeneemt, dan zal dat allemaal wel, maar dan moeten die mensen niet gaan klagen dat de bioscoopkaartjes duurder worden of bioscopen helemaal verdwijnen. Er moet toch op de 1 of andere manier geld verdiend worden, het is natuurlijk geen filantropische instelling.Ik denk dat dat eerder ligt aan het downloaden van films of het huren/kopen van DVD's dan aan het wel of niet een colaatje kopen. Ik ga steeds vaker naar de bios, omdat ik het nu leuker vind dan vroegah. 't Is er lang zo druk niet, dus je kan het hele scherm zien zonder dat er een achterhoofd in beeld zit, je hebt niet meer van die groepen opgeschoten eikeltjes die er doorheen zitten te schreeuwen en met popcorn enzo zitten te gooien.
quote:loomii schreef op 02 augustus 2010 @ 11:59:

[...]

Ik denk dat dat eerder ligt aan het downloaden van films of het huren/kopen van DVD's dan aan het wel of niet een colaatje kopen. Ik ga steeds vaker naar de bios, omdat ik het nu leuker vind dan vroegah. 't Is er lang zo druk niet, dus je kan het hele scherm zien zonder dat er een achterhoofd in beeld zit, je hebt niet meer van die groepen opgeschoten eikeltjes die er doorheen zitten te schreeuwen en met popcorn enzo zitten te gooien.

Ik ben het hier wel mee eens. Soms zie je de dvd van een film al op internet of in de winkel als die nog in de bioscoop speelt.

Ik ga maar 2 keer per jaar naar de bios denk ik dus niet veel ervaring. Maar op internet lees ik nog wel verhalen dat jongelui vervelend waren in de bios. Vooral die bij het Leidseplein in Amsterdam (waar ik daarom al niet heen zou gaan).

Dat zou ik echt zonde vinden van mijn geld, maar he, dat weet je ook niet van te voren.

Als het goed is zit ik zondagochtend met een zaal vol viva-meiden. Het zal mij benieuwen. Her en der al gevraagd of er nog meer gaan maar nog geen bekenden gespot voor zondagochtend .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:loomii schreef op 02 augustus 2010 @ 11:59:

[...]

Ik denk dat dat eerder ligt aan het downloaden van films of het huren/kopen van DVD's dan aan het wel of niet een colaatje kopen. Ik ga steeds vaker naar de bios, omdat ik het nu leuker vind dan vroegah. 't Is er lang zo druk niet, dus je kan het hele scherm zien zonder dat er een achterhoofd in beeld zit, je hebt niet meer van die groepen opgeschoten eikeltjes die er doorheen zitten te schreeuwen en met popcorn enzo zitten te gooien.

De bioscopen verdienen vrijwel niets aan de films. Ze moeten het van het buffet hebben en daarom mag het niet. Er gaat meer dan de helft van de opbrengst van die bioskaartjes naar de filmmaatschappijen. De rest is voor kosten personeel, pand, apparatuur e.d.

Het buffet, daar moeten ze het van hebben voor de winst.
Flesje water zit standaard in mijn tas!

Verder ligt het aan mijn budget. Soms zit ik wat ruimer en ga ik voor het gemak. Soms zit ik wat krapper bij kas en neem ik iets lekkers mee. Ik vind overigens wel dat ze in pretparken en bioscopen uiterste prijzen vragen. Als ze nou eens 1 euro voor een glas fris vragen, verkopen ze tochmeer en maken nog steeds winst! Vooral bij een kindervoorstelling is dat aan te bevelen!
Volgens mij mogen ze geen 1 euro vragen voor een glas fris, ik meen dat er een minimum prijs gehanteerd word voor merkfrisdranken en alcoholische dranken etc
Zal een voorbeeld geven, mijn moeder was een single moeder.

2 kinderen en als we naar de bios gingen ( of een pretpark ) dan nam ze altijd gewoon eigen bolletjes mee ( die ik altijd lekker vond trouwens ) en drinken. Ook naar de bioscoop heeft ze dat vaak gedaan, waarom? Puur omdat ze op de centen moest letten en omdat de prijzen voor popcorn en drinken te hoog zijn. Dus nam ze altijd fruitellas mee in haar tas en dat soort snoepjes.

Toen ik naar een All inclusive hotel ging nam ik soms wel eens een broodje mee in mijn tas voor later als ik op het strand lag.

Toen was ik nog wel jong, dat doe ik nu niet meer.

Je kan wat zeggen over Nederlanders maar die Russen die misdragen zich pas echt op vakantie in zo'n resort. Die scheppen hele meloenschalen hun tas in.

Als ik wel eens naar de ikea ga dan tap ik ook mijn ijsje 2x, ja officieel mag het niet maar ja ze controleren daar niet op. En iedereen om je heen doet het ook ( inclusief oude stelletjes die dan om de beurt gaan lopen ).

Ze lijden daar echt geen enorm verlies op hoor, je mag ook gratis fris bijtappen.

Het is nou eenmaal crisis en mensen proberen zoveel mogelijk geld te sparen, ja dan pak je wat je pakken kan toch?
quote:Rogue_22 schreef op 02 augustus 2010 @ 16:50:

2 kinderen en als we naar de bios gingen ( of een pretpark ) dan nam ze altijd gewoon eigen bolletjes mee ( die ik altijd lekker vond trouwens ) en drinken. Ook naar de bioscoop heeft ze dat vaak gedaan, waarom? Puur omdat ze op de centen moest letten en omdat de prijzen voor popcorn en drinken te hoog zijn. Dus nam ze altijd fruitellas mee in haar tas en dat soort snoepjes.

Zal ik eens een voorbeeld geven? Ik kom uit een gezin van 8 en mijn vader raakte zijn baan kwijt toen ik nog heel jong was en raad eens?

Wij gingen nergens naar toe, gevalletje geen geld dus pech, gek toch?

Toen ik naar een All inclusive hotel ging nam ik soms wel eens een broodje mee in mijn tas voor later als ik op het strand lag.

Je kan wat zeggen over Nederlanders maar die Russen die misdragen zich pas echt op vakantie in zo'n resort. Die scheppen hele meloenschalen hun tas in.

Als ik wel eens naar de ikea ga dan tap ik ook mijn ijsje 2x, ja officieel mag het niet maar ja ze controleren daar niet op. En iedereen om je heen doet het ook ( inclusief oude stelletjes die dan om de beurt gaan lopen ).

Ze lijden daar echt geen enorm verlies op hoor, je mag ook gratis fris bijtappen.

Het is nou eenmaal crisis en mensen proberen zoveel mogelijk geld te sparen, ja dan pak je wat je pakken kan toch?Nou ik persoonlijk vind het extra tappen van een ijsje terwijl het niet mag gewoon jatten, ook al is het crisis. Waarom in vredesnaam is 1 ijsje trouwens niet genoeg? Oh ja anderen doen het ook dus dan kan je uiteraard niet achter blijven
Ja veel mensen keuren dat af, dat mag ook hoor. Want ja officieel mag het niet natuurlijk. Maar ik voel me daar niet schuldig over.

Mijn moeder werkt nu in een restaurant met een michelin ster waar sommige mensen ook wel eens een eigen fles wijn meenemen. Of een tas met broodjes, ja dat vind ik ook wel onbeschoft.

Maar geloof me bij ikea jatten zoveel mensen gratis ijsjes en nog meer spullen. Ja dan is het niet oke om het ook te doen maar ja toch doe ik dat.

Verder betaal ik in de bios netjes mijn kaartje en soms haal ik popcorn en soms m en ms.

drinken neem ik altijd mee in mijn tas (water) maar ik hou wel van een grote bak popcorn. Die maak i kdan niet thuis natuurlijk, die is juist lekker in de bios ook al kost het 5 euro.
Ja zo komen we wel uit de crisis
Tja naar he al die gierige wat minder rijke nederlanders.

Niks aan te doen.

Nu ga ik lekker koken van mijn aldi boodschappen.
Euh een ijsje bijtappen? waarom?
Nou, de ikea heeft inmiddels al zoveel aan ons verdiend dat een extra ijsje werkelijk in het niet valt... (niet dat ik dat doe, want daar wor je maar dik van.... )
quote:Flashy schreef op 02 augustus 2010 @ 17:34:

Euh een ijsje bijtappen? waarom?

Omdat het lekker is en de automaten door de hele kantine heen staan. Zonder mensen die een ijsje voor je tappen met als gevolg dat hele gezinnen gewoon opnieuw een ijsje gaan tappen.

Ben zelf helemaal gek op dat softijs, en ja ik kan er opnieuw 75 cent aan uit geven maar ik kan het ook gewoon nog een keer pakken.

Snap dat niet iedereen dat snapt, maar je maakt mij niet wijs dat hier geen mensen lopen die dat nooit gedaan hebben. Ik zie dat zoveel als ik daar ben.
Gierig en asociaal vind ik wat anders. Maar goed, dat heeft Marels al mooi geschreven ergens.
quote:Rogue_22 schreef op 02 augustus 2010 @ 16:50:

Het is nou eenmaal crisis en mensen proberen zoveel mogelijk geld te sparen, ja dan pak je wat je pakken kan toch?

nou.... nee dus.

en het is nou eenmaal crisis? Voor wie dan?? Voor al die mensen die twee keer tappen bij Ikea? Ik denk het ook...
En gebrek aan geld staat niet gelijk aan gebrek aan fatsoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven