Duurzame slippers?
maandag 2 augustus 2010 om 12:34
quote:ukkie1 schreef op 02 augustus 2010 @ 12:04:
De onderkant is gemaakt van autoband. Wanneer je dus door huis loopt, krijg je allemaal zwarte strepen op de vloer....
Zo typisch...in Afrika maken ze die dingen van autobanden, omdat ze gewoon niks anders hebben en dan heet het armoe en wil niemand het hebben.
Nu heeft een ontwerper er iets hips mee gedaan, vraagt er ongeveer 100 ouderwets guldens voor en dan heet het ineens trend.
Sorry dat ik het zeg, maar 40 euro voor slippers vind ik te duur. Misschien gaan ze wel 5 jaar mee, maar de doorsnee slipper ziet er na een zomer niet meer uit, dus dan wil ik het jaar daarop toch nieuwe. Nou dan betaal ik liever maar 5 euro.
De onderkant is gemaakt van autoband. Wanneer je dus door huis loopt, krijg je allemaal zwarte strepen op de vloer....
Zo typisch...in Afrika maken ze die dingen van autobanden, omdat ze gewoon niks anders hebben en dan heet het armoe en wil niemand het hebben.
Nu heeft een ontwerper er iets hips mee gedaan, vraagt er ongeveer 100 ouderwets guldens voor en dan heet het ineens trend.
Sorry dat ik het zeg, maar 40 euro voor slippers vind ik te duur. Misschien gaan ze wel 5 jaar mee, maar de doorsnee slipper ziet er na een zomer niet meer uit, dus dan wil ik het jaar daarop toch nieuwe. Nou dan betaal ik liever maar 5 euro.
maandag 2 augustus 2010 om 12:48
quote:eimmer schreef op 02 augustus 2010 @ 12:28:
Overigens, ik zweer ook bij Crocs (alleen thuis dan he? want behoorlijk lelijk) dat zijn de enige slippers die mijn grindvloer langer dan 1 jaar hebben overleefd en lekker confortabel.Zo lelijk vind ik mijn Crocs-slippers niet ... valt best wel mee .... toch?
Overigens, ik zweer ook bij Crocs (alleen thuis dan he? want behoorlijk lelijk) dat zijn de enige slippers die mijn grindvloer langer dan 1 jaar hebben overleefd en lekker confortabel.Zo lelijk vind ik mijn Crocs-slippers niet ... valt best wel mee .... toch?
maandag 2 augustus 2010 om 13:12
maandag 2 augustus 2010 om 13:30
In Zuid Afrika noemen ze de mensen die in sloppenwijken wonen "Plakkers", omdat die sloppenwijken tegen de stad aanplakken denk ik. Zou de naam daarvandaan komen?
Zelf hou ik niet van dat soort slippers overigens. Ik lijk vooral te houden van slippers die er elegant uit zien en voor geen meter zitten namelijk.
Zelf hou ik niet van dat soort slippers overigens. Ik lijk vooral te houden van slippers die er elegant uit zien en voor geen meter zitten namelijk.
dinsdag 3 augustus 2010 om 18:39
Ik vind ze goddelijk lopen. Ik heb smalle voeten, en Birkenstocks zijn toch ook duur? Daar loopt ook iedereen op, maar die vind ik dan weer voor geen meter zitten. Bovendien vind ik Plakkies echt wel sierlijker dan die orthopedische Birckenstocks. Overigens vind ik alleen de roze/witte variant een beetje leuk, de rest is mij echt te fel (gifgroen) of te saai (grijs).
Geven inderdaad wel snel zwarte strepen op zeil (parket heb ik helaas niet )
Geven inderdaad wel snel zwarte strepen op zeil (parket heb ik helaas niet )
dinsdag 3 augustus 2010 om 23:30
quote:Starshine schreef op 03 augustus 2010 @ 22:50:
birkenstocks vind ik ook te duur, ja.Het schijnt dat de Schoenenreus er een merkloze versie van heeft (net gelezen op girlscene: http://forum.girlscene.nl ... pers/list_messages/156575) en als ik het zo bekijk dan is het wel de smalle uitvoering en een beperkt aantal kleuren van maar een model. Volgens mij zijn de enkele modellen die er nog over zijn nu weer in de aanbieding.
Ik heb de plakkies ook gezien en ik vind ze niet mooi.
birkenstocks vind ik ook te duur, ja.Het schijnt dat de Schoenenreus er een merkloze versie van heeft (net gelezen op girlscene: http://forum.girlscene.nl ... pers/list_messages/156575) en als ik het zo bekijk dan is het wel de smalle uitvoering en een beperkt aantal kleuren van maar een model. Volgens mij zijn de enkele modellen die er nog over zijn nu weer in de aanbieding.
Ik heb de plakkies ook gezien en ik vind ze niet mooi.
woensdag 4 augustus 2010 om 00:23
quote:Anne01 schreef op 02 augustus 2010 @ 11:54:
Het idee dat ze op een goeie en eerlijke wijze gemaakt zijn vind ik leuk,. maar zijn ze ook een beetje comfortabel?
Duurzaam = dat ze minmaal tien jaar meegaan toch?
Of zijn ze vooral bedoeld om blanke mensen in de USA en West-Europa een goed gevoel te geven door via marketing overal bekend te maken dat ze door arme negertjes in elkaar worden geplakt?
Het idee dat ze op een goeie en eerlijke wijze gemaakt zijn vind ik leuk,. maar zijn ze ook een beetje comfortabel?
Duurzaam = dat ze minmaal tien jaar meegaan toch?
Of zijn ze vooral bedoeld om blanke mensen in de USA en West-Europa een goed gevoel te geven door via marketing overal bekend te maken dat ze door arme negertjes in elkaar worden geplakt?
zondag 12 september 2010 om 20:27
Ik zweer bij slippers van ugg australia. Heb model layback en loop er nu voor het 2e jaar op. Zitten echt goddelijk, ik werk er ook gewoon op. En ze zien er nog net zo goed uit als toen ik ze kocht. Zolen zijn niet afgesleten ofzo, niet ingezakt, voetbed is nog steeds lekker zacht en verend zoals in het begin. Ga er dus vanuit dat ze nog jaren mee zullen gaan. Enig nadeel...ze waren 90 euro.