Voor de kat zijn viool

03-08-2010 16:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag naar de dierenwinkel geweest om een vakantievoorraad kattenbrokjes in huis te halen.

Een zak koninklijk kattenvoer voor kieskeurigen, een heleboel foliezakjes en voor het extraatje van die zachte kauwstokjes in alle smaken.

Kassa!

De man van de dierenwinkel stopt alles in een tasje: 'Zo, die kunnen weer eventjes vooruit', en houdt als laatste een foliepakje op voordat hij het snel bij de rest van de spullen stopt:'Alstublieft' versta ik 'ik stop er een speeltje bij.'

'Nou, dankuwel' zeg ik 'dat zullen ze wel leuk vinden, spelen doen ze graag!'

De man kijkt me een beetje raar aan, maar blijft breed lachen.

Thuis gekomen pak ik net de spullen uit de tas.

Het 'speeltje' blijkt een spelletje, een mini memoriespel met afbeeldingen van verschillende kattenrassen.

Ik heb de kaartjes geschud en ondersteboven op de vloer gelegd, maar de poezen lopen en ongeinteresseerd langs.

Tsja...ik denk dat ze toch liever een speelgoedmuis gehad hadden.
Vandaar dat die verkoper je raar aankeek. Ik zou het spel gaan ruilen en om een goudvis vragen
Viva naar de knoppen.
Tja, en zo te lezen heeft jouw kat al een viool. Kan hij beter daar op spelen dan iets simpels als memory toch?

Hey Prut, alles goed?
Haha!
quote:pruttel schreef op 03 augustus 2010 @ 16:54:

Tja, en zo te lezen heeft jouw kat al een viool. Kan hij beter daar op spelen dan iets simpels als memory toch? Nou.. toen hij die van zijn spaargeld ging kopen, kreeg ik er een doosje paracetamol bij!
quote:Francisca_ schreef op 03 augustus 2010 @ 16:58:

Hey Prut, alles goed?

Ja, alles goed Ik was geveld door processierupen ( zie gezondheidspijlert ) maar trek alweer aardig bij.

Tip voor TO: kaarten insmeren met tonijn, dat werkt hier wel hoor, als ik wil klaverjassen met de katten
Goed plan, Pruttel! Ik sta net twee blikjes tonijn op olie open te maken voor mijn hartige taart. Dan haal ik er wel een half blikje af want het leek me al een beetje veel voor een tonijn-groenten taart van nietzoveel centimeters doorsnede.
Haha van RC zeker. Ik ken ze ze zijn voornamelijk bedoelt voor het menselijk volk, die spelletjes...!
Over dierenwinkels en goudvissen gesproken...

Waar gebeurd : ik stond te wachten. Voor mij was een dame die een goudvis kwam kopen.

Vraagt de verkoper "Opeten of meenemen?" .........

"Meenemen natuurlijk" antwoordde ze verontwaardigd!
Nou, even een update: ik kan nu al zeggen dat die tonijntip werkt als een tierelier.

En wat een prettige bijkomstigheid is: mijn laminaat heeft nog nooit zo mooi geglommen!!
Mijn katten hebben geen memoryspel nodig. zij weten altijd prima waar ze hun speeltjes gelaten hebben. Lastiger is dat ze soms ook met mijn spullen spelen en de dingen dan niet netjes terugleggen waar ze het gevonden hebben.
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven