NS-Meereiskaart

05-08-2010 10:31 26 berichten
Ok even een hele domme vraag

De NS-Meereiskaart is alleen geldig icm een geldig regulier vervoersbewijs. Bedoelen ze met 'regulier' een treinkaartje waarvoor je het volle tarief hebt betaald of tellen kaartjes met 40% korting ook als regulier vervoersbewijs?

*voelt zich heel dom nu *
Alle reacties Link kopieren
Regulier lijkt mij ook een treinkaartje dat met 40% korting is gekocht.
Ja, dat dacht ik ook Delphicat, maar vriend dacht dat het alleen voor voltarief-kaartjes geldt. En ik heb geen zin in een boete dus vraag ik het maar even na op het alwetende Viva-forum

Wel lekker goedkoop dan, één kaartje met korting en de ander gratis
Ik weet niet wat je bedoelt met een NS-Meereiskaart. NS heeft wel een voordeelurenkaart. Die kost eenmalig 55 euro, en dan mag je het hele jaar (buiten de spits!!!) met korting reizen. Je mag dan ook het hele jaar per reis maximaal 3 personen met dezelfde korting laten meereizen.

Kortom - je betaalt eenmalig om een jaar lang korting te kunnen krijgen, maar moet dus wel voor elke reis een (kortings)kaartje kopen.

Aanvulling: spits bij NS is werkdagen voor 9 uur, niet in het weekend en ook in de zomervakantie zijn er weken waarin NS vind dat er geen spitsuren zijn...
anoniem_49658 wijzigde dit bericht op 05-08-2010 10:44
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Het schijnt dat heel Nederland (behalve ik en ik ben nota bene een goede NS klant ) een envelop in de bus heeft gehad met gratis treinkaartjes. Daar zal dit wel in hebben gezeten?
Bedoel je die folder die laatst door de brievenbus is gekomen? Met die verschillende soorten kaartjes erin? Daar zaten inderdaad wel leuke acties tussen!
quote:Ikbenelfje schreef op 05 augustus 2010 @ 10:43:

Ik weet niet wat je bedoelt met een NS-Meereiskaart. NS heeft wel een voordeelurenkaart. Die kost eenmalig 55 euro, en dan mag je het hele jaar (buiten de spits!!!) met korting reizen. Je mag dan ook het hele jaar per reis maximaal 3 personen met dezelfde korting laten meereizen.Buiten de spits betekent na 9.00 op werkdagen. 's Avonds mag je gewoon in de spits reizen. En die beperking geldt niet in juli of augustus.
quote:delphicat schreef op 05 augustus 2010 @ 10:44:

Het schijnt dat heel Nederland (behalve ik en ik ben nota bene een goede NS klant ) een envelop in de bus heeft gehad met gratis treinkaartjes. Daar zal dit wel in hebben gezeten?Hmm, ik heb die kaart ook niet en reis al jaren met de NS (want geen auto). Heb dus eigenlijk altijd ofwel een voordeelurenkaart ofwel een jaartrajectkaart gehad (afhankelijk van woon- en werkplaats)
Volgens mij is 40% korting ook regulier. Het is een geldig vervoersbewijs, geen speciale actie en bijna iedereen die meer dat een paar keer per jaar reist heeft zo'n kortingskaart. Ik denk dat ze doelen op bv een railrunner of een gratis kaartje dat 60plusser krijgen bij hun kortingskaart.
ik heb de envelop ook niet gekregen (waarschijnlijk door de nee-sticker), maar je kunt hem via de site van de NS alsnog aanvragen en wordt het binnen 3 dagen bezorgd. (met dank aan de dames van de vrekkenclub)
quote:ikjexx schreef op 05 augustus 2010 @ 10:45:

Bedoel je die folder die laatst door de brievenbus is gekomen? Met die verschillende soorten kaartjes erin? Daar zaten inderdaad wel leuke acties tussen!Ja die bedoel ik. Was misschien wel handig om dat in de OP te zetten.
Maar goed ik kan dus met een gerust hart lekker goedkoop gaan treinen. Dat is fijn
quote:Mugske schreef op 05 augustus 2010 @ 10:50:

ik heb de envelop ook niet gekregen (waarschijnlijk door de nee-sticker), maar je kunt hem via de site van de NS alsnog aanvragen en wordt het binnen 3 dagen bezorgd. (met dank aan de dames van de vrekkenclub)Ik kijk misschien niet goed, maar ik kan het niet vinden op de NS-site. Waar moet ik op zoeken of klikken?
@ mugske

dank je voor de tip, had hem ook niet gekregen.

http://www.ns.nl/cs/Satel ... kenaug2010/spoordeelweken hier staan de voorwaarde voor het spoordeelwekenboekje.

zoals ik het lees mag je met elke geldig vervoersbewijs reizen, dus ook met je kortingskaart.
a docter a day keeps the apple away
Staat daar ook het samenreiskaartje bij?

Ik zie hem zo gauw niet...of kijk ik verkeerd?
Hier kun je het kortingsboekje vinden:

Spoordeelboekje
quote:delphicat schreef op 05 augustus 2010 @ 10:44:

Het schijnt dat heel Nederland (behalve ik en ik ben nota bene een goede NS klant ) een envelop in de bus heeft gehad met gratis treinkaartjes. Daar zal dit wel in hebben gezeten?Huh?! Nou ik heb die ook niet hoor! Ik huil met je mee!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Thanks voor de links!
samenreiskaartje zit niet bij de bonnen die je kunt dowloaden, maar ik vernoed dat deze er wel bij zit als je het boekje bestelt (er staat nl 4 treinaanbiedingen en 16 uitjes of iets in die richting).

heb vandaag zelf het boekje besteld, dus zie dat pas na het weekend verschijnen.
quote:Janna80 schreef op 05 augustus 2010 @ 11:04:

[...]

Huh?! Nou ik heb die ook niet hoor! Ik huil met je mee! Als jij nou gauw een zakdoekje pakt, en een van de links gebruikt, komt het allemaal weer goed
anoniem_26715 wijzigde dit bericht op 05-08-2010 11:08
Reden: verkeerde quote...
% gewijzigd
Mooi, ik heb em ook aangevraagd

Wat zit er precies in?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Goede tip! ik heb em ook aangevraagd.
Bedankt voor de link om hem aan te vragen.

Ik heb al eerder een meereiskaart gebruikt in combinatie met mijn voordeelurenkaart. Vier keer gecontroleerd, geen probleem.
Dit zit in de folder;

4 treinaanbiedingen:

- 2 x Overgang 2-1 dagkaart (je kunt hiermee met een 2e klaskaartje, 1e klas reizen)

- 1 x Railrunner ( een kind van 4 t/m 11 jaar kan met dit kaartje met een volwassene, met vervoerbewijs, meereizen.)

- 1 x Ns Meereiskaart (je kunt met dit kaartje gratis meereizen met iemand die een geldig NS vervoerbewijs heeft)

Er zitten ook 16 voordeelbonnen in; o.a. ah sinaasappelsap gratis bij aankoop van een sandwich, hotelovernachting bij eden hotels 2e persoon gratis, madame tussauds 2e kaartje gratis.
Ik twijfel toch nog een beetje omdat bij de voorwaarden staat dat de overgang 2-1 dagkaart geldig icm een geldig vervoersbewijs en dat de meereiskaart geldig is icm een geldig regulier vervoersbewijs. Dat 'regulier' staat niet bij de overgang 2-1 dagkaart.

Maar goed, Zima heeft het ook zonder problemen gebruikt dus het zal wel goed zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven