Gezondheid alle pijlers

Schaamlipcorrectie

01-08-2010 16:43 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit onderwerpwerp hier goed staat....

Ik ben erg benieuwd als hier mensen zijn die bekend zijn met schaamlipcorrectie.

Hiermee bedoel ik dan niet cosmetisch (dat het er mooier uit moet zien), maar dat men er echt last van heeft.

Ik heb er over nagedacht om het te laten doen, omdat ik er heel veel last van heb tijdens mijn sport, het is eigenlijk elke keer kapot en behoorlijk gevoelig.

Wordt zoiets vergoed door het ziekenfonds?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Meds, jij weet hier vast wel antwoord op; als ik gefietst heb, op de sportschool, heb ik altijd één slapende schaamlip. Zo'n dikke, grote lip, zeg maar, zo één die aan de buitenkant zit.

Staat mijn zadel niet goed? Hel ik over naar één kant? Ben ik een anatomisch wonder?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:meds schreef op 02 augustus 2010 @ 13:23:

Hoe denk je dat een man zich voelt tijdens het paardrijden en het fietsen, en is er ook maar 1 kerel die zijn lul laat afknippen? Deze operaties worden pas de laatste 15 jaar uitgevoerd, daarvoor hoorde je nooit iemand over pijn. Niet dat het er niet zou zijn hoor, ik fiets zelf ook en ik heb ook wel eens een kapotte kut. Maar ik denk dat er veel dames zijn die pijn aanvoeren als argument om betaald door de overheid een playboykut aan te meten. Experimenteer met verschillende zadels en broeken. Trouwens blijft de pijn ook na het inkorten van de binnenste schaamlippen, de wrijving en de druk blijft gewoon. Pijnloos door het leven kan nietDeze ingreep wordt al veel langer uitgevoerd, maar nu frequenter dan vroeger. Er zijn niet ineens nu vrouwen, die last hebben van te grote binnenste schaamlippen, die waren er al langer. Alleen heeft het nu de connotatie van playboy kut gekregen of designer vagina. Dat neemt niet weg, dat er vrouwen zijn met wel hele grote binnenste schaamlippen, wat zeker lastig kan zijn. Ontstoken schaafplekken daar, tja daar valt vast mee te leven. Maar als het verholpen kan worden, waarom niet? Je pik eraf laten halen is iets heel anders, dan een stukje naar buitenhangend vlees inkorten. Vrouwen die weldegelijk ongemakken ondervinden van hun anatomie, hoeven niet op 1 hoop gegooid te worden met de vrouwen, die de designervagina ambieren. En dan bschuldigen van frauderen van de verzekering. Hoeveel tieten worden er niet verkleind, bij vrouwen die jammeren over pijn in de nek en schouders en daarna niet opgelucht zijn, omdat ze geen pijn meer hebben, maar alleen maar richten op de lingerie die ze dan kunnen dragen. Die krijgen het ook allemaal vergoed, en daarbij kun je ook vraagtekens zetten. Iedereen moet voor zichzelf aangeven wat hun motivatie is, en de arts en verzekering zijn daarin bepalend.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 augustus 2010 @ 13:27:

Meds, jij weet hier vast wel antwoord op; als ik gefietst heb, op de sportschool, heb ik altijd één slapende schaamlip. Zo'n dikke, grote lip, zeg maar, zo één die aan de buitenkant zit.

Staat mijn zadel niet goed? Hel ik over naar één kant? Ben ik een anatomisch wonder?Heel herkenbaar, tour de france rijders hebben drie weken geen gevoel in hun zak. Maar het komt omdat die hometrainers erbarmelijke zadels hebben, wat wil helpen is een fietsbroek aan doen (zonder onderbroek) en je moet je lippen naar binnen vouwen
quote:meds schreef op 02 augustus 2010 @ 14:41:

[...]

en je moet je lippen naar binnen vouwenIk ga morgen een boek over origami halen bij de bieb. Is de kraanvogel een aanrader om te vouwen, of is dat te moeilijk voor een beginner?
Trek je niks aan van al die conservatievelingen die zeggen dat je er maar mee moet leven: die gaan wel naar de dokter als ze TBC krijgen en daar was vroeger ook niks aan te doen.

Ik heb net als jij er veel last van gehad en heb ze op kosten van ziektekostenverzekering gewoon laten "inkorten"

Kwestie van een simpele ingreep en een dag of drie een wat wijde broek aan. Geen pijnlijke ingreep, alleen wat onhandig maar geneest erg snel en ik heb nooit meer last.

En trek je vooral niets aan van Meds, uiterst grappig mens maar leeft nog in de Middeleeuwen.....:-)

Hoe denk je dat een man zich voelt tijdens het paardrijden en het fietsen, en is er ook maar 1 kerel die zijn lul laat afknippen? Deze operaties worden pas de laatste 15 jaar uitgevoerd, daarvoor hoorde je nooit iemand over pijn. Niet dat het er niet zou zijn hoor, ik fiets zelf ook en ik heb ook wel eens een kapotte kut. Maar ik denk dat er veel dames zijn die pijn aanvoeren als argument om betaald door de overheid een playboykut aan te meten. Experimenteer met verschillende zadels en broeken. Trouwens blijft de pijn ook na het inkorten van de binnenste schaamlippen, de wrijving en de druk blijft gewoon. Pijnloos door het leven kan nietIk heb veel gezien maar heb nog nooit een man op zijn lul zien zitten...wel voor lul...
Ja... hier iemand die het heeft laten doen. Zowel vanwege medische- en cosmetische redenen. Het resultaat is prettig en prachtig. Bij mij is het vergoed door het ziekenfonds.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 augustus 2010 @ 19:01:

Ik ga morgen een boek over origami halen bij de bieb. Is de kraanvogel een aanrader om te vouwen, of is dat te moeilijk voor een beginner?

kraanvogel is lastig hoor.. zou beginnen met een muts

Hoe denk je dat een man zich voelt tijdens het paardrijden en het fietsen, en is er ook maar 1 kerel die zijn lul laat afknippen? Deze operaties worden pas de laatste 15 jaar uitgevoerd, daarvoor hoorde je nooit iemand over pijn. Niet dat het er niet zou zijn hoor, ik fiets zelf ook en ik heb ook wel eens een kapotte kut. Maar ik denk dat er veel dames zijn die pijn aanvoeren als argument om betaald door de overheid een playboykut aan te meten. Experimenteer met verschillende zadels en broeken. Trouwens blijft de pijn ook na het inkorten van de binnenste schaamlippen, de wrijving en de druk blijft gewoon. Pijnloos door het leven kan nietMeds, je bent leuk en ik lees je reakties altijd erg graag. Ik vind je verstandig en oprecht.... nu echter niet! Je weet echt niet waarover je praat! Mijn schaamlippen zijn tijdens mn laatste bevalling gescheurd, en daarna niet gehecht (inschattingsfout arts). resultaat was dat een schaamlip er 5 cm uit hing. Ik had ALTIJD een beurs gevoel tussen mijn benen en was meestal mn schaamlip aan het terugduwen. Bij een recent onderzoek schrok mn huidige gynaecoloog van hetgeen hij zag en hij bood onmiddellijk aan om dit te verhelpen waarbij hij er alles aan zou doen om het vergoed te krijgen. Het was een ingreep van niks en. Binnen 48 uur was ik weer volledig op de been.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 augustus 2010 @ 19:01:

[...]

Ik ga morgen een boek over origami halen bij de bieb. Is de kraanvogel een aanrader om te vouwen, of is dat te moeilijk voor een beginner?begin met de enveloppe, hard trekken, hoekjes naar binnen en de rest erin frummelen
quote:Bergje65 schreef op 02 augustus 2010 @ 19:21:

[...]

Meds, je bent leuk en ik lees je reakties altijd erg graag. Ik vind je verstandig en oprecht.... nu echter niet! Je weet echt niet waarover je praat! Mijn schaamlippen zijn tijdens mn laatste bevalling gescheurd, en daarna niet gehecht (inschattingsfout arts). resultaat was dat een schaamlip er 5 cm uit hing. Ik had ALTIJD een beurs gevoel tussen mijn benen en was meestal mn schaamlip aan het terugduwen. Bij een recent onderzoek schrok mn huidige gynaecoloog van hetgeen hij zag en hij bood onmiddellijk aan om dit te verhelpen waarbij hij er alles aan zou doen om het vergoed te krijgen. Het was een ingreep van niks en. Binnen 48 uur was ik weer volledig op de been.Bergje dan is er sprake van een medisch probleem ontstaan na een ingreep, natuurlijk zet je dat recht
quote:meds schreef op 02 augustus 2010 @ 19:29:

[...]

Bergje dan is er sprake van een medisch probleem ontstaan na een ingreep, natuurlijk zet je dat recht

En als het puur psychisch is (je vind immers iets niet mooi en schaamt je ervoor)... dan is het niet ok? Als ik er geen lichamelijk last van had, had ik het ook willen laten doen. Ik ben een fervent sauna-ganger en was doorlopend aan mijn schaamlippen aan het denken. "als ze het maar niet zien"....Ik geneerde me dood.

Nu blijven de flupjes en flapjes gewoon binnen... daar waar ze horen. Het is niet heel erg mooi, een soort rollade, maar wel klein!
quote:Bergje65 schreef op 02 augustus 2010 @ 19:34:

[...]

En als het puur psychisch is (je vind immers iets niet mooi en schaamt je ervoor)... dan is het niet ok?

Schaamlippen zijn er niet om je voor te schamen, de meeste vrouwen hebben uitstekende schaamlippen. Als je je daarvoor schaamt dan klopt er iets niet in je denkpatroon. Daar moet je dan dus aan sleutelen

Als ik er geen lichamelijk last van had, had ik het ook willen laten doen. Ik ben een fervent sauna-ganger en was doorlopend aan mijn schaamlippen aan het denken. "als ze het maar niet zien"....Ik geneerde me dood.

Nu blijven de flupjes en flapjes gewoon binnen... daar waar ze horen. Het is niet heel erg mooi, een soort rollade, maar wel klein!
quote:Bronny schreef op 02 augustus 2010 @ 19:13:

Trek je niks aan van al die conservatievelingen die zeggen dat je er maar mee moet leven: die gaan wel naar de dokter als ze TBC krijgen en daar was vroeger ook niks aan te doen.

Ik heb net als jij er veel last van gehad en heb ze op kosten van ziektekostenverzekering gewoon laten "inkorten"

Kwestie van een simpele ingreep en een dag of drie een wat wijde broek aan. Geen pijnlijke ingreep, alleen wat onhandig maar geneest erg snel en ik heb nooit meer last.

En trek je vooral niets aan van Meds, uiterst grappig mens maar leeft nog in de Middeleeuwen.....:-)

Heel fijn dat er toch nog mensen serieus reageren!

Als je nergens last van hebt is het 'natuurlijk belachelijk'..... maar erg lastig als je er wel last van hebt. Heb er ook last van tijdens een lange fietsrit.

De ene kant is vrij normaal, maar de andere kant is erg groot.
Dus een serieuze reactie is per definitie een reactie die jou naar de mond praat?
Nee, natuurlijk niet!

Jij zult wel gezegend zijn met 'normale'schaamlippen en nergens last van hebben. Lucky you!

Als iemand 2 hele ongelijke borsten heeft (hiermee krijg je geen lichamelijke klachten van, dat er iets kapot gaat cq schuurt, denk ik), kan degene daar toch ook erg mee zitten. Dan zeg ik toch ook niet, prop er maar een sok bij in, lijken ze ook weer gelijk......
Of mensen met enorme flap-oren die zich daarvoor schamen..... die moeten hun denkwijze ook veranderen? Of mensen die makeup dragen om mooier te zijn.... die moeten ook anders denken?

Ik probeer het te begrijpen... maar ik vind het moeilijk Meds!
quote:misteriousgirl schreef op 02 augustus 2010 @ 20:00:

[...]

Heel fijn dat er toch nog mensen serieus reageren!

Als je nergens last van hebt is het 'natuurlijk belachelijk'..... maar erg lastig als je er wel last van hebt. Heb er ook last van tijdens een lange fietsrit.

De ene kant is vrij normaal, maar de andere kant is erg groot.Idem dito bij mij... een kant normaal, andere schaamlip was volledig uitgerekt.
quote:misteriousgirl schreef op 02 augustus 2010 @ 20:14:

Nee, natuurlijk niet!

Jij zult wel gezegend zijn met 'normale'schaamlippen en nergens last van hebben. Lucky you!

Ja die van mij zijn normaal, ze steken uit en 1 is groter dan de ander. Net zo normaal dus als die van jou of die van iemand bij wie ze niet uitsteken.

Als iemand 2 hele ongelijke borsten heeft (hiermee krijg je geen lichamelijke klachten van, dat er iets kapot gaat cq schuurt, denk ik), kan degene daar toch ook erg mee zitten. Dan zeg ik toch ook niet, prop er maar een sok bij in, lijken ze ook weer gelijk......Als er een heel groot verschil tussen de borsten is (bijv. cupmaten verschil) kan ik me nog voorstellen dat iemand daar problemen mee kan krijgen omdat borsten nogal in het oog lopen, en het onmogelijk is om goede lingerie/ sportondergoed/ bikini's te kopen. Iets heel anders dus dan een schaamlip die op een plek hangt die alleen je intieme kennissen en vrienden zullen bewonderen.
quote:Bergje65 schreef op 02 augustus 2010 @ 20:44:

Of mensen met enorme flap-oren die zich daarvoor schamen..... die moeten hun denkwijze ook veranderen? Of mensen die makeup dragen om mooier te zijn.... die moeten ook anders denken?

Ik probeer het te begrijpen... maar ik vind het moeilijk Meds!

Als je flaporen hebt dan hoef je je zeker niet te schamen. Flaporen zijn heel normaal. Oren komen net als neuzen in alle soorten en maten, dat maakt dat jij jij bent en ik ik. Helaas is het in de huidige maatschappij steeds meer een gewoonte om alles wat niet de norm is (bedacht door de media) maar te corrigeren. Geen maatje 36? Hup liposuctie, flaporen? Hup eraf, neus te groot? even bijschaven? Rimpels? Yukkie platspuiten! Schaamlippen? Bah afknippen die lellen.

Waar ligt de grens? Volgend decennium zijn de lange schaamlippen weer in en moeten we naar size -2.

10 jaar geleden was het qua borsten zo dat hoe groter hoe beter, tegenwoordig is een kleine boezem weer in. Vrouwen laten en masse hun implantaten eruit halen.

Accepteer je lijf zoals het is. Je kan het niet maken zoals de norm is, de norm is namelijk irreëel (gefotoshopte androgyne takjes). Bovendien wordt je altijd ingehaald door de tijd.
quote:boogje schreef op 02 augustus 2010 @ 19:18:

[...]

kraanvogel is lastig hoor.. zou beginnen met een mutsO, die vouwde ik vroeger al van de papiertjes van de rolletjes drop voor in de kerk tijdens de preek
nieuw is de voetcorrectie. Zijn jullie voeten wel klein en elegant?

overigens is deze flauwekul niet nieuw in China deed men al eeuwenlang aan voetverkleining en ja de schaamlipcorrectie kennen we al eeuwen. Alleen heette de schaamlipcorrectie toen nog gewoon vrouwenbesnijdenis. Dat is nu verboden in nl. maar als we het schaamlipcorrectie noemen dan mag het weer wel.
oke, de gedachte erachter is iets anders, de ingreep lijkt echter verdomd veel op de besnijdenis
Vanwege vakantie ben ik wat laat met reageren.

Maar ik heb deze operatie ondergaan. 26 jaar geleden alweer, dus laat je niet wijsmaken dat dat toen niet gebeurde.

Voor mij was de reden dat ik dagelijks moest fietsen ( ik was pas 15, moest dus maar school) en dagelijks pijn had tijdens het fietsen. Paardrijden ging bij mij dan weer wel goed.

Maar een wat strakkere broek dragen kon absoluut niet, daar ging de boel van stuk.

De gynacologe die mijn operatie heeft gedaan zei dar ze het zelden zo extreem had gezien.

Mijn schaamlippen staken dan ook zo'n 7 cm uit.

De operatie zelf is me wel tegengevallen, ik had nog best lang pijn. Maar wat ben ik blij dat ik het gedaan heb, want ik heb daarna nooit meer hinder gehad.

Vergoeding toen ging overigens ook alleen op medische indicatie, dus blijkbaar werd ook toen de ingreep al verricht om puur cosmetische redenen.
quote:Mamasaar schreef op 01 augustus 2010 @ 23:31:

http://www.aestheticare.n ... alerij/schaamlipcorrectie

Nou Meds, ik zou het wel weten...

Dus jij vind deze grootte al een reden om tot een schaamlipcorrectie over te gaan????????

bij 7 cm kan ik het me voorstellen, maar dit vind ik naar mijn idee niet echt overdreven hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven