Tante

05-08-2010 08:55 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!

Op aandringen van de dames van het 'En wat eten we vandaag?' topic, hier dan een topic over tante uit het oosten.

Voor de mensen die nu denken 'huh?' mijn tante uit thuisland logeert momenteel bij mij en zet mijn huishouden op zijn kop. Dat uit zich in het controle nemen over het huishouden, en de keuken!!! Gevolg is een dagelijkse race naar huis in de hoop dat tante nog niet is begonnen met koken, want dat doe ik graag zelf verder een hoop andere dingen. Ik zal de OP nog uitbreiden, bewerken en situaties van de afgelopen dagen toevoegen maar ik forum nu mobiel, dus dat gaat moeilijk.

Dag 2 met tante update: Ik had dus die zalmfilets uit de vriezer gehaald(in thuisland is zalm heel duur dus tante had daar wel zin in, heeft ze wel eens eerder bij mij gegeten) en ik zou die 's avonds bereiden. Ik kom thuis, hopend dat er nog niet gekookt is. Tante ligt knock out te slapen. Mooi. Zal ze wel niet gekookt hebben. Ik doe de deur van de keuken open en word bijna high van de chemische lucht die er hangt. Mijn keuken is een slagveld...de inhoud van de bestekla, keukenkastjes, etc ligt verspreid over de keuken. Tante is aan het schrobben geslagen! Want ik ben een verchrikkelijke huisvrouw die al 2 maanden(!!) haar keukenkastjes niet geschrobd heeft. (Maar tante, ik ben toch helemaal geen huisvrouw??) Ze heeft ook meteen besloten om al het beddegoed, dekens, tafel lopers etc. in de was te gooien. Die waren dus schoon, maarja. Aangezien tante k.o ligt te slapen besluit ik het werk maar af te maken(ach, is het iig schoon allemaal). En daar stuit ik op een verdachte pan, met deksel erop. Ze zou toch niet....ik til de deksel op en jawel hoor! Ze heeft gekookt! pasta met tomatensaus. Ja hello, dat past niet bij zalm(vind ik). Ik ben streng geweest en het de pasta de koelkast laten zien. Uiteindelijk hebben we gegeten:

Puree van aardappel en broccoli((heet dat hutspot?), salade van cherrytomaten, komkommer en munt en zalmfilets met peper en oregano.

To be continued

Mini tante update: ik belde haar net dat ik onderweg ben(anders gaat ze zich zorgen maken ) vraagt ze of ze tuinbonen voor me moet opzetten! Ik heb haar gezegd dat ik op het werk gegeten heb en echt, echt, echt geen honger heb
Hmmmm mijn turkse tantes kunnen allemaal geweldig koken maar ik vrees dat ik 20 kilo aan zou komen als ze 2 weken bij mij thuis zouden kokkerellen.... mmmmmmm......

Nazife ik heb het vast gemist maar hoe lang blijft je tante nog?
Waarschijnlijk tot begin september, maar er staat geen datum vast. Ik ga uitgebreid posten als ik thuis ben, gegeten en gedouched heb. Ik heb me net namelijk iets gerealiseerd
Ahhh, cliffhanger....

NB: ik wil ook wel zo'n tante hoor
Nou cliffhanger?? Niet echt.

Ik realiseerde me opeens..dat volgende week de ramadan weer begint. Ramadan met tante?? Ohhh jeez. Hoe gaat dat dan worden? Die gaat om 3 uur ´s nachts een hele tafel vol eten serveren terwijl ik graag licht eet in de ramadan. Dan wil kan ik het niet eten en dat is natuurlijk helemaal fout Ehm, ja..ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
Oh over het eten van vandaag...Ik had haar dus onderweg naar huis gebeld om te overleggen vragen wat we gingen eten. Ze vroeg waar ik zin in had, ik zei dat ik wel zin had in een bepaald ovengerecht met aardappel en paprika. Ok, ze zou dat gaan maken, en ik zou er dan salade bij maken als ik thuis kwam. Nou, daar had ze me mooi even te pakken. Toen ik thuis kwam stond de tafel vol...dat ovengerecht dus, pogaca(@sartan, wij maken er 1 groot, dun brood van ipv kleine broodjes), tomatensoep en gekookte sperziebonen/bloemkool/wortel. Nou, laat die salade maar zitten dus. Nu zit ik helemaal volgepropt uit te buiken.
Hahahaha Nazife

Maar wel lekker toch (klinkt tenminste heerlijk....)

Oef, begin september da's nog best een tijdje en die ramadan dat wordt inderdaad spannend... nou goede reden om dit topic te blijven volgen allemaal. Pfffffff

De versie van pogaca als 1 groot brood ken ik niet Nazife! Heeft het wel dezelfde structuur als die kleinere broodjes? (beetje "droog" zeg maar, ja ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken)
We hebben 2 versies van pogaca. Die droge inderdaad, en een die juist alles behalve droog is. Daar gaat tussen de lagen deeg(want deze bestaat uit veel laagjes dun deeg op elkaar) roomboter en kaymak.
Uit welk land is ze?
quote:nazife schreef op 07 augustus 2010 @ 07:38:

We hebben 2 versies van pogaca. Die droge inderdaad, en een die juist alles behalve droog is. Daar gaat tussen de lagen deeg(want deze bestaat uit veel laagjes dun deeg op elkaar) roomboter en kaymak.

Ow YUM!

Die versie met kaymak klinkt héérlijk. Ehm. Zouden we niet nog een foodmeet/ picknick doen in september?

Nazife, wel je (of je tante's) recepten ook posten

Ik krijg trek als ik dit zo lees!
Neeeee hermes, jij moet (als ik het me goed herinner) nog een paar kilootjes afvallen om je doel te halen, en dat gaat je met tante´s gerechten niet lukken(want daar gaat in 1 gerecht olie, roomboter en kaymak in)
Klopt Maar ik krijg zo'n trek als ik je verhalen lees. Ik wil je tante ook wel lenen hoor, als je een dagje rust wil
Hehe, als jij je streefgewicht gehaald hebt, geef ik jou recepten. Deal?
Deal! En geniet van het eten van je tante en natuurlijk van haar recepten!
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven