Onkruid door Coniferen

03-08-2010 20:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren hebben coniferen in hun tuin staan. Deze zorgen voor onkruid in mijn tuin (het lijken wel een heleboel kleine conifeertjes).

Gewone onkruidbestrijdingsmiddelen helpen helemaal niet. Er ligt anti-onkruiddoek onder het grind, maar daar gaat het dwars doorheen.

Heeft iemand een idee hoe ik hiervan afkom?

Alvast bedankt.

Groetjes Rianne
Al Round-up geprobeerd?
Ook round up geprobeerd?

Het lijken niet alleen kleine conifeertjes denk ik maar zijn het ook.

Als niets helpt is het eruit trekken zodra je ze ontdekt de enige oplossing lijkt mij.
Roundup heb ik al geprobeerd. Dat doet echt helemaal niets Al het andere onkruid is zo weg, maar deze coniferen blijven vrolijk doorgroeien.

Ik trek ze er nu idd gewoon uit, maar ben toch op zoek naar iets makkelijkers

Groetjes, Rianne
Lekker blijven trekken, enige remedie. Succes
Kleine coniferenboompjes kunnen er volgens mij alleen komen als er coniferenzaad is. Staan de coniferen soms in "bloei"? Kan je aan jullie kant niet de zaadkegels er uit knippen?
antionkruiddoek helpt volgens mij alleen maar om de zaden en wortels eronder te houden. Zaden die erop vallen komen vrolijk uit, vooraalals ze niet veel grond nodig hebben om te groeien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gratis coniferen! En dan nog miepen ook.....tsssskkk
Weet je zeker dat het kleine coniferen zijn? ik ken veel tuinen met coniferen maar heb nog nooit gezien dat door zaadjes kleine struikjes/boompjes gaan groeien.

Wat wel op kleine conifeertjes lijkt is heermoes, een sporenplant die wel op schrale grond voorkomt. Echt troep, je raakt het bijna niet kwijt. Zelfs round-up werkt amper.

Vanaf het begin uittrekken en de grond verbeteren (oh nee, je hebt grind, dat werkt dus niet)

Ik hoop voor jou dat het toch mini-coniferen zijn......
Het rechterplaatje kwam wel heel erg bekend voor :( Na wat zoeken op internet heb ik toch een bestrijdingsmiddel gevonden.... en het helpt! Het meerendeel van de heermoes begint nu langzamerhand bruin te worden :-)

Bedankt !!
Zou je even willen doorgeven welk bestrijdingsmiddel dit is?

Wij hebben zelf ook al jaren last van heermoes (daarom herkende ik jouw verhaal van de kleine conifeertjes ook direct..) Het is toch niet zo dat het bruin wordt omdat de winter in aantocht is? Ik ga zodadelijk eens buiten kijken hoe onze plantjes er bij staan
Het is vlak na het spuiten bruin geworden en gaan hangen. In de tuin van de buren staat het nog overeind en is het nog steeds groen. Ik hoop niet dat ik te vroeg heb gejuicht.

Het bestandsdeel is MCPA. Wij hebben onkruidbestrijdingsmiddel gekocht voor op gazon waarop staat dat het bestandsdeel MCPA is (volgens mij van Bayer).
Dank je! Ik zal weer eens een poging gaan wagen.

Het probleem hier is dat het heermoes tussen andere planten in staat. Ik zal ze dus echt apart moeten besproeien met een klein plantenspuitje o.i.d. Pfffff......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven