Voor de kat zijn viool
dinsdag 3 augustus 2010 om 16:49
Ik ben vandaag naar de dierenwinkel geweest om een vakantievoorraad kattenbrokjes in huis te halen.
Een zak koninklijk kattenvoer voor kieskeurigen, een heleboel foliezakjes en voor het extraatje van die zachte kauwstokjes in alle smaken.
Kassa!
De man van de dierenwinkel stopt alles in een tasje: 'Zo, die kunnen weer eventjes vooruit', en houdt als laatste een foliepakje op voordat hij het snel bij de rest van de spullen stopt:'Alstublieft' versta ik 'ik stop er een speeltje bij.'
'Nou, dankuwel' zeg ik 'dat zullen ze wel leuk vinden, spelen doen ze graag!'
De man kijkt me een beetje raar aan, maar blijft breed lachen.
Thuis gekomen pak ik net de spullen uit de tas.
Het 'speeltje' blijkt een spelletje, een mini memoriespel met afbeeldingen van verschillende kattenrassen.
Ik heb de kaartjes geschud en ondersteboven op de vloer gelegd, maar de poezen lopen en ongeinteresseerd langs.
Tsja...ik denk dat ze toch liever een speelgoedmuis gehad hadden.
Een zak koninklijk kattenvoer voor kieskeurigen, een heleboel foliezakjes en voor het extraatje van die zachte kauwstokjes in alle smaken.
Kassa!
De man van de dierenwinkel stopt alles in een tasje: 'Zo, die kunnen weer eventjes vooruit', en houdt als laatste een foliepakje op voordat hij het snel bij de rest van de spullen stopt:'Alstublieft' versta ik 'ik stop er een speeltje bij.'
'Nou, dankuwel' zeg ik 'dat zullen ze wel leuk vinden, spelen doen ze graag!'
De man kijkt me een beetje raar aan, maar blijft breed lachen.
Thuis gekomen pak ik net de spullen uit de tas.
Het 'speeltje' blijkt een spelletje, een mini memoriespel met afbeeldingen van verschillende kattenrassen.
Ik heb de kaartjes geschud en ondersteboven op de vloer gelegd, maar de poezen lopen en ongeinteresseerd langs.
Tsja...ik denk dat ze toch liever een speelgoedmuis gehad hadden.
dinsdag 3 augustus 2010 om 17:03
dinsdag 3 augustus 2010 om 17:06
dinsdag 3 augustus 2010 om 17:09
dinsdag 3 augustus 2010 om 18:01
Mijn katten hebben geen memoryspel nodig. zij weten altijd prima waar ze hun speeltjes gelaten hebben. Lastiger is dat ze soms ook met mijn spullen spelen en de dingen dan niet netjes terugleggen waar ze het gevonden hebben.
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.