Tante

05-08-2010 08:55 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!

Op aandringen van de dames van het 'En wat eten we vandaag?' topic, hier dan een topic over tante uit het oosten.

Voor de mensen die nu denken 'huh?' mijn tante uit thuisland logeert momenteel bij mij en zet mijn huishouden op zijn kop. Dat uit zich in het controle nemen over het huishouden, en de keuken!!! Gevolg is een dagelijkse race naar huis in de hoop dat tante nog niet is begonnen met koken, want dat doe ik graag zelf verder een hoop andere dingen. Ik zal de OP nog uitbreiden, bewerken en situaties van de afgelopen dagen toevoegen maar ik forum nu mobiel, dus dat gaat moeilijk.

Dag 2 met tante update: Ik had dus die zalmfilets uit de vriezer gehaald(in thuisland is zalm heel duur dus tante had daar wel zin in, heeft ze wel eens eerder bij mij gegeten) en ik zou die 's avonds bereiden. Ik kom thuis, hopend dat er nog niet gekookt is. Tante ligt knock out te slapen. Mooi. Zal ze wel niet gekookt hebben. Ik doe de deur van de keuken open en word bijna high van de chemische lucht die er hangt. Mijn keuken is een slagveld...de inhoud van de bestekla, keukenkastjes, etc ligt verspreid over de keuken. Tante is aan het schrobben geslagen! Want ik ben een verchrikkelijke huisvrouw die al 2 maanden(!!) haar keukenkastjes niet geschrobd heeft. (Maar tante, ik ben toch helemaal geen huisvrouw??) Ze heeft ook meteen besloten om al het beddegoed, dekens, tafel lopers etc. in de was te gooien. Die waren dus schoon, maarja. Aangezien tante k.o ligt te slapen besluit ik het werk maar af te maken(ach, is het iig schoon allemaal). En daar stuit ik op een verdachte pan, met deksel erop. Ze zou toch niet....ik til de deksel op en jawel hoor! Ze heeft gekookt! pasta met tomatensaus. Ja hello, dat past niet bij zalm(vind ik). Ik ben streng geweest en het de pasta de koelkast laten zien. Uiteindelijk hebben we gegeten:

Puree van aardappel en broccoli((heet dat hutspot?), salade van cherrytomaten, komkommer en munt en zalmfilets met peper en oregano.

To be continued

Wow, die's heftig, die Tante-van-Jou.... s6!
Djaza...ze is heftig, irritant, betweterig, maar ook zo lief, grappig, wijs en bereid te helpen. Ze is echt een topmens
Hahaha grappig. Ik zou denk ik gek worden van zo'n tante.

Oh en puree met broccoli is gewoon puree met broccoli. Hutspot is stamppot met peen en uien en (meestal) draadjesvlees
Perfectionisme is niet perfect...
I see...weet ik dat ook weer! Ja ik word soms ook gek van tante. Maar zoals ik al in het andere topic gezegd heb..ze is ook zo grappig, lief etc. dat ik het haar al snel weer vergeef!
Oh..en vanochtend had ik geen tijd om te ontbijten. Ze bied aan om ontbijt voor me te maken, maar daar heb ik geen tijd voor.

T: wat ga je eten dan?

N: ik haal wel een broodje op het station

Tante kijkt verontwaardigd en mompelt iets over de jeugd van tegenwoordig
Het leek er vanaf dag één al op dat Tante hard op een eigen topic af zou stevenen en ze heeft het voor elkaar gekregen... Ik kan me voorstellen dat je haar zo achter het behang kan plakken, maar ook wel met een dikke knuffel.

Waar gaat de wat-eten-we-vandaag-strijd vandaag over?
Nergens over! Ik werk tot laat en eet buiten de deur. De strijd wordt hem dat tante waarschijnlijk vindt dat ik nog een keer moet eten als ik thuis kom, en ik had gezworen niet meer na 8 uur te eten
Leuk!! Mijn moeder is ook een beetje zo .
Ze is wel heel zorgzaam en vol goede bedoelingen, hoe komisch die ook uitpakken.
Ik vind pasta met tomaat en zalm wel een goede combinatie!

Als mensen mee mogen schrijven in dit topic over hoe anderen jouw huishouden over nemen ("Je staat erbij en je kijkt er naar!") dan gooi ik mijn schoonmoeder in de strijd!

Die stond eens als verjaardagsgast in haar goeie goed met bleek onze gootsteen uit te boenen onderwijl mompelend "Zo, gebeurd dat hier ook eens een keer...."

Bij het zien van was in de tuin van de buren die hun lakens gewoon over de draad hadden gegooid met hier en daar een wasknijper tegen het wegwaaien hoorde ik een heel geschokt: "Wat voor mensen wonen daar dan!?!?!?!?"

Toen we in ons huis kwamen wonen is ze twee ! uur per raamkozijn met een tandenborstel het zwart in het raamkozijn aan het wegpoetsen geweest onderwijl mopperend 'Dit is nog nooit! gedaan!" Ik heb haar toen al gezegd dat ze ondankbaar werk aan het doen was omdat ik dat waarschijnlijk ook nooit meer zou gaan doen.

Anyway, ik deel je mening. Verder is mijn schoonmoeder een schat van een mens. Ze bedoeld het 100% goed en we hebben inmiddels geaccepteerd dat zij en ik (samen met haar zoon) ons huishouden anders organiseren dan de ander.
Hilarisch die tante van jou Naz! Prachtig dat je start met schoonmaken, meer rotzooi maakt en dan vervolgens in slaap sukkelt!

Ik weet zéker dat er vanavond nog wat voor je klaar staat als je thuiskomt...

Hoe is het trouwens afgelopen met de melk en karnemelk (das ook een goeie anekdote voor dit topic trouwens!)?

@Duup; jouw schoonmoeder is ook een portret...;-)
Mijn schoonmoeder kookt al 20 jaar niet want dan wordt de muur vies!

Die is 20 jaar geleden geschilderd en ja das tuurlijk zonde.....

Over schoonmaken van laden, wx raamkozijnen e.d. wil ik het al helemaal niet hebben.

Al heeft ze wel vorige maand plak plastic op de slaapkamerramen gedaan, lekker makkelijk dan hoeft ze niet meer ramen te lappen.....Ja want plakplastic wordt NOOIT vies.......

Dus al 20 jaar bami van de Aldi.......ik heb het opgegeven ;0)
Tante mag hier wel komen logeren hoor!

Als ze weer weg is heb je een schoon huis en waardeer je je eigen ruimte, gewoontes en kookkunst des te meer
Ze klinkt wel als de ideale lease-tante: voor al uw feesten en partijen!
Mag ik haar ook ruilen voor schoonmoeder?
Doe mij die tante Nazife! Ik haat koken en schoonmaken. Dan krijgt ze van mij zoveel zalm als ze wil
Vermakelijk topic!

Schoonmoeder heeft onlangs een week bij ons gelogeerd en was van te voren benieuwd of ze zich ook tot zo'n 'logeer-zilla' zou ontpoppen....

Ze is nu vertrokken en het is gelukkig nog even groezelig hier in huis als voor haar komst

Moet er wel bij zeggen dat we haar letterlijk hebben verboden om te koken, want dat kan ze nl ECHT niet. En daar heeft ze zich keurig aan gehouden
quote:potsiedikkie schreef op 05 augustus 2010 @ 10:19:

Over schoonmaken van laden, wx raamkozijnen e.d. wil ik het al helemaal niet hebben.

Al heeft ze wel vorige maand plak plastic op de slaapkamerramen gedaan, lekker makkelijk dan hoeft ze niet meer ramen te lappen.....Ja want plakplastic wordt NOOIT vies.......

Uiteraard mogen anderen hier ook hun tante/moeder/schoonmoeder/schoonzus etc. ervaringen delen

Ik ben nu aan het werken, maar vanavond reageer ik op iedereen en zet het karnemelk verhaal ook neer. Die staat trouwens nog steeds vies te zijn in de koelkast.
Pffew ik was even bang dat ik de enige zou zijn die haar wel even zou willen lenen!

Al zie ik nu wel een beetje op tegen de post-bevallingsperiode met een ashoonmoeder praktisch om de hoek wonend...
Als mijn tante haar diensten zou aanbieden tegen betaling zou ze steenrijk worden
Ik sluit mij aan, ik hoopte dat ik de eerste was die aan de beurt zou zijn om haar te lenen, als ze hier schoonmaakt dan rij ik zelf wel naar de visafslag voor verse zalm , wil ik nog voor haar maken ook. Ik wil ook zo'n tante.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:potsiedikkie schreef op 05 augustus 2010 @ 10:19:

:puke:

En jij eet dus nooit bij je schoonmoeder???
Brrrr, ik heb heel lieve tantes, maar ik wil er geen die mijn keuken overneemt!! Dat mijn vriend me regelmatig de keuken uit bonjourt is al erg genoeg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven